Är battlelog det sämsta som hänt spelvärlden?

Permalänk
Medlem

Är battlelog det sämsta som hänt spelvärlden?

Hej, som topic lyder är battlelog det sämsta som hänt spelvärlden?

Nämn gärna era tankar samt problem ni har (om det är mindre en 10) samt vilka absolut nödvändiga funktioner DICE helt enkelt skippat.

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk
Medlem

Måste stänga av virus skydd för att kunna få invites (avast)
Chrome blir seeeeegt av battlelog.
osv....

Permalänk
Keeper of Traditions

Tycker det är grymt smidigt. Föredrar faktiskt battlelog framför en serverbrowser inuti spelet.

Sen är det kul att det finns en plats med all information, som man kan komma åt från vart som helst.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mini-ryttge:

Hej, som topic lyder är battlelog det sämsta som hänt spelvärlden?

Nämn gärna era tankar samt problem ni har (om det är mindre en 10) samt vilka absolut nödvändiga funktioner DICE helt enkelt skippat.

Jag var negativ tiill det hela pre-beta, men sedan dess har jag haft en positiv syn. Tycker systemet funkar klockrent. Har aldrig några problem med varesig battlelog eller spelet i sig.

Kan endast nämna fördelar:

Lättillgängligt
Möjlighet åt att ägna sig åt annat än att stirra in i en spelmeny/browser medans man ändå hittar games via ett flikbyte och ett musklick
Snabbt och enkelt partyjoin-system (kan dock bli problem med autobalance sedan ingame, men det är förståeligt)
Snabbt och enkelt att se sina egna och andras stats och generell info kring andra spelare

Nämn några nackdelar. Du kan ju inte tycka något utan anledning.

Visa signatur

Citera för svar!

i5 2500k @ 4.6 GHz - 2x HD6950@CF - 8 GB CL8 VENGEANCE @ 1866 MHz

Permalänk
Medlem

därför kör man firefox...
inte märkt av något problem..

nu är det ju faktiskt så, att vi som boende i I-länder har blivit så extremt bortskämda med att allt ska funka "off-the-bat".. tyvärr ser inte verkligheten ut så..

jag tycker det är ett fantastiskt spel, och Battlelog funkar hyfsat för mig. Men precis som med varje ny teknik så får man vänta på att lite patchar fixar problemet. jag har själv inget problem att vänta ut det, då jag har på tok för mycket med hund o tjej o lägenhet att ta hand om, så vid tiden jag då kan sätta mig vid spelet den lilla stund jag har, så värdesätter jag det.. funkar inte bf3 för tillfället? ja då har jag alltid godtrogna ARMA2free att slänga mig på.

"men jag har betalat för de, jag är kund, jag har allltid rätt bla bla bla" Shit happens bro, get over it. This is the computer world, and there will always be glitches that cannot be fixed at this very moment.

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, xfx 6950xt, 11900K, TM Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
GFs rig 144Hz samsung 1080p, Palit 3060Ti, 10400F,corsair H60 , B560 Auros, 16GB 3000MHz, 500GB NV1, 480GB A400, 2TB+750GB HDD, Seasonic 650 gold, Kolink Void Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400 3rd PC 3060Ti, 3700X, Hyper 212, 16GB, 250GB SSD, 2TB HDD, 650w gold, P300A

Permalänk
Medlem

Bra idé dåligt genomförande. Att all information, browser och dina vänner finns samlat på 1 ställe är ju grymt snuskigt dock så är ju hela skiten sonderbuggad och saknar viktiga saker så som kö system

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

dator 1: Cooler master Elite 430 || AMD 8120 || 8Gb corsair 1600MHz || ASUS radeon7950 dcu II || integera 500w ||
dator 2: Rasurbo BC-10 || Intel Core 2 Duo E7500 2,93GHz || 2gb corsair 800mhz || geforce 8600 gt || || Corsair cx430
ladtop: Samsung R580-JS03SE

Permalänk
Medlem

Min battlelog sida har slutat fungera sedan jag vart dcad från en server, kan inte joina eller nå.. Vänta ut eller vad tror ni?

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: Lian Li O11 Air Mini
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av dookie95:

Bra idé dåligt genomförande. Att all information, browser och dina vänner finns samlat på 1 ställe är ju grymt snuskigt dock så är ju hela skiten sonderbuggad och saknar viktiga saker så som kö system

Skickades från m.sweclockers.com

Just kö-funktionen har funnits och kommer säkerligen komma tillbaks.

Vad är det för buggar egentligen?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

gillar battlelog men skulle vilja ha mer stats för vapen, skada etc

Visa signatur

7800x3d - asus x670e hero - 32gb corsair dominator @ 6000mhz - kfa2 rtx 4090 - 2tb kingston kc3000 - 1tb wd black sn850 - wd 4tb - corsair hx1200 - acer predator x34gs - lg 27gl850-b

Permalänk
Medlem

Har bara märkt av positivt från battlelog! , smidigt och man får skön info hela tiden :), använder firefox btw

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | X570 AORUS ULTRA | AMD 3950X | COOLER MASTER MASTERAIR | GIGABYTE 3080 GAMING OC | 32GB G.Skill Trident Z Neo @3600Mhz | CORSAIR FORCEMP600 1TB | SAMSUNG EVO 960 500GB | INTEL 330 180GB SSD | 3TB WD BLUE | Corasair RM750X V2 | DELL 4317Q | LG 65UF675V 65" 4K

Permalänk
Medlem

Jag tycker jag hittar så få spelservers då jag söker Battlelog, t.ex. så dyker inte Webhallens servrar upp. Men när jag filtrerar på Webhallen (på söksidan) då dyker de upp! Har jag missuppfattat något?

Visa signatur

AMD Ryzen 7800x3d | Asus Strix X670E-F | G.Skill DDR5 2x32GB @6000MT/s CL30 | RTX 4090 TUF | Sound Blaster AE-7 | WD SN850x 4TB | Corsair HX1500i | NZXT H7 Flow | Logitech G915 TKL | G502 X Lightspeed | LG 42" C2 OLED | Logitech Z-5500 | Epos H6Pro | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av dookie95:

Bra idé dåligt genomförande. Att all information, browser och dina vänner finns samlat på 1 ställe är ju grymt snuskigt dock så är ju hela skiten sonderbuggad och saknar viktiga saker så som kö system

Skickades från m.sweclockers.com

Kösystem kommer, ha lite tålamod bara..

Permalänk

Har inget emot Battlelog. Har funkar riktigt bra för mig, inga problem med att joina servrar varken med party eller själv. Segar inte ner nått av vad jag märker och känns väldigt smidigt att ha allt på samma ställe.

Permalänk
Medlem

Battlelog är en grymt bra idé, gillar den helt klart. Kösystem kommer förhoppningsvis eftersom den fanns i betan (eller var det alphan?). Tycker dock man borde kunna köra igång en "rå"-start av spelet så man bara behöver vänta på att kartan skall laddas.

Permalänk
Medlem

Håller med battlelog har bara gjort spelet bättre Grymt smidigt iställer för att vara inlåst i en taskig spel ui som man tröttnar på efter 5 minuter.

Visa signatur

CPU: 3570K |Minne: 8GB Corsair Vengence|GPU: GTX 650|Chassi: Nano 304|PSU: Corsair 600W M|Kylning: Batterisyra|Mus: MX150|Tangentbord: JP|Platta: Nexus 7(2013)

Permalänk
Medlem

Jobbigt att behöva starta spelet varje gång man byter server.

Permalänk
Medlem

Tycker det är dåligt emd filter samt att man bara får upp 150 servrar, har inte haft några problem med det alls.

Permalänk

ta i lagom asså. de är bara lite klumpigt.
matchmaking och party joining och sånt hade inte hjälpt för att det legat i spelet -.-

Visa signatur

Citera så hittar jag tillbaka :)

Permalänk
Medlem

Ett kösystem som sagt så blir det perfekt, har inte haft några problem (firefox).
Som jag har hört så skall det bli svårare att fuska på detta vis (genom browsern), finns det någon sanning i det tro?
Jag hoppas det iaf, slutade spela BC2 pga fuskare, tappar allt intresse då.

Visa signatur

| Ryzen 7 3700X | Radeon RX 6800 |

Permalänk
Medlem

Vad är det du har problem med exakt?

För mig funkar det skitsmidigt. Älskar att kunna arbeta från webbläsaren istället för en ingame meny. Kösystem kommer nog snart, det fanns ju i betan.

Alla ni som klagar över småbuggar. Jag tycker ni ska vänta 6 månader innan ni köper nya spel. Så vi slipper ert gnäll.

Permalänk
Inaktiv

Grymt smidigt system, speciellt om vi tänker tillbaks till deras gamla försök med ingamebrowsers

Permalänk
Medlem

Tycker det funkar perfekt, det är galet nice att bara snabbt kunna titta vad man vill/kan låsa upp. Sen tycker jag väl inte heller att det saknar något.., den har allt jag begär
Sen att andra inte kan använda det (pga. olika anledningar) det kan jag inte bry mig mindre om, det är väl bara bra att vi får bort de mesta av alla som klagar så kanske gummisnodd-lagget slutar snart

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Eott:

Jobbigt att behöva starta spelet varje gång man byter server.

Säkerligen exakt samma antal knappar du trycker på om du hade haft det integrerat i spelet. Så jobbigt vet jag inte om det är.

Disconnect -> Search -> Join

mot

Quit -> Search -> Join

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Avstängd

Varken jag eller mina kompisar har problem med battlelog
Finns inget dåligt battlelog, bara dåliga datorer

Battlelog enligt mig själv är ett mycket snabbare sätt att komma åt saker och ting.
Snabbare snyggare och så.
Inte lika roligt som ett vanligt spel, dom har ju såklart gjort många ändringar
Men så här vart spelvärlden bättre.
Vill däremot inte se detta genom vartenda spel hädanefter, det vore himla tråkigt

Visa signatur

i5 3570K @4.9GHz | XFX Radeon HD7970 Ghz Edition | ASRock Extreme 4 | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz, 2x4GB

Permalänk
Medlem

Funkar perfekt för mig, absolut inga problem alls!

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Avstängd

Fast som vi alla vet så har alltid någon problem. Finns inte så mycket vi kan göra

Visa signatur

i5 3570K @4.9GHz | XFX Radeon HD7970 Ghz Edition | ASRock Extreme 4 | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz, 2x4GB

Permalänk
Medlem

Jag ser det som en latlösning. Det är ju uppenbart att det är gjort för att slippa göra menysystem till EA's kommande spel.

Permalänk

Tycker det är ett smidigt system, om det inte vore för att Squad-join inte fungerar för mig alls. har provat Firefox och Chrome, men kan bara inte joina med squad. Använde mig mycket av All-seeing Eye en gång i tiden, detta känns lite som en vidareutveckling av det.

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är synd och skam till dom som inte har något bredband och som gärna vill testa campaign!

Så måste dom vara anslutna, det är det värsta med battlelogg men annars är det inget fel alls!

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Jag stör mig på att det inte går att använda Opera med Battlelog.

Visa signatur

Intel I7 2600k @4,5Ghz | Gtx 480 Sli | Corsair Vengeance 16gb| Sabertooth P67 | Corsair Force 120gb | 2xCorsair Force 3 120gb | Corsair HX1000w | Fractal Design Define XL | Phobya DC12-260 | EK-Supreme HF | EK-CoolStream RAD XT 360 | 2xEK Water Blocks EK-FC480 GTX |