Nya flerspelarlägen i Modern Warfare 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusNeuman:

Tycker det ser likadant ut som MW2

Antar att du är BF taliban. Vad exakt är skillnaden mellan BFBC2 och BF3?

Visa signatur

"Du vet väl att fildelning är förbjudet! Köp en till frugan också"

Permalänk
Avstängd

Älskar Bf3 men kände endå att jag måste ge det en chans, blev en bokning på cdon

Visa signatur

[i7 8700K@5.4Ghz] [Asus GeForce RTX 2080 Dual OC][3500Mhz@Corsair RGB DDR4][MSI Z390 MEG ACE][Customloop][Sony AF9 65" Oled] [Predator X34A] [Dark Power Pro 1000W][Beyerdynamic 1990 pro] [Sound BlasterX AE-5] [Astro mixamp]{

benchmark http://www.3dmark.com/spy/7331357
8700k@5.4Ghz https://valid.x86.fr/2ff8a4

Permalänk
Medlem

Som de sa officiellt:

Skrivet av Activision:

The PC version have special features like Mouse and Keyboard and option to tweak Graphic settings.

Konsolportar till pc blir nästan aldrig bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

Pfffthahahahhaha vilka jävla fjollor.
Dem tog bort dedikerade servrar, customization i multiplayer etc med server settings. Och nu tar dem tillbaka det som en "awesome feature". Nej MW3 är extrem fail så som MW2 och black ops. Dem bör skämmas för att skapa ett sådant dåligt spel.

Det nya "capture the flag" verkar skoj game-mode dock, det enda positiva överhuvudtaget med MW3. Synd att det modet endast finns i ett sådant skitspel nu.

Hur kan ett spel som inte ens är släppt vara ett fail? Hur kan världens mest sålda FPS spel vara extrem fail?

Hur gammal är du, 14? verkar vara i mode att hata alla företag det går bra för bara för att vara lite extra hipster. Väx upp människa. Ingen tvingar dig spela eller köpa spelet!

Visa signatur

"Du vet väl att fildelning är förbjudet! Köp en till frugan också"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tomhas:

Antar att du är BF taliban. Vad exakt är skillnaden mellan BFBC2 och BF3?

Är det konsol versionen du pratar om förresten annars förstår jag inte frågan!

Visa signatur

Core I7 920,Cosair 12gb ddr3,GA-ex58-UD5,Gigabyte GTX580,Corsair HX 850W,Intel X25MG2 160GB,2st WS 2TB@7200,Wacom Intous4 medium.

Permalänk

Ni som hatar cod..Vad exakt är det ni hatar så mycket med det? säg inte att grafiken är dålig för det är verkligen inte vad som gör ett spel bra/dåligt

Visa signatur

En dator

Permalänk
Avstängd
Skrivet av XxX watercooling:

Ni som hatar cod..Vad exakt är det ni hatar så mycket med det? säg inte att grafiken är dålig för det är verkligen inte vad som gör ett spel bra/dåligt

Det har blivit sämre och sämre sen CoD 2. Om du inte spelade de tidiga spelen är det säkert ett "coolt lir".

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem

Är det någon som faktiskt spelar mw2 fortfarande? varför skulle man vilja köpa det igen liksom.

Permalänk
Medlem

Ja man ska ju inte ändra ett koncept som funkar men någon gång måste man ju förändra sig......

Permalänk
Medlem
Skrivet av MiLeS:

Ser fram emot detta lika mycket som jag såg fram emot BF3. Är inte som 90% av alla andra (kommer inte på något snällt ord för puckon) som bara kan spela ett spel och måste hata de andra. Hade man det minsta kul i MW 1/2 och kan erkänna det lär man inte bli besviken på MW3 oavsett hur lika dant det är. Fortsättning på storyn, massa nya vapen, modes, gadgets, maps etc etc etc så säg inte "sett ett mw sett alla"...

Man spawnar, man springer,man skjuter,man dör. Repeat into infinity.

Det är ingen skillnad på spel-ideen, endast de vapen som används.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk

Grafik är inte allt i mina ögon.
Jag har lirat MW, MW2 och Black Ops, en hel del dessutom, och jag gillar upplägget i dessa spel så jag kommer garanterat köpa detta också. Det jag tycker är viktigast är att de har bra system för serverar och att fuskare slås ner på med hammare. Det är sånt som förstör spelupplevelser.

Jag har också lirat BF 1942, BF2 och BFBC2 samtidigt som COD, men det har väl inget med saken att göra?
Olika spel, med olika upplägg, för olika spelare.
Spela vafan ni vill å ge fan i att gnälla på de som spelar nåt annat... Ursäkta språket.
"Dina åsikter är fel för du tycker inte som mig"-snacket är så löjligt, väx upp eller var tyst.

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk
Medlem

Tyckte det mest såg ut som ett mordaniserat quake med finare skins. Såg inte "verkligt" ut i mina ögon tyvärr.
Har aldrig varit något fan av MW serien. Battlefield har så mycket mer att leverera i den genren.

Visa signatur

CPU:AMD Phenom II x6 1100T Black Edition|Kylare:Antech Kuhler H2O 620|Moderkort:MSI 990FXA-GD80, Socket-AM3+|GPU:2x PowerColor Radeon HD 6950 2GB (4GB) CF|PSU:Corsair HX 750W|SSD:Corsair Force Series F60A 60GB|HDD:Seagate Barracuda 7200rpm 1TB|RAM:Corsair Vengeance DDR3 1600Mhz 8GB|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thewiruz:

Är det konsol versionen du pratar om förresten annars förstår jag inte frågan!

Nej jag äger inte ens någon konsol och jag tror du fattar vad jag menar. DICE gör lika mycket nytt i varje "nytt" spel som Activisin/treyarch gör med "nya" CoD spel. BF3 är ett upphottat BFBC2 inget mera. Även om ingen BF taliban nånsin skulle kunna inse den sanningen. Jag lirar just nu BF3 och BLOPS dagligen och komemr köra MW3 när det kommer. INGET av spelen täcker alla behov jag har för FPS spelande och tror många känner likadant.

CoD och BF kompletterar varann. Sluta hata *** *** och väx upp.

Visa signatur

"Du vet väl att fildelning är förbjudet! Köp en till frugan också"

Permalänk
Skrivet av lakej:

Det har blivit sämre och sämre sen CoD 2. Om du inte spelade de tidiga spelen är det säkert ett "coolt lir".

Så du gillade inte cod4? =o

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem

Älskar bf3, men MW3 ser faktiskt riktigt kul ut Iallafall om man lirar med 2-3 kompisar.

Visa signatur

"Vad fan är det som händer? Herregud.." - Emil B

Permalänk
Medlem

Jag gillade mw2 skarpt, men det här är ju samma sak? Hade väntat mig mer faktiskt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

det första man ser är det förbannade "heartbeat sensorn" hade hoppats på dom skulle ta bort såna spelförstörande saker.

Visa signatur

Hårddisk: Corsair Force GT 120gb Skärm: Samsung 2233rz @ 1680x1050, 120hz, 5ms Chassi: Corsair Carbide 500r Minne: Corsair vengeance 8gb 1600MHz @ CL-8 PSU: Corsair HX 750w GPU: Nvidia GTX 580 MB: ASUS Sabertooth P67 CPU: Intel i7 2600k @ 4.4GHz

Permalänk
Medlem

Det är ju stor skillnad på MW2 och MW3. Sedan tycker jag att COD är mycket roligare än BF. I BF trycker alla i ett hörn och campar arslet av sig, medans i COD är det mer fart och fläkt i spelet.

Men som sagt, COD och BF är som att jämföra äpplen med päron, det är helt olika spel.

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av krigarkungen:

Man spawnar, man springer,man skjuter,man dör. Repeat into infinity.

Det är ingen skillnad på spel-ideen, endast de vapen som används.

Nejnej.

Man campar, tubar och flamear.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av XxX watercooling:

Så du gillade inte cod4? =o

Gillar grafiken men gameplayet är ju fördummat åt helvete.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem

Det är ju viss skillnad på kommentarerna jämfört med när det släpptes diverse BF3 trailers, haha Folk verkar långt ifrån lika lyriska och överlyckliga

Visa signatur

Ryzen 3600 | RX6800

Permalänk
Medlem

Lik som dom flesta andra verkar tycka, jag körde MW1 och MW2, MW2 främst för att se vart campanjen ledde samt WAW bara för att det var ett epic WW2 spel. Men det har ta mig fan inte hänt något nytt alls, samma game modes i samtliga spel, lite andra modeller för att matcha speltemat bara. Snacka om att bara slurka åt sig 15åringars pengar. Mitt tips, köp MW1 och 2 för 100kr/st och ni har sett och spelat 95% av vad det nya erbjuder för mindre än halva summan (Y)

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk

ser verkar totalt jävla otroligt tråkigt ut

Permalänk
Skrivet av Tomhas:

Nej jag äger inte ens någon konsol och jag tror du fattar vad jag menar. DICE gör lika mycket nytt i varje "nytt" spel som Activisin/treyarch gör med "nya" CoD spel. BF3 är ett upphottat BFBC2 inget mera. Även om ingen BF taliban nånsin skulle kunna inse den sanningen. Jag lirar just nu BF3 och BLOPS dagligen och komemr köra MW3 när det kommer. INGET av spelen täcker alla behov jag har för FPS spelande och tror många känner likadant.

CoD och BF kompletterar varann. Sluta hata *** *** och väx upp.

Du jämför bf3 och MW3 som samma upphottade skit? Jag har inte spelat varken BC1 eller BC2 särskilt mycket men jag älskade Cod4 och har ca 170 timmars played. När MW2 kom blev det en enorm besvikelse för mig.

Skillnaden mellan MW3 och BF3 är att BF har en helt ny spelmotor, ett genomtänkt multiplayer där de faktiskt försöker skapa något helt nytt. Att du ens jämför de båda skaparnas kreativitet är absurt.

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 3 Ghz | Asus P7P55D-E PRO | Powercolor HD 5850 | 4 Gb Corsair XMS3 1600 Mhz | Corsair HX 650W | FDD R2

Permalänk
Medlem
Skrivet av XxX watercooling:

Ni som hatar cod..Vad exakt är det ni hatar så mycket med det? säg inte att grafiken är dålig för det är verkligen inte vad som gör ett spel bra/dåligt

Jag hatar inte CoD men jag tycker inte de nyare spelen är ett dugg kul heller. Grafiken har enligt mig dessutom väldigt stor betydelse inom FPS, kanske tom den genren där grafiken spelar störst roll.

CoD 1 och 2 var bra, sedan dess känns spelet bara själlöst och framtvingat.

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Alltså fattar inte vad ni grinar över. Det är samma grafikmotor, visst men den blir förbättrad varje år och spelet har inte direkt dålig grafik, såklart når den inte upp till bf3:s men. Ni kan inte säga att gameplayet är dåligt jämfört med BF3, det är helt olika spel. Beror på vad man gillar. COD är fastpaced run N gun, bf3 är långsammare och mer fokuserat på teamwork. Bf3 har ju även tdm nu men det fungerar inte alls lika bra som i cod pga urusla spawns.
Dom gör inga jätteförändringar med varje år utan finslipar konceptet som gjort call of duty så stort som det är idag, så man kan säga att det är samma spel, men förfinat. Isåfall kan man ju säga att bf2 är samma som bf3, bara med en ny grafikmotor. För det är precis likadant förutom att dom lagt till nya gamemodes, singelplayer, lite nya vapen osv osv.

Ingen fanboy utan spelar båda spelen, klargör bara lite saker för alla extrema bf3 fanboys här på forumet!

Visa signatur

I9 12900K|Asus Prime Z690-P WIFI D4|Noctua NH-D14|Samsung 850 1000gb|Asus RTX 3080 TUF|HyperX Fury 3600mhz CL17 32GB|EVGA Supernova 850w|Corsair 650D|Acer XB270HU

Permalänk
Medlem

Jag tycker att MW3 ser lovande ut ändå. Hur kommer det fungera i MP? Kommer det bli matchmaking som i MW2 eller blir det dedicated servers?

Spelar både BF3 och CoD och tycker det kan vara kul att få den där intensiteten som bara kommer fram i CoD samtidigt som det är kul med stora kartor och mycket fordon och förstörelse i BF3. Tycker inte att man kan jämföra spelen med varandra då de har helt olika upplägg.

Visa signatur

Chassi: Define 7 TG |CPU: i9 10850K |GPU: ASUS TUF GeForce RTX 3080 OC
|MB: ASUS Z490 Maxiumus XII Hero |PSU: be quiet! 850w |CPU-kylning: Noctua NH-D15 |RAM: Crucial Ballistix 32 GB 3600mhz |SSD: Kingston A2000 1 TB & Samsung 860 EVO 1 TB |HDD: 8 TB |OS: Windows 10

Asus Essence STX II | Beyerdynamic DT 1770 PRO 250Ω

Permalänk
Medlem

BF3 - Multiplayer

MW3 - Singelplayer

Så blir det för min del...

Permalänk
Medlem

"...takes you on a global adventure on an epic scale" Titta, de pratar om Battlefield

Men allvarligt, de pratar som om de revolutionerat spelvärlden. för det första så är det exakt samma spel som mw2, och för det andra så var mw2 bland de värsta bra spel som funnits. fattar inte hur folk kan gilla det mer än battlefield...

Visa signatur

Fractal Design North | Asus Crosshair VI Hero | AMD Ryzen 1800x | RX Vega 64 | 32 GB DDR4 (2x8) | Corsair 850W 80+ gold PSU| 2 TB M.2 SSD |

Permalänk

Jag är inget fan av CoD serien efter CoD 4, det var det sista CoD spelet jag körde och jag körde enbart SP. Men det beror mest på att jag inte är så mycket för det snabba tempot som är i spelets MP del, jag är mer en "BF ta det lugnt spelare"

Och som många sagt, det går inte att jämföra MW3 med BF3, det är olika speltyper.

Det jag dock inte gillar med CoD eller rättare sagt Activision är att det känns som att dom pumpar ut spel för ofta, det har kommit ut ett CoD spel varje år. Dom går efter ett schema att det ska komma ett spel varje år sen jobbar dom så hårt dom kan för att få det klart, men det blir inte stora skillnader. Jag personligen ville gärna se skillnad eller känna skillnad på nya spel. Men det känns som att CoD MW1 vart en succé och sen har Activision levt på det och inte gjort så jättemycket åt spelet.

Jag tror att CoD serien kommer gå samma hemska öde till mötes som Guitar Hero gjorde. Activiosn får storhetsvansinne och pumpar ut spel tills marknaden är helt mättad och lägger ner serien.

Visa signatur

PC: Q6600 | M2G | GTX980 | 4GB DDR2 | AX1200 | 1TB HDD |