[Gamla tråden]SweClockers BF3-server

Permalänk
Medlem
Skrivet av superdupernemo:

Jag tycker inte att det är smartare.. Det bästa med Battlefield är just 64 spelare

Helt och hållet sant! Det ska vara 64 slots på Battlefield!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Devil May Cry:

FF = ON kan bli en aning frustrerande i ett Battlefield spel.

Just saying.

Det är inga problem om servern blir full av BF-veteraner med clanbakgrund och "alla skruvar åtdragna", men hur troligt blir det

BF3 blir nog första spelerfarenheten för många nybörjare och ny spelmark för gamla icke clanspelande rävar, så för att inte förlora de viktiga spelarna som skapar god spelstämning i högt tempo bör FF vara off.

Kan lätt bli en n**b-server där admin får sitta och gråta över tangentbordet och slita sitt hår.

Been there, done that :/

Permalänk
Medlem

Trevligt, får bli att kika in, och lägga en liten slant.

Skulle föreslå att man använder sig av några utvärderingsperioder där vissa inställningar testas. Det viktigaste måste ju ändå vara att admins tycker om inställningar så att dom spelar ofta och mycket.

Permalänk
Medlem

Tummen upp!
Blir nog stammis där isåfall, om man nu hinner med och spela

Permalänk
Medlem

Jag vill spela NU!!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Trevligt!
Räkna med besök från mig!

Permalänk
Medlem

Riktigt kul, och bra initiativ! Då vet man vilken server man kommer välja i första hand, om den inte blir fullsmockad Tror FF kan bli riktigt grymt, blir mer realistiskt då. Och vilket spel ute just nu är mer realistiskt än bf3? Längtar till torsdag!!

Visa signatur

"If it ain't broke, don't fix it"

Permalänk

Allt ser bra ut förutom att servern inte kör HARD CORE!

Visa signatur

BenQ XL2420T | NZXT H440W | Corsair AX1200 | Maximus VIII Hero | i7 6700K | FD Kelvin s24 | 32gb DDR4 | R9 390 Nitro | Windows 10 64bit

Permalänk

Blev förstås glad när nyheten kom upp
men tyvärr så är en softcore server en deal breaker för mig :/

Skulle ha kört på den om det var som softcore i bfbc 2 men i bf3 är det för många faktorer som får mig att backa ifrån dessa servrar, tyvärr.

Permalänk
Medlem

Hur fungerar Hardcore i BC2? Hardcore i Black Ops var katastrofalt, man siktade lite här och där och höll inne knappen och fick kills konstant eftersom man tål 1 skott, det var väl snarare ett sätt för nybörjare att känna sig lite duktiga men något jag och alla jag spelade med undvek pga att det var för enkelt. Om det är likadant i BF3 hoppas jag att den funktionen är avstängd.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blomman1337:

Allt ser bra ut förutom att servern inte kör HARD CORE!

Var bara tvungen att citera widL på ditt inlägg från Forumet/bf3-server "Admin-gruppen delar inte din uppfattning att hardcore-läget är "hardcore". Vi anser att våra inställningar är hardcore!"

Andra gången, och fler lär det bli!!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Ja, det blir troligtvis en runda per karta, i alla fall i början för att man ska få spela alla kartor! Ska dock diskutera det med de andra!

Jag hoppas det blir och förblir 1 runda per karta. Jag spelar mycket BFBC2 och många servers kör 2 rundor per karta. Det gjorde kartorna tjatiga och servrarna blev mindre aktraktiva ( för mig ). Men så är också det spelet och kartorna några år gamla. Men så finns det också några servers som kör 1 runda per karta. Det gjorde det mer uppfriskande och på något sätt roligare att spela kartorna. Skapade en viss större variation känsla och eleminerade tanken "åh nej inte denna banan igen". Mina egna tankar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chourou:

Jag hoppas det blir och förblir 1 runda per karta. Jag spelar mycket BFBC2 och många servers kör 2 rundor per karta. Det gjorde kartorna tjatiga och servrarna blev mindre aktraktiva ( för mig ). Men så är också det spelet och kartorna några år gamla. Men så finns det också några servers som kör 1 runda per karta. Det gjorde det mer uppfriskande och på något sätt roligare att spela kartorna. Skapade en viss större variation känsla och eleminerade tanken "åh nej inte denna banan igen". Mina egna tankar.

Håller med dig! 1 runda per karta. Annars blir det "åh nej inte denna banan igen" men jag är nästan säker på att det blir 1 runda per karta!!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Håller med dig! 1 runda per karta. Annars blir det "åh nej inte denna banan igen" men jag är nästan säker på att det blir 1 runda per karta!!

Är ju 2 rundor för att man ska få vara båda lagen. De olika lagen har ju olika vapen så man kanske vill "levla" upp bådas vapen.
Sen är det ju ofta olika förutsättningar för olika lag, t.ex. Wake Island. Bättre att köra 2 rundor och reglera längden med antal tickets.

Permalänk

KeKeKeKe ^^

Permalänk
Skrivet av skog1s:

Var bara tvungen att citera widL på ditt inlägg från Forumet/bf3-server "Admin-gruppen delar inte din uppfattning att hardcore-läget är "hardcore". Vi anser att våra inställningar är hardcore!"

Andra gången, och fler lär det bli!!

Har läst regler/inställningar och uppfattat det så att servern inte kör med HC-inställningar men du/sweclockers menar att det är det ändå?

Visa signatur

BenQ XL2420T | NZXT H440W | Corsair AX1200 | Maximus VIII Hero | i7 6700K | FD Kelvin s24 | 32gb DDR4 | R9 390 Nitro | Windows 10 64bit

Permalänk
Skrivet av Devil May Cry:

FF = ON kan bli en aning frustrerande i ett Battlefield spel.

Just saying.

Det är väl absolut det man VILL ha? Om du skjuter en raket mot en grupp med människor innehållande både fiender och dina egna så vill du väl inte att alla ska stå kvar som om ingenting har hänt förutom fienden?
Jag snackar realism, finns det möjlighet till det så är det de bästa för spelkänslan enligt mig.

Visa signatur

BenQ XL2420T | NZXT H440W | Corsair AX1200 | Maximus VIII Hero | i7 6700K | FD Kelvin s24 | 32gb DDR4 | R9 390 Nitro | Windows 10 64bit

Permalänk
Medlem

Hur kommer man kunna hitta serven då?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av freXer:

Hur kommer man kunna hitta serven då?

Skrev på sidan innan. Du söker på den i sökrutan eller klickar på den länk som förmodligen kommer komma upp här
när servern är live.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av elde:

Kommer servern att köra ranked eller inte?

Den kör ranked.

Skrivet av Supermotard:

Nice, är den lösenordsskyddad? Tycker att FF ska vara av då folk teamkillar för att t ex ta ett stridflygplan före alla andra...

Ranked och lösenord går inte ihop, vi kommer att eventuellt köra vissa evemangskvällar med lösenord (detta är en framtida tanke som inte blir aktuell just nu i uppstarten).

Skrivet av aml417:

Jag gick in och kollade lite på Rocket blast och såg att en 64 slot server kostar 680kr/mån medan en 32 slot server kostar 330kr/mån, är det inte smartare att öppna två stycken 32 slots server för 660kr/mån så kan dom som vill spela Hardcore/Normal alternativt Conquest/Rush? tror ändå inte att det ofta kommer vara 64 Swec inne samtidigt och om det nu skulle vara det så vill nog inte alla spela samma mode.

Smart? Vi är 5 sponsorer som tar hela kostnaden för att starta upp servern och lägga X kronor ur egen ficka och vår egen obetalda tid. Vi är samtliga fans av 64 spelarläget och conquest. Det är det vi börjar med. Om vi får en stabil bas med donationer för att driva detta kontinuerligt så kommer vi att se över möjligheterna att ha fler servers och fler varianter men det är inget vi satsar på i utgångsläget. Det är ett väldigt stort projekt att driva runt med adminstyrka och närvaro, just nu satsar vi på en skön stämning med avslappnat spelande, helt i privat regi och avkopplingssyfte. Vi får se hur det går med en server och med de admins vi har.

I en poll vi körde i under 20h hann 400 rösta sig intresserade av en server, i denna tråden finns över 20 intresserade donatorer. Det är uppmuntrande och väldigt glädjande, det finns underlag och möjligheter utan tvekan. Vi kommer att titta på utvecklingsmöjligheterna efter första veckornas drift.

Skrivet av audiultX:

riktigt kul att ni slänger upp en egen server, Hur många ungefär kommer spela på den från sweclockers tro? kan ni fixa lösenord, så bara vi på swec kan lira? lär ju vara fullt dygnet runt typ oavsett. om alla som spelar donerar säg en tia i månaden, vilket ALLA borde ha råd med så kommer det ju vara galant, lär ju vara 100+ åtminstånde som vill spela härifrån?

Se ovan. Men i sak har du rätt, vi tror vi har underlag men i startläget så kör vi en publik server för att se hur det blir. Vi kommer att få respons från er på forumet och kunna bedöma vår nästa utveckling. Fler servers, fler admins, kanske reserved slots - I början kör vi vanlij 64 conquest. Sedan kikar SA på vilken riktning vi vill ta.

Skrivet av KniFF:

Ledsen om jag frågar igen, men är det någon admin som kommer spela nattetid vardagar? Eller är det mest kvällar vi kommer att se er?

Tveksamt att huvudadmins lirar nattetid då vi alla verkar ha en stabil dygnsrytm vardagar (fre-sön är en annan femma), de flesta av oss jobbar men det är inte omöjligt. Dessutom har vi vanliga admins som kanske kommer att hålla andra tider.

Skrivet av DefconEagle:

En önskan som jag tror kommer att uppskattas mycket väl är att ni håller stenhård koll på eventuella fuskare.../

Räkna med detta, noll tolerans. Vi kommer att hålla oss ajour med vad som pågår.

Skrivet av Jacccuu:

Ett jätte bra initiativ Ser verkligen fram emot att få spela med andra sweclockers medlemmar.
En fråga som kanske redan är besvarad: Hur hittar man till servern?

Vi kommer att lägga upp namn på servern (ej bestämt) och tidpunkt då den är tillgänglig i första posten i denna tråden. Ser just nu ut som torsdag kl 20.00, detta av logistiska skäl. Mumble släpps tidigare, ska faktiskt fixa till den nu...men jag säger till när den släpps.

Skrivet av Tjodd:

Trevligt, får bli att kika in, och lägga en liten slant.

Skulle föreslå att man använder sig av några utvärderingsperioder där vissa inställningar testas. Det viktigaste måste ju ändå vara att admins tycker om inställningar så att dom spelar ofta och mycket.

Tack, det är sannolikt att vi gör det. Har redan diskuterats lite.

Skrivet av KniFF:

Hur fungerar Hardcore i BC2? Hardcore i Black Ops var katastrofalt, man siktade lite här och där och höll inne knappen och fick kills konstant eftersom man tål 1 skott, det var väl snarare ett sätt för nybörjare att känna sig lite duktiga men något jag och alla jag spelade med undvek pga att det var för enkelt. Om det är likadant i BF3 hoppas jag att den funktionen är avstängd.

Vi såg aldrig Hardcore i betan så detta är något vi får känna oss fram, SA kommer att spela också och fatta eget beslut om vad de tycker för att sedan ta in era åsikter och väga beslut.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Bra jobbat

Permalänk
Medlem

Får ni till inställningar som BF2 hade lägger jag till servern i favoriter

3D-spot, Minimapspot(skjuter du, syns du(utan ljuddämpare)) infantry-health reg, Kill cam, FF=on

Jag gillar inte hardcore då bolt-snipers är helt sjuka, räcker med ett skott i pubis håret så dör man.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blomman1337:

Det är väl absolut det man VILL ha? Om du skjuter en raket mot en grupp med människor innehållande både fiender och dina egna så vill du väl inte att alla ska stå kvar som om ingenting har hänt förutom fienden?
Jag snackar realism, finns det möjlighet till det så är det de bästa för spelkänslan enligt mig.

Håller absolut med på denna punkt. FF gör så mycket för spelkänslan, om inte annat hindrar det tankförare, piloter och annat pack (engineers...) från att skjuta hejvilt utan tanke på var de siktar.

Måste även lägga in en röst för att ha två rundor per karta. Mycket härligare att få chansen att köra från båda hållen, inte kul att alltid hamna i samma lag på en viss bana.

Förövrigt ett riktigt bra initiativ av SweClockers moderatorer!

Permalänk
Medlem

semi-ontopic: vad krävs för att hosta en server?
jag har 100/100 mbit, kanske räcker en bit vad gäller nätverksdelen, men vad krävs hårdvarumässigt?

Permalänk

FF = ON!
"hardcore" = ON!

varför? jo för att det blir mycket seriösare spelande! och mer "verkligt" i min mening. blir man skjuten av 50.cal i benet så ska man dö, då detta i verkligheten skjuter bort hela benet

Visa signatur

| Lenovo E531 |

Permalänk
Medlem

I BC2 så gillade jag servrar som hade stängt av 3dspotting, men aktiverat minimapspotting. FF=ON kan vara kul, och hjälpa till att dra ner på tempot och få till lite mer taktik och eftertänksamhet, men det finns risk att det spårar ur. Det är rätt jobbigt att bli straffad för andras dumhet, såsom att de springer framför en lagkamrat som skjuter tex (händer hela tiden).
HC blev lätt en sniperfest i BC2, speciellt då det gick dåligt för ett lag. Dessutom är det högre damage i BF3 så det finns väl ingen större anledning om det är vad man tycker HC är till för. Realism och verklighet? Äh, gå och lägg er...

Men som sagt, aktiva och vettiga admins är det viktigaste och för att dessa skall vara det krävs settings dom själva är nöjda med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tackle:

semi-ontopic: vad krävs för att hosta en server?
jag har 100/100 mbit, kanske räcker en bit vad gäller nätverksdelen, men vad krävs hårdvarumässigt?

Du kan inte hosta själv utan måste köpa ifrån en RSP.

Permalänk
Medlem

Såg att det fanns en platoon med namnet Sweclockers, förmodar att det inte är den officiella för denna server?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av KKay:

Såg att det fanns en platoon med namnet Sweclockers, förmodar att det inte är den officiella för denna server?

Hm, inget jag känner till. Vem är grundaren tro?

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Najs!

Visa signatur

CPU: Intel Core i7-4770K Kylare: Noctua NH-U14S GPU: EVGA GeForce GTX 780Ti 3GB SC SLI Mobo: ASUS Maximus VI Formula PSU: Corsair AX 1200W PSU RAM: Corsair Dominator DDR3 1866MHz 16GB SSD: Corsair SSD Force Series GS 360GB CHASSI: Corsair Obsidian 650D Midi Tower Ljudkort: ASUS Xonar Essence STX Hörlurar: Sennheiser HD 700