Permalänk
Medlem

PS3 bättre grafik?

Hej, går det få bättre grafik till tex BF3 och FIFA 11?
Har så hög upplösning som det går.

Permalänk
Medlem

Vilken TV har du?

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem

Kanske inte fattar din fråga riktigt.. Men nej!.. Hårdvaran är svår och ändra på en ps3.

Visa signatur

intel i7 920 @ 4000Mhz / Asus P6T Deluxe V2 / Corsair 6GB DDR3 Dominator @ 1600Mhz / 2st Gigabyte 460 GTX 1GB @ 850/1700/4400Mhz SLI / HDD1: Corsair Force 120GB HDD2: WD Black 1TB / Antec Twelvehundred / Corsair 750W HX / Win7 64Bit SWE

Permalänk
Medlem
Skrivet av M89:

Vilken TV har du?

LG LCD 32 tum full HD och en Samsung LED 55 tum Full HD, men spelar mest på LG för att reaktionen är segare på vissa stora TV-apparater.

Permalänk

nej, skaffa en PC istället

Permalänk
Medlem

Fast upplösningen i spel på konsol går inte ändra på. Även om du ställer in att Konsolen skall köra 1080p så kör oftast spelen en mycket lägre upplösning.
På moderna krävande titlar är väl upplösningen runt 640p eller så. Samma med 360 som PS3, 360 versionen kan dock ha snyggare texturer då minnes arkitekturen är annorlunda uppbyggd på den konsolen.

Skall man spela snyggt och högupplöst är det PC som gäller. Konsoler är förvånansvärt snygga med tanke på vilka grafikkort de besitter.
Ps3 har ett 7800gtx liknande kort och 360 har ett motsvarande från ATi om jag inte minns galet.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem

Sålde mitt ps3 efter en dag, blev så besviken på grafiken när jag körde på projektorn 90"

Permalänk
Medlem

hdmi kabel mellan ps3an och tv, antar jag att du har ? sen en bra inställning av kontrast,ljusstyrka osv. typ de du kan funderar över

Permalänk
Medlem

Nej, det går inte pga att det är en konsol.

Permalänk
Medlem
Skrivet av modstar:

Sålde mitt ps3 efter en dag, blev så besviken på grafiken när jag körde på projektorn 90"

hehe vilket spel körde du då? xD

Visa signatur

Asus P&T se l I7 930 @ 4ghz l Corsair h70 2x silent typhon 1850 l 6 Gb Corsair XMS3 l G500 l Anatec sonta II l Sparkle 250 gts 512 l Corsair 750w l

Permalänk
Medlem

Det går inte att configmodda fifa då som det går på pc? ändrar data0.bh så att filen läser en utomstående fil men bättre lod (level of detail) som ger samma detaljnivå med kameran långt bort som om man zoomar in gubbarna i näsborrarna, hur detta påverkar prestandan på en konsoll har jag ingen aning om, äger ingen konsoll

Permalänk
Medlem

Tvn kan göra enorm skillnad. Jag satt i skolan och spelade killzone 3 på en bill Swedex lcd- tv och tyckte att spelet såg skit ut men när jag tog hem det och skulle spela det på min plasma så spelet grymt snyggt ut.

Konsolen blir inte bättre än vad den är men bilden kan bli bättre med bättre tv/skärm/projektor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rumpel:

hehe vilket spel körde du då? xD

Säkert http://zombiegamer.co.za/wp-content/uploads/2009/09/joe-04.jp... XD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rumpel:

hehe vilket spel körde du då? xD

Testade gta 4, red dead redemption, dirt 2, sen några demon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av modstar:

Testade gta 4, red dead redemption, dirt 2, sen några demon.

du skulle testat GT5, Killzone 3 och God of War III.

Permalänk
Medlem

Kort svar nej, du kan inte förbättra grafiken just av den enkla anledningen att spel till konsol är anpassade efter konsolen inte tvärt om

Visa signatur

Intel i7 2600k @ 5,2Ghz || Asrock P67 Extreme 4 || MSI GeForce GTX 580 FrozrII OC ||8GB Corsair XMS3 1600mhz 320GB Samsung SpinPoint F4 || 2TB Seagate Green || 500GB WD Green || Windows 7 Ultimate 64-Bit

Permalänk
Avstängd
Skrivet av benqan:

LG LCD 32 tum full HD och en Samsung LED 55 tum Full HD, men spelar mest på LG för att reaktionen är segare på en vissa stora TV-apparater.

Input lagen har ingenting att göra med hur stor tv man har. Det många missar då dem köper tv är att kolla upp input lagen och det måste man göra genom att läsa recensioner på tvn från erkända sidor som http://www.avforums.com/, http://www.flatpanelshd.com/ och http://www.hdtvtest.co.uk/ för det är ingen specifikation som tillverkare skyltar med och det tycker jag är väldigt dumt.

Skrivet av Ctrl:

Ps3 har ett 7800gtx liknande kort och 360 har ett motsvarande från ATi om jag inte minns galet.

360ns GPU motsvarar ett 1950XT.

Skrivet av matnojje:

Tvn kan göra enorm skillnad. Jag satt i skolan och spelade killzone 3 på en bill Swedex lcd- tv och tyckte att spelet såg skit ut men när jag tog hem det och skulle spela det på min plasma så spelet grymt snyggt ut.

Konsolen blir inte bättre än vad den är men bilden kan bli bättre med bättre tv/skärm/projektor.

Äntligen någon på detta forum som förstår att grafiken på konsolerna har enormt mycket att göra med vilken tv man sitter på. Sitter man på en riktig skräp tv så blir det sämre grafik men sitter man på en fin tv så blir det fin, fin grafik

Då många klagar på grafiken på konsolerna så spelar de oftast på en PC monitor och den inbyggda scalern på PC monitorer är totalt värdelös och rent utsagt oduglig då allting blir suddigt så fort man inte kör monitorns native upplösningen då den är mer avslöjande och visar skavankerna som grafiken har i konsolerna. Eller så sitter de på en riktig skräp tv för de ser aldrig på tv och film ser dem på datorn. En riktigt bra tv har helt andra bildbehandlingsprocessorer och det blir ordagrant en helt annan bild jämfört med en skräp tv (nej input lagen blir inte högre på den tvn då det alltid finns ett spel läge där den tar bort bildbehandlingar som används vid film tittande, det gäller dock inte att alla apparater av högre rang har acceplabel input lag i spel läget). Det är samma sak då jag ser på någon lågupplöst xvid som ser ut som självaste fan på PCns monitor och sedan spelar man upp den på tvn så ser den betydligt bättre ut, speciellt plasma tv då dem är mer förlåtande än LCD/LCD-LED då plasma tekniken är mer lik CRT än vad LCD är när det gäller dåliga källor.

Slutsats, bättre tv, bättre grafik på konsolerna. Sämre tv, sämre grafik. En bra tv ska även sämre källor se bra ut, inte bara högupplösta Mycket enkelt

Skrivet av High_fps:

Kort svar nej, du kan inte förbättra grafiken just av den enkla anledningen att spel till konsol är anpassade efter konsolen inte tvärt om

Såklart man kan, det är bara att införskaffa en bättre tv

Visa signatur

Jag tycker att konsoler är en bättre spelplattform än PC. Deal with it.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jyhan:

360ns GPU motsvarar ett 1950XT.

bullshit eller vad?

mitt 1900xtx överklockat klarar kanppt bc2 på low settings i 1600x1200.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Burks:

bullshit eller vad?

mitt 1900xtx överklockat klarar kanppt bc2 på low settings i 1600x1200.

Det är inte bullshit, kolla vilken hårdvara det är i konsollerna på typ, wikipedia eller vart som helst så ser du.

Sen kan konsollerna ha såpass bra grafikkort pågrund av att man inte behöver koda för massa olika setups av GPU,CPU etc. utan bara en setup, det, och att tv-spelskaparna tar väldigt många genvägar, som att 1080p blir 620p egentligen, bara uppskalat.

Permalänk
Medlem

360s grafikkort är likt X1900/1950-serien men har även funktioner som kom först med HD2000-serien...360 är den enda konsol som har en dedikerad tesselleringsenhet

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Burks:

bullshit eller vad?

mitt 1900xtx överklockat klarar kanppt bc2 på low settings i 1600x1200.

Men alltså hallå...

Du kan inte jämföra prestandan man får ut av en konsol mot en PC då man ut hårdvaran på ett helt annat sätt på konsolerna.

På konsolerna har du inget API (Direct X, OpenGL) som är en rejäl prestanda flaskhals utan dess like och API måste man ha på PC för annars så skulle man få ha en viss uppsättning hårdvara för ett visst spel. På konsolerna så skriver man spelen direkt mot hårdvaran och då har man en helt annan kontroll över hårdvaran, exakt vad som gör vad och kan därmed göra grymma optimeringar som är käpp rätt omöjligt att göra på PC.

PCns hårvara utnyttjas inte för fem öre, det är på konsolerna man verkligen dra nytta av hårdvaran och dess kapacitet.

Det är därför man får ut så fruktansvärt snygg grafik i förhållande i vad det sitter för hårdvara i dem.

Visa signatur

Jag tycker att konsoler är en bättre spelplattform än PC. Deal with it.

Permalänk

Själv tycker jag det är skönast att spela ps3 på en datorskärm.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av dunis90:

360s grafikkort är likt X1900/1950-serien men har även funktioner som kom först med HD2000-serien...360 är den enda konsol som har en dedikerad tesselleringsenhet

Intressant, hade för mig att jag hade läst att den har stöd för tessellering.

Man kan helt klart säga att MS gjorde det smartaste valet av hårdvara denna konsol generation då de fick snålskjuts på Sonys bekostnad då de har pumpat in ofantligt mycket pengar i utvecklingen av Cell processorn som IBM, Sony och Toshiba var med och utvecklade då det fanns ett kryphål i IBMs avtal som gjorde att de kunde sälja vidare processorn till MS fast modifierad. Så man kan säga att det sitter en Cell processorn i 360 också fast modifierad.

Visa signatur

Jag tycker att konsoler är en bättre spelplattform än PC. Deal with it.

Permalänk
Medlem

I julas köpte vi en 50 tums Plasma 3D TV från Samsung. Jag måste säga att bildkvaliteen på alla spel blir SÅÅÅÅÅÅ mycket bättre!
/Alex

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk

Experimentera

Hej.
Du har hört det i tråden förut men du får kolla olika inställningar, det är olika beroende på vad du har för TV osv. Du berättar inte vad det är som stör, om det är pixligt, suddigt eller annat.

Och snälla pojkar, sluta spekulera i vad det sitter för grafikkort i en konsoll när ni själva inser att det "inte är en PC". Tessellering hit och dit, 8800 och Cell...

Edit: stachvfel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jyhan:

Intressant, hade för mig att jag hade läst att den har stöd för tessellering.

Man kan helt klart säga att MS gjorde det smartaste valet av hårdvara denna konsol generation då de fick snålskjuts på Sonys bekostnad då de har pumpat in ofantligt mycket pengar i utvecklingen av Cell processorn som IBM, Sony och Toshiba var med och utvecklade då det fanns ett kryphål i IBMs avtal som gjorde att de kunde sälja vidare processorn till MS fast modifierad. Så man kan säga att det sitter en Cell processorn i 360 också fast modifierad.

Mja, det enda som de egentligen har gemensamt är väl power-pc arkitekturen? 360 har som jag har förstått det en vanlig triple-core och PS3an har en single-core med 7 hjälpprocessorer.

Skrivet av dunis90:

360s grafikkort är likt X1900/1950-serien men har även funktioner som kom först med HD2000-serien...360 är den enda konsol som har en dedikerad tesselleringsenhet

För att inte glömma unified shaders

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 3600 XT | RAM: 16GB 3200MHz | MB: Asus Prime B350-Plus | GPU: Sapphire Radeon RX 5600 XT Pulse | PSU: EVGA 650 GQ | Chassi: Fractal Design Define C | SSD: Intel 600p 512 GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JonteP0nte:

Mja, det enda som de egentligen har gemensamt är väl power-pc arkitekturen? 360 har som jag har förstått det en vanlig triple-core och PS3an har en single-core med 7 hjälpprocessorer.

Citat:

Xenon in Xbox 360

The PPE was designed specifically for the Cell processor but during development, Microsoft approached IBM wanting a high performance processor core for its Xbox 360. IBM complied and made the tri-core Xenon processor, based on a slightly modified version of the PPE.[29][30]

Skrivet av JonteP0nte:

För att inte glömma unified shaders

Just ja, glömde det

Visa signatur

Jag tycker att konsoler är en bättre spelplattform än PC. Deal with it.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jyhan:

Såklart man kan, det är bara att införskaffa en bättre tv

Nej, du kan inte förbättra grafiken. Du kan dock förbättra hur den ska framhävas genom bättre färgåtergivning och svärta. Men du kan inte på något sätt ändra grafiken för att få den att se bättre ut, dvs du kan inte ändra om skuggorna ska vara på low, medium, high etc men du kan välja en skärm/tv som har bättre dot pitch och färgåtergivning. Men jag säger det igen, du KAN INTE ändra grafiken på spel till konsol.

Visa signatur

Intel i7 2600k @ 5,2Ghz || Asrock P67 Extreme 4 || MSI GeForce GTX 580 FrozrII OC ||8GB Corsair XMS3 1600mhz 320GB Samsung SpinPoint F4 || 2TB Seagate Green || 500GB WD Green || Windows 7 Ultimate 64-Bit

Permalänk
Avstängd
Skrivet av High_fps:

Nej, du kan inte förbättra grafiken. Du kan dock förbättra hur den ska framhävas genom bättre färgåtergivning och svärta. Men du kan inte på något sätt ändra grafiken för att få den att se bättre ut, dvs du kan inte ändra om skuggorna ska vara på low, medium, high etc men du kan välja en skärm/tv som har bättre dot pitch och färgåtergivning. Men jag säger det igen, du KAN INTE ändra grafiken på spel till konsol.

Men det ser ju ändå bättre ut och det är ju det som räknas då det är dag och natt mellan en bra tv och en dålig tv. Grafik kan uppfattas på flera sätt då det inte bara handlar om inställningar. Man kan inte ändra men man kan förbättra grafiken så att den framhävs bättre med bättre kringutrustning och därmed har grafiken blivit bättre eftersom att den ser bättre ut och det är det som räknas.

Visa signatur

Jag tycker att konsoler är en bättre spelplattform än PC. Deal with it.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jyhan:

Men det ser ju ändå bättre ut och det är ju det som räknas då det är dag och natt mellan en bra tv och en dålig tv. Grafik kan uppfattas på flera sätt då det inte bara handlar om inställningar. Man kan inte ändra men man kan förbättra grafiken så att den framhävs bättre med bättre kringutrustning och därmed har grafiken blivit bättre eftersom att den ser bättre ut.

Det är skillnad mellan bildkvalité och grafik... I detta fallet handlar det om grafik, inte bildkvalité

Visa signatur

Intel i7 2600k @ 5,2Ghz || Asrock P67 Extreme 4 || MSI GeForce GTX 580 FrozrII OC ||8GB Corsair XMS3 1600mhz 320GB Samsung SpinPoint F4 || 2TB Seagate Green || 500GB WD Green || Windows 7 Ultimate 64-Bit