Google lanserar Android "Ice Cream Sandwich", Galaxy Nexus

Permalänk
Medlem

Finns det ingenstans där man se webcast presentationen från inatt?

Visa signatur

Flest teknikprylar när man dör vinner.

Permalänk
Medlem

Galaxy Note blir alltså kraftfullare än Nexus. Högre klock, kraftigare batteri och större skärm. Verkar bli mitt bästa köp på länge...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredag:

Galaxy Note blir alltså kraftfullare än Nexus. Högre klock, kraftigare batteri och större skärm. Verkar bli mitt bästa köp på länge...

Vart lite sugen på den också, men frågan är om den går ner i fickan. :/

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z270H GAMING, i7 7700K, MSI GTX 1080 Ti 11 GB Gaming, Corsair HX 850W, Corsair 16GB, Samsung 850 500 GB, Samsung 830 256GB, WD Black 1TB, BenQ XL2420T

Permalänk
Skrivet av Halldin:

http://thisismynext.com/2011/10/18/galaxy-nexus-android-ice-c...

"As to overall performance, we saw a good deal of stutter in the Galaxy Nexus before us. Taps were not always recognized and there were occasional delays in performing an instruction, though in Google’s defense, it was a phone fully loaded with running tasks and the software is being continually improved and optimized (i.e. it’s not yet fully baked). That having been said, it unfortunately remains the case that Android isn’t as swift and responsive as iOS or Windows Phone (or even MeeGo Harmattan on the N9). Or at least it wasn’t on the demo phone we got a look at. The subtle, pervasive lag that has characterized the Android UI since it inception is still there, which is not a heartening thing to hear when you’re talking about a super-powered dual-core device like the Galaxy Nexus."

Det här gör mig så jävla trött. Varför lägger dom en massa tid på funktioner som ingen ändå har någon direkt nytta av i dagsläget då en av deras största deal breakers fortfarande finns kvar.

Visa signatur

Out on the streets and ragin tonight
full blast adrenaline and ready to fight
everywhere we go the record fuckin skip
low life bastards and we don't give a shit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

http://thisismynext.com/2011/10/18/galaxy-nexus-android-ice-c...

"As to overall performance, we saw a good deal of stutter in the Galaxy Nexus before us. Taps were not always recognized and there were occasional delays in performing an instruction, though in Google’s defense, it was a phone fully loaded with running tasks and the software is being continually improved and optimized (i.e. it’s not yet fully baked). That having been said, it unfortunately remains the case that Android isn’t as swift and responsive as iOS or Windows Phone (or even MeeGo Harmattan on the N9). Or at least it wasn’t on the demo phone we got a look at. The subtle, pervasive lag that has characterized the Android UI since it inception is still there, which is not a heartening thing to hear when you’re talking about a super-powered dual-core device like the Galaxy Nexus."

Fast människor på sajter som denna störs ju inte av dåligt flyt så länge hårdvaruspecifikationerna ser bra ut

Permalänk
Medlem
Skrivet av Z0rk:

Finns det ingenstans där man se webcast presentationen från inatt?

http://www.engadget.com/2011/10/18/samsung-and-googles-ice-cr... Där kan man läsa om i princip allt, sen lär de antagligen lägga upp eventet på http://www.youtube.com/user/androiddevelopers

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z270H GAMING, i7 7700K, MSI GTX 1080 Ti 11 GB Gaming, Corsair HX 850W, Corsair 16GB, Samsung 850 500 GB, Samsung 830 256GB, WD Black 1TB, BenQ XL2420T

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

"As to overall performance, we saw a good deal of stutter in the Galaxy Nexus before us. Taps were not always recognized and there were occasional delays in performing an instruction, though in Google’s defense, it was a phone fully loaded with running tasks and the software is being continually improved and optimized (i.e. it’s not yet fully baked). That having been said, it unfortunately remains the case that Android isn’t as swift and responsive as iOS or Windows Phone (or even MeeGo Harmattan on the N9). Or at least it wasn’t on the demo phone we got a look at. The subtle, pervasive lag that has characterized the Android UI since it inception is still there, which is not a heartening thing to hear when you’re talking about a super-powered dual-core device like the Galaxy Nexus."

Skrivet av in a bodybag:

Det här gör mig så jävla trött. Varför lägger dom en massa tid på funktioner som ingen ändå har någon direkt nytta av i dagsläget då en av deras största deal breakers fortfarande finns kvar.

Skrivet av Notten:

Fast människor på sajter som denna störs ju inte av dåligt flyt så länge hårdvaruspecifikationerna ser bra ut

Håller me ovanstående!

Den dagen android har skönt flyt så kanske man kan köpa en!

Permalänk
Medlem
Skrivet av davaa:

Hårdvaran är det inget fel på, men den ska gärna optimeras till operativsystemet (eller ja, tvärtom...). ^^

Syftade mest på kameran t.ex. att de petat in en bättre kamera i sin Galaxy S2 bevisar ju att de bara bryr sig om sin egna "topmodell" och släpper Nexusen för nördarna(typ mig) som vill vara tidiga med det senaste till priset av kamera, ljudkvallité och gorillaglass i displayen.

Permalänk
Skrivet av Z0rk:

Finns det ingenstans där man se webcast presentationen från inatt?

Presentationen finns här:
http://www.youtube.com/watch?v=M-AZ08wCwJA

Permalänk
Medlem

har alltid tyckt att Samsung är rent skit, plast liksom? det hade man på sin Nokia 3310 och så får de ju kmma upp med en ny design för en gångsskull....

Tror Apple står för de mest förväntasfulla presentationerna med långa köer osv

Permalänk
Medlem
Skrivet av davaa:

Vart lite sugen på den också, men frågan är om den går ner i fickan. :/

Citat:

the Galaxy Note slips easily into a front jeans pocket.

-SlashGear

Den är bara 146.85 x 82.95 x 9.65 mm. Klipp ur en bit kartong och testa i fickan. Platsen den tar uppvägs ju mot grymma specs och en helt underbar skärm för alla typer av media...

Bara att kunna browsa helsidor utan att behöva zooma är så läckert, sen är kalendern så sjukt fin. Kolla deras video, spola till 4:20

http://www.slashgear.com/samsung-galaxy-note-hands-on-video-0...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Neee, det blir nog en Nokia N9 istället, om Alien Dalvik kommer.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fredag:

-SlashGear

Den är bara 146.85 x 82.95 x 9.65 mm. Klipp ur en bit kartong och testa i fickan. Platsen den tar uppvägs ju mot grymma specs och en helt underbar skärm för alla typer av media...

Bara att kunna browsa helsidor utan att behöva zooma är så läckert, sen är kalendern så sjukt fin. Kolla deras video, spola till 4:20

http://www.slashgear.com/samsung-galaxy-note-hands-on-video-0...

Schysst tegelsten! Ganska roligt att telefonerna börjar se ut som på 80-talet igen.

Permalänk
Medlem

Fortfarande inte fått 2.3 till min LG optimus 2X

The hell?

Permalänk
Medlem

Får gamla nokia flashbacks av det där gränssnittet.

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som tycker detta är en alldeles för stor telefon? Den jag har just nu är ungefär i samma storlek som iphone 4, och tycker det är alldeles lagom. SKulle kanske kunna tänka mig en 4" skärm, men efter det så blir det alldeles för svårt att få ner telefonen i fickan. Har problem med det ibland nu, och då har jag en 3.2" skärm

Permalänk
Medlem

Några av de mindre nyheterna var att man kan resizea widgets, se senast körde program smidigt och ta screenshot enkelt.
Det kan min NOOK, som kör Cyanogenmod, redan nu göra. Menar de seriöst att man inte har kunnat göra det på orootat Android?

För er som undrar om 5mpx står sig: http://www.engadget.com/2011/10/19/samsung-galaxy-nexus-camer...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eriand:

Fortfarande inte fått 2.3 till min LG optimus 2X

The hell?

Gnäll på LG (?) och inte i en nyhetstråd om Android ICS

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuTsaV:

Några av de mindre nyheterna var att man kan resizea widgets, se senast körde program smidigt och ta screenshot enkelt.
Det kan min NOOK, som kör Cyanogenmod, redan nu göra. Menar de seriöst att man inte har kunnat göra det på orootat Android?

För er som undrar om 5mpx står sig: http://www.engadget.com/2011/10/19/samsung-galaxy-nexus-camer...

Resiza har man kunnat länge, detta handlar om att tag i kanterna och ändra det visuellt (som i Honeycomb) istället för ett menyalternativ som i tidigare Android

Permalänk
Medlem
Skrivet av PerZerk:

Fattas väl bara att ifånryttarna kommer farandes snart.

och det ska komma från den som var först i en iPhone-tråd med att kalla alla iPhoneköpare för idioter.....

är du en bitter liten otaku eller?

lite besviken på att kameradelen inte var så intressant. Men ansiktsigenkänningen var riktigt intressant. Får se om det kommer bättre androidmodeller som kan utnyttja nya android bättre och har bättre hårdvara.

Permalänk
Medlem

Haha, sämsta dualcore telefonen hittills

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Halldin:

http://thisismynext.com/2011/10/18/galaxy-nexus-android-ice-c...

"As to overall performance, we saw a good deal of stutter in the Galaxy Nexus before us. Taps were not always recognized and there were occasional delays in performing an instruction, though in Google’s defense, it was a phone fully loaded with running tasks and the software is being continually improved and optimized (i.e. it’s not yet fully baked). That having been said, it unfortunately remains the case that Android isn’t as swift and responsive as iOS or Windows Phone (or even MeeGo Harmattan on the N9). Or at least it wasn’t on the demo phone we got a look at. The subtle, pervasive lag that has characterized the Android UI since it inception is still there, which is not a heartening thing to hear when you’re talking about a super-powered dual-core device like the Galaxy Nexus."

Trist, jag gillar verkligen skärmens upplösning, en standard för en gångs skull, 720p. Trist att de inte får till prestanda i UI, eller kanske viktigare, inte förstår vikten av det för upplevelsen som användare.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Notten:

Fast människor på sajter som denna störs ju inte av dåligt flyt så länge hårdvaruspecifikationerna ser bra ut

Läste du inte eller förstod du inte? Känslan är viktig skriver de, inte specifikationerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av in a bodybag:

Det här gör mig så jävla trött. Varför lägger dom en massa tid på funktioner som ingen ändå har någon direkt nytta av i dagsläget då en av deras största deal breakers fortfarande finns kvar.

Det lilla lagget man känner av idag i android på dom bra lurarna (men att jämföra en budget android mot iPhone är en annan hjärndöd sak) är inte större än den på iPhone/iPad. Om man inte känner av det på Apples produkter så har man ett väldigt partisk syn.

Och alla som verkar dra kameran över en kam bara för den har 5MP måste jag bara kalla idioter. Var inte på en tekniksida om nu har sån syn på saker, ni tror väll att det är GHz och antal kärnor på en processor som är allt å.... suck...

Visa signatur

▐ AMD Ryzen 5 5600X @4,725GHz 1,285V▐ PNY GeForce RTX 3070 8GB XLR8 @2,12GHz▐
▐ MSI MPG B550 Gaming Plus▐ Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB (2x16GB) @3800MT/s▐
▐ Transcend 128GB SSD▐ Intel SSD 660p 1TB▐ 2,5" SSD 1,5TB▐ Fractal Design Integra M 650W▐

Permalänk
Medlem

En fördel med Samsungs "plastiga" design är att dom är lätta och håller bra vilket jag föredrar alla dagar före en snygg "inte plastig" telefon.

Visa signatur

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't...

Asus Maximus VIII Hero | i7-6700K | ASUS GeForce GTX1070 Strix 8GB | G.Skill F4-2133C15Q-32GRK |

Permalänk
Medlem

Trevligt! Dock tyckte jag att reklamfilmen var riktigt fattig.

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem

Reklamfilmen var det sämsta jag sett.

Överlag känns Galaxy Nexus som en flopp. Förstår inte varför de kör in sämre hårdvara än vad som finns idag. Vad är meningen med att köra in en GPU som är 1½ gammal?

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk

Lite kamerafunktioner och "Android Beam". Sjuk uppdatering!

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semenra:

Syftade mest på kameran t.ex. att de petat in en bättre kamera i sin Galaxy S2 bevisar ju att de bara bryr sig om sin egna "topmodell" och släpper Nexusen för nördarna(typ mig) som vill vara tidiga med det senaste till priset av kamera, ljudkvallité och gorillaglass i displayen.

Jo, det är ju lite tråkigt, men min nuvarande telefon är på 5 Mpix och bilderna blir fantastiska, kanske inte för en bildredigerare, men jag behöver inte mycket mer själv. ^^. Skärmen har ju en hög upplösning på 1280x720, inget "shutter lagg" vid bildtagning samt 1080p inspelning av video, så uppgraderat är det.

Skrivet av Fredag:

-SlashGear

Den är bara 146.85 x 82.95 x 9.65 mm. Klipp ur en bit kartong och testa i fickan. Platsen den tar uppvägs ju mot grymma specs och en helt underbar skärm för alla typer av media...

Bara att kunna browsa helsidor utan att behöva zooma är så läckert, sen är kalendern så sjukt fin. Kolla deras video, spola till 4:20

http://www.slashgear.com/samsung-galaxy-note-hands-on-video-0...

Tror den är lite för stor för mig rent praktiskt, vill gärna ha en, men tror att storleken kan bli ett problem. ;/

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z270H GAMING, i7 7700K, MSI GTX 1080 Ti 11 GB Gaming, Corsair HX 850W, Corsair 16GB, Samsung 850 500 GB, Samsung 830 256GB, WD Black 1TB, BenQ XL2420T