MSI orsakar bloggstorm efter bikini-tävling till Dreamhack Winter 2011

Permalänk
Medlem

det är väl inte mer än rätt att MSI använder sig utav lättklädda tjejer när alla under street cars fest gör det också?

Permalänk
Entusiast
Skrivet av furuliden:

Vilka jäkla snuskgubbar är det som röstar nej?

Håller med dig. För det första bryr jag mig inte så mycket om de nu skulle vara där. Men känns som att all pc reklam har en massa tjejer på bild. Bara dåligt enligt mig. Liksom om jag ser typ ett grafikort och det står en snygg tjej över det ser. Det oproffesionelt ut som fan. Men kan tänka mig att gamla peddon lockas.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

Xboxflickan tillhör den typen av nick jag absolut inte klarar av att se i spel, sen så förbjuda massa saker för att det är moraliskt fel låter mer som att de bara är avundsjuka för att de själva inte orkar röra på fläsket...

Just sayin'

Visa signatur

Superb CPU/GPU renderengine 40K

Permalänk

Bootbabes är bara skit, jag personligen försöker fråga de om produkterna och då kastar de bara bort en till nån kille som vet vad företaget gör. Kvinnorna går vidare utan att ha lämnat ett seriöst intryck.

Visa signatur

oniichaNj@rizon, freenode, oftc, m.fl

Permalänk
Medlem

Gotta have me my boats n hoes

Nej men det är väl helt upp till folket, är det uppskattat så. Just nu känns det ju inte som någon bra affär och då är det bara att säga nej.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk

Om jag ska köpa en produkt på ett event, så bryr jag mig till 100% vad produkten innehåller och dess specifikationer, mitt val av att köpa produkten beror inte på om det står en snygg, lättklädd tjej bredvid produkten. Jag tycker att det är lite fult av MSI att göra såhär...

Visa signatur

Intel i7 4790K | EVGA GTX 670 FTW | Asus Z97-A | Corsair Vengeance LP 16GB 1600 MHz | Corsair HX 750 W | Fractal Design Define R4 | Zalman cnps 9900 max blue | Windows 7 Pro 64bit
http://soundcloud.com/koffein92
http://www.youtube.com/user/Koffein92?feature=guide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doodle:

Jag röstade nej. Det är väl upp till tjejerna hurvida dom vill vara lättklädda på events? Det är väl inte upp till oss att bestämma hur de vill leva/arbeta. Moralkärringar.

+1

Oavsett om vad man själv tycker är inte relevant. Varför ska man förbjuda saker hit och dit?

Det kan väl dock ha varit en kampanj som snuddar lite på kanten till vad jag tycker är smakfullt, men det finns bättre saker i världen att reta upp sig på.

Permalänk
Medlem

Va en kille som ställde sig och strippade vid Telias tävling på stora scenen i somras, det är okey. Hade det varit en tjej så hade någon äcklig feminist stämt Telia för att "tillåta sånt". Att sådana idioter inte fattar att det är personen i fråga som antingen ansöker till jobb, eller då, strippar på scenen, att man gör det av eget bevåg

Känner att denna stämmer in rätt bra:

http://imageshack.us/photo/my-images/96/sexism.jpg

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av furuliden:

Vilka jäkla snuskgubbar är det som röstar nej?

Men du måste väl förstå att dom som röstar nej inte är några snuskgubbar lika lite som dom som röstar ja är religösa fanatiker som inte tycker att kvinnor ska få bestämma över sig själv deras egna kroppar?

Förbud är aldrig rätt väg att gå och om något så visar väl detta att ett förbud är totalt onödigt då dreamhackbesökarna reagerade som de gjorde i de socialamedierna och fick tävlingen avblåst?

Permalänk
Medlem

Så fruktansvärt fånigt.

Permalänk

Bryr mig varken eller, om jag hade tänkt köpa något specifikt så kommer inte nån lättklädd tjej få mig att ändra på mig åt det ena eller andra hållet.

Men om jag var ansvarig för marknadsföringen så hade jag inte använt mig av den taktiken, iaf inte på ett event där det även finns många minderåriga, får liksom företaget att framstå som än mer smaklöst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lik3D:

det är väl inte mer än rätt att MSI använder sig utav lättklädda tjejer när alla under street cars fest gör det också?

Så du är ute efter att köpa bilarna?

Dom ska sälja produkter, jag får bara uppfattningen av att dom väljer "korkade" tjejer för att vi killar tydligen köper mer av sådana. Tycker som många andra här att det ser dåligt ut. Det lär ju dock gå hem då 90% av DH är mellan 12-16 år.

Visa signatur

System: Sabertooth Z77, i7 3770, Corsair H100, Corsair Obsidian 800D, Asus GTX680, 8GB Dominator, BenQ E2420HD, Corsair AX750W, 64GB Corsair Nova.

Permalänk
Medlem

oh god... kvinnorna som ställer upp i tävlingen har väl fri vilja att få göra det? kvinnorna som står bredvid kan för h***ete hålla truten för deras avundsjuka beteende...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Turambar88:

En av sakerna jag tycker är sjukt sunkigt med det här är skillnaderna för den manliga tjänsten och den för kvinnorna. Läs jobbannonserna här: http://verklighetenstolk.se/archives/1471

I männens annons så ingår det bl a lön medan i kvinnornas står det "Ni kommer ha direkt kontakt med utställaren som ni jobbar för."
Way to go -kvinnosyn.

Jag vet inte varför du tolkar "Ni kommer ha direkt kontakt med utställaren som ni jobbar för." som något sexistiskt. Det är till 100% i ditt huvud.

Moraltjatet har gått på tok för långt, var och varannan reklamkampanj här i Sverige blir ju stoppad för att det syns lite rumpa.

Permalänk
Medlem

Bort med dom? Jag går till deras bås för att jag är intresserad av deras produkt inte för att jag vill se halvnakna tjejer

Permalänk

Med tanke på att det inte finns någon åldersgräns på Dreamhack alls känns det lite fel. Dreamhack får gärna förbjuda booth-babes eller snarare sätta upp regler för klädsel av utställare.
Förhoppningsvis har den här tävlingen skadat mer är än den gett.

Visa signatur

Hayabusa T3 | Venum Elite Evo | UFC Venum Pro Line

Permalänk
Medlem
Skrivet av TeddyWong:

Vår datorspelsvärld har klarat sig utan detta i alla år

Vart fan har du varit någonstans? Det är väl väldigt vanligt på i princip alla mässor med ett stort antal besökande män, att ha booth babes?

Permalänk

Ska verkligen sikta på att skaffa några msi komponenter efter detta enbart för att hoppas att MSI fixar fler tävlingar lik denna (som inte paradise hotell producentens fru inte blir aggressiv över).

Permalänk
Medlem

Hoppas det kommer fler sånna här tävlingar.
Vill man inte vara med? Skit i det då!

Tror jag ska köpa ett MSI-mobo pga tävlingen!

Permalänk
Avstängd

Yay MSI FTW

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem

Så jävla dubbelmoral hos tjejer ofta. Nog fan vill de flesta stå där och ofta får dessa tävlingar bra många ansökningar. Men när man förlorar, då jävlar är de fel och man utnyttjar dem!

Pinsamt, vem bryr sig? De får betalt för detta. Är de värre än tjejerna som viker ut sig i tidningar i bh & trosor? Men det är jättebra och jätte OK tydligen. Herregud.

Är stolt över mitt mobo kort är MSI!

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Vad har halvnakna tjejer med elektronik att göra? Kan det inte göra en marknadsföring som fokuserar på det de säljer istället för att upprätta små bordellbås?

Nä, vi är inne på 2000-talet nu, ska vi inte kunna ha en liten modernare syn på människor överhuvudtaget?

Vill man titta på nakna tjejer så finns det forum, stripklubbar, mässor och andra sexpartyn för det.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk

A little eyecandy never killed no body!

OT. så har boothbabes funnits i olika sammanhang så länge att det känns konstigt att man skulle bli så jävla upprörd nu, visst var inte annonsen smakfull på något sätt men den skadar väll bara msi och tävlingen är ju högst frivillig så jag tycker ett förbud är ganska löjligt. Alla kan ju sitta här på sitt piedestal på forumet och tycka att det är äckligt men det funkar ju tydligen annars skulle företagen troligtvis sluta med det, eller?

Visa signatur

Veritas Vos Liberabit o Despectivus Dei

Permalänk
Skrivet av eaan:

Jag vet inte varför du tolkar "Ni kommer ha direkt kontakt med utställaren som ni jobbar för." som något sexistiskt. Det är till 100% i ditt huvud.

Moraltjatet har gått på tok för långt, var och varannan reklamkampanj här i Sverige blir ju stoppad för att det syns lite rumpa.

Det tolkar inte jag heller som något sexistiskt, det som är sunkigt är ju synen på kvinnor. Varför kan inte dom söka det jobbet som är utannonserat för männen. Jag är säker på att många skulle vilja ha det jobbet.

Permalänk
Medlem

Så det är okej att ha de brudarna sittandes på bilar på bilutställningar ? men man får inte ha dem i samma "bås" fast med datordelar ? vart finns normen/reglerna som säger att det är okej med bilar och inte med datordelar ?

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.

Permalänk
Medlem

Jag sådant har inte gaming att göra.
Det är sådant här som förstör för de kvinnor som vill bli tagna seriöst inom gaming.
Faktum är att e-sport är en av det få sporter där könet inte spelar någon roll i utövarens förutsättningar att kunna vinna, ändå ser vi att e-sporten är klart mansdominerad, varför?
Att man ska använda kvinnor som en slags utsmyckning för marknadsföring inom gaming tycker inte jag är seriöst, det är inte serröst i något sammanhang inom sport anser jag. Det spär bara på illusionen om att kvinnor inte har i gaming communityt att göra mer än som stöd åt det manliga spelarna i egenskap av flickvänner, mammor och lättklädda prydnader.

Uppsatsen ”Jag kanske är lite nörd men jag är ändå ganska snygg… och tjej… och jag bor inte i källaren.” borde alla som läsa.
http://sh.diva-portal.org/smash/record.jsf?pid=diva2:15665

Visa signatur

"Ah vi kör mest omkring i vår bil å så." - Polisen, den så kallade tredje statsmakten. (Varan-TV)

Permalänk
Medlem
Skrivet av TeddyWong:

Även fast jag gillar lättklädda tjejer så tycker jag inte det hör hemma i denna värld på något sätt. Vår datorspelsvärld har klarat sig utan detta i alla år och hoppas att den "nördiga" atmosfären kan hålla i sig för det är ju det som är charmen med det hela...typ...?! Speciellt på en sådan tillställning som dreamhack där jag anser endast ska bestå av "nördigt" och spel/datorer och inte infiltreras utav slaskiga lättklädda kopior som ändå finns i varenda hörn vid andra tillställningar. Det här med att kvinnan utges för att vara sexistisk anser jag är kvinnans egna fel som går med på det. Sluta läs mobilfoto-bloggar och kolla på bantningsprogram så kanske det blir någonting med denna sjuka värld Börja spela datorspel istället!!!!!!!

Heaven and Hell

Quakecon:

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem
Skrivet av spel565:

Bort med dom? Jag går till deras bås för att jag är intresserad av deras produkt inte för att jag vill se halvnakna tjejer

Kolla inte på de halvnakna tjejerna då, vad är problemet?

Permalänk
Medlem

Förbjuda är väl lite långt å gå kanske, men tänker så fan heller köpa något av ett företag som tydligen har så lite tro på sina produkter att de behöver halvnakna tjejer för att kunna sälja.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tenkai Star:

Med tanke på att det inte finns någon åldersgräns på Dreamhack alls känns det lite fel. Dreamhack får gärna förbjuda booth-babes eller snarare sätta upp regler för klädsel av utställare.
Förhoppningsvis har den här tävlingen skadat mer är än den gett.

Med tanke på internet så tror jag att varenda jävel som är eller någonsin har varit på dreamhack har sett fan så mycket "värre" grejer än 2 blondiner som dansar. Tror inte du det?

Förövrigt tycker jag att detta är så jävla sverige. Att se en snygg person lite halvnaken eller som jag skulle säga "använder lite mindre kläder", dansa runt lite eller bara stå och sälja produkter med sina "looks" är inget fel. Det funkar ju antagligen och har gjort det hur länge som helst! Nakna människor har man sett hur många gånger som helst och att det trycks på lite mer i ens ansikte är ju upp till en själv. Vill man inte se så gör man det inte. Kan inte tänka mig att någon på dreamhack klagar över detta mer än agda som ingen tittar på längre. Fan nu blev jag sne igen precis som hon moralkärringen som skrev om BF 3 på aftonhoran. Jag klarar fan inte av sånt här! Jag ser detta som en chans för grabbarna där att få lite " the real deal" och kanske lite bättre självkänsla ur detta.

Jag vill fan ha en riktigt bra förklaring av någon som inte tycker detta är okej.