Analog kamera sökes till flickvän

Permalänk
Avstängd

Analog kamera sökes till flickvän

Hej!

Jag söker en analog kamera som ska gå att få begagnad för runt en tusenlapp. +- 200
Det ska ingå objektiv då.

Kan någon rekommendera några modeller jag ska sikta in mig på?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk
Avstängd

Blocket eller Tradera. Jag antar att det är en systemkamera hon vill ha och då är finns det inte så många märken att välja på. Nikon, Canon eller Minolta främst. Du kan dock få en digital systemkamera för runt det priset också om det inte är absolut nödvändigt med en analog, exempelvis: http://www.blocket.se/malmo/Sony_Alfa_100_36769433.htm?ca=23_...

Permalänk
Avstängd

Det är bara en kul grej för henne, hon har en vettig systemkamera till 14k ungefär.

Så mest om det var någon speciell modell som var snygg eller så.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk
Medlem

Ska hon ha en snygg kamera så är det Nikon F3 hon ska ha..

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Ett problemet med alla dessa kameror är att packningen som sitter i filmluckan är av gummi och efter alla dessa år har det förvandlats till en mjölig gegga och efter några gångers öppnande så sipprar ljus in. Jag rekommenderar att man tar en nyare modell även om de inte är lika snygga eller charmiga för de fungerar ofta som de skall.

F50
http://www.tradera.com/Systemkamera-Nikon-analog--auktion_302...

Nikon EM är en liten lätt kamera som man får billigt och på mitt ex så finns det mesta av gummit kvar.
http://www.tradera.com/Nikon-EM-med-Nikor-E-50mm-1-8-auktion_...

Vill man känna sig som en fotoelev så är Pentax K1000 en klassiker då många många hade denna billiga kamera när de lärde sig fota.
http://www.tradera.com/Pentax-K1000-med-objektiv-50-mm-1-2-au...

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Avstängd

Tack så otroligt mycket för ditt inlägg!
Blev en k1000 med tillhörande gigantiskt objektiv, haha.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk
Hedersmedlem

Köpte själv en för ett par år sedan och den såg fin ut på bild men när jag fick hem den så såg jag hur uselt lagad den var men jag kan bara tänka mig hur fotoeleven desperat lagat den en gång i tiden så jag kunde bara skratta åt eländet och den fungerar ju så...

Köp lite fast objektiv till kameran och allt med K-bajonett passar så man kan ta objektiv från t ex Pentax, Chinon och Ricoh. De är likvärdiga men man kan få Chinon och Ricoh grejer för struntsummor.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Skrivet av BareHipster:

Tack så otroligt mycket för ditt inlägg!
Blev en k1000 med tillhörande gigantiskt objektiv, haha.

Skickades från m.sweclockers.com

Var det den här som du köpte? Hur har den funkat?
Jag har en väldigt gammal Canon och jag skulle vilja köpa ett objekt till den. Vet inte om det funkar dock. Måste säkert gå till en fotoshop...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Johanndahl:

Var det den här som du köpte? Hur har den funkat?
Jag har en väldigt gammal Canon och jag skulle vilja köpa ett objekt till den. Vet inte om det funkar dock. Måste säkert gå till en fotoshop...

Det var den, ja.
Dock inte fått den än, men kan återkomma med kritik och så?!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk
Medlem

otroligt trevligt med gamla kameror som leika, pentax, nikon etc

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av KRQKAN:

otroligt trevligt med gamla kameror som leika, pentax, nikon etc

O ja, men jag måste sälja ut alla mina ögonstenar då de tar för mycket plats.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Skrivet av MaLo:

O ja, men jag måste sälja ut alla mina ögonstenar då de tar för mycket plats.

NEEEJJ! Du ska inte sälja "dina ögonstenar". De är ju så roliga leksaker! Inte säljer man sitt lego heller.
Här är ett foto på den gamla Canon kameran jag har, men man har ersatt linsen med ett större objekt. Det vill jag också göra.

Ps. å andra sidan vet jag inte hur många (för många) du äger...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Johanndahl:

NEEEJJ! Du ska inte sälja "dina ögonstenar". De är ju så roliga leksaker! Inte säljer man sitt lego heller.
Här är ett foto på den gamla Canon kameran jag har, men man har ersatt linsen med ett större objekt. Det vill jag också göra.

Ps. å andra sidan vet jag inte hur många (för många) du äger...

Det är någonstans mellan 80-90 kameror så de tar lite plats.

Just den Canon kameran har jag inte men flera andra och de är rejäla och fina men jag tycker nog Minolta gjorde de formskönaste lätta kamerorna och de är grymt billiga idag.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Skrivet av MaLo:

Det är någonstans mellan 80-90 kameror så de tar lite plats.

Just den Canon kameran har jag inte men flera andra och de är rejäla och fina men jag tycker nog Minolta gjorde de formskönaste lätta kamerorna och de är grymt billiga idag.

Haha, har du några objektiv med pentax-k fattning? ;D

Visa signatur

"Ost är svaret på det mesta här i livet."
- Sigmund Kristus Nietzche, eller något.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av NERDTUBED:

Haha, har du några objektiv med pentax-k fattning? ;D

Ja det ligger en bunt i hyllorna här men jag skall damma av dem och test lite nu i sommar.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM