MSI ber om ursäkt för bikinitävlingen

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

Nej. Det stämmer icke. Jag tror att många finner denna typ av marknadsföring direkt pinsam. Fråga dina kvinnliga kamrater om de skulle gilla att se en ung pojke på ca 18-20 år (ja, sån är åldern ibland) jucka till dålig musik samtidigt som de försöker kränga en produkt. Varför ska då vi män gilla det? Har du ens funderat på det? Varför du ska gilla att stå i grupp och anonymt glo på okänd kvinnokropp? Varför ska detta fenomen ens finnas till?

Förlåt att jag sticker emellan här. Jag har funderar på detta. Som jag skrev i mitt tidigare inlägg så är vi alla slavar under ett defekt ekonomiskt system och det medför en mängd oönskade beteenden. Så du har rätt här - företeelsen är onaturlig och borde inte finnas till i den formen. Men sedan blir ditt resonemang felaktigt när du försöker jämföra kvinnor och män - för vår sexualitet är inte lika, vi attraheras av olika saker. Män attraheras i hög grad av skönhet. Kvinnor attraheras i hög grad av självförtroende. Det är en förenkling såklart, men det är t.ex. inte en slump att kvinnor sminkar sig och att det finns fler betydligt fler manliga än kvinnliga musiker. Har du ens funderat på det?

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3900X "Matisse" | 32GB DDR4-3600 | GTX 1070 8GB | Corsair Force Series MP510 M.2 NVMe 960GB | ViewSonic VX3276-2K-mhd | MOTU M4

Permalänk
Medlem
Skrivet av gonkypete:

Tyvärr måste ovanståede helt avfärdas.

1. Vi människor lever i en (eller flera) kultur som vi gemensamt kan påverka oavsett vår evolutionära historia.
2. Det som är biologiskt eller evolutionärt betingat är inte per definition att se som gott och riktigt.
3. Du har just bekräftat att du ser ner på såväl boothbabes som toalettstädare. Tråkigt, men vi är många här som inte håller med om det.

1. Naturligtvis, men evolutionen tar tusentals år, och medan vår kultur visserligen har skapat ett språng i kunskap så har vi samtidigt försämrat vårt kollektiva hälsotillstånd och fått betydligt mera våld, rädsla och svält vårt samhälle.
2. Jo det är det. Naturen är den ultimata diktatorn. Vi måste underordna oss naturen för att överleva - vi är en del av den.
3. Nej, du har missuppfattat mig helt. Jag ser inte ner på de människorna. Jag ser ner på arbetet i de fall - och endast i de fall - det inte utförs frivilligt.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3900X "Matisse" | 32GB DDR4-3600 | GTX 1070 8GB | Corsair Force Series MP510 M.2 NVMe 960GB | ViewSonic VX3276-2K-mhd | MOTU M4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemtec:

Dom bad om ursäkt för att dom måste, inte för att dom tyckte det var fel.......

Från msi

Citat:

OFFICIAL ANNOUNCEMENT ON MSI BOOTH BABE CONTEST

MSI would like to express our sincere apologies for introducing the booth babe contest published on our gaming website and on European Facebook page. While it was not our intention to disrespect any gender we see in retro perspective that we could not have been more wrong and therefore made decision to remove all related material and stop the contest with immediate effect.

Once again we offer our apologies to those who have been offended.

Inte?

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skillz:

Från msi

Inte?

Vad ska dom göra då? dom har ju inget val när alla emos fyller internet med sina tårar.
Dom är rädda om sitt varumärke...
Hade det varit så läskigt hade dom väl tagit bort det själva innan alla valar simmade upp land...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tornado:

Förlåt att jag sticker emellan här. Jag har funderar på detta. Som jag skrev i mitt tidigare inlägg så är vi alla slavar under ett defekt ekonomiskt system och det medför en mängd oönskade beteenden. Så du har rätt här - företeelsen är onaturlig och borde inte finnas till i den formen. Men sedan blir ditt resonemang felaktigt när du försöker jämföra kvinnor och män - för vår sexualitet är inte lika, vi attraheras av olika saker. Män attraheras i hög grad av skönhet. Kvinnor attraheras i hög grad av självförtroende. Det är en förenkling såklart, men det är t.ex. inte en slump att kvinnor sminkar sig och att det finns fler betydligt fler manliga än kvinnliga musiker. Har du ens funderat på det?

Håller med dig, visst är det precis så som du beskriver, fast enkelt förklarat förståss.. Gissar på att de som inte förstår detta tillhör den "nya" skaran här i livet och började växa upp just då när allt förändrades med internet-världen och så vidare.. hehe..

Jag tycker det är naturligt att se kvinnor "visa upp sig" (när dom själva vill såklart), om det däremot råder under andra omständigheter där kvinnan inte vill göra detta, så kan jag förstå att det är helt fel eller onaturligt då ingen skall bli tvingad att göra något dom inte vill. Dock är det nog fel åldersgrupp att göra en sådan här grejj som msi ville göra på DH.. Om det vart en högre åldersgräns så hade jag kunnat förstå denna tillställelse!

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem

Fina tjejer och dataprylar, två trevliga saker på en och samma plats! Jag ser inget negativt med det så länge tjejerna får en vettig lön osv.

Har ingen varit på Gatebil i Norge? Bilar och brudar på en och samma plats, TREVLIGT! Ingen som klagar där?
http://gatebil.no

Visa signatur

[ Tt Core V21 | Ryzen 5900X | Noctua NH-D15 | MSI MAG B550 Mortar | 64GB Ballistix 3600Mhz CAS 16 | MSI PCIE5 850W |
RTX 4080 | 980 Pro 2TB SSD ]

Permalänk

tycker det är så roligt att se. alla vet att typ 95% av iaf alla män i sverige tittar aktiift på porr alltså flera gånger i veckan, men sen kommer det en bikini show då helt plöstligt är det helt tabu me se hud. så typiskt sverige

Visa signatur

Moderkort:asus prime x570 pro cpu: Amd ryzen 5600x cpucooler: corsair h70 Ramminne: 64 gb corsair vengance Gpu: AMD: rx 6800 16 gb psu: corsair RM1000i

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemtec:

Vad ska dom göra då? dom har ju inget val när alla emos fyller internet med sina tårar.
Dom är rädda om sitt varumärke...

Jag vet inte, jag yttrade bara mig om att det du sa inte verkar stämma överrens Själv har jag inget emot det hela!

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse977:

Fina tjejer och dataprylar, två trevliga saker på en och samma plats! Jag ser inget negativt med det så länge tjejerna får en vettig lön osv.

Har ingen varit på Gatebil i Norge? Bilar och brudar på en och samma plats, TREVLIGT! Ingen som klagar där?
http://gatebil.no

Gatebil är trevligt jag har njutit på varenda tillställelse! Fast det går inte riktigt att jämföra det mot det här måste jag säga då åldersgruppen totalt sett är annorlunda, det är mycket fler småpojkar inblandade i DH, på gatebil så är det väldigt sällan man ser någon under 18 måste jag säga (visst finns det många under 18 men inte på något sätt många) Vilket antagligen beror på att de flesta motorintresserade har körkort och så vidare

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

Smått smickrande faktiskt. Skrev du det i syfte att fånga mig?

Helt ärligt så ja

Ja. Bootbaben blir en förlängning av vara. Vad tror du att det handlar om. Ett flertal personer har i denna, och i den andra tråden, skrivit att de uppskattar VARA+naken kvinna. Det blir ett tingest. Hur svårt kan det vara att begripa en sån tanke. Produkt kopplas till kropp. Lite på samma sätt som FATALITY kopplas till ett varumärke på grund av dennas prestation. I MSI fall så är det halvnaken ung kropp som inte har någon koppling till produkt som blir en fysisk förlängning. Om du inte förstår vad jag menar så kan du gå till nästa event och se hur bootbabsen går utanför båsen och på så sätt ta faktiskt fysisk plats- de bokstavligt talat förlänger och gestaltar varan genom att ta plats.

Skiter väl i vilken koppling dom har till hårdvaran, jag vet/kan hårdvara, och den köper jag på nätet!! Det är inte det som är det stora ämnet. det är att företag får kunder med hjälp av sexiga kvinnor!! Och det funkar. Det är bara på män som gillar män som det inte funakar (och jag vill poängtära att jag inte har något emot homosexuella alls)

Du är medveten om att människor i utsatta situationer ser ner på andra för att slippa hantera sin utsatta position. Jag säger inte att alla bootbaberna gör detta eller att det är i en utsatt position, trist att jag måste skriva det här men sån är nivån, utan att det är av samma sociala mekanik. Horan ser ner på torsken, arbetaren ser ner på arbetsgivaen, pundaren ser ner på sockärringen. Förstår du?
Utsatta situationer säger du. jag är en nykter narkoman sen 11år, och har varit i svängen, och jag känner inte igen det du skriver alls!!!!!

Nej. Det stämmer icke. Jag tror att många finner denna typ av marknadsföring direkt pinsam. Fråga dina kvinnliga kamrater om de skulle gilla att se en ung pojke på ca 18-20 år (ja, sån är åldern ibland) jucka till dålig musik samtidigt som de försöker kränga en produkt. Varför ska då vi män gilla det? Har du ens funderat på det? Varför du ska gilla att stå i grupp och anonymt glo på okänd kvinnokropp? Varför ska detta fenomen ens finnas till?

Det är lite roligt att du tar upp "gilla att stå i grupp" och som du skrivit i den andra tråden "att stå i grupp och flåsa"
Har du någon form av fobi att stå och titta på vackra flickor? Eller vad är problemet?

Jag förstår att sex säljer. Men jag är inte dum och går på det. Jag motsäger mig det. Det är bara korkat. Varför ska jag gå på det? Varför ska jag köpa den typen av marknadsföring? Jag läser tester istället.

Klart att sex säljer och du behöver inte gå på det!! Men det exakt detta handlar om, att sex säljer!

Du gav precis bevis på att kvinnans kropp i det här sammanhanget objektiferas och att min tanke som är mer utförligt beskriven stämmer. Tack.

Och exakt var stämmer det? Att du har gjort 2 -6st målmedvetna tjejer som har detta som sitt yrke, arbetslösa!

Haha. Det får mig att tänka på Southparks drift med nascar-folket.

Du får tänka vad du vill, men verkligheten springer inte ifrån dig för det

Jag redigerade lite fel, men du har alla mina svar i fetstil!!!!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Skrivet av Tornado:

Jag vill bara säga att sex är människans största drivkraft och att vi alla är sexuella varelser - eller sexobjekt om ni föredrar den formuleringen. Naturfolken har gått runt halvnakna under årtusenden och det har varit den mest naturliga saken i världen. För övrigt så har evolutionen och våra fysiologiska skillnader styrt upp det så mannen generellt sett är den uppvaktande parten och kvinnan den väljande parten. Det gör att kvinnan i allra högsta grad har makt - hon har makt över evolutionen! Men det där hör man aldrig från en feminist.

Det stora problemet är att vi alla är slavar under en marknadsekonomi som tvingar oss att göra saker vi normalt inte skulle göra frivilligt. Det gäller massor av olika jobb. Att endast välja ut en kategori tjejer som ställer sig halvnakna på en scen och säga att - just det där är synnerligen olämpligt - har endast med våra snedvridna sociala normer att göra. Det finns hur många skitjobb som helst. Hur många tycker t.ex. att det är kul att rengöra offentliga toaletter? Är inte det att utnyttja människor som städobjekt och förminska dem som människor? Jo, det är precis vad det är. Att angripa människors frihet är aldrig rätt väg att gå. Ni måste angripa det system som tar friheten ifrån människor. Är ni med mig feminister?

Skrivet av gonkypete:

Tyvärr måste ovanståede helt avfärdas.

1. Vi människor lever i en (eller flera) kultur som vi gemensamt kan påverka oavsett vår evolutionära historia.
2. Det som är biologiskt eller evolutionärt betingat är inte per definition att se som gott och riktigt.
3. Du har just bekräftat att du ser ner på såväl boothbabes som toalettstädare. Tråkigt, men vi är många här som inte håller med om det.

Skrivet av Tornado:

1. Naturligtvis, men evolutionen tar tusentals år, och medan vår kultur visserligen har skapat ett språng i kunskap så har vi samtidigt försämrat vårt kollektiva hälsotillstånd och fått betydligt mera våld, rädsla och svält vårt samhälle.
2. Jo det är det. Naturen är den ultimata diktatorn. Vi måste underordna oss naturen för att överleva - vi är en del av den.
3. Nej, du har missuppfattat mig helt. Jag ser inte ner på de människorna. Jag ser ner på arbetet i de fall - och endast i de fall - det inte utförs frivilligt.

1. Vad menar du?
2. Nej och åter nej. Vi kan VÄLJA vilken kultur vi vill skapa och hur vi vill leva tillsammans. Om du vill underkasta dig någon socialdarwinistisk levnadsregel så är det din ensak, men du kommer att känna dig ensam.
3. Slingra dig kan du i alla fall, det kan jag ge dig.

Visa signatur

Define r2 med 2*Scythe gt1150 och Noctua s12b | Seasonic x-560 | Asus p7p55d med u3s6 | i5 750@3,7GHz | Coolermaster hyper 212+ med Noctua p12 | 8 GB ddr3 Corsair xms3 1600 | OCZ vertex 4 256 GB | Samsung f2 500GB | gtx570 med AC xtreme+ | Dell u2410 | Pantone huey

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Now we talking! Känns som att sverige är 10år efter resten av jordklotet!!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Avstängd

You failed the shittest, MSI.

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

Tycker att det är löjligt att det blev en sådan shitstorm över detta. Det finns tjejer som har svårt att hitta jobb i den branschen på ett värdigt sätt, och detta är väl ett av de mer värdiga som jag kan se det? Och om vinnaren nu får ett modellkontrakt också som ger personen i fråga fler möjligheter att få jobb så ser jag inga fel med det?
Haters gonna hate, men så är det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemtec:

Dom bad om ursäkt för att dom måste, inte för att dom tyckte det var fel.......

Nej. De bad om ursäkt för att de insåg att de hade fel. Jag stödjer mitt uttalande på vad de skrev officiellt. Sitter du och gissar och hittar på nu? Fram med belägg som säger att de inte menar det de sa. Om du inte hittar något så är det passande att ta tillbaka ditt inlägg.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Skämms du inte att posta asiatiska boothbabes, du har väl hört vad som hänt där nere, tex i sydkorea spela knappt killar och tjejer dataspel i protest.....

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

Nej. De bad om ursäkt för att de insåg att de hade fel. Jag stödjer mitt uttalande på vad de skrev officiellt. Sitter du och gissar och hittar på nu? Fram med belägg som säger att de inte menar det de sa. Om du inte hittar något så är det passande att ta tillbaka ditt inlägg.

hahahaha mata in trollet men ok här kommer ett kex, gapa stort......

Dom har ju planerat mässan i detalj och antagligen tyckt att det ska bli skitkul, precis som det är i asien och alla andra länder.
Firman har väl sitt säte i taiwan om jag inte missminner mig, och jag tror aldrig det varit någon som grinat i alla andra länder dom har mässor i, detta är nog första gången skulle jag gissa.

Dom och ledning måste ju tyckt att det är ok, annars hade dom väl inte godkänt det från början?

Se så sluta grina nu

Permalänk
Medlem

Jag undrar om folk verkligen vet vilken kvinnosyn som råder i asiatiska länder...
Samma sak med USA egentligen. Jag blev förvånad över hur dåligt det är för kvinnor där när jag bodde där, speciellt på arbetsmarknaden. Det framställs väl hyffsat i media men verkligheten är helt annorlunda!

Visa signatur

Chassi Phanteks Enthoo Evolv. MB Gigabyte GA-z97M-D3H. CPU Intel Core i5-4670K@4.3GHz. Kylning Phanteks PH-TC14PE BLUE. SSD OCZ-Agility 3 120GB. GPU Gigabyte GTX 780 GHz @1440MHz. RAM 16GB Kingston HyperX blu 1600mhz. PSU Antec High Current Pro 1200W.
Laptop ASUS K55VM, Intel Core i5-3210M, Nvidia GT630M 2GB. 6GB RAM. Samsung 840 250GB SSD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemtec:

Kasta hela ditt system du har hemma i protest då, då både corsair och asus har galet med boothbabes på sina mässor, var en MAN och sätt ner foten och visa världen att du inte stödjer sånt... tack

Grattis till ditt genomtänkta svar. Nu blev jag helt ägd och skall gå hem och gråtrunka över hur fel jag haft...

Självklart vet jag att det finns boothbabes inom stora delar av spel och elektronikbranchen. Och det är onekligen så stora delar av världen fungerar, det finns helt enkelt inte de tankegångarna, åtminstånde inte i tillräckligt stor utsträckning, för att skapa en opinion mot det. När det däremot visar sig att vi i Sverige är tillräckligt progressiva för att faktiskt skapa en tillräckligt stor motrörelse att MSI faktiskt väljer att ta bort konceptet så stödjer jag givetvis detta. Sen rör det givetvis mig personligen mera om det flödar av lättklädda semiprostituerade på svenska LAN än på en teknikutställning i Taipei, det borde väl du kunna få in i skallen? Enligt din logik måste man bosätta sig hos ett kollektivjordbruk i Nordkorea bara för att man köper rättvisemärkt kaffe då och då, för att inte ha dubbelmoral.

Visa signatur

Intel 2600K @ stock | Asus P8P67 Pro | 8 GB Corsair Vengeance | MSI GTX 560 Ti | Intel 510 SSD | 2 TB HDD | Define R3 | Prolimatech Genesis

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemtec:

hahahaha mata in trollet men ok här kommer ett kex, gapa stort......

Dom har ju planerat mässan i detalj och antagligen tyckt att det ska bli skitkul, precis som det är i asien och alla andra länder.
Firman har väl sitt säte i taiwan om jag inte missminner mig, och jag tror aldrig det varit någon som grinat i alla andra länder dom har mässor i, detta är nog första gången skulle jag gissa.

Dom och ledning måste ju tyckt att det är ok, annars hade dom väl inte godkänt det från början?

Se så sluta grina nu

Fel sätt att argumentera. Följer dock mönstret i hur du hvar härjat på i tråden. Problemet med din text är....att det är antaganden. Hitta på, fantasifoster. Inget av värde. Varför jag kan skriva detta är en mängd sakfel i text. Du skrev att msi inte ansåg sig ha gjort fel. Fram med belägg nu. Och snälla, låt bli att kalla folk troll. Du är medlem i förut för att du vill diskutera. Försök var lite trevligare mot oss andra medlemmar, många av oss är medelålder och förstår inte den här spännande framåt andan som du har uppvisat.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Hoppades så innerligt att de skulle stå på sig! Världen är för tramsig

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av nccish:

Jag undrar om folk verkligen vet vilken kvinnosyn som råder i asiatiska länder...
Samma sak med USA egentligen. Jag blev förvånad över hur dåligt det är för kvinnor där när jag bodde där, speciellt på arbetsmarknaden. Det framställs väl hyffsat i media men verkligheten är helt annorlunda!

Jag tror att många är hemmablinda.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Otroligt tråkigt att alla PK-torskar och bittra feminister skall få sin vilja igenom. Pinsamt!

Permalänk
Medlem

Vad finns det mest av på dreamhack? : Killar
Vad är de flesta killarna intresserade av? : Tjejer

MSI Vet att det skulle bli en lyckad kampanj/tävling/reklam.

Ser ärlig talat inget fel i det. Hur kan det vara kränkade mot våra damer?
Dem som vill ställa upp, ställer upp. Vill man inte.. ja.. då går man miste om världens störta lan party

Visa signatur

- Köp bitcoins ⓑⓑⓑ

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

Fel sätt att argumentera. Följer dock mönstret i hur du hvar härjat på i tråden. Problemet med din text är....att det är antaganden. Hitta på, fantasifoster. Inget av värde. Varför jag kan skriva detta är en mängd sakfel i text. Du skrev att msi inte ansåg sig ha gjort fel. Fram med belägg nu. Och snälla, låt bli att kalla folk troll. Du är medlem i förut för att du vill diskutera. Försök var lite trevligare mot oss andra medlemmar, många av oss är medelålder och förstår inte den här spännande framåt andan som du har uppvisat.

Lev du ditt liv så fortsätter vi leva våra underbara liv med boothbabes, hoppas våra vägar aldrig korsas bara

Permalänk

Tycker det är lite konstigt att det plötsligt blir sådant uppror just över detta... Det har används booth-babes i hundratals år i allt från Motor-sport till alla möjliga events... Är det inte lite att ta i och säga att det är kvinno-förnedrande om nu tex en 18 åring vill bli modell, kan det inte vara en början på en karriär inom ett modell jobb? Personen som jobbar på MSI och fick idén var förresten en kvinna... "Just putting it out there"

Visa signatur

Tafelwasser

, CITERA FÖR SVAR

Pimpim666 : Skaffa flickvän så minskar risken för att ni går in på sidor med virus.
Nivity: Tror nog det ökar med flera tusen % istället, tjejer klickar ju på vad fan som helst som ploppar upp på skärmen.

Permalänk
Medlem

Ä

Skrivet av heddan:

Otroligt tråkigt att alla PK-torskar och bittra feminister skall få sin vilja igenom. Pinsamt!

Är feminist och inte alls bitter. Mer glad att företag inser att den här typen av jippon utesluter en Ato potentiell marknad. Se vad som hände med dr peppers försök att introducera night produkt genom att rent ut säga att kvinna inte var önskad som konsument. Ja sen är jag njuter jag lite i skadeglädje över hur ledsna många verkar vara

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Avstängd
Skrivet av astrob0y:

Jag tror att många är hemmablinda.

Ja, du är det ju onekligen.

Det här gör MSI överallt runt om i hela världen. Du kan lita på att de kommer att fortsätta med det även om Sverige blir ett undantagsland.

Permalänk
Skrivet av FredrikMH:

Tänk på att Dreamhack är ett evenemang för alla datorintresserade, oavsett ålder. Sexiga booth babes som lika gärna hade kunnat förväxlas med något annat är kanske inte så lämpligt på DH.

För er som vill se lättklädda damer IRL så kan ni alltid hänga med Kungen

Då får jag bara fråga varför det finns booth babes på E3 och många andra spelmässor där dom visar upp spel
just på grund av att få folk att bli intresserade av just den produkten och att det finns fina trevliga booth babes där är ju såklart ett plus.
det skulle ju vara samma sak här, dom kanske har nånting å göra med själva produkten eller stället öht men produkten eller stället får en blick av många personer... jag hade absolut inte haft några problem om det fanns fler som MSI som ville ha booth babes till DH för att efterlysa att dom har trevliga produkter

Visa signatur

nuvarande dator: Asus ROG STRIX Z370-E GAMING, Intel i7 8700k 4,7Ghz, Corsair 32gb3200mhz, ASUS RTX 2070 STRIX Gaming OC