Bra slutna hörlurar som läcker så lite som möjligt?

Permalänk
Medlem

Bra slutna hörlurar som läcker så lite som möjligt?

Köpte nyss ett par Beats by Dre studio slutna hörlurar och är mycket nöjd med ljudet, men dom läcker som fan så fort man lyssnar på lite högre volym!
Ett problem för mig som bor litet med sambo och tänker på mina medpassagerare på bussen
Så jag undrar om någon kan tipsa om ett par bra slutna hörlurar? Pristak på ca 3000 kr, men jag letar efter ordentligt ljud först och främst.
Har googlat runt lite men inte hittat något direkt vettigt...
Tacksam för svar!

Permalänk
Entusiast

Kolla på lurar för studiobruk. De brukar vara ordentligt slutna för man vill under inga omständigheter att de läcker ljud som kan fångas upp av en mikrofon och stormembranare är känsliga saker. Sennheiser har ett par lurar som kan vara av intresse. Själv sitter jag med ett par HD380 Pro. Sure har också några som jag vet andra älskar men jag var inte imponerad. Sen har väl både Beyerdynamics, AKG och Audio Technica som alltid brukar dyka upp när man snackar hörlurar.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Hur hög volym lyssnar du på? För om du lyssnar på "speed metal" volymer så kommer det inte spela roll hur slutna dom är för ljudet kommer spridas ifrån elementet studsa emot din skalle och ut i rummet. Nej, jag menar allvar. Det är det som kommer hända om du spelar tillräckligt högt.

Men skulle inte tro att Dre-lurarna är så bra i vilket fall som helst. De kanske har en sluten kåpa på lurarna men det finns säkerligen en hel del håligheter i dom så är det med med de flesta hörlurar. Men du kan ju ta en titt på Beyerdynamic hörlurarna. De har väldigt många trevliga slutna lurar.

Kan rekommendera att du tar och kollar på följande.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=18751
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=164505

De är heltäckande, slutna och har utmärkt ljud enligt mig. Dessutom har dom rejäla kuddar som sluter runt örat ordenkligt. De bör vara lite tystare än Dre-lurarna iallafall när man jämför konstruktionerna. (Har inte lyssnat på Dre-lurarna själv så vet inte hur de presterar...)

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Arazand:

Hur hög volym lyssnar du på? För om du lyssnar på "speed metal" volymer så kommer det inte spela roll hur slutna dom är för ljudet kommer spridas ifrån elementet studsa emot din skalle och ut i rummet. Nej, jag menar allvar. Det är det som kommer hända om du spelar tillräckligt högt.

Men skulle inte tro att Dre-lurarna är så bra i vilket fall som helst. De kanske har en sluten kåpa på lurarna men det finns säkerligen en hel del håligheter i dom så är det med med de flesta hörlurar. Men du kan ju ta en titt på Beyerdynamic hörlurarna. De har väldigt många trevliga slutna lurar.

Kan rekommendera att du tar och kollar på följande.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=18751
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=164505

De är heltäckande, slutna och har utmärkt ljud enligt mig. Dessutom har dom rejäla kuddar som sluter runt örat ordenkligt. De bör vara lite tystare än Dre-lurarna iallafall när man jämför konstruktionerna. (Har inte lyssnat på Dre-lurarna själv så vet inte hur de presterar...)

Dre-lurarna är alldeles för bastunga. De tar över allt annat i musiken. Om man gillar bra ljud skall man undvika Dre-lurar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Racemouse:

Dre-lurarna är alldeles för bastunga. De tar över allt annat i musiken. Om man gillar bra ljud skall man undvika Dre-lurar.

Bra att veta, håller mig till Grado SR80 och AKG K701(När de kommer på posten).

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tack för tipsen, jo har hört att beats by dre är ganska mycket yta och väldigt mycket bas.
Men som sagt, sitter och lyssnar nu och jag är helnöjd, jag kanske inte hör "rätt" men jag gillar ljudet skarpt.
Har suttit och googlat lite på ett par DENON AH-D2000, någon som ett par sådana? Fått fina recensioner men svårt att hitta det här med läckage...

Permalänk

Jag köpte ett par Sennheiser pc350, det är antagligen inte de bästa lurarna som finns men jag har inget att klaga över. Förutom att det är läder"remsor" runt öronen så om man tuggar på något så hör man det typ, men det är ju många lurar som har det problemet.

Ps. Det är ett headset inte hörlurar, om någon ska vara petig;)

Visa signatur

FD Define XL | Crosshair IV Formula | 1090T @ 4,1GHz | Corsair H70 PnP(insug) | 8Gb Corsair Vengeance @ 1600Mhz-ish | HD6970 2GB @ 925/1400 | Corsair AX850W 80+ Gold| F3 1TB | 3xG2420HDBL @ 6024x1080 Eyefinity | Asus Xonar Essence STX | Sennheiser PC350 |

Dator

Permalänk
Medlem

Trivs själv med mina denon D1100, läcker inte mycket ljud trots att jag drar på och då är jag ändå redan hörselskadad (medfött).
Mina sennheiser pc360 läcker som såll men jag gillar dem ändå. Mina föräldrar kan nästan stå utanför min dörr (ca 2.5m) och höra vad folk säger på ventrilo...

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem
Skrivet av Threenipples:

Jag köpte ett par Sennheiser pc350, det är antagligen inte de bästa lurarna som finns men jag har inget att klaga över. Förutom att det är läder"remsor" runt öronen så om man tuggar på något så hör man det typ, men det är ju många lurar som har det problemet.

Ps. Det är ett headset inte hörlurar, om någon ska vara petig;)

Det är väl ändå samma sak?
engelska - svenska eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ribbstol:

Tack för tipsen, jo har hört att beats by dre är ganska mycket yta och väldigt mycket bas.
Men som sagt, sitter och lyssnar nu och jag är helnöjd, jag kanske inte hör "rätt" men jag gillar ljudet skarpt.
Har suttit och googlat lite på ett par DENON AH-D2000, någon som ett par sådana? Fått fina recensioner men svårt att hitta det här med läckage...

Jag har ett par D2000 och är riktigt nöjd med dom. Dock så har jag inget att jämföra läckaget med så jag vet inte om jag kan hjälpa till så mycket. Kan iaf säga att det läcker ut lite vid den nivån jag lyssnar på men det är helt klar mindre äm mina Siberia V2 som jag hade förut. Vet att dom är öppna med det är det enda jag har att jämföra med för tillfället.

Visa signatur

Har ett moderkort men vart fan köper man ett pappakort!?
Dator som moddas för fullt: SilverStone Raven RV02 White| i7 2600k @ 4,6GHz | ASUS P8P67 WS Revolution| Tri SLI Asus GTX580 DCII| 16Gb Corsair Vengence 1600MHz | Corsair AX 1200i| 2st OCZ Vertex 3 MI 120GB | Skärmar: 3x Dell U2311

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noobenu:

Det är väl ändå samma sak?
engelska - svenska eller?

Headset har mic

Visa signatur

Har ett moderkort men vart fan köper man ett pappakort!?
Dator som moddas för fullt: SilverStone Raven RV02 White| i7 2600k @ 4,6GHz | ASUS P8P67 WS Revolution| Tri SLI Asus GTX580 DCII| 16Gb Corsair Vengence 1600MHz | Corsair AX 1200i| 2st OCZ Vertex 3 MI 120GB | Skärmar: 3x Dell U2311

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noobenu:

Det är väl ändå samma sak?
engelska - svenska eller?

Uhm... nej.
Hörlurar = Headphones
Hörlurar med mikrofon = Headset

Så trolla vidare nu. xD

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Noobenu:

Det är väl ändå samma sak?
engelska - svenska eller?

Kan mycket väl vara så, men om man kollar på Inet.se så har de listat hörlurar som sånna utan mic och de flesta med 6mm-koppling, kan inte exakta måttet, men det stora som är till stereo.

Edit: mannen ovanför svarade först;)

Visa signatur

FD Define XL | Crosshair IV Formula | 1090T @ 4,1GHz | Corsair H70 PnP(insug) | 8Gb Corsair Vengeance @ 1600Mhz-ish | HD6970 2GB @ 925/1400 | Corsair AX850W 80+ Gold| F3 1TB | 3xG2420HDBL @ 6024x1080 Eyefinity | Asus Xonar Essence STX | Sennheiser PC350 |

Dator

Permalänk
Medlem

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=18746!! Sjukt bra hörlurar för allt! Har dom just nu och kan inte klaga på något sätt bra pris på dom också

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Beats by Dre är inte speciellt bra alls, tyvärr! Jag tycker du borde lämna tillbaka dem.
Dra en snabb läsning på head-fi.org så ser du

D2000 läcker inte speciellt mycket, men de är inte helt stängda så lite blir det ju. Men om du inte lyssnar på högre nivå än du borde så är det inget problem! Och D2000 är så grymt mycket bättre! Och bekväma som få. Riktigt bra bas.

Jag har haft ett par Ultrasone Pro 900 (tills igår faktiskt, då jag sålde dem) men de hade för mycket bas för mig. Kändes som att örfilas.

Till Racemouse: Jo, men sen är det inte bara att de är bastunga. Det är att den är så artificiellt förstärkt till absurdum att det inte är någon bra bas heller.

Beats är inte så illa som konsensus på head-fi råder, men de är inte bra. Skulle de säljas för runt 800 hade det varit rimligt med utseende inräknat. Kvalitén är dock undermålig.

De lurar jag behållit är: D2000 och Aiaiai TMA-1, funderar på att köpa ett par Smeggy Thunderpants eller ett par Sony Z1000 nu.. eller något annat beroende på vad jag blir sugen på.

Haft men sålt: Ultimate Ears triple.fi 10 (grymt bra, men kan inte längre ha in-ears, mina öron reagerar dåligt på det. Jag saknar dem grymt mycket.), Bowers & Wilkins P5 (Snygga som få, men ljudmässigt passade dem inte mig, de lät tråkiga för mig) Ultrasone Pro 900 (alldeles för mycket bas för mig, och jag trodde jag var ett basshead. I övrigt fina lurar med bra byggkvalité.)

Aiaiai TMA-1 är grymma lurar med en riktigt skön bas måste jag säga, portabla men jag föredrar dem ljudmässigt över mina D2000 för musik.

Permalänk
Skrivet av Arazand:

Bra att veta, håller mig till Grado SR80 och AKG K701(När de kommer på posten).

Vad skall du driva dem med?

Skrivet av 511:

Till Racemouse: Jo, men sen är det inte bara att de är bastunga. Det är att den är så artificiellt förstärkt till absurdum att det inte är någon bra bas heller.

Ja, håller med fullständigt.
Har ej lyssnat på dem, men av det jag läst på nätet så skulle jag ej vilja ha dem.
Men det är en smaksak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arazand:

Uhm... nej.
Hörlurar = Headphones
Hörlurar med mikrofon = Headset

Så trolla vidare nu. xD

trolla??
ställde en fråga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noobenu:

trolla??
ställde en fråga.

Bra, då behöver du inte ta illa upp.

Skrivet av Racemouse:

Vad skall du driva dem med?

De kommer drivas med Pro-ject Head Box II i ett par månader sen blir det Opera Consonace Cyber 20.

Visa signatur
Permalänk
Rekordmedlem

Ska du ha slutet så Beyer som det tidigare länkats till, eller akg 271, 272 eller kanske audiotechnica 910 eller 900 beroende på budget.
Akg 701 är en öppen lur, så den passar inte.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Permalänk

om han ska ha dem på bussen så kan han ju inte driva hälften av lurarna ni länkar

Permalänk
Skrivet av lillen_p14:

om han ska ha dem på bussen så kan han ju inte driva hälften av lurarna ni länkar

K550 ska i alla fall kunna drivas från en iPod/iPhone.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillen_p14:

om han ska ha dem på bussen så kan han ju inte driva hälften av lurarna ni länkar

Tack för alla tips, och bara för att sammanfatta :

Letar efter riktigt bra slutna hörlurar (som kan drivas av iphone/ipod) och som läcker så lite ljud som möjligt (jag lyssnar inte onödigt högt, men Beats by Dre läckte som ett sjunkande skepp på kanske 25% ljudvolym i spotify).
Letar inte efter något slags headset eller öppna lurar.
D2000 har kommit upp igen i tråden och jag är som sagt intresserad av dom, ska snacka med dom på hifi-klubben som säljer dom, och försöka provlyssna ordentligt (fick inte provlyssna på webbhallens affär där jag köpte dom, har lyssnat tidigare men då under sämre förhållanden och missade helt att dom läckte så mycket)...
Hoppas bara man kan få pengarna tillbaka trots bruten förpackning, men det borde väl gå elr?
Som sagt, tack för alla tips och tacksam för mer tips! Riktigt bra forum det här!