Felmeddelande via kommandotolk vid installation

Permalänk

Felmeddelande via kommandotolk vid installation

Jag har ett riktigt skumt återkommande fel. Det har jag haft i ett par år, men det har alltid slutat med att jag inte har löst det utan jag helt enkelt struntat i att använda de programmen.
Men nu har jag ett program jag måste installera, Adobe Dreamweaver CS5.5. När jag försöker installera det avbryts installationen. Det dyker upp ett fönster av kommandotolken snabbt, och stängs lika snabbt. Jag hinner inte se vad som står. På samma sätt har jag haft problem förr också. Ett annat program jag aldrig lyckats installera är uTorrent, eftersom installationen avbryts på samma sätt.

Jag har märkt att om jag högerklickar på någon av dessa två och kör "Take Ownership" dyker ett fönster av kommandotolken upp på samma sätt och försvinner lika snabbt. Jag lyckades ta en screenshot av det, men blir inte riktigt klok på vad meddelandet betyder.

Uploaded with ImageShack.us

Någon som vet vad detta beror på, och hur jag kan göra för att kunna installera programmen?

Stort tack!

//Andreas

Visa signatur

//Andreas Olsson

Permalänk

Något register rensningsprogram har städat lite för bra någon gång... Där finns ingen koppling kvar mellan ditt användarnamn och ett säkerhets-ID. Om du skall söka efter lösningar så är den engelska översättningen: "No mapping between account names and security IDs was done" Prova att via Kontrollpanelen - Användarkonto, skapa en ny användare som du testar med.

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA

Permalänk
Skrivet av Waxinator:

Något register rensningsprogram har städat lite för bra någon gång... Där finns ingen koppling kvar mellan ditt användarnamn och ett säkerhets-ID. Om du skall söka efter lösningar så är den engelska översättningen: "No mapping between account names and security IDs was done" Prova att via Kontrollpanelen - Användarkonto, skapa en ny användare som du testar med.

Tack för förklaringen. Nu förstår jag i alla fall lite vad det kan bero på. Jag skapade en ny användare, med administratörsrättigheter, men det hjälpte inte. Jag får fortfarande samma felmeddelande :S

Vet du vad som jag kan göra annars? Jag har Googlat runt, och när andra får detta meddelande verkar det ha något att göra med SQL, och Window Server 2003 och så vidare. Och det är ju inte mitt fall.

Visa signatur

//Andreas Olsson

Permalänk

Ditt problem ligger i den grundläggande strukturen för användarkonton. Har du möjligtvis någon gång ändrat / tagit bort kontot Administrator ? Det är mycket svårt att vägleda dig via ett forum så en ominstallation av Windows är att föredra.

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA