Permalänk
Medlem

Jag har rage på Rage!

"Kära John Carmack!

Gör ditt jobb o ta fram en patch som fixar de enorma grafikproblemen ditt spel har.
Det har gått snart en månad sen releasen och inget syns på ditt arbetes horrisont.
Jag vet inte hur du känner men jag tycker inte om att spela ett spel som ser ut såhär:

http://img838.imageshack.us/img838/8...110100001c.jpg
http://img253.imageshack.us/img253/5...110100003k.jpg

Med besvikna hälsningar
/hersses"

Ja, jag vet han inte kommer se detta, än mindre förstå det. Men kände bara att jag behövde skriva av mig lite vänligt men bestämt.
Någon mer än jag som känner sig lite lurad på sina hundralappar?

Btw, märker att jag har problem med html o att de 2 bilderna inte syns, men ska det inte se ut såhär? [%IMG]http://img838.imageshack.us/img838/8...110100001c.jpg[/IMG%] fast utan %?

Visa signatur

Fractal Design R5, i5 6600k, MSI Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION, MSI GTX 980, 8GB Minne @ 2400MHz, BeQuiet Kraft 700W

Permalänk
Medlem

Kanske ska skriva på engelska för att ge honom en ärlig chans att läsa det?

Permalänk
Medlem

Ne du vet, vi svenskar är konflikträdda;) hahaha
Ne men orkar inte skriva om det på eng, jag tror nog att när väl Id får ett mail som det så läggs det i "förslagslådan"(soptunnan). Dem har redan fått så många brev om det iaf.

Visa signatur

Fractal Design R5, i5 6600k, MSI Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION, MSI GTX 980, 8GB Minne @ 2400MHz, BeQuiet Kraft 700W

Permalänk

ingen av bilderna fungerar... förkortade så 404

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk

Konstigt jag har inga grafikproblem i Rage.

Visa signatur

Corsair 800D\Asus P9x79 Deluxe\Intel i7 3930\Corsair H80i\Minne G.Skill 32Gb 2133Mhz Ripjaws Z Performance\2X Sapphire Radeon HD 7970 3GB GDDR5\ SSD A-Data 511s 120GB\3 WD 2TB\PSU Corsair HX 1000W\Win7 Ultimate

Permalänk

Att ID har tillåtits utveckla detta spel är oförståeligt, troligen har dom suttit i en bubbla där dom endast fått beröm och ingen som helst kritik. Detta har i slutändan gett oss ett trasigt spel.

Permalänk
Medlem

drivrutiner, drivrutiner, drivrutiner?

Permalänk
Skrivet av Nyxz:

drivrutiner, drivrutiner, drivrutiner?

Spelet är trasigt även med nya drivrutiner. Värre faktiskt med amds senaste.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Spelet är trasigt även med nya drivrutiner. Värre faktiskt med amds senaste.

Fungera klockrent för mig hela tiden, blev ännu snabbar med AMDs nya 11.10 drivisar.
Hade dock lite problem i Betan men de verkar ha blivit åtgärdade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av quattro-2.6:

ingen av bilderna fungerar... förkortade så 404

Märkte det nu. De fungerade innan men antar att de ha upphört. Allt var blått iaf. Jag hör från olika håll att det är Id's fel, andra säger att det är AMD's fel, jag som inte är så insatt i programmering vet inte riktigt vem jag ska lägga kritiken mot. Kanske båda? Nått som är märkligt dock från AMD's sida är att den sista betadrivrutinen gjorde att Rage fungerade hyffsat bra men efter den senaste officiella så blir det bara blått. Visserligen så har de sagt att det blir så med 58xx-serien och nån mer men låter jävligt klantigt av AMD. Rage har ju inte fått nån patch imellan de 2 versionerna så där måste det ju ha med drivrutinerna att göra.

Visa signatur

Fractal Design R5, i5 6600k, MSI Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION, MSI GTX 980, 8GB Minne @ 2400MHz, BeQuiet Kraft 700W

Permalänk
Medlem
Skrivet av hersses:

Märkte det nu. De fungerade innan men antar att de ha upphört.

Hyperlänken är felaktig i sig. Notera alla punter:

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

De funkade inatt iaf, men jag vet inte vad som har hänt sen dess...

Visa signatur

Fractal Design R5, i5 6600k, MSI Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION, MSI GTX 980, 8GB Minne @ 2400MHz, BeQuiet Kraft 700W

Permalänk
Medlem

Började precis köra Rage efter att AMDs 11.10-drivrutinerna släpptes och jag har inte haft några problem alls med spelet. Det hjälper inte dig dock.

Permalänk
Medlem

Ne, antar att du inte har ett 58xx-kort

Visa signatur

Fractal Design R5, i5 6600k, MSI Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION, MSI GTX 980, 8GB Minne @ 2400MHz, BeQuiet Kraft 700W

Permalänk
Medlem

Var inte Rage mest för att visa vad man kan göra med deras nya motor? ^^

Permalänk
Skrivet av m4gnify:

Var inte Rage mest för att visa vad man kan göra med deras nya motor? ^^

Om det var meningen med spelet så har dom misslyckats miserabelt.

Permalänk

Det är verkligen konstigt att vissa har problem med spelet. Själv har jag som sagt inget problem. Kör med HD 6950 2Gb cf, och senaste drivrutinerna.

Visa signatur

Corsair 800D\Asus P9x79 Deluxe\Intel i7 3930\Corsair H80i\Minne G.Skill 32Gb 2133Mhz Ripjaws Z Performance\2X Sapphire Radeon HD 7970 3GB GDDR5\ SSD A-Data 511s 120GB\3 WD 2TB\PSU Corsair HX 1000W\Win7 Ultimate

Permalänk
Medlem

Har inga problem heller och kör med 5870 i crossfire och eyefinity...

Visa signatur

/RobbZ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Om det var meningen med spelet så har dom misslyckats miserabelt.

Lite blandade känslor har jag om grafiken i Rage. Utomhusmiljöerna ser helt fantastiska ut, Virtual Texturing-tekniken gör sig verkligen bra i öppnare landskap och det är en fröjd att bara kolla på bergväggarna och all variation, inget spel jag kört har fått mig att verkligen kolla på miljöerna så mycket vilket knappast kan betyda att det är något dåligt. Vad som lider är inomhusmiljöerna där man kommer närmare texturerna och kan se att dom är lågupplösta.

Spelet skulle behöva en patch med det högupplösta materialet som dom gjorde när dom skapade spelet och inte det lågupplösta och komprimerade materialet vi fick med releasen. Överlag är jag dock imponerad av grafiken, man står oftast inte stilla så mycket så att man ser att det är lågupplösta texturer, och utomhusmiljöerna ser helt fantastiska ut som sagt.

Permalänk

Jag var tvungen att få det berättat för mig att texturerna var lågupplösta innan jag märkte något. Jag njöt 24 timmar av detta spelet. Det var lite lag och tearing i början, men sedan flöt det på finfint med 5850 laddat med de drivrutiner som släpptes dagen efter.

Permalänk
Skrivet av digitaldigital:

Jag var tvungen att få det berättat för mig att texturerna var lågupplösta innan jag märkte något. Jag njöt 24 timmar av detta spelet. Det var lite lag och tearing i början, men sedan flöt det på finfint med 5850 laddat med de drivrutiner som släpptes dagen efter.

okunnigheten är säll.

Permalänk
Hedersmedlem

Har själv ganska mycket problem med buggar och dålig prestanda, men det kan ju bero på en fem år gammal maskin också. Och jag har fanimig tid att vänta på att det ska fixas, det rör mig inte i ryggen. Tycker spelet är trevligt som fan, plöjt 12 timmar hitintills trots en del grafikbuggar och hängningar.

Men jävlar vad jag ska spela om det med en ny datamaskin i framtiden.

Till hersses: sluta gnälla och spela något annat medans du väntar? Vi har faktiskt väntat några år på rage, vad gör det om vi väntar några veckor till?

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

Jag ändrade lite i ini-filer så fick jag bra texturer igen. Har inga problem alls med spelet och det flyter på hur bra som helst.
En länk för er som är intresserade av att "labba" lite med inställningarna:
http://www.geforce.com/News/articles/how-to-unlock-rages-high...

Visa signatur

"Jag skulle hellre vara både alkoholist och narkoman än religiös.
Alkoholister och narkomaner har i vart fall emellanåt en fungerande verklighetsuppfattning."
- Okänd.

Permalänk
Medlem

har inga problem med rage förutom lite screen tearing då och då men inte så ja stör mig på det

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.

Permalänk
Medlem

För det första så finns det en patch. För det andra så uppdatera dina drivrutiner och installera senaste patchen.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

när jag spelade spelet, så körde jag med 11.10 preview 1 och 2, med 1an så va texturerna lite sega med att komma fram, men det fixa jag med en ini-fix, när pre2 kom så behövde jag inte ini-fixen och har njutit av spelet i 21 timmar utan några jättedrastiska problem, hände att spelet krasha 2 gånger nångång de 5 första timmarna och att nån fiende bugga lite.

spelet va dock inte jätteroligt.... gameplay, grafik, musiken och ljudet... stämmningen, helt underbar, men kändes som att storymässigt och allt runtomkring inte va något bra.... jävligt stelt och korridoraktigt.....

jag provade starta spelet nu när jag sitter med rc av 11.10 och jag har blått....öööverallt xD jävligt skumt och irriterande.... tur att jag iaf spelat igenom det klanterfritt, för jag tror inte de e något spel jag kör om.... kanske bara ifall någon patch eller något släppts så det inte krånglar.

lider med dig lite TS, sjukt idiotiskt av en tillverkare att släppa ett spel som fungerar till 30-40%, medans resten har problem till dess like....

Visa signatur

Dator: ASRock B650i, AMD Ryzen 7600, Corsair Vengeance 32GB DDR5, Corsair H115i Elite, INNO3D RTX 4060Ti 8GB TWINX2, SSUPD Meshlicious, Corsair SF850L skärm: Asus PB238Q, DELL U2211H kringutrustning: Corsair k70 TKL RGB, Logitech 603, SMSL SA 300, Magic S-4 EX

Permalänk
Medlem

Tror tyvärr att detta är id Softwares egna Daikatana.

Permalänk

Spelet var lite för kort, just när jag kom in i spelet så var det slut, fast 8h är inte helt fel, varit med om kortare spel.
Mycket i spelet kunde varit bättre, t ex vapnen borde man kunna plocka från liken, lite mer stalker/fallout3 liknande borde det varit.
Men spelet var nog IDs FarCry, allt på grafiken så resten blev lidande.
Liksom 18GB för det här?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem

Nu har jag kört igenom Rage på nightmare svårighetsgraden. Tog 18 timmar sammanlagt, och då hade jag utforskat det mesta och fått guldpokalen på alla race, spelade inte så många av dom andra minispelen som kortspelet t.ex.

Det har lättare RPG-element vilket passar mig väldigt bra, är inte så mycket för att hålla på med skills och saker. Gameplayet är roligt och det var bra känsla i vapnen och fordonen (lite arkadiga eller hur man ska beskriva dom, inte realistiskt utan roligt).
Gameplayet var dock inte klockrent, att spelet var alldeles för lätt är en av dom stora sakerna, jag spelade ändå på nightmare och hade inga direkta problem att överleva, pengar och ammo hade jag i princip mer än vad jag kunde göra av med och jag använde aldrig bandage för man regenerar ju hälsan, jättesmidigt!
Finns rätt så tuffa saker man kan bygga som turrets och RC-bilare som exploderar men jag byggde knappt några, känns onödigt när man klarar sig så bra utan dom vilket är lite tråkigt, gillar när man är tvungen att ta till lite knep för att klara sig ur kluriga situationer.
Överlag så var det roligt ändå men jag skulle hellre vilja se att man behöver anstränga sig lite för att överleva på dom högre svårighetsgraderna.

Grafiken är som jag tidigare skrev helt fantastisk på sina ställen, Virtual Texturing gör sig verkligen bra i dom steniga Wasteland-miljöerna, är en fröjd att se på och jag tycker att bandesignarena har gjort ett enormt bra jobb med alla miljöer egentligen. Spelet lider dock lite i stängda miljöer där man kommer närmare objekten och väggarna, texturerna är lågupplösta och komprimerade vilket man ser om man inte rör på sig, men man rör sig oftast i Rage..
Tycker igen att bandesignarena har gjort ett enormt bra jobb och det är en otrolig variation i landskapen och dom stängda miljöerna, små detaljer i texturerna överallt, och om texturerna hade en högre upplösning så skulle jag gärna gå runt och inspektera dom närmare för att se alla små detaljer designarena lagt dit också, lite synd.
Överlag har jag dock varit imponerad och då speciellt över Wasteland-landskapen, men om dom skulle ta och släppa ett enormt stort texturepack med okomprimerade texturer en dag så skulle jag med all sannolikhet bli otroligt imponerad av inomhusmiljöerna också.

Annars har det rullat på fint, inga problem alls och texturerna streamas utan att det märktes med 11.10-drivrutinerna installerade.

Permalänk

Nja, 3 headshots är riktigt skit...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB