Datorn stänger av sig i bf3!

Permalänk
Medlem

Datorn stänger av sig i bf3!

Okeej så igår..spelade jag typ 6 timmar och blev utkastad till windows kanske 2 gånger vilket jag ändå tyckte va helt okej att leva med.

Men nu idag har jag blivit utkastad typ 6 gånger vilket är allt annat än ok ! ;S
Så jag började leta efter en lösning här på sweclockers men verkade inte hitta någon som passade in.
Men så snubblade jag över tråden om 560gtx-ti-oc, med sli och de nya drivrutinerna från navidia.
Så jag tänkte aaah mitt sli är inte påkopplat så..koppla jag på det och nu stänger datorn av sig efter 1-5 minuter inne i bf3.!!

Tänka böna och be för hjälp! snälla =(

har 2st gtx560 ti oc och corei5 2500

Permalänk
Medlem

gigabyte 560ti oc? isf testa att uppdatera bios, finns en tråd om detta.

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem
Skrivet av pi:

gigabyte 560ti oc? isf testa att uppdatera bios, finns en tråd om detta.

Är totalt värdelös på detta =( men jag har hittat tråden!

Permalänk
Medlem

kk testat att flasha mina gtx560ti oc nu från v21 till v22 får see om detta funkar

Permalänk
Medlem

tror mer det är ditt inbyggda ljudkort som du antagligen har:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ginta:

tror mer det är ditt inbyggda ljudkort som du antagligen har:)

WHAT :O? vad gör man åt detta då? sänker ljudet eller ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av yoyoman:

WHAT :O? vad gör man åt detta då? sänker ljudet eller ?

Ladda ned drivrutiner från moderkortstillverkarens hemsida så ska det finnas till din modell. Jag gjorde själv detta och ökade volten på grafikkortet ett snäpp, har inte åkt ut nån gång efter det än, spelat rätt så mycket. Hoppas det löser sig!

Visa signatur

| FD Arc | ASrock P67 Extreme4 | Corsair HX850W |
| ASUS GTX1070 STRIX | i7 2600k@4.5 |
| 16GB Corsair Vengeance 1600 LP | Samsung 850 500gb | H80 |
Oh, by the way... I'M BATMAN!

Permalänk
Medlem
Skrivet av yoyoman:

WHAT :O? vad gör man åt detta då? sänker ljudet eller ?

haha skönast xD

Visa signatur

i5 3570k / Asus p8z77-i Deluxe / Asus Gtx680 DCII / Corsair Ax 750w / Ocz Petrol 256GB / Corsair Vengeance 16GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anguzz:

Ladda ned drivrutiner från moderkortstillverkarens hemsida så ska det finnas till din modell. Jag gjorde själv detta och ökade volten på grafikkortet ett snäpp, har inte åkt ut nån gång efter det än, spelat rätt så mycket. Hoppas det löser sig!

Humm efter att jag flashat nu och sänkt volymen i spelet (lol) så kunde jag spela en hel match YAY! om det fortsätter att krångla gör jag det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av yoyoman:

WHAT :O? vad gör man åt detta då? sänker ljudet eller ?

Ursäkta men med det inlägget är snudd på top 10! Jaja, ett gott skratt förlänger livet...tackar vi för!

Permalänk
Medlem
Skrivet av redruM:

Ursäkta men med det inlägget är snudd på top 10! Jaja, ett gott skratt förlänger livet...tackar vi för!

i'm glad that i amuse u

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anguzz:

Ladda ned drivrutiner från moderkortstillverkarens hemsida så ska det finnas till din modell. Jag gjorde själv detta och ökade volten på grafikkortet ett snäpp, har inte åkt ut nån gång efter det än, spelat rätt så mycket. Hoppas det löser sig!

well fuck ;S får bli nya drivers till det med antar jag..om detta inte funkar..

Permalänk
Medlem

http://www.msi.com/product/mb/P67A-GD55--B3-.html#/?div=Drive...

vilken av dem ska man tanka hem då :S ? det till ljud eller alla `?