Cataclyst Control Center Startar Inte!!

Permalänk
Medlem

Cataclyst Control Center Startar Inte!!

Hej, nu är det så att jag har en HD6990 och nyligen bestämde sig CCC att sluta fungera och startade inte, jag sökte på olika forum och testat att avinstallera, använda regcleaner och till och med manuellt ta bort alla ATI relaterade filer för att återigen installera CCC men det funkar inte!

Jag behöver den för att sätta på fläkten på högre varv och för att ställa in mina skärmar!

Finns det något sätt någon kan hjälpa mig?! jag behöver köra BF3 för fan!

Permalänk
Medlem

någon som åtminstonne vet hur man tar bort exakt alla drivers osv för att göra en helt ny istallation?

Permalänk
Avstängd

ladda ner Driversweeper, och Cclean till att börja med

Visa signatur

CPU: I7 2600K MB: P8P67 Deluxe GFX: GTX 580 SLI RAM: HyperX Genesis Grey SSD: Corsair Force 120gb HDD: WD Caviar Black 500gb PSU: Corsair AX850 COOLING: Noctua NH-D14 OS: Windows 7 Ultimate CASE: NZXT Phantom 3DMARK 11: P11244 STEAM: Montalva

Permalänk
Medlem

driver sweeper vägrar starta efter installation.. :/ provade den innan ja skapade tråden har jag för mig

Permalänk
Avstängd

då till den slutgiltiga "lösningen"

Formatera Datorn

Visa signatur

CPU: I7 2600K MB: P8P67 Deluxe GFX: GTX 580 SLI RAM: HyperX Genesis Grey SSD: Corsair Force 120gb HDD: WD Caviar Black 500gb PSU: Corsair AX850 COOLING: Noctua NH-D14 OS: Windows 7 Ultimate CASE: NZXT Phantom 3DMARK 11: P11244 STEAM: Montalva

Permalänk
Medlem

det ser ut som du har sabbat installationen fint, dock kan du prova med att installera visual c++ runtime 2005, 2008, 2010 (x86/x64) samt .net framework 3.5, 4.0, sedan installera dina drivrutiner igen.

Permalänk

Ibland kan det vara så enkelt att CCC.exe processen hängt sig och då går det inte att
öppna ett nytt CCC, kolla i Taskmanager om den inte finns där och stäng av den isf.
Detta har hänt mig flera ggr, dock inte efter 11.10 release

Permalänk
Medlem

laddade ner visual c++ runtime och .net framwork och installerade de som kunde installeras och det fungerar fortfarande inte. men finns det något annat sätt än drivesweeper att ta bort alla drivers, för jag orkar verkligen inte formatera...

CCC.exe har inte hängt sig, det är bland det första jag kollade... :/ önskar det var så enkelt..