Permalänk
Medlem

Hjälpa mig att ska en logotyp?

Hej Sweclockers

Håller på med en uppgift i marknadsföring, ska "göra ett eget företag på låtsas".

En del av arbetet går ut på varumärke och logotyp, man behöver alltså ta fram en tilltalande logotyp för företaget. Det är även där problemet ligger...Ingen i gruppen har någon som helst erfarenhet av PS eller dyl. Därför undrar jag om någon här skulle kunna tänkas hjälpa mig med att göra en logotyp till vårat "företag" som heter "ColourS".

"företaget kommer att rikta in sig på kvalité och mönster/färger" - är tanken med låtsasföretaget.

Om det är någon som har lust att göra en logotyp skulle jag bli otroligt tacksam.

Storlek har ingen större betydelse men någonstans runt 5*7 cm och stilren, less is more. Annars kan ni bestämma själva om ni väljer att hjälpa.

Tack på förhand

/Fredrik

Permalänk
Medlem
Visa signatur
Permalänk
Medlem

I like it!

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk
Medlem

Tack för hjälpen gillar själva bilden rätt mycket men skulle du kunna fixa så att det inte är en gif så att den inte blinkar och något ljusar grå :)?

Forsätt gärna posta fler förslag!

Permalänk
Medlem
Visa signatur
Permalänk
Medlem

Låter det inte bätter om ni döper det till ColorS, tycker själv det är "finare"

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem

Softnux har lätt bästa förslaget. Men varför stort S på slutet? ser illa ut som fan.

Permalänk
Medlem

lol, känns som man är tillbaka i 7an å min klasskompis ritade liknande symbol i alla andras skolböcker.

[Edit] Stavfel...

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av KRQKAN:

Låter det inte bätter om ni döper det till ColorS, tycker själv det är "finare"

Hört om skillnaden mellan brittisk och amerikansk engelska? Jag föredrar brittisk, så kom inte och säg att amerikansk är finare, för det ligger i betraktarens öga.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piece of Cake:

Hört om skillnaden mellan brittisk och amerikansk engelska? Jag föredrar brittisk, så kom inte och säg att amerikansk är finare, för det ligger i betraktarens öga.

Ja, det har jag. Och ja den brittiska är finare och föredrar den själv. men tycker det ser mer "matchande" utan "U" ett, men är ju en smaksak ^^

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xfade:

lol, känns som man är tillbaka i 7an år min klasskompis ritade liknande symbol i alla andras skolböcker.

"En del av arbetet går ut på varumärke och logotyp, man behöver alltså ta fram en tilltalande logotyp för företaget."

Iställt för att gnälla på folk som inte orkar göra sina egna uppgifter, så har jag bestämt mig för att driva med dem. Även om det är på sjundeklass-nivå =).

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Piece of Cake:

Hört om skillnaden mellan brittisk och amerikansk engelska? Jag föredrar brittisk, så kom inte och säg att amerikansk är finare, för det ligger i betraktarens öga.

Han sa att det var vad han tyckte. Inte vad han tycker alla ska tycka.. ok?

Visa signatur

Corsair Obsidian 250D | i5 7600K | Gigabyte Z270N WiFi | Samsung 960 EVO 250GB | Fractal Design Integra M 650W | Corsair Hydro H90 |Kingston 8GB 2133M DDR4 CL14 | Asus GeForce GTX 970 4GB STRIX DC2 OC MAX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Softnux:

"En del av arbetet går ut på varumärke och logotyp, man behöver alltså ta fram en tilltalande logotyp för företaget."

Iställt för att gnälla på folk som inte orkar göra sina egna uppgifter, så har jag bestämt mig för att driva med dem. Även om det är på sjundeklass-nivå =).

Tycker den är både genialisk och klockren.

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk

Skit snygg
Dock hittar jag inget e i colours ^^

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Hur gjorde du den undre bilden ?

Vilket program

Visa signatur

Intel Core i5 2500k@4.3 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO GEN3 | Antec Kuhler 620 | Corsair Vengeance 8GB | ASUS GTX 560 TI | 1 TB Seagate | Samsung 830 128 GB | Corsair TX650w| Fractal Design Define R3 | Logitech G35 | Logitech G500 | Sidewinder X4 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av xeno95:

Hur gjorde du den undre bilden ?

Vilket program

Photoshop CS5, text + färg + gradient = profit.

Permalänk
Medlem
Visa signatur
Permalänk
Medlem

I like it!

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk
Medlem

I see trolls.

TS: Använd dig av ett program som t.ex. Illustrator, vilket gör att du kan ändra storleken på "bilden" hur du vill. Tänk också på att bilden ska passa i både svart-vitt och i färg.

Permalänk

Är det ingen annan som ser det?
WP, sir!

Visa signatur

Bal-Sagoth | Ensiferum | Windir | Finntroll | Wintersun | Amon Amarth | Moonsorrow | Nazgûl

Permalänk
Medlem
Skrivet av metalbast:

Är det ingen annan som ser det?
WP, sir!

Jäkligt snyggt gjort!

Visa signatur

Raijintek Metis Silver - Intel Core i5 6600K - ASUS Z170I PRO GAMING 1 - EVGA GeForce GTX 1060 6GB SC Gaming - Corsair 32gb DDR4 3000MHz - PNY XLR8 1TB NVME SSD - be quiet! Dark Rock Pro 3 - be quiet! Power Zone 750w

Permalänk
Medlem

Vill du gifta dig med min dotter? Hon är inte född än men jag är rätt säker på att du är svärsonsmaterial

Permalänk
Hjälpsam

Paintjob concept-art

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

4an är Webhallen, 7an är komplett, 8an är aftonbladet.
Jag känner igen resten fast kan inte riktigt säga vart ifrån.

Visa signatur

Amd 2500+ AQXEA 0330 @ 2200mhz 220x10 | 2x256mb-1x512mb PC3200 | Powercolor x800Pro ViVo @ XT PE
Celeron 800 @ 920mhz 115x8 | 512mb PC 133 | Geforce 2 200MX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maskaren:

4an är Webhallen, 7an är komplett, 8an är aftonbladet.
Jag känner igen resten fast kan inte riktigt säga vart ifrån.

NetonNet
Dustin

Visa signatur

| Ryzen 9 5900X | Noctua NH-D15 | 32Gb DDR4 Corsair Vengeance LPX 3600MHz | 500GB Samsung 980 Pro NVMe M.2 | 1TB WD Black NVMe M.2 | EVGA GeForce RTX 3080 FTW3 ULTRA | MSI MEG X570 UNIFY | Fractal Design Define 7 Compact |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Softnux:

"En del av arbetet går ut på varumärke och logotyp, man behöver alltså ta fram en tilltalande logotyp för företaget."

Iställt för att gnälla på folk som inte orkar göra sina egna uppgifter, så har jag bestämt mig för att driva med dem. Även om det är på sjundeklass-nivå =).

Orkar göra uppgiften har skrivit dtora delar av arbetet men eftersom ingen kan skapa logotyper kan jag lika gärna fråga någon som kan? Bättre att fråga och hoppas någon är villig att hjälpa än att rita i paint imo.

Permalänk
Medlem

Tack rätt schyssta förslag, går det att få bort penseln så blir det mycket bra!