Visa era Windows 7-skrivbord!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Demonoidz:

Undrar även också, hur får du RAM/CPU/HDD runtom start?

Det är en rainmeter plugin som jag hitta... Är en sysmeter från nåt skinpack, kan kolla mer exakt när jag kommer hem vad det heter.

Visa signatur

[Msi Krait x370] [Amd Ryzen 7 1700X@4ghz] [16gb ddr4 Corsair Vengeance LPX@3066mhz] [Custom loop med dubbla 420 rad] [2x Gigabyte GTX 970 G1 Gaming med EK fullcover block] [OCZ Vertex 460 120gb SSD] [1x 1TB 7200rpm Samsung F1, 3TB 5400rpm WD Green] [Corsair 750w] [Corsair 750D med bort moddad front]

Permalänk
Medlem
Skrivet av _oZZar_:

Hur väl fungerar run n' hide? Är det så att stratmenyn kommer fram nu och då eller är den borta tills man vill ha den igen?

Det fungerar klockrent. Den är borta, tills man kör run n hide igen.

Hittade dock under kvällen att samma funktion finns i objectdesktop, som jag andvänder till mina "docks", fungerar även den klockrent. Försvinner när objectdesktop startas och kommer tillbaka om jag avslutar det.

Visa signatur

[Msi Krait x370] [Amd Ryzen 7 1700X@4ghz] [16gb ddr4 Corsair Vengeance LPX@3066mhz] [Custom loop med dubbla 420 rad] [2x Gigabyte GTX 970 G1 Gaming med EK fullcover block] [OCZ Vertex 460 120gb SSD] [1x 1TB 7200rpm Samsung F1, 3TB 5400rpm WD Green] [Corsair 750w] [Corsair 750D med bort moddad front]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SweCrow:

Det är en rainmeter plugin som jag hitta... Är en sysmeter från nåt skinpack, kan kolla mer exakt när jag kommer hem vad det heter.

Jag hittade den tidigare idag. Tack ändå (:

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soir:

Vilka fonter använder du?
Fint f.ö.

Jag kör med rainmeter och med bamboo, har ändrat färgen på texten dock.
http://rainmeter.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=5735

Permalänk
Medlem

Skäääärmar

Visa signatur

i Dare to be stupid

Permalänk
Medlem
Skrivet av simonwellander:

tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrBomba:

vad använder du

Visa signatur

intel i 7 3970xx 4.2ghz | Asus Rampage 4 Extreme | Ripjaws Z 32 Gb Ram 2133 XMP | Ocz Revodrive 3 x2 240GB Sound Blaster X-Fi Titanium HD | Corsair H100i CPU Cooler | EVGA GTX 780 ACX SC | Xigmatek Elysium Case | 3 Corsair 240 SSD For Kontakt Libraries|

Permalänk
Medlem

Hur gör man så fint? Program eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Demonoidz:

Jag hittade den tidigare idag. Tack ändå (:

Länk?

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av hdmihdv:

vad använder du

Ser ut som W8 va?

Du kan väl va snäll och citera mig när han svarar, nyfiken och orkade inte hitta hans post

här kommer mitt allt för enkla (enkelhet är skönhet!)

Så ser det ut, använder 22' tillsammans med en 17 tums "thinscreen"

Länk till bakgrundsbilden ifall någon vill ha:

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Uploaded with ImageShack.us

Efter någon timmes städning fick det bli såhär

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

Ser ut som W8 va?

Du kan väl va snäll och citera mig när han svarar, nyfiken och orkade inte hitta hans post

här kommer mitt allt för enkla (enkelhet är skönhet!)

http://data.fuskbugg.se/skalman02/2c77aa2b_Namnl%F6s.png

Så ser det ut, använder 22' tillsammans med en 17 tums "thinscreen"

Länk till bakgrundsbilden ifall någon vill ha:

http://data.fuskbugg.se/skalman02/deb40c40_AMD_Logo_Wallpaper...

ja mycket bra lol han använder en wallpapper som heter random plasmid

Visa signatur

intel i 7 3970xx 4.2ghz | Asus Rampage 4 Extreme | Ripjaws Z 32 Gb Ram 2133 XMP | Ocz Revodrive 3 x2 240GB Sound Blaster X-Fi Titanium HD | Corsair H100i CPU Cooler | EVGA GTX 780 ACX SC | Xigmatek Elysium Case | 3 Corsair 240 SSD For Kontakt Libraries|

Permalänk
Medlem

Dagens Outfit

Permalänk
Medlem

Hur fick du till Å,Ä & Ö i RSS feeden?

Snyggt f.ö!

Permalänk
Skrivet av aalexjd:

Mitt skrivbord härdå, cleant o fint
Nedräkning till Battlefield 3 är det ni ser högst upp i mitten
1920x1080 Resolution

http://wallbase.cc/images/desktops/desk_6907.png

Skriv gärna vad ni tycker!

Edit: Fixade länken!

Kan du ladda upp bakgrundsbilden? Vore en god gärning

Permalänk
Medlem

Så ser mitt ut för tilfället, olika storlek på skärmarna men det duger

Permalänk
Medlem

Sitter inte så ofta på Windows men detta är mitt eve desktop

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Skrivet av thexps:

Hur gör man så fint? Program eller?

Programmen är "Object Dock plus", det var det enda jag hittade för att få med "notification area", samt Rainmeter för klockan.
Och så drog jag upp färgerna på bakgrunden, tyckte det blev bättre

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk
Medlem

Hum. Har lite strul med rocketdock.
När jag stänger av datorn helt, och startar den nästa dag, så är mina ikoner blåa frågetecken?
Och så fort jag högerklickar->ikoninställningar så blir dom som vanligt igen.
Är det någon inställning man ska göra för att det ska bli så automatiskt?

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Höststädning

Så vart det höststädning och med det omdekoration:

Permalänk

Tjena, hur fick du till det med klockan, har försökt ganska lång tid nu och börjar bli trött på det ^^

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av MofoSchenked:

Tjena, hur fick du till det med klockan, har försökt ganska lång tid nu och börjar bli trött på det ^^

Det är lite knepigt, var beredd på att lägga ner lite tid för att få det att bli bra

Du har Rainmeter? Googla på det annars...
Sedan ska man lägga på detta skin: http://djclotz.deviantart.com/art/10-Foot-Spotify-2-0-1572113...

För att få den till höger måste du redigera "Clock&Date-Black.ini", filen som laddas ner. Det är koordinaterna som behöver ändras:

Den del jag tror jag ändrade i:

[Track]
Meter=STRING
MeasureName=MeasureTrack
X=8
Y=180
H=500
W=500
ClipString=1
FontColor=0, 0, 0, 255
FontFace=#FontName#
FontSize=35
StringStyle=Bold
StringAlign=LEFT
StringStyle=NORMAL
AntiAlias=1

Dold text
Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

Fin bild

Någon som har tips på en sida som ger bra 2560x1600 wallpapers?

Jag letar nästan alltid mina wallpapers på deviantart. Sök bara på den upplösningen du vill att bilden ska vara i så hittar du säkert någon häftig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mackan3379:

Det är lite knepigt, var beredd på att lägga ner lite tid för att få det att bli bra

Du har Rainmeter? Googla på det annars...
Sedan ska man lägga på detta skin: http://djclotz.deviantart.com/art/10-Foot-Spotify-2-0-1572113...

För att få den till höger måste du redigera "Clock&Date-Black.ini", filen som laddas ner. Det är koordinaterna som behöver ändras:

Den del jag tror jag ändrade i:

[Track]
Meter=STRING
MeasureName=MeasureTrack
X=8
Y=180
H=500
W=500
ClipString=1
FontColor=0, 0, 0, 255
FontFace=#FontName#
FontSize=35
StringStyle=Bold
StringAlign=LEFT
StringStyle=NORMAL
AntiAlias=1

Dold text

Installerade det där skinnet men ja fattar inte hur ja installerar spotify addonet? var skall den ligga? har provat en guide som sa att man drar hela mappen ttill "skin" mappen men det visar inte spotify musiken ändå....

Permalänk

http://imageshack.us/photo/my-images/441/namnlsrj.jpg

blev rätt nöjd efter mycket ändrande

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk

http://imageshack.us/photo/my-images/441/namnlsrj.jpg

blev rätt nöjd efter mycket ändrande[/QUOTE]

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av hdmihdv:

vad använder du

Bättre sent än aldrig. xD

Rainmeter med temat Omnimo med egna ikoner och bakgrund.

Visa signatur

| i7 2600k | H60 | ASRock P67 Extreme 4 REV B3 | 2x4 GB DDR3 @ 1600 MHz | 2x Asus 6870 1GB OC | Corsair 750W AX | OCZ SSD Agility 3 120GB | 1TB Western Digital Caviar Green | Win7 64-bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av P!ngv!N:

Installerade det där skinnet men ja fattar inte hur ja installerar spotify addonet? var skall den ligga? har provat en guide som sa att man drar hela mappen ttill "skin" mappen men det visar inte spotify musiken ändå....

Efter att du dragit den addonet till skins mappen, ska du också refresh rainmeter på refresh all. sedan ska du söka fram i på rainmeter configs och sedan kryssa i spotify addonet. Lycka till

Visa signatur

"Jag har sex ärliga tjänare som lärt mig allt jag vet: Deras namn är Vad och Varför, och När och Hur och Var och Vem”
~ Rudyard Kipling

Permalänk
Avstängd

Mitt för tillfället.

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Avstängd

*Gillar*

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD