Google Chrome populäraste webbläsaren bland SweClockers besökare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felix:

Använder Firefox av en enda anledning, NoScript. :>

Ungefär samma här för mig. Det Chrome faller på är deras stöd för tillägg.
Använde Firefox med Adblock plus, Noscript och Lastpass och när jag testade Chrome utan tillägg upplevde jag att det var en bra webbläsare, men Chrome med motsvarande tillägg installerade gav inte lika bra intryck.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrfish:

Jag har kört Firefox, Chrome och är nu tillbaka hos Firefox sedan ett tag tillbaka.

Samma här, tycker Chrome är lite snabbare men Firefox har bättre plug-ins och skönare UI (står inte riktigt ut med Chromes nedladdningshanterare)

Permalänk
Medlem

Maxthon
bästa webläsaren som finns
använder visseligen IE motorn
men det går inte att jämnföra dom 2 med annat än
Explorer = vista
Maxthon = win 7

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.

Permalänk
Medlem

Safari <3 ^^

Permalänk
Medlem

Provar Maxthon nu, skriver senare vad jag tycker om den.

*EDIT*

Provade några minuter bara, såg inge fördelar med det gentemot Chrome som "vanlig" vändare. Tycker Chrome är mer stilrent, så jag återgår till mitt Chrome.

Permalänk
Medlem

Kör Chrome nästan jämt (Chromium på laptopen med JoliOS) men har Firefox som backup ifall någon sida skulle strula i Chrome.

Visa signatur

FD Torrent | Z690 Formula | i7 12700K | 32GB DDR5 | GTX 3080 Ti | STRIX 850W | PG279Q

Permalänk

En av få som surfar norskt då...

Opera ftw

Visa signatur

i7-6700K 4,8 GHz @ 1,350 V | ASUS Maximus VIII Ranger | Corsair LPX 4x8GB | Gigabyte 3070 Eagle | P2 850 W | Silverstone FT02 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Sen IE 9 kom ut har jag bara använt den innan körde jag nog Opera.

Jag kör IE9 och Opera i nuläget.
Har haft chrome innan några gånger men är inte lika nöjd med den.

Permalänk
Medlem

Jag har varit stenhård Opera-användare i nästan fem år, men får nån månad sedan så bytte jag till Chrome, mest för att Operas renderingsmotor inte verkar vara så omtyckt av flertalet webbsidor. Extensions har ersatt det mesta jag behövde i Opera. Det enda jag skulle vilja ha (som dock inte finns i Opera heller) är native-stöd för synkade flikar.

Visa signatur

CPU AMD Ryzen 7 7800X3D per-core CO + 2133 MHz FCLK GPU Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 Hynix BZ subtimings MB ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
SSD Kingston KC3000 2TB Ljud Creative AE-5 Plus PSU Corsair RM850x NAS Synology DS220j

Permalänk

Har haft Chrome sen någon månad efter det kom ut och har inte bytt tillbaka till FF en enda gång sedan dess. En liten, snabb och stilren webbläsare. Behövs inte mer.

Visa signatur

i73820 | P9X79 PRO| Intel 330 120gb | 16gb Corsair 1600 | GTX680OC | Antec P280 |

Permalänk
Medlem

använd syrrans dator, hon har chrome. helvetet vilket idiotprogram! slöare än min tjocka hund! lika dum som han också! usch bort med chrome!

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ejziponken:

Testar chrome nu, kan man inte flytta flikarna så de hamnar under bokmärken? :S

Det var en av mina första reaktioner när jag skaffa Chrome för 3 år sen, sen kom jag på att det är smartare att ha de uppe i namnlisten då det sparar höjd, i FireFox är den ju bara tom QQ

Den enda orsak som kanske sku få mig att tänka på att byta från Chrome är stöd för det gamla gråa windowsutseendet, det finns int här :c

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

4770k | GTX 760 | 32GB Dominator platinum 2133MHz | OCZ Vertex 4 256GB | Dell U3011 | Asus MG279Q

Permalänk
Medlem

Opera hela vägen. Så sjukt lättnavigerat i Opera!

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

Nightly 10.0a1 (Firefox)

Visa signatur

GAMING
271QRX OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk

Mycket tråkigt att utvecklingen går bakåt i och med att Opera har backat och Chrome har ökat.

Permalänk
Inaktiv

Var lojal firefox användare sen det kom.. men det buggar ju som fan och är så slött så hoppade över till chrome nyss

Permalänk

Är det bara jag som är nyfiken på varför webbläsarstatistiken inte stämmer med omröstningen? Det är ju ändå väldigt många som svarat.

Permalänk
Medlem

Förstår inte riktigt hur man kan byta Opera mot Chrome. Dom är ju som dag och natt. Opera har massor med finesser och funktioner, medans Chrome är extremt minimalistisk.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG B650E-F | Deepcool LT720 | Gainward Phantom RTX 4090 | 64 GB G.Skill Trident Z5 Neo RGB DDR5-6000 | WD Black SN850X | Lian Li Lancool 216 | Corsair RM1000x SHIFT | LG Oled LX3 (Flex) 42" | Roccat Kone Pro Air | Logitech G915 TKL Brown | Windows 11 Pro

Permalänk
Skrivet av KRQKAN:

använd syrrans dator, hon har chrome. helvetet vilket idiotprogram! slöare än min tjocka hund! lika dum som han också! usch bort med chrome!

Jag har testat ie9, ff och chrome, och det är bara chrome som känns snabb, smidig och simpel. Se där, smaken är som baken, visserligen ser min bak annorlunda ut, så jag antar att min smak också är annorlunda.

Visa signatur

"The real danger is not that computers will begin to think like men, but that men will begin to think like computers."
-Sydney J. Harris

Spela lite EVE Online!

Permalänk
Skrivet av Sir_Poisonblade:

Är det bara jag som är nyfiken på varför webbläsarstatistiken inte stämmer med omröstningen? Det är ju ändå väldigt många som svarat.

inte alla orkar rösta, inte alla läser den nyheten, inte alla har en fungerande webbläsare så de kan rösta? =P

Visa signatur

"The real danger is not that computers will begin to think like men, but that men will begin to think like computers."
-Sydney J. Harris

Spela lite EVE Online!

Permalänk
Medlem

Chrome gillar jag skarpt, utom det senaste de ändrade på "Ny flik" menyn då de gjorde det svårare att hitta "Nyligen stängda flikar" istället för att göra det bättre.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Chrome gillar jag skarpt, utom det senaste de ändrade på "Ny flik" menyn då de gjorde det svårare att hitta "Nyligen stängda flikar" istället för att göra det bättre.

Amen! gillar inte den nya designen där

Permalänk
Medlem

jag tar den webläsaren som är snabbast vilcket oftast är chrome. jag hoppade över till chrome när den föst kom ut eftersom den var så betydligt mycket snabbare än firefox. det enda skället att använda firefox för mig atm är adblocker+ när jag går till sidor som jag inte vill supporta (aka aftonbalde gwaker media group etc)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ulayo:

Förstår inte riktigt hur man kan byta Opera mot Chrome. Dom är ju som dag och natt. Opera har massor med finesser och funktioner, medans Chrome är extremt minimalistisk.

Skickades från m.sweclockers.com

I min mening så är webbsurf menat att vara enkelt och smidigt, därför vill man ha en "lätt" läsare.

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk

Jag har kört opera i runt fem år och under kortare perioder prövat att gå tillbaka till ff och chrome. Men inget jag har fastnat för, mest handlar det om att jag ofta har mycket flikar uppe och operas system för att växla mellan flikar är underbart jämfört de hemska varianter som ff och chrome har, kanske oförsig går att ändra men eftersom det inte har varit några andra direkts fördelar jag märkt av så återvänder jag alltid snabbt till opera

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Föredrar Chrome helt klart. Snabbt och lätt, vilket jag gillar

Visst är det fantastiskt att marknaden har flera starka aktörer nu? Tänk bara hur det var för några år sedan.

Visa signatur

[ Asus P8Z68-V ] [ Intel i5-2500k ] [ Antec Kühler H2O 620 ] [ EVGA GeForce GTX 980 Ti SC+ ACX 2.0+ ] [ 8GB (2x4GB) Corsair XMS3 Vengeance DDR3 PC12800 CL9 ] [ Corsair TX750W ] [ Intel X25-M 120GB ] [ Western Digital 500GB ] [ Seagate Baracuda 500GB ] [ Fractal Design Define R3 (USB 3) ] [ Samsung 2693HM ]

Permalänk

jag kör med både chrome och firefox
jag kör båda samtidigt eftersom att jag brukar ha sjukt många flikar uppe (brukar landa på ca 30-40 i chrome)
sen i FF så blir de inte så många kanske blir på 20-30

dock en sak jag märkt med chrome är att har man för mkt så går de inte öppna den som är längst till höger, den hamnar under ny flik knappen)
skulle ju haft ngt liknande som FF har att man kan bläddra (men fortfarande ha så små flikar som dom har)

Visa signatur

Laptop #1 ASUS X75VC Laptop #2 Packard Bell EasyNote LJ61
photobucket (mina bilder, har en bild jag lagt upp 404 så kan den finnas här) hemsida

Permalänk
Medlem

Relevant:

Visa signatur

Desktop - Intel i7 6700K | Asus Z170-A | 32 GB Corsair DDR4 | RX 6700 XT w/ Arch Linux
Laptop - Thinkpad X1 Carbon Gen. 4 w/ Arch Linux
NAS - Ryzen Pro 3400G @ 35W | 64GB ECC | 32 TB HDD w/ TrueNAS Core

Permalänk
Inaktiv

Nyhetstorka bland Sweclockers redaktionen?

Permalänk
Medlem

Chrome for president!
Oh, wait... Chrome's already president.

Visa signatur

öh öh har den äran!