Permalänk

överklockning och temps hjälp!

hej Sweclockers

jag har klockat lite förr och kör stabilt med 4Ghz men ladda nyss ner cpuid för att se alla temps på datan i samma program, blev lite skräckslagen när jag såg att TEMPIN2 har varit uppe på 90c och vet inte vad det var så googla lite och kom fram till att det var northbridge och undrar nu om det är något farligt har kört med denhär inställningen i några månader har ej fått blåskärm eller varningar. vet att cpun ligger på 64c men är bara i prime när jag spelar BF# ligger den på 50-58c har aldrig varit över.

processorn är en amd 955be som ni ser och moderkortet är gigabyte ud3 am3+ ram g-skill cl9 1600Mhz 9-9-9-24 agg hx750 silver
här är bild: http://imageshack.us/photo/my-images/844/tempst.png/

är det något som måste ändras på eller är det okej temp eller måste det vara en bugg?

EDIT: har inte clockat nb något bara höjt multi till 20 och volten 0.04 i bios alltså till 1.440
mvh Erik

Visa signatur

Ljud: Quadral Aurum 70, Rotel RB-1582, Rotel RC-1550, Rega Dac, Musical Fidelity V-Link 192, Isotek Sirius Evo3
Dator 1: Define R4, Intel i7 3770k, HD 7970 Arctic Cooling CF, Samsung 840 Evo 500gb, Creative SB X-Fi Titanium HD
Dator 2: fujitsu lifebook nh532, Samsung 840 250gb

Permalänk
Hedersmedlem

Har du inga problem med stabiliteten så är det nog mindre av problem i detta. Så kör du vidare

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Ser stabilt ut i settings, jag hade med kört på helt ärligt.
Har du inga problem så varför inte, sen hur mycket du sliter på prollen kan de lärda tvistas om sen

Visa signatur

"Jag skulle hellre vara både alkoholist och narkoman än religiös.
Alkoholister och narkomaner har i vart fall emellanåt en fungerande verklighetsuppfattning."
- Okänd.