BF3 efter varje runda dör spelet

Permalänk

BF3 efter varje runda dör spelet

Hej!

läst massa med samma problem men har inte hittat någonstans där det har löst sig efter att man provat följande!

ASUS GTX570 CUII

Nyaste :
grafikkorts drivrutiner
försökt att lägga in nyaste DX11 från Asus säger att jag har annan Vbios ?
testat att stänga av alla ljud källor
provat klockat samt inte klockat samma resultat!

Några andra förslag jag kan göra?

Tacksam för svar säkert flera i samma sits!

Visa signatur

GTX 1080 , acer XB270HU G-sync, i2600k @4600, ssd

Permalänk

Lägg till Battlefield 3 manuellt i Punkbuster. Uppdatera.

Flasha ditt grafikkorts BIOS till den senaste versionen, om nyare version finns.

Avinstallera ASUS Smart Doctor och AsusOSD om du har det installerat.

Ändra Windows 7 tema till Windows Basic.

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk

Asus OSD vad är de?
Windows basic de ca något nytt anledning?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

GTX 1080 , acer XB270HU G-sync, i2600k @4600, ssd

Permalänk
Medlem

Att avinstallera ASUS Smart Doctor och AsusOSD kommer nog hjälpa dig. Hade samma problem. Kolla i Lägg till / ta bort program. Det är mer eller mindre ASUS-program för klockning, temp, översikt m.m. Inget du inte klarar dig utan.

Permalänk
Skrivet av Eldarion:

Att avinstallera ASUS Smart Doctor och AsusOSD kommer nog hjälpa dig. Hade samma problem. Kolla i Lägg till / ta bort program. Det är mer eller mindre ASUS-program för klockning, temp, översikt m.m. Inget du inte klarar dig utan.

Här är samma fel i Bad Company 2 och det verkar vara våra allas favorit program punkbuster som spökar igen...

http://www.overclock.net/amd-ati/996785-solution-workaround-b...

Visa signatur

Stationär: Core i7 920 | Corsair Cooling Hydro H100 | Asus MAXIMUS IV EXTREME | Corsair 16GB 1600Mhz VENGEANCE | Asus GeForce GTX 580 1536MB DirectCU II | Corsair SSD Force GT 120GB | Corsair Obsidian 800D Svart | Windows 7 Professional 64-bit

Permalänk
Medlem

Clocka ner grafikkortet

Permalänk

Redan provat att klocka ner allt, men finns det något sätt att klocka upp grafikkortet utan Asus programmet som fungerar?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

GTX 1080 , acer XB270HU G-sync, i2600k @4600, ssd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pentivarg:

Redan provat att klocka ner allt, men finns det något sätt att klocka upp grafikkortet utan Asus programmet som fungerar?

Skickades från m.sweclockers.com

Hur mycket clocka du ner?

Permalänk
Medlem

Har samma problem.. Ska testa avinstallera Asus Smart Doctor och AsusOSD när jag kommer hem.. hoppas skiten funkar.. Någon som vet om DICE är medvetna om problemet?

Visa signatur

|golden rubbers in these denim pockets

Permalänk
Medlem

skit i smart doctor o de, använd EVGA precision, kör på en fräsch ominstallation av BF3, senaste drivisarna, uppdatera punkbuster, och voila! spelet kraschar inte mer..

det gjorde det aldrig för mig, men de var kanske för att jag köpte spelet precis efter att ja byggt min sandy bridge burk..

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, xfx 6950xt, 11900K, TM Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
backup 144Hz AOC 1080p, zotax rtx3070 8gb, i7 10700K,corsair H60 , B560 Auros, 16GB 3000MHz, 500GB a2000 + mer lagring, Seasonic 650 gold, phantek p300 Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400 3rd PC rtx3050, ryzen 5500, stock cooler, 16GB 3200, 1tb Samsung PM9A1, 2TB HDD,seasonic 550w gold, Mission SG1 chassi

Permalänk
Medlem

Jag hade samma problem innan men nu har ja nytt problem när spelet startar upp stängs de av direkt ! eller så blir skärmen svart bara blir galen på det!

Någon som vet hur ja ska lösa det?

Jag kör med 2 gigabyte Gtx 560 ti oc

Visa signatur

Cooler Master Haf X // Intel I7 2600k // 2x Gtx 560 ti oc SLI // 16gb ddr3 Corsair Vengeance // Ocz 120gb ssd // Ocz 1250w psu // Cpu kylare Corsair H100 // Sabertooth P67

Permalänk
Medlem

Jag clockade ner som sagt. Och det hjälpte för mej. Har ni problem med crasher så bör ni testa det. Använd msi afterburner. Gick från 800 mhz till 600 mhz och har inte fått en crash på flera timmar.
har ett msi gtx 580 btw

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pentivarg:

Hej!

läst massa med samma problem men har inte hittat någonstans där det har löst sig efter att man provat följande!

ASUS GTX570 CUII

Nyaste :
grafikkorts drivrutiner
försökt att lägga in nyaste DX11 från Asus säger att jag har annan Vbios ?
testat att stänga av alla ljud källor
provat klockat samt inte klockat samma resultat!

Några andra förslag jag kan göra?

Tacksam för svar säkert flera i samma sits!

Jag har samma kort. Man måste ha senaste bios. Kort med äldre bios får för lite ström helt enkelt, det senaste höjer volten. DX11-baserade spel låste sig för mig innan.
Hämta senaste här:
http://support.asus.com/download.aspx?SLanguage=en&p=9&s=2&m=...

Sen avinstallerade jag Asus OSD och Smart Doctor. Du ska samtidigt avinstallera Nvidia, starta om datorn och lägga in senaste Nvidia igen. Det är dem som krockar med de två Asusprogrammen. Efter detta är gjort, i den ordningen, så låser sig BF3 inte längre.

Sist fixade jag värdet i regedit som stänger av throttlingen i windows, för att minska rubberbanding. Gör så här:

Citat:

- Open regedit
- Go to: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Multimedia\SystemProfile
- There will be an entry for network performance throttling, default value is 10; set it to FFFFFFFF (this is hex it will look like 0xFFFFFFFF to the right of the entry once you hit OK)
- Reboot

Lätt att gå fel, kolla noga så att du klickar på pilarna i rätt ordning. Software, klick, Microsoft, klick osv. När du hittat "network performance throttling" så dubbelklickar du på den och skriver in åtta "F". Man kan inte vara nog övertydlig. Skriv regedit i windows sök. Kanske inte helt självklart för alla...

Kör kortet i standardklock, orört. Följer man ovan ska man inte behöva klocka ner. Kör inte heller andra program i bakgrunden. Sätt webbläsaren i "private browsing" så du bara har ett fönster med en flik när du spelar. Starta spelet från origin om det inte är igång. Jag har efter detta inga problem alls längre.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk

Fredag:
när jag försöker fixa bioset på grafikkortet så står de bara såhär
"Your graphic card of current system don't mach this VBIOS."
hur ska man göra då?
andra program jag kan använda för att klocka upp grafikkortet sedan?
tittade på EVGA precision som någon nämnde tidigare men där gick de ju inte ändra volten så de va ju ingen ide!
har varit på motorGP i Valencia över helgen därför har jag inte svarat!

Visa signatur

GTX 1080 , acer XB270HU G-sync, i2600k @4600, ssd

Permalänk
Medlem

Ärligt talat, jag var såååå nära att sälja skiten innan jag fick det att funka. I vissa spel är det instabilt i stock, trots att jag fått in bioset. Jag tycker du ska köpa ett nytt kort om det inte ens tar in bioset som behövs. Idag hade jag nog köpt ett 580. Eller ett 6970 med 2 GB.
Köp nytt, byt när det nya kommer och sälj sen 570.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pentivarg:

Fredag:
när jag försöker fixa bioset på grafikkortet så står de bara såhär
"Your graphic card of current system don't mach this VBIOS."
hur ska man göra då?
andra program jag kan använda för att klocka upp grafikkortet sedan?
tittade på EVGA precision som någon nämnde tidigare men där gick de ju inte ändra volten så de va ju ingen ide!
har varit på motorGP i Valencia över helgen därför har jag inte svarat!

Har du provat ta bort tidigare nämnda program?

Permalänk

Fredag: A det är väldigt konstigt att de inte fungerar! sugen är man ju men massa pengar i onödan känns segt! får se om jag gör de sedan eller inte! hoppas fortfarande på någon patch.
vet du något annat program än de EVGA som kan man använda för att klocka grafikkortet igen utan problem!?

Eldarion: A jag har provat detta! =/

Visa signatur

GTX 1080 , acer XB270HU G-sync, i2600k @4600, ssd

Permalänk

Asus Gamer OSD är problemet

Hade samma problem att BF3 kraschade efter vara runda.

Efter att ha testat en jäääääääääääääääääääääääkla!! massa saker så avinstallerade jag Asus Gamer OSD som kom med mitt asus grafikkort och nu funkar skiten!!!

Permalänk

filtbudde: okej, vad är igentligen OSD? kan jag installera klockningsprogramet då eller?

Visa signatur

GTX 1080 , acer XB270HU G-sync, i2600k @4600, ssd

Permalänk
Medlem

Tryck ALT+CTRL+R. Där skriver du in "services.msc" och tryck sedan på Enter. Skrolla ner till "UPnP Device Host" och avsluta processen, gör samma sak med "SSDP Discovery". På nätverk och delningscentern så tar du offentligt nätverk.