SKYRIM krashar dirket efter "drakloggan"

Permalänk

SKYRIM krashar dirket efter "drakloggan"

som rubriken lyder så kraschar spelet direkt efter att loggan kommer upp, jag startar spelet kommer in och bethasoftware kommer upp sedan kommer loggan och sedan kraschar de!
har installerat om osv flera ggr, någon som har en ide?
ha de fint

Visa signatur

Quad Q6600@ 3.2 ghz 24/7 lappad IHS --=-- Scythe Infinity --=-- Asus P5W DH Deluxe --=-- Corsair TWIN2X 6400C4 DDR2, 3072MB CL4 --=-- ¤4870X2 @ orginal --=--corsair 750w --=--2Tb hårddisk --=-- SAMSUNG 226bw (S)

Permalänk
Medlem
Skrivet av molle89_89:

som rubriken lyder så kraschar spelet direkt efter att loggan kommer upp, jag startar spelet kommer in och bethasoftware kommer upp sedan kommer loggan och sedan kraschar de!
har installerat om osv flera ggr, någon som har en ide?
ha de fint

Tryck på ljudsaken nere på skrivbordet och ändra ljudkvaliten från vad det nu är till 44Khz eller något liknande.
Orkar inte öppna

Permalänk
Medlem

Jag har samma problem, men jag har en lösning:D
(win7)

1. Kopiera innehållet i installations mappen(program x86)
2. klistra in filerna i valfri mapp
3. ta bort original filerna i program x86
4. kopiera + klistra in filerna från din valfri map

Jag vet att detta verkar konstigt med det funkar

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem

Jag hade samma problem, bara crashade och crashade varje gång. Ändrade ljudinställningarna tilll 44k Studiokvalitet (du ser vilken det är när du går in) och det funkade perfekt direkt, och har inte crashat efter det.

Visa signatur

Fractal Design R3 | AMD phenom x4 955 | Gigabyte 6950 | Fractal Design Tesla 650W | Gigabyte GA-890GPA-UD3H | 6GB RAM | 120GB Agility SSD för OS + 3TB HDD |

Permalänk
Medlem

Min lösning verkar rätt dum :/

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk

tackar för snabbt svar, nu uppstår dock nästa problem! kraschar när ja laddar new game och den laddat klart!
kul när man lagt 400 spänn på ett spel! blir nog andra alternativ till köp av spel nästa gång, dom imponerar ju inte direkt! :/ - ett besviket fan...

Visa signatur

Quad Q6600@ 3.2 ghz 24/7 lappad IHS --=-- Scythe Infinity --=-- Asus P5W DH Deluxe --=-- Corsair TWIN2X 6400C4 DDR2, 3072MB CL4 --=-- ¤4870X2 @ orginal --=--corsair 750w --=--2Tb hårddisk --=-- SAMSUNG 226bw (S)

Permalänk
Medlem
Skrivet av molle89_89:

tackar för snabbt svar, nu uppstår dock nästa problem! kraschar när ja laddar new game och den laddat klart!
kul när man lagt 400 spänn på ett spel! blir nog andra alternativ till köp av spel nästa gång, dom imponerar ju inte direkt! :/ - ett besviket fan...

största nakdelen när man köper spel till pc

testat kört som admin`? (högerklicka sen kör som administratör)

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Skrivet av KRQKAN:

största nakdelen när man köper spel till pc

testat kört som admin`? (högerklicka sen kör som administratör)

spelet går via steam, så finns nog ingen möjlighet till det, eller?
ja de e helt fuckedup, man blir ju bara trött och sjukt irriterad...

Visa signatur

Quad Q6600@ 3.2 ghz 24/7 lappad IHS --=-- Scythe Infinity --=-- Asus P5W DH Deluxe --=-- Corsair TWIN2X 6400C4 DDR2, 3072MB CL4 --=-- ¤4870X2 @ orginal --=--corsair 750w --=--2Tb hårddisk --=-- SAMSUNG 226bw (S)

Permalänk
Medlem

Om du nu har ställt in rätt inställningar i options för spelet, ändrat ljud i windows (16/24bit/44/48khz) så återstår det väll bara att validera spelet i steam, högerklicka på spelet, välj egenskaper, lokala filer, validera, så tankas ev korrupta filer ner igen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av molle89_89:

spelet går via steam, så finns nog ingen möjlighet till det, eller?
ja de e helt fuckedup, man blir ju bara trött och sjukt irriterad...

jag får ändå ikoner på skrivbordet när det är ett spel via steam :O*

Skrivet av Dalton Sleeper:

Om du nu har ställt in rätt inställningar i options för spelet, ändrat ljud i windows (16/24bit/44/48khz) så återstår det väll bara att validera spelet i steam, högerklicka på spelet, välj egenskaper, lokala filer, validera, så tankas ev korrupta filer ner igen...

Som Dalton Sleeper sa, validera spelet, brukar lösa många problem

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem

Fungerar alla andra spel bra? Kanske du borde installera om ditt os?????????????

Visa signatur

Dyselxi är INTE kul att ha, beklagar för eventuella stavfel och/eller grammatik fel.

Permalänk

tjabba, alla spel funkar som ja provat. de e sjukt när man tänker på de, att de skulle vara lättare att ladda ner ett spel pirat än att köpa det, hur kommer det sig att folk gör de ist! scheet ja är så irriterad och supporten är ju inte rockstar heller! har validerat de, installerat om, osv osv osv, lisan är lång.. hur som går det att starta spelet på low! men vem vill sitta och lira detta på low? har ett 6970..

Visa signatur

Quad Q6600@ 3.2 ghz 24/7 lappad IHS --=-- Scythe Infinity --=-- Asus P5W DH Deluxe --=-- Corsair TWIN2X 6400C4 DDR2, 3072MB CL4 --=-- ¤4870X2 @ orginal --=--corsair 750w --=--2Tb hårddisk --=-- SAMSUNG 226bw (S)