Ni som har problem med Gigabyte 560 TI OC, titta hit

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av sarimner86:

Du har glömt punkterna.
D.v.s. cd..
(cd punktpunkt)

Tills du kommer till c:\

Jag tryckte en F13 innan, kan man testa F22 eller F31?
Är det till olika minnen?

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Skrivet av SirMacke:

Du har glömt punkterna.
D.v.s. cd..
(cd punktpunkt)

Tills du kommer till c:\

Jag tryckte en F13 innan, kan man testa F22 eller F31?
Är det till olika minnen?

va jag har hört ska man alltid ta de senaste f31..

Permalänk

jag kan inte skriva mer i CMD efter jag gjort backupen http://forumbilder.se/show.aspx?iid=861201120043A1910 vad gör jag för fel? :S

uppdatering: http://forumbilder.se/show.aspx?iid=bf1201162548P1bf1

Permalänk
Medlem
Skrivet av sarimner86:

jag kan inte skriva mer i CMD efter jag gjort backupen http://forumbilder.se/show.aspx?iid=861201120043A1910 vad gör jag för fel? :S

uppdatering: http://forumbilder.se/show.aspx?iid=bf1201162548P1bf1

Sådär såg det ut för mig också, det jag gjorde var att köra nvflash backup.rom (vilket den verkar kunna lägga in utan I/O error) sedan provade jag att ladda ner senaste BIOS på igen från Gigabyte och döpte om N560OGI.F31 till A.rom och körde sedan nvflash.exe A.rom. Vet inte exakt varför eller vad som hjälpte, men det var vad jag gjorde som fick kortet att flashas till slut.

Visa signatur

...

Permalänk
Skrivet av Fimpen:

Sådär såg det ut för mig också, det jag gjorde var att köra nvflash backup.rom (vilket den verkar kunna lägga in utan I/O error) sedan provade jag att ladda ner senaste BIOS på igen från Gigabyte och döpte om N560OGI.F31 till A.rom och körde sedan nvflash.exe A.rom. Vet inte exakt varför eller vad som hjälpte, men det var vad jag gjorde som fick kortet att flashas till slut.

okej.. jag har ett Gigabyte 560 TI SOC kort så jag vet inte ens om Gigabyte 560 TI OC biosarna funkar till Gigabyte 560 TI SOC..

Permalänk
Medlem
Skrivet av sarimner86:

va jag har hört ska man alltid ta de senaste f31..

Det godkändes inte.
Det vägrar flasha in F22 eller 31.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem

Jag flashade men de gör ingen nytta. Instalerade om drivrutinerna och då hjälpte de för stunden men de har slutat fungera nu igen så nu är jag återigen arg!

Visa signatur

Cooler Master Haf X // Intel I7 2600k // 2x Gtx 560 ti oc SLI // 16gb ddr3 Corsair Vengeance // Ocz 120gb ssd // Ocz 1250w psu // Cpu kylare Corsair H100 // Sabertooth P67

Permalänk

Nån som provat maila nvidia? :S skulle bara kolla om nån tänkt så långt.. om inget funkar..

Permalänk
Medlem

Nu kanske jag missat om någon skrivit detta tidigare.
Men om ni nu har flashat korten och ändå upplever problem, har ni testat öka spänningen till GPU'n en aning?
Jag flashade nämligen om då jag upplevde problem med BF3, vart utkastad varje gång jag klev ur APC'n i andra uppdraget.
Men till ingen nytta, sen drog jag ner MSI afterburner och ökade spänningen till 1.050volt, då gick det utmärkt att lira sen.
Googlade lite och det gick något surr om att Gigabyte klantat sig vid fabriks-överklockningen och satt spänningen för lågt.

Visa signatur

[Arrogance]-[5800X+6900XT]-[Win10]

Permalänk
Medlem

Har det någon betydelse vilka bios man väljer mellan "GV-N560OC-1GI" och "GV-N560SO-1GI-950"? Jag har GV-N560SO-1GI-950 men hittar ingen bios-sektion när man klickar sig fram till det kortet, eller är det sak samma mitt kort är ju endå bara ett fabriksklockat GV-N560OC-1GI.

Visa signatur

Intel i7 920 @ 3.33 GHz | Asus P6T Deluxe V2 | EVGA GTX 780 | Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 12GB | CM HAF 932 | Corsair TX 650 W | Windows 7 |

Permalänk
Skrivet av moffe89:

Har det någon betydelse vilka bios man väljer mellan "GV-N560OC-1GI" och "GV-N560SO-1GI-950"? Jag har GV-N560SO-1GI-950 men hittar ingen bios-sektion när man klickar sig fram till det kortet, eller är det sak samma mitt kort är ju endå bara ett fabriksklockat GV-N560OC-1GI.

har samma kort som dej.. och de finns inga bios att ladda ner till som korten.. jag har provar å köra med GV-N560OC-1GI biosarna men inte lyckas..

fyll i ett sånt http://ggts.gigabyte.com/tech.asp?ClassID=3&Country=Sweden&So... å säg va dom säger..

Permalänk
Skrivet av sYph:

Nu kanske jag missat om någon skrivit detta tidigare.
Men om ni nu har flashat korten och ändå upplever problem, har ni testat öka spänningen till GPU'n en aning?
Jag flashade nämligen om då jag upplevde problem med BF3, vart utkastad varje gång jag klev ur APC'n i andra uppdraget.
Men till ingen nytta, sen drog jag ner MSI afterburner och ökade spänningen till 1.050volt, då gick det utmärkt att lira sen.
Googlade lite och det gick något surr om att Gigabyte klantat sig vid fabriks-överklockningen och satt spänningen för lågt.

bild: http://forumbilder.se/show.aspx?iid=cd2201182132Peafc

vad ska jag ändra? hur mycket så att inte kortet pajjar?

Permalänk
Medlem

Fyllde i ett sådant precis! hoppas på svar! Är det någon annan som har fyllt i detta och fått något svar av dom?

Skrivet av sarimner86:

har samma kort som dej.. och de finns inga bios att ladda ner till som korten.. jag har provar å köra med GV-N560OC-1GI biosarna men inte lyckas..

fyll i ett sånt http://ggts.gigabyte.com/tech.asp?ClassID=3&Country=Sweden&So... å säg va dom säger..

Visa signatur

Cooler Master Haf X // Intel I7 2600k // 2x Gtx 560 ti oc SLI // 16gb ddr3 Corsair Vengeance // Ocz 120gb ssd // Ocz 1250w psu // Cpu kylare Corsair H100 // Sabertooth P67

Permalänk
Skrivet av hasoo:

Fyllde i ett sådant precis! hoppas på svar! Är det någon annan som har fyllt i detta och fått något svar av dom?

jag har inte gjort de.. men de som e konstigt är att laddar du ner drivrutinen från gigabyte å den funkar fel fritt för mej.. men den e rätt gamal..

Permalänk

Tänkte dela med mig av mina erfarenheter här. Först flashade jag till F22, det gick att göra med "BIOS Auto Flash.exe". Uppdateringen gjorde verken till eller från när det gäller hängningar i BF3. Idag såg jag att det fanns en nyare version - F31 - som jag försökte flasha på samma sätt, programmet sa dock någonting om att kortet inte hittades. Därefter testade jag att flasha manuellt enligt följande guide:

http://www.sweclockers.com/forum/125-geforce/1054864-flasha-b...

...busenkelt och fungerade bra. Efter att ha lirat BF3 i några timmar kan jag konstatera att det inte hänger sig längre. Jag noterade att minnesklockan sänkts från 2004 till 2000 MHz, det verkar också som att kortet blir varmare och fläktar mer, så antagligen har de höjt spänningen på GPU:n. (Den ligger på 1062mV, men jag kommer inte ihåg hur det var innan).

Slutsats: Bios F22 löste inte problemet med hängningar i BF3, men F31 gjorde det!

PS: Med F22 löste jag problemet genom att sänka core clock till 895MHz, alltså endast 5MHz lägre än standard, om inte senaste bios-uppgraderingen fungerar för dig så ge detta ett försök, du kan även pröva med att höja spänningen själv.

Edit: Kortet fläktar definitivt mer, jag testade dragon age 2 och det fläktade som aldrig förr, en tråkig biverkning.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av alexbriss:

Tänkte dela med mig av mina erfarenheter här. Först flashade jag till F22, det gick att göra med "BIOS Auto Flash.exe". Uppdateringen gjorde verken till eller från när det gäller hängningar i BF3. Idag såg jag att det fanns en nyare version - F31 - som jag försökte flasha på samma sätt, programmet sa dock någonting om att kortet inte hittades. Därefter testade jag att flasha manuellt enligt följande guide:

http://www.sweclockers.com/forum/125-geforce/1054864-flasha-b...

...busenkelt och fungerade bra. Efter att ha lirat BF3 i några timmar kan jag konstatera att det inte hänger sig längre. Jag noterade att minnesklockan sänkts från 2004 till 2000 MHz, det verkar också som att kortet blir varmare och fläktar mer, så antagligen har de höjt spänningen på GPU:n. (Den ligger på 1062mV, men jag kommer inte ihåg hur det var innan).

Slutsats: Bios F22 löste inte problemet med hängningar i BF3, men F31 gjorde det!

PS: Med F22 löste jag problemet genom att sänka core clock till 895MHz, alltså endast 5MHz lägre än standard, om inte senaste bios-uppgraderingen fungerar för dig så ge detta ett försök, du kan även pröva med att höja spänningen själv.

Hej, min kort hade f11 på sig och det ända jag kunde välja att flasha till var f13 och den hjälpte inte. Om jag försöker flasha till f22 lr f31 så går det inte. När jag väljer nån av dom i gigabyte programet så säger den nej direkt kan bara välja f13. Vet du varför?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Jackss:

Hej, min kort hade f11 på sig och det ända jag kunde välja att flasha till var f13 och den hjälpte inte. Om jag försöker flasha till f22 lr f31 så går det inte. När jag väljer nån av dom i gigabyte programet så säger den nej direkt kan bara välja f13. Vet du varför?

Skickades från m.sweclockers.com

Det låter som att du har försökt använda "BIOS Auto Flash", vilket är ett dåligt program som inte fungerar. Följ instruktionerna i tråden som jag länkade till i min tidigare post, där beskrivs hur du kan använda programmet NVFlash (ingår i samma nerladdning) istället, det borde fungera bättre. Om du misslyckas, följ guiden igen och se om du missade något. Om det inte fungerar ändå, bör du kontrollera om du verkligen har ett 560ti OC, det finns ett kort till som heter 560ti SOC. Annars kan jag inte hjälpa dig, lycka till.

Permalänk

Tjenare, jag jag skulle flasha mina 2st 560ti från F12 till F13, allt gick bra till det jag skulle flasha det andra kortet, då startade allt fint med kommandotolken och sen blev allt svart och datorn stängde av sig... nu fungerar bara ena kortet =S
Jag gjorde exakt som guiden som ni har lagt ut här sa. Behöver hjälp!

2st Gigabyte 560ti oc
intel i7 950
1333 ddr3
moderkort ASRock X58 extreme3

Visa signatur

Hamnar man i bråk, slå först slå hårdast =P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lucifer_swnne:

Tjenare, jag jag skulle flasha mina 2st 560ti från F12 till F13, allt gick bra till det jag skulle flasha det andra kortet, då startade allt fint med kommandotolken och sen blev allt svart och datorn stängde av sig... nu fungerar bara ena kortet =S
Jag gjorde exakt som guiden som ni har lagt ut här sa. Behöver hjälp!

2st Gigabyte 560ti oc
intel i7 950
1333 ddr3
moderkort ASRock X58 extreme3

Ja du... önskar jag kunde hjälpa, men jag har aldrig kört med dubbla kort förut, så jag vet som inte hur det är tänkt att man ska flasha det andra kortet. Kan dock tipsa lite, så då gör jag det.
Tips 1: kör nvflash.exe utan några tilläggskommandon (alltså bara nvflash.exe) så får du upp en lista på alla tänkbara kommandon du kan behöva någonsin. Kolla där om du kan välja vilket kort du ska flasha.
Tips 2: Koppla ur det "fungerande" kortet och kör bara det andra kortet, alltså inte SLI. Om det funkar, så prova att flasha bioset då medans du bara kör ett kort och se om det kan tänkas fungera.

Det är allt jag kan komma och tänka på just nu. Återkommer om jag får någon snilleblixt som jag är ganska känd för bland mina vänner och kunder

Permalänk
Avstängd
Skrivet av alexbriss:

Det låter som att du har försökt använda "BIOS Auto Flash", vilket är ett dåligt program som inte fungerar. Följ instruktionerna i tråden som jag länkade till i min tidigare post, där beskrivs hur du kan använda programmet NVFlash (ingår i samma nerladdning) istället, det borde fungera bättre. Om du misslyckas, följ guiden igen och se om du missade något. Om det inte fungerar ändå, bör du kontrollera om du verkligen har ett 560ti OC, det finns ett kort till som heter 560ti SOC. Annars kan jag inte hjälpa dig, lycka till.

tack, fick tid att pröva det nu och det funka.. så har f31 nu, men låg din spänning på 1062mV med f31? min ligger på 1050 med f31, konstigt att det är olika.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mackanx2000:

Hej jag har 2st 560 Ti OC , har F21 och inte haft några problem (knappt spelat) men är det värt endå att updatera till F22?

Har du inga problem, laga inte något som inte är trasigt.

Permalänk
Medlem

Jag flashade mitt kort men inte ville det sig med BF3 för det. Kunde spela en 10-15min innan jag fick svartskärm men efter att jag klockade ned kortet från 900mhz till 850 så rullar det på nu.

Visa signatur

Ryzen 5600x | 32GB DDR4 Vengeance LPX 3600MHz | Gigabyte X570-I Aorus Pro | Louqe Ghost S1 + Medium top hat | MSI GTX1080 Gaming X | Corsair SF600 V2 600W | Noctua NH-L12S | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Crucial MX300 525GB | ASUS ROG Swift PG278QR | QPAD MK-85 MX Red | Logitech G602 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av sarimner86:

bild: http://forumbilder.se/show.aspx?iid=cd2201182132Peafc

vad ska jag ändra? hur mycket så att inte kortet pajjar?

Läste du mitt inlägg helt och hållet?

Öka spänningen till GPU'n, det finns bara ett reglage.
Jag ökade till 1.050 och det fungerar för mig, jag läste att ett värde på 1.08x var max, men kolla upp det själv för säkerhets skull.

Visa signatur

[Arrogance]-[5800X+6900XT]-[Win10]

Permalänk
Skrivet av sYph:

Läste du mitt inlägg helt och hållet?

Öka spänningen till GPU'n, det finns bara ett reglage.
Jag ökade till 1.050 och det fungerar för mig, jag läste att ett värde på 1.08x var max, men kolla upp det själv för säkerhets skull.

De finns Core clock, shader clock, memory clock, och core voltage går inte och ändra.. så de e asså Core clock jag ska ändra..

tack så mycke..

Permalänk
Medlem
Skrivet av sarimner86:

De finns Core clock, shader clock, memory clock, och core voltage går inte och ändra.. så de e asså Core clock jag ska ändra..

tack så mycke..

core voltage väl går den inte att ändra på är det för att du inte valt den optionen i settings i tex afterburner.

Visa signatur

Ryzen 5600x | 32GB DDR4 Vengeance LPX 3600MHz | Gigabyte X570-I Aorus Pro | Louqe Ghost S1 + Medium top hat | MSI GTX1080 Gaming X | Corsair SF600 V2 600W | Noctua NH-L12S | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Crucial MX300 525GB | ASUS ROG Swift PG278QR | QPAD MK-85 MX Red | Logitech G602 |

Permalänk
Skrivet av Pixo:

core voltage väl går den inte att ändra på är det för att du inte valt den optionen i settings i tex afterburner.

är det unlock voltage control som man ska kryssa i eller?

Permalänk
Medlem

Ja.

Visa signatur

[Arrogance]-[5800X+6900XT]-[Win10]

Permalänk
Skrivet av sYph:

ok tack.. och man bör bara höja 5+ åt gågen va?

fann såg nu att programen vissar olika värden http://forumbilder.se/show.aspx?iid=597201173551Pae3d

Permalänk

Låter mycket problem med kort..tänka själv att köpa ett Gigabyte GeForce GTX 560 Ti 1024MB OC GV-N560OC-1GI
är det värd att köpa???

Jag har en alternative som är EVGA GeForce GTX 560Ti 1024MB DS SOC

Ångrar er ert köp?

tack