Permalänk

Router stay cool!

Fick fatt i en trådlös router, inget fel med den förutom att den blev het som ett as och throttlade ner throughputen
Bestämde mig för att lösa problemet med en gammal AMD stock kylare

Router stay cool!

Visa signatur

oniichaNj@rizon, freenode, oftc, m.fl

Permalänk
Medlem

ser inte nå vidare snyggt gjort. så 2p för du

Visa signatur

I5 2500K 6870 windforce 915/1024 Coolit Eco
Asus P8P67 EVO Fractal design r2 XFX XXX 650w
Razer Lycosa/ Razer DA Benq G2420HD Logitech X-530

Permalänk

Har en likadan router fast lite större, versionen med tre antenner. Och den blev varm som fan. Jag satte in en liten fläkt som blåser ut på sidan som jag tog från ett asus-mobo och moddade in. Och tog strömmen från usb-porten på baksidan, osynligt och svalt

Nu är den skrotad, men ändå..

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk
Medlem

måste vara bland de fulaste hålet jag sett

Visa signatur

▪ 2500K @ 3,3 GHz - Sabertooth p67 - 8 GB 1600Mhz - 8800gt (7970inc) - 120 GB intel 320 + 500 GB WD black
▪ HP Probook 6450

Permalänk
Medlem

En klassiker!

SJälv har jag ställt en kopparkylfräns på mitt modems åvansida. DVS jag har inte satt den emot processorn inuti, utan bara ställt denna kopparklump på modemet, en lösning som faktiskt även den fungerar. Givetvis inte alls lika bra som direkt koppling till processorn, men fortfarande bra mycket bättre utan att för den delen förstöra garantin och inefattande uppskruvande utav hela produkten, ett litet tips för andra kanske!

Permalänk
Medlem

Här snackar vi ghettomod på hög nivå 4P bara för att du klarade det

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Skrivet av Dskjono:

ser inte nå vidare snyggt gjort. så 2p för du

Äh, den står inte på mitt rum så estetiskt bryr jag mig inte :3

Skrivet av AntiSmidig:

Har en likadan router fast lite större, versionen med tre antenner. Och den blev varm som fan. Jag satte in en liten fläkt som blåser ut på sidan som jag tog från ett asus-mobo och moddade in. Och tog strömmen från usb-porten på baksidan, osynligt och svalt

Nu är den skrotad, men ändå..

Hmm, kanske skulle smäcka dit en fläkt bara för att...

Skrivet av HoDeD:

måste vara bland de fulaste hålet jag sett

Äkta ghetto <3

Skrivet av guos89:

En klassiker!

SJälv har jag ställt en kopparkylfräns på mitt modems åvansida. DVS jag har inte satt den emot processorn inuti, utan bara ställt denna kopparklump på modemet, en lösning som faktiskt även den fungerar. Givetvis inte alls lika bra som direkt koppling till processorn, men fortfarande bra mycket bättre utan att för den delen förstöra garantin och inefattande uppskruvande utav hela produkten, ett litet tips för andra kanske!

Haha, det kan också funka :3

Skrivet av Sergeant44:

Här snackar vi ghettomod på hög nivå 4P bara för att du klarade det

Man tackar! Man bor i ghettot, då moddar man så också

Visa signatur

oniichaNj@rizon, freenode, oftc, m.fl

Permalänk
Medlem
Permalänk

ghetto

Min pappa ställde ut vår, kall blir den iaf ;P

Visa signatur

dRft

Permalänk

Fult blev det, men roligt att läsa var det i alla fall! fyra fina stjärnor till roliga gallerier och stora feta flänsar!

Visa signatur

FritzarnolD it's da Fritz!

Permalänk

ghettomodd for the win!