Gigabyte Gtx 570 programvara för kontroll av fläkt mm...?

Permalänk
Medlem

Gigabyte Gtx 570 programvara för kontroll av fläkt mm...?

Hej!

Jag bara undrar kort och gott vad ni rekommenderar för programvara för ett Gigabyte GTX 570 som kan hantera exempelvis fläkt och dylikt. Typ överklockningsprogram, dock är jag inte intresserad av att överklocka.

Är Nvidia system tools något att ha exempelvis?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

MSI afterburner, väldigt bra program! Med den så kan du ställa in dina egna fläktscheman och dylikt

Permalänk
Medlem

Tackar jag tar och prövar det! Tycker mig behöva lite mer tryck i grafikkortsfläkten då jag inte tycker att ljudet stör särskilt mycket och hellre sitter med ett kyligare graffe det går som mest upp i 85 i tung bf3(idle runt ca 40 grader) men då kör grafikkortsfläkten endast i 63%... Tar det någon skada av att köra fläkten på högre? låt säga 70% mer än att det låter mer?

Permalänk

Jag har ställt om mina kort helt annars kommer bsod som på beställning. 90 grader 100%.

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Skrivet av Interp:

Tackar jag tar och prövar det! Tycker mig behöva lite mer tryck i grafikkortsfläkten då jag inte tycker att ljudet stör särskilt mycket och hellre sitter med ett kyligare graffe det går som mest upp i 85 i tung bf3(idle runt ca 40 grader) men då kör grafikkortsfläkten endast i 63%... Tar det någon skada av att köra fläkten på högre? låt säga 70% mer än att det låter mer?

Kan ju resultera i en kortare livslängd på grafikkortet om du kör fläktarna i 100% helatiden. Jag höjder alltid upp fläktarna på GPU när jag lirar BF3 till 100% iaf

Visa signatur

Intel® Core™ i5-2500K CPU @ 4,5 GHz : GIGABYTE Geforce 680 : Asus P8P67 Pro B3 : 8GB Vengeance @ 1600 MHz : NZXT H2 Vit Classic Chassi : Intel 320 SSD 120GB (Spel) + OCZ Vertex 4 120GB (System) : NZXT Hale90 850w : Antec kühler 620 x 2 Scythe Gentle Typhoon 1850 RPM.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sampabowie:

Kan ju resultera i en kortare livslängd på grafikkortet om du kör fläktarna i 100% helatiden. Jag höjder alltid upp fläktarna på GPU när jag lirar BF3 till 100% iaf

Tack! Då kanske jag ska programmera det så känns lite som att fläkten inte anpassar sig snabbt nog till belastningen hehe.

Skickades från m.sweclockers.com