Permalänk
Medlem

Ostabilt Gigabyte GTX560 Ti OC

Grafikkortet började krångla någon vecka efter jag fick det, men ibland har det funkat som vanligt och ibland har det inte gått att använda alls. Det som händer är att när jag spelar så slocknar skärmen i några sekunder och det står "the display driver has stopped working and has recovered" spelet crashar oftast samtidigt. För någon dag sen buggade grafiken i WoW ut totalt och försökte ge mig ett epelepsianfall, när det hände så crashade spelet, eller så fick jag runt 0.1 fps.

Jag tror att problemet är att volten verkar ändras hela tiden. För det händer bara när volten ligger nere på runt 0.95 (vad jag vet). Har försökt att öka med MSI afterburner, men den glider ändå ner till 0.95 då och då enligt CPUID. Har också sänkt Core Clock till 822, Shader Clock till 1644, Memory Clock till 1900. Men vet inte om det blev någon skillnad.

Någon som vet om det går att sätta voltage till ett bestämt värde? Eller om jag kan lösa det på något annat sätt?

Permalänk
Medlem

Vad har du för nätagg?

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Visa signatur

amd x4 965 + Antec Kühler H2O 620 + 7970 @ 1125 + adata 1666mhz + xfx 650w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joakim Ågren:

Vad har du för nätagg?

Corsair HX 650W 80+ Bronze

Tack, har uppdaterat bios nu, får se om det funkar.

Permalänk
Medlem

Problemet kvarstår.

Permalänk
Skrivet av Beardy:

Problemet kvarstår.

skicka in skiten, du får nytt kort då.

Permalänk

EDIT: skrev något som var skrivet sry.

Visa signatur

Ryzen 5800x | Corsair H100i V2 | 32 GB DDR4 Corsair VENGEANCE | Asus Z370 | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | LG 27GL850 144hz NANO IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround

Permalänk
Medlem
Skrivet av Havreflarn:

skicka in skiten, du får nytt kort då.

Jo, men risken finns ju att dem inte lyckas reproducera felet.

Ville helst vänta så länge som möjligt med att skicka tillbaks det då jag kommer ha rätt tråkigt utan dator. Men jag har väl inget annat val.

Permalänk
Medlem

använder du MSI afterburner kan själva programet orsaka felet/problemet med volten
prova att installera om afterburner
vet att programet i bland har problem med att "komma ihåg" inställningarna
hade problemet själv men blev löst när jag installera om det

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.