Nytt grafikkort för BF3 mm

Permalänk
Skrivet av Palm:

Du har ju ett X58 moderkort? både crossfire och sli funkar fint

SE versionen behövs crossflash tror jag för kunna köra SLI.

Visa signatur

BitFenix Prodigy, Intel i5 3570K, ASRock Z77E-ITX, Cooler Master Silent Pro M2 620W, Evga Gtx 670 ftw, 2x120gb SSD, 1X500gb HDD, 1tb Seagate Barracuda, 16Gb RAM Corsair Vengenz

Permalänk
Skrivet av syndicatan:

Skulle oxå hålla med om ett GTX580, men smaken som baken förmodligen, mitt tips är detta
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=623550#extra
Hört att det ska vara svalt o tyst.

Jo, men för uppgradering till SLI så blir det ett helvete..

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Kebabhyvlarn:

Jo, men för uppgradering till SLI så blir det ett helvete..

Jo men 1st Gtx580 borde hålla ett bra tag, sen går det ju alltid byta delarna stegvis som moderkort i framtiden osv.

Visa signatur

BitFenix Prodigy, Intel i5 3570K, ASRock Z77E-ITX, Cooler Master Silent Pro M2 620W, Evga Gtx 670 ftw, 2x120gb SSD, 1X500gb HDD, 1tb Seagate Barracuda, 16Gb RAM Corsair Vengenz

Permalänk
Skrivet av syndicatan:

Jo men 1st Gtx580 borde hålla ett bra tag, sen går det ju alltid byta delarna stegvis som moderkort i framtiden osv.

Då är det bättre att skaffa ett 580 som bara tar upp 2 slot platser så slipper man köpa nytt moderkort etc i framtiden..

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Skulle rekommendera Radeon 6950 i Crossfire och en liten fin överklock på din 920. Dra upp den till 3.8Ghz så kommer det flyta fantastiskt bra

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk

Tja, sitter lite i samma båt men har en budget på 3000-4000 SEK. Funderar också mellan 580 och 6970, verkar som om de är rätt lika i alla spel utom BF3 enligt Swec testet, och det är ju BF3 som jag kommer lira fullt ut tills GW2 kommer ut. Jag undrar om min PII 940 i 3.7ghz kommer flaska 580 i 1920*1080. Får sån ångest, kan inte välja mellan de två, och det är rätt stor prisskillnad (^_^)

Visa signatur

Chassi: Antec 300 | CPU: AMD Phenom II 940 3.7Ghz | Kylning: OCZ Vendetta 2 | Minnen: A-Data 8192MB PC8500 | Moderkort: Gigabyte MA-790GP-DS4H | Grafikkort: MSI GTX 580 | Nätaggregat: Antec NEO 620W

Permalänk
Medlem
Skrivet av definition:

Därför han skrev 2x 6950 ? För det inte är sli?

hejhopp ja Känns som så längesen som det fanns moderkort som bara stödde sli eller xfire tänkte aldrig på att det möjligen är ett sådant mobo

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

Efter mycket tänk så börjar det luta mot att man ska köpa 2st 6950. Det verkar också vara det som flest tycker. Då är frågan bara, vilka 6950 ska man köpa?
tänk på att jag inte har världens största chassi så jag kan inte ha dom allra största versionerna antar jag.
1GB eller 2GB versioner? gör det någon skillnad? eller ska man spara lite pengar istället?

Permalänk
Permalänk
Medlem

Jag har ett 580 DCII, och jag körde FRAPS under betan, hade mellan 50-55 Fps oklockat.
Det tråkiga är bara att jag inte tänkte till när jag köpte det, det är ju så sjukt stort så min tanke att köra 580 SLI, gick åt skogen!

Visa signatur

| Fractal Design R | Corsairs 850W | Gigabyte Z270-P | i7 7700K OC 4.6GHz| Noctua NH-15D | Corsair Vengeance 16GB (2 x 8GB) DDR4 3000MHz | 750 GB SSD, 2 TB HDD| ASUS GTX 1080 Ti |

Permalänk
Hjälpsam
Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Grim2you:

Jag har ett 580 DCII, och jag körde FRAPS under betan, hade mellan 50-55 Fps oklockat.
Det tråkiga är bara att jag inte tänkte till när jag köpte det, det är ju så sjukt stort så min tanke att köra 580 SLI, gick åt skogen!

Bara o köra referenskort som kort nr2.

Permalänk
Medlem

Sitter och funderar på nytt grafikkort jag också då jag precis fixat BF3 och upplever lagg eftersom CPU går på max.
Jag har gjort alla möjliga åtgärder för att sänka CPU (utom formatering). En polare till mig rådde att jag skulle byta mitt grafikkort i burken.

I min signatur ser ni vad jag har i burken (inköpt våren 2010), och jag är inne på ett HD6950 efter vad ni svarat TS.
Har jag tolkat era rekommendationer rätt, eller finns det alternativ till ett lägre pris som klarar av BF3 utan problem? Skulle iofs funka att spara undan 2lax för ett finfint grafikkort.

Tacksam för svar.

EDIT::
Har en polare med HD5750 som jag har och för honom flyter BF3 på utan något som helst lagg. Han sitter med 16GB RAM samt en i7 processor. Men en Phenom II x4 3.42GHz borde ju inte vara någon bov i dramat väl? I så fall är det nya RAM-minnen jag bör satsa på, eller?

Visa signatur

AMD Phenom II x4 @ 3,42GHz | Gigabyte GA-770TA-UD3 | A-Data DDR3 1333MHz 2x2GB | HD5750 1GB | WD CaviarBlack 640GB | FD Tesla 450W

Permalänk
Medlem

Tänk på att vid val av SLI/Crossfire så är problem med microstuttering förenklat omvänt proportionellt mot hur hög FPS ETT kort kan leverera på samma upplösning och grafikinställningar.

Således borde 6870 som enligt Sweclockers eget prestandatest ligger mellan 9-26 FPS i 1080p/ultra vara ett relativt dåligt val i Crossfire vid så höga inställningar i just BF3. Crossfire visar i test större benägenhet för utbredd microstuttering än motsvarande SLI kort.

Samtidigt kräver BF3 runt 1.5gb grafikminne i ultra vilket få Nvidia kort har men desto fler Radeon.

Permalänk
Medlem

GTX 590 kanske? Dock är det osäkert när de kommer in och sen går priserna upp och ner. Men i alla fall om du orkar vänta så får du ju ett kort som är som två 570 i SLI.