Sitter och ler med en Hazro HZ27WD som kom igår

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

Jojo det fattar jag med men fyller det någon funktion förutom att vara snyggt?

Ja det ska även ge en skarpare bild enligt dom själva, fast framförallt är det ju estetiskt skulle jag tro.

Permalänk

Vissa gillar det, andra inte. Det blir mer reflektioner, men bilden framhävs mer (som jag har förstått det, har inte haft möjlighet att kolla detta själv).
Fingeravtryck syns tydligt på en glasskärm också.
Men det är tydligen, enligt forum, en smaksak. Har du ett fönster nära så kan det kanske bli irriterande med starkare reflektioner.

Här är en bild från overclockers forum, the glass version. (Reflektionen syns extra pga. den svarta bakgrunden)
"Second thoughts, we could do with a new mirror in the hallway."

Permalänk
Medlem

Här är också en film på glasversionen.

Fö kul att det löste sig med frakten för er!

Permalänk

"Spegel, spegel på bordet där, säg vem som skönast i landet är!"
Det skulle lätt bli min nya morning phrase.

edit: Jo tackar, vi väntar nu alla på skärmar.
"Delivery Status: Your parcel has been received at our sortation hub."

Permalänk
Medlem

Nu är skärmen nere på 374£. För bara några minuter sedan kostade den 359£

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

Spegelreflexskärm. Hopplöst. Tack och lov att det finns AG.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Skrivet av Derix:

Nu är skärmen nere på 374£. För bara några minuter sedan kostade den 359£

Ja och nej, Skärmen är på rea denna vecka, se här, så skärmen kostar nu £359.99 inc VAT(20%).
Du loggade sedan in och då visas priset med VAT(25%), dvs den kostar för en svensk £374.99 inc VAT(25%).

Permalänk
Medlem

Bull att jag køpte den igår då
Hade dock en voucher-code som gav mig 5% av priset. Koden står i slutet på sida 3 i tråden.

Permalänk
Medlem

Är väl dock bara den utan glas som det är erbjudande på?

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_no_one:

Vissa gillar det, andra inte. Det blir mer reflektioner, men bilden framhävs mer (som jag har förstått det, har inte haft möjlighet att kolla detta själv).
Fingeravtryck syns tydligt på en glasskärm också.
Men det är tydligen, enligt forum, en smaksak. Har du ett fönster nära så kan det kanske bli irriterande med starkare reflektioner.

Här är en bild från overclockers forum, the glass version. (Reflektionen syns extra pga. den svarta bakgrunden)
"Second thoughts, we could do with a new mirror in the hallway."
http://i51.tinypic.com/28qaro.jpg

Bilderna i mitt galleri ger nog en lite mer rättvis bild hur glasversionen ser ut när man inte har flera fönster med solljus rätt på skärmen i rummet.

Permalänk
Medlem

Cool skärm, men 2560x1440 kräver sitt monster gfx. Jag har redan varit där när jag införskaffade mitt 23" HP 2335 2004.
Mins inte vad jag hade för gfx kort då men man fick köra allt i fönster. Samma risk löper man med denna skärm om man ska köra saker på mer än HIGH i 2560x1440.

Ni som har köpt skärmen tänker ni uppgradera era gfx kort också och köra SLI/crossfire?

Visa signatur

I5-9600k | Asus ROG Strix Z390-F Gaming | Corsair Vengeance LPX 2x8GB 3200Mhz | Asus ROG Strix RTX2080 OC | Samsung 970 EVO M.2 NVMe 500GB | Corsair RM650i | Windows 10

Permalänk
Medlem

skickar overclockers verkligen till sverige? beställde min skärm direkt från Hazros hemsida men de verkar ha höjt priset där nu med drygt 100 pund...

Visa signatur

Asus Z87-A| 4770k@4.5GHz@1.19v|Gtx680@+100MHz offset - Accelero Hybrid| 2x4GB Corsair 1600MHz DDR3| Samsung 830 series SSD 256GB| Asus Xonar essence STX| Corsair HX620w| Define XL| giefscience.com | Jag streamar på Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av LiTo:

Cool skärm, men 2560x1440 kräver sitt monster gfx. Jag har redan varit där när jag införskaffade mitt 23" HP 2335 2004.
Mins inte vad jag hade för gfx kort då men man fick köra allt i fönster. Samma risk löper man med denna skärm om man ska köra saker på mer än HIGH i 2560x1440.

Ni som har köpt skärmen tänker ni uppgradera era gfx kort också och köra SLI/crossfire?

Har ett 3gb GTX580 redan, kör på ultra/high med nämnda upplösning utan lagg. Är dock väldigt sugen på att beställa ett till. Problemet när man har 3gb versionen är att jag måste ha ett till, och dom är en del dyrare just nu. Skulle köpt 2 direkt när man fick dom för 3300 på CDON.

Permalänk
Skrivet av Fjaman:

skickar overclockers verkligen till sverige? beställde min skärm direkt från Hazros hemsida men de verkar ha höjt priset där nu med drygt 100 pund...

Det verkar som det. Vi är tre stycken som beställde i måndags. De håller på att skickas just nu. Officiellt gör de dock inte det. Jag ringde i fredags och frågade och då sades det vara för ömtåligt. Tänk på att det finns två modeller dock. En med glas och en utan samt att det blir lite dyrare när du skapat ett konto då de räknar med Sveriges VAT istället.

Visa signatur

NR.1:Antec P182|Corsair 520HX|Asus P5Q Deluxe|Intel C2D E8400@3,6ghz+NH-U9B|MSI 8800 gt OC|2x2GB Corsair 800Mhz|Intel X25-M G2 80GB, 2x640GB WD Blue, 2x1,5TB WD|Win 7 x64||NR.2:Fractal Design Array R2|Gigabyte GA-H55N-USB3|Intel i3 530+BIG Shuriken|Intel X25-V G2 40GB, 3x2TB WD|Win 7 x64

Permalänk
Medlem

Sådär, då har jag också bestället en C-modell utan extra glas-panel från overclockers.co.uk. 4 049,63kr gick det på, med 5% voucher koden (tack för det tipset, btw, det sparade mig 20pund).

Får vänta in bekräftelse att det packas bara, men hoppas det går bra iom att ni fått det att funka.

***
Varför jag beställde en Hazro, trots utländsk leverantör och blandade rapporter om kvalitet:

Jag beställde en Samsung S27A850 för nån vecka sedan, via hederliga Dustin, och den höll inte alls nån vidare kvalitet. Vobbling/instabil skärm, med viss backlight bleed. Den kostade knappt 7000kr. Jag resonerar som så, att jag kan nästan köpa två Hazro för det priset, så om den första är dålig, då kan jag returnera den mot ett antal hundralappar i frakt, eller så kan jag använda den som en sekundär skärm om den inte är superkass. Ett vingligt stöd kan man alltid fixa, i värsta fall genom att bocka till ett eget stöd från en plåtbit (tänk Apples böjda stöd) och någon död pixel eller dammfläck kan jag leva med på en billig skärm. Dessutom tror jag att Hazro har ett dåligt rykte från några år tillbaka, då de tydligen hade dålig kvalitetskontroll och sedan ombildades bolaget, så det "försvann" liksom och folk undrade vad som hände. Jag har förhoppnignar att de har lärt sig, och att de är bättre nu.

Kanske kan det hjälpa någon annan som är sugen att bestämma sig.

Visa signatur

Main rig: Z790-P / i5-13600K / 64GB RAM / RX 7900 XT / 42" LG C2

Permalänk
Medlem

Jag beställde i Måndags och nu ligger skärmen på mitt utlämningsställe. Gick ju grymt snabbt och smidigt ska bli kul och hämta den efter jobbet.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem

Hmm bestælde sjælv i tisdags och min har de inte packat ænnu

Permalänk
Medlem
Skrivet av perhuden:

Hmm bestælde sjælv i tisdags och min har de inte packat ænnu

Har du fått en orderbekräftelse då? Betalade du med kort? Tror inte de skickar förrän de fått pengarna.

Visa signatur

Main rig: Z790-P / i5-13600K / 64GB RAM / RX 7900 XT / 42" LG C2

Permalänk
Medlem

Yes betalade med kort direkt. gissar att det väntar på att skickas. står "Order Status: In our warehouse queu"
Får snällt vänta tills nästa vecka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av swift77:

Har tagit bilder, de är inte jättebra eftersom jag inte är någon fotograf. Körde Dell u2711 inställt på preset sRGB och Hazro Hz27WD på normal. Det som inte går att se på bilden är den klarhet som Hazro återger om man tittar närmare så ser det ut som om Dell u2711 har ett litet litet finmaskigt nät över hela skärmen den så kallade AG coatingen så Dell ser smutsig ut i jämförelse.

http://imageshack.us/photo/my-images/707/dsc3145k.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/9/dsc3148f.jpg/

Vet inte vilken skärm som är vilken. Men ser bättre den åt vänster.

Letar efter en bra spel och filmskärm, borde inte vara så svårt, har ju TN just nu.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Liten update på tidigare inlägg då:
Skärmen (HZ27WC Glass) har äntligen efter lång väntan kommit (22 dagar tog det från beställningsdatumet). Fick inte med någon strömsladd som fungerar i svenska uttag, men lyckligtvis hade jag ett par liggandes...

Inga trasiga pixlar, däremot så var det lite damm bakom glaset (motsvarande 1-2 pixlar på 2 ställen), men det är inte möjligt att se om man inte aktivt letar efter det men hjälp av en helt vit bakgrund. Färgerna ser fullständigt fantastiska ut och det är helt underbart att sitta med så hög upplösning.

Skärmen rekommenderas absolut! (Förutsatt att beställningen går genom Overclockers)

Permalänk
Medlem

Jag kan med flika in att jag är as nöjd med den utan glas. Den höga upplösningen och ultra i BF3 är nomnom. Jag fick inte heller med en svensk strömkabel men tog en från en gammal skärm.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem

Ska nog ta och maila dom idag om min order. Pengarna ær redan dragna från kortet så jag førstår inte "what the fuzz is about"? Sløa britter i mitt fall. Gaaaarrrhrhhrhrhgg

Permalänk
Medlem
Skrivet av perhuden:

Ska nog ta och maila dom idag om min order. Pengarna ær redan dragna från kortet så jag førstår inte "what the fuzz is about"? Sløa britter i mitt fall. Gaaaarrrhrhhrhrhgg

Hej, har inte heller fått den packad än. Beställde ju igår så det är inte lika segt som din, men nånstans stod ju att "if you order before 4:30pm, you order will be packed the same day" eller liknande. Minns inte exakt klockslaget, men jag beställde på förmiddagen. Det kanske bara gäller UK-kunder dock, men mitt valda leveransdatum var nu på måndag, så hur de skall hinna det vet jag inte. Orderstatusen har dock ändrats från "Order Status: In our warehouse queu" till "Order Status: Printed in our warehouse" så nånstans har det ju hänt nåt. Förhoppningsvis betyder det att någon skrivit ut listan och går och plockar skärmen just nu.

Visa signatur

Main rig: Z790-P / i5-13600K / 64GB RAM / RX 7900 XT / 42" LG C2

Permalänk
Medlem

Jag mailade och det verkade som om de inte hade riktigt koll på min order. Han lovade dock att den skulle packas och skickas idag.
Den trillar væl in næsta vecka någon gång.

Permalänk
Skrivet av Hymer:

Jag kan med flika in att jag är as nöjd med den utan glas. Den höga upplösningen och ultra i BF3 är nomnom. Jag fick inte heller med en svensk strömkabel men tog en från en gammal skärm.

Sitter nu även jag och ler. Är sjukt nöjd med skärmen. Har ett litet dammkorn i storlek av en pixel under glaset i den nedre delen av skärmen men det är verkligen inget som stör. Nästan så att jag funderar på att skaffa en till då den andra skärmen vid sidan har så löjligt låg upplösning i jämförelse:)

Posten levererade dessutom skärmen till dörren. Härligt!

Hoppas ni får era skärmar ni också!

Visa signatur

NR.1:Antec P182|Corsair 520HX|Asus P5Q Deluxe|Intel C2D E8400@3,6ghz+NH-U9B|MSI 8800 gt OC|2x2GB Corsair 800Mhz|Intel X25-M G2 80GB, 2x640GB WD Blue, 2x1,5TB WD|Win 7 x64||NR.2:Fractal Design Array R2|Gigabyte GA-H55N-USB3|Intel i3 530+BIG Shuriken|Intel X25-V G2 40GB, 3x2TB WD|Win 7 x64

Permalänk
Medlem

Hazaa! Min order är skickad också.

Visa signatur

Main rig: Z790-P / i5-13600K / 64GB RAM / RX 7900 XT / 42" LG C2

Permalänk

Jag har fått mina två idag också, postar mer senare.

edit: Här är nu lite bilder, 8st för att vara exakt.

De första fyra bilderna är tagna direkt efter att posten kommit med skärmarna till dörren.
Bilderna är fotade med en HTC HD2, så ursäkta den dåliga kvaliteten.
Bild1: Första skärmens låda.
Bild2: Andra skärmens låda. De hade inte blivit så illa behandlade.
Bild3: Hur den är packad.
Bild4: Den inte så omtycka skärmfoten. Jag tycker dock inte att den är sååå dålig.

Jag hade sen inte några strömkablar liggandes (nyligen flyttat), så jag gick och köpte ett par hos El Giganto!
Kom sedan hem och kopplade ihop det hela.
Bild5: Min battlestation, GD245HQ skärmen ser nu så liten ut där mellan.
Bild6: Originalbilden, 2560x1440. Vänster Acer GD245HQ 1920x1080. Höger Hazro HZ27WC, 2560x1440.
Bild7: Acer GD245HQ
Bild8: Hazro HZ27WC

Skrivet av perhuden:

Tror nog du har helt rätt i att det kommer bli en tredje för dig med

Nu kan jag säga att ja, det kommer bli en tredje för mig med. Min Acer passar inte in längre...
Va trevligt med rean de startade, den var som gjord för att jag skulle köpa en tredje HZ27WC!

Permalänk

Är det någon som har fått kläm på hur man tiltar den? Min lutar en aning framåt nämligen.

Visa signatur

NR.1:Antec P182|Corsair 520HX|Asus P5Q Deluxe|Intel C2D E8400@3,6ghz+NH-U9B|MSI 8800 gt OC|2x2GB Corsair 800Mhz|Intel X25-M G2 80GB, 2x640GB WD Blue, 2x1,5TB WD|Win 7 x64||NR.2:Fractal Design Array R2|Gigabyte GA-H55N-USB3|Intel i3 530+BIG Shuriken|Intel X25-V G2 40GB, 3x2TB WD|Win 7 x64