Nokia lanserar företagets första mobiltelefon med Windows Phone

Permalänk
Melding Plague

Nokia lanserar företagets första mobiltelefon med Windows Phone

Mobiljätten Nokia med den före detta Microsoft-chefen Stephen Elop i spetsen introducerar Lumia 800, företagets första smartphone med operativsystemet Windows Phone.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

WOOT ! Nice

Permalänk
Medlem

Var inte särskilt billigt med tanke på tekniska specarna.

Visa signatur

"Alla barn hade stabila datorer förutom Lidia för hon hade chipset från nvidia"

Permalänk
Medlem

Riktigt jävla intressant, snygg som fan! btw det är 480x800 upplösning...

Permalänk
Medlem

Hade gärna velat se en Android av Nokia.

Visa signatur

RTS :D

Permalänk

Tycker själv att Android ser trevligare ut än Windows Phone speciellt Ice Cream Sandwich. Sen är Windows Phone begränsat också. Men annars en fin lur.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Jag skulle vilja se en mobil från nokia med N9 designen och Android som OS.

Permalänk
Medlem

Snyggt som fan om man kör blått tema till den blåa telefonen osv.

Visa signatur

Intel core i5-3570k - Asrock z67 Extreme7 - 2x4gb Corsair low profile ddr3 - Samsung EVO 250GB - Intel 520 240gb ssd - GTX970 4GB - Define R4 Black - WD Black 1.5TB

Permalänk
Medlem

Är det här Nokias flaggskepp eller kommer det mer?

Permalänk

Har kört Android och WP7 lite fram och tillbaka nu senaste året men det blir nog en sån här när den kommer. Riktigt snygg.

Permalänk
Medlem

Finns ju en fördel med denna luren, enkelhet och design och kvalitet.. ooh wait då köper folk iphone! tyvärr så ser jag inte att nokia kommer lyckas denna gången heller, sitter själv på en nokia x6 som fungerar lika bra som när jag köpte den men tyvärr så finns de knappt några program i ovi store till den och så kraschar den inbyggda webbläsaren pga av minnesbrist (128mb ram), Windows phone kanske fungerar bättre men hittills har jag bara hört negativt om windows phone så jag tror fortfarande det är mer värt och lägger 1500kr extra på iphone 4s sålänge man inte vill åt kameran som är fantastisk i nokia telefonerna med carl zeiss optik.

Permalänk
Inaktiv

Den är riktigt sexig, och det borde den vara, då designen kommer från Nokia N9. Vilket är en grym telefon, då jag har en själv.
Pensionerade min HTC Desire och införskaffade mig en N9:a. Ångrar mig inte.

Specen var lite snål om man jämför med N9.
N9:an har 480x854 i upplösning, 1 GB ram och 3,9" display (Antar att man var tvungen att offra 0,2" för windows knapparna längst ner).

Permalänk
Skrivet av helpmee:

Är det här Nokias flaggskepp eller kommer det mer?

Spekuleras ju i en 4.3 tums också (Ace), får väl se om de sparar den lite.

Permalänk
Medlem

Min framtida telefon. Börjar bli less på bugg-android.

Visa signatur

I5 750@3.8|8GB XMS3@1600MHz|Gigabyte GA-P55A-UD6|GTX460 1GB@900MHz/1,087V|Intel 320series 80GB|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrillemeter:

Den är riktigt sexig, och det borde den vara, då designen kommer från Nokia N9. Vilket är en grym telefon, då jag har en själv.
Pensionerade min HTC Desire och införskaffade mig en N9:a. Ångrar mig inte.

Specen var lite snål om man jämför med N9.
N9:an har 480x854 i upplösning, 1 GB ram och 3,9" display (Antar att man var tvungen att offra 0,2" för windows knapparna längst ner).

Jag tror faktiskt att de har använt exakt samma display sedan gjort om nedre av skärmen till wp7 knappar, det är iaf vad jag tycker det ser ut som...

Skrivet av Uvania:

Finns ju en fördel med denna luren, enkelhet och design och kvalitet.. ooh wait då köper folk iphone! tyvärr så ser jag inte att nokia kommer lyckas denna gången heller, sitter själv på en nokia x6 som fungerar lika bra som när jag köpte den men tyvärr så finns de knappt några program i ovi store till den och så kraschar den inbyggda webbläsaren pga av minnesbrist (128mb ram), Windows phone kanske fungerar bättre men hittills har jag bara hört negativt om windows phone så jag tror fortfarande det är mer värt och lägger 1500kr extra på iphone 4s sålänge man inte vill åt kameran som är fantastisk i nokia telefonerna med carl zeiss optik.

Om du bara hört negativa saker om Windows Phone 7 så har du inte lyssnat speciellt mycket, men jag antar att du gör som alla andra och tänker på Windows Mobile som inte är samma sak som Windows Phone.

Permalänk
Skrivet av Uvania:

Finns ju en fördel med denna luren, enkelhet och design och kvalitet.. ooh wait då köper folk iphone! tyvärr så ser jag inte att nokia kommer lyckas denna gången heller, sitter själv på en nokia x6 som fungerar lika bra som när jag köpte den men tyvärr så finns de knappt några program i ovi store till den och så kraschar den inbyggda webbläsaren pga av minnesbrist (128mb ram), Windows phone kanske fungerar bättre men hittills har jag bara hört negativt om windows phone så jag tror fortfarande det är mer värt och lägger 1500kr extra på iphone 4s sålänge man inte vill åt kameran som är fantastisk i nokia telefonerna med carl zeiss optik.

Det är inte Windows Mobile du tänker på då? Windows Phone har ju fått ganska bra mottagande rent gränssnittsmässigt. Är väl mest lite avsaknad av fullt utbyggt API som gör att vissa begränsningar av apps fortfarande förekommer. Men gränssnittet som sådant känns ju väldigt gediget och homogent.

Permalänk
Medlem

720p är lite lamt.

Permalänk
Medlem

Nokia hm..

Nokia faller mig inte i smaken och med den pris lappen nej tack.

Visa signatur

gigabyte G1.sniper.2 motherboard/ intel core i7 2600k/gigabyte gtx 590
/ vengeance corsair 8gig 2000Mhz/ corsair h80/ western digital 2tb black
/ corsair ssd gen2 64 gb/ NZXT 850W gold. Im ready for BF3

Permalänk
Avstängd

Fattar inte designen på windows phone 7 kolla bara på första sidan, lagt en ikon uppe till höger och sen bara svart hela vägen ner.
kul att ha en skärm på telefonen som inte kan nyttjas på första sidan.

Permalänk
Medlem

Fin telefon. Påminner om N9.

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem

Kul att lumia på nån spansk dialekt betyder typ prostituerad!
Blir kanske att köpa sig en liten slampa...

Visa signatur

|i7 950 @ 4.0 Ghz 1,3v TR Archon P'n'P | Asus P6X58D-E | Dominator 6 Gb 1600 mhz | Msi GTX580 TWNFRZR II @ 840/1680/4140 | Seasonic X-750 W | WD Black 500 Gb | Samsung F3 1Tb | CM ATCs 840 | Win 7 Ultimate 64-bit |

Permalänk
Skrivet av mrwhite:

Fattar inte designen på windows phone 7 kolla bara på första sidan, lagt en ikon uppe till höger och sen bara svart hela vägen ner.
kul att ha en skärm på telefonen som inte kan nyttjas på första sidan.

Spekulativ förklaring, ingen aning om det ligger något i det.
http://pocketnow.com/windows-phone/divine-proportions-why-the...

Hade ju personligen kanske hellre sett tre kolumner med tiles istället och mindre wasted space. Vetifan...

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrwhite:

Fattar inte designen på windows phone 7 kolla bara på första sidan, lagt en ikon uppe till höger och sen bara svart hela vägen ner.
kul att ha en skärm på telefonen som inte kan nyttjas på första sidan.

Vad menar du? Man kan ju flytta ikoner hur man vill.

Edit: Nvm, förstod nu, antar att det är designmässigt helt enkelt.

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Bra att de lagt till en riktigt Kamera-knapp. De saknas ju på N9.

Visa signatur

Intel 4790k, gigabyte gaming 7,16gb ddr3 2400mhz,Sapphire rx470 oc 8gb.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

En polare har en HTC med windows phone och den har vart inne på lagning 5 gånger. Och det har aldrig hittats något fel på hårdvaran.

Men han får en del hurra-rop varje gång det står att han installerat "facebook app for windows mobile". Tydligen blir det så när han resettar telefonen typ en gång i månaden

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Isty:

Snyggt som fan om man kör blått tema till den blåa telefonen osv.

Eftersom det är Windows kanske du kan få en blåskärm.

Permalänk
Medlem

tror det mesta av kostnaden för mobilen ligger kamran.

jag tycker att windows phone 7 ser riktigt bra ut helst mango. jag tror att min nästa mobil kommer bli en windows phone 7 men det är ett tag kvar tills dess (kör galaxy S atm så)

Permalänk
Medlem

Äntligen en lur man vill ha. Givet köp för min del!

Visa signatur

CPU: 5600X| Mobo: AORUS X570 itx|Minne: 32GB Corsair Vengeance PRO 4000Mhz|GPU: Asus TUF 3080 OC |Chassi: CM NR200P|SSD: Samsung 850 EVO 500GB, 2xSamsung 970 EVO 1TB|PSU: NZXT 650W
Mus: Razer Basilisk|Tangentbord: Corsair K70|Skärm: LG27GP850

Permalänk
Skrivet av usilusken:

En polare har en HTC med windows phone och den har vart inne på lagning 5 gånger. Och det har aldrig hittats något fel på hårdvaran.

Men han får en del hurra-rop varje gång det står att han installerat "facebook app for windows mobile". Tydligen blir det så när han resettar telefonen typ en gång i månaden

Då har han ju uppenbarligen inte Windows Phone om det står så på facebook. Notera att det är en stor skillnad mellan Windows Mobile och Windows Phone.