Heroes of Newerth, HoN - inspirerat av DotA.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Essin:

Ja CD är ju en "tank carry"

Just det, geometers (är det geometer eller geomancer, ja säger det sista men får ofta höra det första) bane heter det i HoN ja, manta style i DotA.. Aja du förstod iaf
Gnällande folk kommer alltid finnas, kan alltid vara bra att ibland göra som du gjorde nu och tänka over om det finns någon korrekt anledning till gnället, men annars är det bara att skita i det

Geometers Bane heter det i HoN.

Precis, jag hoppas verkligen att dessa gnäll-pojkar börjar spela DotA2 när det kommer. ÄR så trött på communityn i HoN så det finns inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dAVEUS:

Så, jag satt precis i ett game, jag spelade Corrupted Disciple och våran devourer och Monarch började flame'a på mig ang. mina items...

Jag hade följande; Ghost marchers, headress, vanguard, hellflower, symbol of rage och shrunken head. Dem påstod att CD enbart skulle gå på dmg items. Så, jag frågar er: Hur anser ni att man ska spela CD? Jag anser att han ska vara den tanky-typen. Eftersom att hans condidute drar såpass mycket dmg. (Gärna från deras carry!)...

Som sagt, vad tycker ni? Kan tillägga att deras flame gjorde så att jag tappade motivationen att ens försöka driva laget till vinst!

Jag föredrar ju då inte att köpa massa damage-items. Beroende på vilka du möter så brukar det alltid finnas någon carry som du kan sno damage av istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rachlia:

Jag föredrar ju då inte att köpa massa damage-items. Beroende på vilka du möter så brukar det alltid finnas någon carry som du kan sno damage av istället.

Precis. Det var just det jag ville få dem att förstå!

Permalänk
Musikälskare

HoN 3.0 kommer bli awesuuuum

http://imgur.com/a/0Kbye

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Enda jag inte gillar är katapulterna, annars ser det bra ut

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

HoN 3.0 kommer bli awesuuuum

http://imgur.com/a/0Kbye

När släpps det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av KIockren:

När släpps det?

Känns som att det kommer bli mer krävande av datorerna med den looken? Det ser då riktigt trevligt ut!

Permalänk
Musikälskare

Mer krävande? De kräver inte mycket nu så, de är bara välkomnande. Dota2 kommer nog vara värre ändå

Vet inte när de kommer, men snart, kanske 1-4 veckor

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

DotA 2 är sagt att släppas i början av nästa år, och betan ska dra igång på allvar kring årsslutet.

Visa signatur

CM HAF-X | OCZ 1250W | AsRock Z68 Gen 3 Pro | Intel i7 2600K | Corsair Vengeance 16GB | Asus GTX580 |
Corsair ForceGT 120GB | Creative X-Fi XtremeGamer Fatal1ty Pro | Dell 3008WFP | Windows 7 Premium 64bit |

Permalänk
Medlem

Han menade nog HoN 3.0

För mig att S2 post skrev oktober innan.

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

S2 Delar ut lite priser varje timme till folk som är online nu. (edit: de la upp nytt medelande, de går igenom ingame chatloggar och randomar en vinnare, så man måste spela games)
1 x Cooler Master V6GT Processor Cooler
1 x Cooler Master GX Series 650w Power Supply
3 x Kingston SSD Now V100 64 GB Desktop Upgrade Kit Internal/External SSDs
3 x Kingston 8 GB Hyper X Memory RAM
2 x MSi Z68A-GD65G3 Motherboards
2 x MSi N560GTX-Ti Twin Frozr II Graphics Cards

(2 st Kingston RAM har lottats ut hittills)

Så finns det massor av S2 teams som spelar, 5v5 och 3v3. Varje gång de förlorar så får alla konton 10silver.
http://forums.heroesofnewerth.com/showthread.php?t=347683

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kazen:

S2 Delar ut lite priser varje timme till folk som är online nu. (edit: de la upp nytt medelande, de går igenom ingame chatloggar och randomar en vinnare, så man måste spela games)
1 x Cooler Master V6GT Processor Cooler
1 x Cooler Master GX Series 650w Power Supply
3 x Kingston SSD Now V100 64 GB Desktop Upgrade Kit Internal/External SSDs
3 x Kingston 8 GB Hyper X Memory RAM
2 x MSi Z68A-GD65G3 Motherboards
2 x MSi N560GTX-Ti Twin Frozr II Graphics Cards

(2 st Kingston RAM har lottats ut hittills)

Så finns det massor av S2 teams som spelar, 5v5 och 3v3. Varje gång de förlorar så får alla konton 10silver.
http://forums.heroesofnewerth.com/showthread.php?t=347683

Det blev 16-12 till fördel för spelarna om jag inte missminner mig, så alla konton får 160 silver coins. Alltid trevligt

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem

HoN 3.0 verkar komma nu på fredag?

I nya hero spotlighten är så är creepsen dem nya iaf.

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

Väljer att inte citera någon alls men ser att många är trötta på communityn i HoN just nu och jag säger samma sak, ända sen man gjorde det gratis så kommer man med fler och fler "ryssar / troll" även om du kör Verified Only.
Sen som många säger när man vill remaka så finns inte respekten / ödmjukheten till att klicka tumme upp utan man ser det som enkel MMR vilket är helt fel, är själv en sån som alltid remakar även om de bara råkat få en ryss på laget.

En fråga bara, har totalt missat HoN 3.0 vad är det för uppdateringar som kommer göras?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ackee22:

Väljer att inte citera någon alls men ser att många är trötta på communityn i HoN just nu och jag säger samma sak, ända sen man gjorde det gratis så kommer man med fler och fler "ryssar / troll" även om du kör Verified Only.
Sen som många säger när man vill remaka så finns inte respekten / ödmjukheten till att klicka tumme upp utan man ser det som enkel MMR vilket är helt fel, är själv en sån som alltid remakar även om de bara råkat få en ryss på laget.

En fråga bara, har totalt missat HoN 3.0 vad är det för uppdateringar som kommer göras?

Communityn är väl som den alltid varit skulle jag säga, svårt att göra något åt den heller, samma problem (och värre) finns/fanns i DotA och kommer även finnas i DotA2. Det handlar helt enkelt om att folk inte kan inse sina egna misstag och att denna typ av spel kräver mycket mer teamplay än de flesta andra. Remakedelen är jag lite splittrad över, jag brukar godkänna om det kommer en trovärdig anledning. Dock brukar jag inte godkänna om man tydligt ser att motståndarlaget är totalt utpickat eller om remaken kommer senare än direkt vid starten (om den kommer efter en leaver så får man ta en funderare, men av någon magisk anledning så brukar "leaver" alltid komma tillbaka så fort det är klart att det inte blir någon remake ^^). Många drar också en remake vote så fort de blivit firstbloodade, vilket bara är patetiskt..

Skrivet av Kazen:

HoN 3.0 verkar komma nu på fredag?

I nya hero spotlighten är så är creepsen dem nya iaf.
http://www.youtube.com/watch?v=BnM_k983BrU

OMG noob! Gör embedded!

Jag skulle inte ta så hårt på det om de inte sagt något konkret, kan bara innebära att de spelar in videon i samma testclient som de testar HoN 3.0. Men det vore kul, även om jag tror det dröjer lite längre, säkert en månad iaf baserat på tidigare kommentarer från S2 om i vilket stadie de var på 3.0 (efter att bilderna blev läckta).. Men jag hoppas jag har fel

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk

En jag lirar med nu som ofta lirar Corrupted Disipcle som nyligen slog Chu och gänget med han kör vad jag alltid sett Helm + Shamans direkt.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av Ninotramp:

En jag lirar med nu som ofta lirar Corrupted Disipcle som nyligen slog Chu och gänget med han kör vad jag alltid sett Helm + Shamans direkt.

Items är till största del situationsbaserade, just saying...

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Gemini verkar väl rätt okej, var ju en intressant bugg där i början när man kunde få i stort sätt oändligt mycke stats
Men den fixades ju rätt snart, och alla reportade spelare som använt den ska ha fått lifetime ban. Står ju i TOS att man inte får exploita buggar så helt korrekt..

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk

Helvete va nice o va 5 pers! Om man är mindre än 5 spela då efter 0:00 på vardagar om ni kan. Då är det inte lika mycket trolls.

Angående att banna spelare som använde den nya hjältens bugg är jag starkt emot. Finns bättre saker att lägga krafterna på. Men som vanligt trollar S2 för att göra folk upprörda. Alltid lika sorligt och kul att se.

Menmen. Let the trolling continue.

Let the Essin trollin continue aswell

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Helvete va nice o va 5 pers! Om man är mindre än 5 spela då efter 0:00 på vardagar om ni kan. Då är det inte lika mycket trolls.

Angående att banna spelare som använde den nya hjältens bugg är jag starkt emot. Finns bättre saker att lägga krafterna på. Men som vanligt trollar S2 för att göra folk upprörda. Alltid lika sorligt och kul att se.

Menmen. Let the trolling continue.

Let the Essin trollin continue aswell

När trollar jag? (förutom när jag äger någon person i ett spel som var kaxig tidigare)

Sen det klassiska argumentet "det finns bättre saker att lägga tid på" precis som i alla andra företag så har man ju anställda med olika uppgifter och olika kompetenser, att de som är satta på detta gör sitt jobb påverkar ju knappast tiden de tar för kodare m.fl. att utföra deras jobb. Eller tror du på riktigt att om spelet skulle krasha totalt så skulle det gå fortare att fixa om t.ex. städarna på kontoret satte sig och började debugga kod?
Förstår inte vad folk tänker med? Alltid lika sorgligt och kul att se..

Att utnyttja en bugg är precis som att fuska, och det är direkt emot TOS som alla godkänt så jag förstår inte vad det är du är så stark emot?

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem

Vad som hände med dem är oklart.

Har nu hört
livstidsban
2 veckors ban
och
Fått sina stats redigerade, genom att ta bort matcherna.

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Skrivet av Kazen:

Vad som hände med dem är oklart.

Har nu hört
livstidsban
2 veckors ban
och
Fått sina stats redigerade, genom att ta bort matcherna.

Nej dom har inte fått livstidsban för att ha utnyttjat en bugg i några matcher. Jag har hört 3 veckor. Vem har sagt livstid?

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Nej dom har inte fått livstidsban för att ha utnyttjat en bugg i några matcher. Jag har hört 3 veckor. Vem har sagt livstid?

Jag sa livstid, men det var ju mest min egen åsikt, officiellt har jag bara sett att de ska bli bannade för att bugg abuse bryter mot TOS, inte sett vilken tid, men då jag tycker det ska likställas med att fuska så bör d vara lifetime.. är ju ändå bara trolls och griefers som skulle använda det i ett mm game och därmed ingen förlust av spelare vi vill behålla.

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk

Om någon är sugen på billiga gold coins tänkte jag tipsa om detta: http://www.sweclockers.com/annons/60678-bf3-serials-och-2415-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Helvete va nice o va 5 pers! Om man är mindre än 5 spela då efter 0:00 på vardagar om ni kan. Då är det inte lika mycket trolls.

Angående att banna spelare som använde den nya hjältens bugg är jag starkt emot. Finns bättre saker att lägga krafterna på. Men som vanligt trollar S2 för att göra folk upprörda. Alltid lika sorligt och kul att se.

Menmen. Let the trolling continue.

Let the Essin trollin continue aswell

Ninotramp, jag är så otroligt trött på din attityd. Att du alltid ska komma med negativa kommentarer om S2 och spelet Heroes Of Newerth. Det är ingen jävel som tvingar dig att fortsätta spela.
Vem fan bryr sig om din polare har spelat emot Chu och vunnit? Försöker du utöka din e-penis? Patetiskt!

Och alla dina påhopp emot Essin, why? Essin har till 99% rätt i det han säger.

Ta och lägg ner nu...

Permalänk
Medlem

Några veckors ban fick dom som utnyttjade buggen, helt rätt, kanske till och med skulle vart längre

Permalänk
Medlem

Så, är det någon som fortfarande spelar aktivt HoN? Vi söker lite nytt, casual folk som söker en europeisk klan.
Vi alla ligger runt 1650-1750 MMR

Nickar dAVEUS ingame.

Permalänk
Musikälskare

Get on my level hoe !!!

Moon <3 <3 <3 <3 @ NASL

MSI getting dumpsterd

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dAVEUS:

Så, är det någon som fortfarande spelar aktivt HoN? Vi söker lite nytt, casual folk som söker en europeisk klan.
Vi alla ligger runt 1650-1750 MMR

Nickar dAVEUS ingame.

Försöker så gott det går, svårt att få tid med allt.. jobba, träna, HoN, Skyrim och så en Dota2 key jag använt kanske 4 gånger än så länge.. Btw, HoN>DotA2 ganska brutalt just nu, dota två är känns väldigt odynamiskt och "kantigt"..

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Essin:

Försöker så gott det går, svårt att få tid med allt.. jobba, träna, HoN, Skyrim och så en Dota2 key jag använt kanske 4 gånger än så länge.. Btw, HoN>DotA2 ganska brutalt just nu, dota två är känns väldigt odynamiskt och "kantigt"..

Men du är hjärtligt välkommen att lira lite då och då! Känns gött att DotA2 blev en sådan flopp... HoN <3