Permalänk
Hedersmedlem

Tips & Trix

Jag tycker att en tråd som ger enkla tips och trix som man lärt sig när man spelat spelet vore på sin plats.

Jag börjar:

I BF2 kunde man fråga rakt ut att man vill ha ammo, medpack eller repair men det är inte borta i BF3 utan man får helt enkelt använda spotting systemet. Så sikta på en kompis som har det du vill ha och tryck "Q" så hör man hur man ropar efter det denne kan erbjuda som t ex ammo..

På de flesta servrar så är "kill cam" på så tänk på det när ni dödat någon att inte stå kvar på samma plats efter en kill. Man kan utnyttja kameran också genom att stå kvar en stund och låtsas att vara lite korkat men sedan flytta sig snabbt till en annan plats så man kan ta hand om en motståndare med hämnd i tankarna.

Då många som flyger inte har så mycket poäng då det tar lång tid att få ihop kills för uppgrades så saknar de IR skydd så man kan få ner en hel del flygplan och helikoptrar genom att använda SAM missiler istället för AT. Har de IR skydd så var kall och vänta tills de används och få "Lock" igen och har man lite tur så får man in en träff och bara träff ger poäng.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Moderator
Moderator

Hur man undviker att bli TK'ad och ge TK.

Observera omgivningen. Situational awareness.
Använd minimap.
Använd 3d spots.
Använd 3d hud & namn. Blått och rött vet ni.

  1. Om tex på Damovand det ligger två supports och står en engi med RPG vid en av sidotunnlarna så kan det vara en god ide att inte springa ner i korridoren och blockera deras skottfält...den vägen är säkrad, sök alternativ.

  2. Om du ska nerför en passage och det ligger en mg skytt redo, vänta tills läget är lugnt, gå över på bortre sidan av passagen och stryk längs med den sidan som han inte täcker av. Då ger du ger honom klart skottfält.

  3. Om du ser någon med en RPG uppe i ditt eget lag, var väldigt varsam vart han tittar åt och rör dig bort ifrån denna, alternativt hjälp till att täcka honom. Finns ingen värre TK risk.

  4. Om du och en lagkamrat avancerar ner i en passage och du går främst, huka dig och håll dig till ena sidan även om du blir beskjuten. Då ger du fritt skottfält och klart för den bakom att manövrera, helst ska han ge eld han också eller söka skydd/kasta granat så ni inte tappar mark. Även om du dör så har ni tagit er så långt. Finns inget värre än om någon som går först plötsligt reser sig upp och dansar runt framför lagkamraterna. Dumheter.

  5. Ska ni avancera mot ett mål, ryck fram och gå ner på knä, vänta in kamraten som rör sig och är sårbar. Då har du 100% koll på omgivningen, medans han avancerar.

  6. Passerar du en lagkamrat, blockera inte hans skottfält i onödan utan försök ha det fritt.

  7. Om ni bara transporterar er mellan mål så se till att ni inte går i klump eller på rad men ändå kan täcka varandra, försök röra er med ett skydd i närheten som ni kan använda om ni blir beskjutna. Blir pointman nerskjuten så är det ett bra tips att fi är i närheten och man rätt säkert kan öppna eld...

  8. Om du är en av dem som gillar at skjuta RPG's så är det mycket viktigt med god situationskontroll. Kommer din raket att träffa blå soldater? Finns det risk? Avstå från att skjuta. Gå gärna i par med en assault/support som kan täcka dig om du råkar in i en situation du inte kan skydda dig i.

Har du koll på att minmap & 3d hud och om det inte finns fiender framför dig, varsågod och skjut. Är det många blå i närheten så måste du avancera försiktigt och välja dina mål för att undvika att skjuta fel person. Det är alltid jobbigt med kaoset kring Caspian Borders D flagga, "Hilltop" då man ofta möter blå soldater som kommer upp på andra sidan. Då är det bra att känna igen uniformerna.

Så, det var några snabba tips. Kan komma fler.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Vet inte om det direkt är tips men...

Usas 12 med fragrounds är extremt dödligt vapen i vissa situationer. Sitter flera fiender vid en vägg eller liknande kan man utan problem ta ut en stor grupp (har hänt några gånger att jag dödat 7 - 10 pers på 11 skott, inte de skarpaste knivarna i lådan men visar hur starka fragrounnds är)

Om du vet att en fiende ligger och lurar och det är en vägg i närheten eller om du kan träffa en fast yta intill honom utan att bli sedd har du en kill och sparar lite tickets åt laget.

Ser du en medspelare som står och leker med propipe (m320) eller skjuter rpg friskt så lägg en ammobag, varje raket ger dig en resupply.

Har du en grupp till vänster med medspelare bestående av assault och engineers och en grupp med snipers och supports på högra sidan så välj assault gruppen om du vill ha mer poäng då de laddar om oftare / raketer / propipe ger snabba poäng. Kanske låter uppenbart men ser folk som ofta gör tvärt om och det är lagom irriterande hur blåsta vissa är.

Möter du en fiende head on så skjut först sikta sen! Ser många som först siktar (alltså höger musknapp) och sen skjuter medan den andra är smart nog att skjuta och sen sikta, mer ofta än sällan är det ett stort övertag.

Ser du en kille som sitter med mortar, dra upp din snabbt, under tiden din minimapp laddar (brukar ta 2 sekunder innan du kan sikta fritt) dra musen uppåt mot hans område, skjut och spring från din mortar. Sitt inte kvar i din mortar hela tiden, då är du en gratis poäng åt motståndarna.

Det är såhär jag spelar, fungerar väldigt bra för mig. Mycket sunt förnuft men som de flesta nog vet är det något allt för många i spelet verkar sakna.

Visa signatur

Dubstep, hjärndöd musik för en hjärndöd generation

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Observera omgivningen. Situational awareness.
Använd minimap.
Använd 3d spots.
Använd 3d hud & namn. Blått och rött vet ni.

  1. Om tex på Damovand det ligger två supports och står en engi med RPG vid en av sidotunnlarna så kan det vara en god ide att inte springa ner i korridoren och blockera deras skottfält...den vägen är säkrad, sök alternativ.

  2. Om du ska nerför en passage och det ligger en mg skytt redo, vänta tills läget är lugnt, gå över på bortre sidan av passagen och stryk längs med den sidan som han inte täcker av. Då ger du ger honom klart skottfält.

  3. Om du ser någon med en RPG uppe i ditt eget lag, var väldigt varsam vart han tittar åt och rör dig bort ifrån denna, alternativt hjälp till att täcka honom. Finns ingen värre TK risk.

  4. Om du och en lagkamrat avancerar ner i en passage och du går främst, huka dig och håll dig till ena sidan även om du blir beskjuten. Då ger du fritt skottfält och klart för den bakom att manövrera, helst ska han ge eld han också eller söka skydd/kasta granat så ni inte tappar mark. Även om du dör så har ni tagit er så långt. Finns inget värre än om någon som går först plötsligt reser sig upp och dansar runt framför lagkamraterna. Dumheter.

  5. Ska ni avancera mot ett mål, ryck fram och gå ner på knä, vänta in kamraten som rör sig och är sårbar. Då har du 100% koll på omgivningen, medans han avancerar.

  6. Passerar du en lagkamrat, blockera inte hans skottfält i onödan utan försök ha det fritt.

  7. Om ni bara transporterar er mellan mål så se till att ni inte går i klump eller på rad men ändå kan täcka varandra, försök röra er med ett skydd i närheten som ni kan använda om ni blir beskjutna. Blir pointman nerskjuten så är det ett bra tips att fi är i närheten och man rätt säkert kan öppna eld...

  8. Om du är en av dem som gillar at skjuta RPG's så är det mycket viktigt med god situationskontroll. Kommer din raket att träffa blå soldater? Finns det risk? Avstå från att skjuta. Gå gärna i par med en assault/support som kan täcka dig om du råkar in i en situation du inte kan skydda dig i.

Har du koll på att minmap & 3d hud och om det inte finns fiender framför dig, varsågod och skjut. Är det många blå i närheten så måste du avancera försiktigt och välja dina mål för att undvika att skjuta fel person. Det är alltid jobbigt med kaoset kring Caspian Borders D flagga, "Hilltop" då man ofta möter blå soldater som kommer upp på andra sidan. Då är det bra att känna igen uniformerna.

Så, det var några snabba tips. Kan komma fler.

Det där är BRA tips för alla att läsa på om o ta in! sker allt för ofta man täcker av ett rum tex o en fiende kommer som man ska ta så hoppar en teamkamrat in framför fast han sett att man står o täcker riktigt bra redan.

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk

Ett spontant tips, undvik helt att använda dig att ficklampa eller laser och om du gör det så bör du undvika att flasha vänner med detta då det ofta innebär din död. Jag har flertalet gånger dödats av någon för att jag flashat dom och själv dödat andra pga flash.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Zeuxlarsson:

Ett spontant tips, undvik helt att använda dig att ficklampa eller laser och om du gör det så bör du undvika att flasha vänner med detta då det ofta innebär din död. Jag har flertalet gånger dödats av någon för att jag flashat dom och själv dödat andra pga flash.

Med andra ord, använd "T" tangenten för att slå av och på denna effekt i sällskap med blå soldater. Om man nu måste ha dessa på. I min mening är lasern bara ett sätt att säga "Här är jag och tittar däråt"...:)

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Avstängd

* Med hjälp av en handgranat och fientliga minor så kan du döda fiendetanks.
* Är du support så droppar du en ammo box om du trycker på 3
* Är du assault så droppar du en medic bag om du trycker på 3
* Är du assault så kan du återuppliva skjutna vänner om du trycker på 4. Jag vet att det är nästan ingen som gör det men det är sant, testa nångång.
* Trycker du på Q när du siktar på en fiende så blir han mycket lättare för alla andra att se.
* Du kan spawn på dom andra i din squad och gör du det och ni följs åt så har ni alla större chans att vinna.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

* Med hjälp av en handgranat och fientliga minor så kan du döda fiendetanks.

Glöm inte att man kan använda C4 för att smälla tanks. Fantastisk känsla när man kryper fram, fäster C4, kryper iväg och trycker på knappen. BOM. Nästan lika tufft som att använda kniven.

Ett tips som jag tror skulle uppskattas av många: Var kan jag skriva ut en lista på alla key-bindings?

Visa signatur

"Maybe I should code a Tipping bot, instead of these well-known DDos bots. I would tip your wallets until these were overloaded"

CPU: Phenom II 1095T @3.85GHZ - Hyper 212 Plus Cpu Cooler Moderkort: M4A89GTDPRO/USB3 (CPU/NB Frequency: 2814 MHZ) Grafikkort: Sapphire HD 7970 (GPU 1170MHZ - VRAM 1600MHZ)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneoff:

Glöm inte att man kan använda C4 för att smälla tanks. Fantastisk känsla när man kryper fram, fäster C4, kryper iväg och trycker på knappen. BOM. Nästan lika tufft som att använda kniven.

Ett tips som jag tror skulle uppskattas av många: Var kan jag skriva ut en lista på alla key-bindings?

Det skulle uppskattas av mig

Visa signatur

I7 920 | Corsair H50 | ASUS P6T WS PROFESSIONAL |12GB (6x2048MB) 1600MHz XMS3 | Sapphire Radeon HD6950 2xDVI 2GB | 80gb intel 25x SSD| Fractal Design Refine R5 | Corsair tx650w

Permalänk
Medlem

ALLA KEYBINDS

(klicka för större bild)
http://img705.imageshack.us/img705/3514/bf3keylayouty.png

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Medlem

hade varit roligt att se folks personliga key-binding mappings.

Visa signatur

I7 920 | Corsair H50 | ASUS P6T WS PROFESSIONAL |12GB (6x2048MB) 1600MHz XMS3 | Sapphire Radeon HD6950 2xDVI 2GB | 80gb intel 25x SSD| Fractal Design Refine R5 | Corsair tx650w

Permalänk
Medlem

Tryck Q för att spotta
Tryck Q för att spotta
Tryck Q för att spotta
Tryck Q för att spotta
Tryck Q för att spotta
Tryck Q för att spotta
och slutligen Tryck Q för att spotta

Visa signatur

Ny Data NZXT H440--I7 6700K/Kraken x61--Asus Hero Viii--Suprim X 3080--Corsair 2x8Gb--EVGA 1300W 80+gold--Samsung 980 Pro--Asus 27" G-synch
Data 2 MBP13"-15 TBD27" Data 3 HP Z-Book Server HP Micro 8 FreeNAS-11.3

Permalänk
Hedersmedlem

Om fienden håller alla flaggor utom en, och det krigas för fullt om den.. sluta spawna där. gå och ta en annan flagga istället.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem

Jag kör med default "wasd" för att röra sig och "x" för hukning och "z" för att lägga sig ner men sen har jag sprint på "mellanslag" och "c" för hoppa, jag tycker det funkar bättre än defaultknapparna. Jag har programmerat en av tumknapparna på musen för att välja förstavapnet (1 på tangentbordet) och den andra tumknappen för att ladda om. Skjuta med vänster musknapp och zoom med höger. Skulle jag köra mer recon skulle jag nog sätta zoom på ngn annan tangent, det blir jobbigt att hålla in musknapppen i längden och zoomar gör man mycket som recon.

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk

Använd din squad, är väl ett av dem bästa "verktygen" du har ingame. Om du är av högre rank och kan ge hela squaden något, säg till vad du ger (t.ex. ammo) så dem andra inte använder samma. Om du ser att någon annan i squaden ger ammo så välj något annat. Anpassa även dessa inför valet av map. T.ex. kan det vara bra att använda SQ Expl på Operation Metro till dem som brukar stå och skjuta RPGs.

På maps där du kan flanka runt soldater bör du även säga till om du har lyckats så du har kommit bakifrån dem. Be dem då spawna på dig och berätta varför. Uppskattas ofta. Vet många som har tagit suicide just bara för att man själv har nått en bra position, t.ex. bakom ett motståndarlag.

Och som sista använd Q till att spotta saker. (Använd Q)
- Ser du en sniper på kullen? Sikta och spotta.
- Ser du en inkommande tank/IFV? Sikta och spotta.
- Ser du ett ospottat plan/helikopter som flyger omkring? Sikta och spotta.

Hjälper ditt lag något enormt!

Permalänk

En bra sak är när man kör bil så är det alltid massa infanteri som skjuter några skott mot bilen och till slut så dör man, som tur är så kan man sätta medkits och ammoboxes på fordon så att de sitter fast:) hjälper en om man åker runt i en bil och tar flaggor

Visa signatur

Lian Li PC-B25FB | Gigabyte P67A-D3-B3 | i5 2500k @ 4.3GHz | Vengeance 8GB | Asus 970 Strix DirectCu II | Corsair AX 750W | Crucial m4 64GB | DarkRock Pro C1 | O2+ODAC portable mod | Beyerdynamic DT 880 Pro 600Ω

Permalänk
Medlem

Hoppa med jämna mellanrum (SPACE) när du springer, dvs, när man är uppe i "maxfart" så trycker man på hoppknappen.
Man får en extra boost av det.

Visa signatur

2500K 4.5Ghz | Noctua NH-U12P SE2 PnP | MSI P67A-GD55 | Corsair 8GB 1600Mhz | MSI GTX 580 Twin Frozer II 900/1800/2100 | Fractal Design Arc | XFX XXX Edition 750W | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair Force 120 GB

***Gammla goda minnen med ovanstående som burk :) ***

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimmp:

Tryck Q för att spotta
Tryck Q för att spotta
Tryck Q för att spotta
Tryck Q för att spotta
Tryck Q för att spotta
Tryck Q för att spotta
och slutligen Tryck Q för att spotta

Klockrent!

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheGiant:

Klockrent!

Funkar ju skitbra när dom tagit bort spotting på vissa servers

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Medlem

När man spelar hardcore har man marginell nytta av Spotting, man vet att det finns någon i närheten, men inte mer.

Ett generellt tipps till dig som vill spela Recon; kan du inte få iväg skottet mot en annan Recon på ca 0.5 sec, ducka och börja om från annan plats. Personligen älskar jag snipers som tar tid på sig att sikta = free kill

Assult och 3rnd burst vapen = win! Hamra, hamra och hamra. Plockar det mesta.

Sugen att plocka Dogtags? Stressa inte, se till att vara bakom och sikta mot mitten av ryggen. Sök folk som ligger och trycker på stenar, lätta mål.

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Medlem

Underbar tråd!

Har märkt att många inte boostar tanks/fordon!

Man boostar på LShift (alltså vänstra shiftknappen inte L+Shift)

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aphex:

Om fienden håller alla flaggor utom en, och det krigas för fullt om den.. sluta spawna där. gå och ta en annan flagga istället.

+1

Jag vet inte hur många ggr jag har gjort så och tagit en flagga själv. Men folk står fortfarande och stångas på samma ställe, och jag dör/blir av med flaggan för att ingen spawnar på den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakwetu:

Jag kör med default "wasd" för att röra sig och "x" för hukning och "z" för att lägga sig ner men sen har jag sprint på "mellanslag" och "c" för hoppa, jag tycker det funkar bättre än defaultknapparna. Jag har programmerat en av tumknapparna på musen för att välja förstavapnet (1 på tangentbordet) och den andra tumknappen för att ladda om. Skjuta med vänster musknapp och zoom med höger. Skulle jag köra mer recon skulle jag nog sätta zoom på ngn annan tangent, det blir jobbigt att hålla in musknapppen i längden och zoomar gör man mycket som recon.

ett tips för sista meningen är "TOGGLE ZOOM"

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Hedersmedlem

Nu har jag äntligen tagit tag i att lära mig att flyga och det är inte lätt för en del av oss minst sagt!

Attackhelikoptrarna är roliga och lätta att lära sig flyga men det är svårt att bemästra lågflygning som är ett måste för att hålla sig vid liv och här är det träning som gäller och frestelsen att göra stora musrörelser som bara leder till en säker död måste man hålla tillbaks. Man får vara kall och bara göra små korrigeringar hela tiden så kommer man snart vara mästare på att skrapa marken. Jag älskar att bara sitta bland träden och vänta in fienden och snabbt stiga upp bakom denne och sikta in mina missiler och det gör det svårt för skytten att skjuta på dig när du är högre upp.

Instinkten hos de flesta är att gå lågt och då är det bara att följa efter och avsluta jobbet med raketerna. Skall man överleva mitt i striden och inte bara hålla sig i utkanten måste man ha en erfaren skytt som inte bara skjuter bra utan som även har IR jammers då man annars är rökt ganska snabbt, men det är sällan man får en sådan skytt så man får vara lite försiktig och plocka det som är lätt.

När det klaffar så kan man snabbt få en mängd kills och allt bara känns sååå bra.

När det gäller scout shoppern så måste man vara lite klurigare då den är långsam och man har ingen skytt, plus att man är ganska sårbar för småkalibriga vapen. En stor fördel med denna helikopter är att den är mycket stabil och kulsprutan är mycket effektiv om man lär sig hur den skall användas. Man har en ännu större fördel mot en attackhelikopter då kulsprutan är klart lättar att ge dödsstöten med än med raketer. Jag har vid ett flertal tillfällen slagit ut en tanks med kulsprutan då helikoptern är så lättmanövrerad att man kan dansa runt stridsvagnen och bara mosa den.

Man har svagheten att man inte har en extra skytt med IR Jammers så man kan bli ett lätt byte för motståndaren men här har scouthelikopter ytterligare en fördel, den är så långsam att man kan gå ner i backen och hoppa ur och då tappar motståndaren låsningen på den och man kan reparera helikopter och gå upp igen.

----------------------------------------------------------------

När det gäller Jets så är det mycket svårare att få det att fungera men även här handlar det om träning och man får ta en massa stryk innan man kan få till luftstriderna (är motståndarna för bra gå till en annan server då man inte lär sig så mycket av att bara dö med en gång man kommer i luften).

Här är det viktigt att man har full koll på sina knappar då allt händer så mycket snabbare när man flyger jets. jag använder piltangenterna när jag spelar och då har jag bank right och left på höger och vänster piltangenterna, Gas på och gas av på upp och ner tangenterna. Själva styrningen görs med musen och samma regel med att bara använda små snabbar rörelser gäller än mer här än med helikoptern då man bara tappar kontrollen över var man är om man börjar dra hej vilt med musen (musmattan liksom tar slut...).

Men hur gör man en snäv sväng med musen undrar säker en del och det enkla svaret är att det gör man inte då det inte fungerar särskilt bra och det blir bara vingligt och okontrollerat. Utan det man skall göra är att ha en särskild knapp för att göra snäva svängar och jag använde höger Ctrl för detta och den är lätt att nå med vänstra tummen, för EBK använder jag End knappen och långfingret och IR Jammers den numeriska nollan som nås lätt med pekfingret, vapenbyte görs med den numeriska etertangenten. Sedan är det bara att ge sig ut i striden...

Något som jag upptäckt efter ett tag är att högtflygande helikoptrar är gratisgodis man bara behöver plocka åt sig då de inte rör sig särskilt snabbt. Man vet var fienden kommer ifrån så då är det bara att komma in så långsamt som möjligt lågt bakom helikoptern som rör sig ifrån dig och det gör att man har gott om tid att sikta in sig och bara haverera dem.

När det gäller fiende jets är det inte lika lätt och jag är inget vidare bra på dogfight än men det tar sig och det viktigaste är att upptäcka fiendeflyget och försöka manövrera sig in bakom och skuta ner denne med kanonen. Jag brukar lägga mig i en långsam sväng i utkanten på kartan och använda högerknappen på musen för att titta runt och hoppas se fienden och göra en hit and run attack. Här är det viktigt att komma in i samma bana som motståndaren så du kan göra samma manövrar som denne och det innebär att man inte skall gå rakt på utan att man skall ta ut svängen innan man försöker komma ikapp så blir det mycket lättare och motståndaren vet inte att du är där förrän han står i lågor.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av MaLo:

Nu har jag äntligen tagit tag i att lära mig att flyga och det är inte lätt för en del av oss minst sagt!

Attackhelikoptrarna är roliga och lätta att lära sig flyga men det är svårt att bemästra lågflygning som är ett måste för att hålla sig vid liv och här är det träning som gäller och frestelsen att göra stora musrörelser som bara leder till en säker död måste man hålla tillbaks. Man får vara kall och bara göra små korrigeringar hela tiden så kommer man snart vara mästare på att skrapa marken. Jag älskar att bara sitta bland träden och vänta in fienden och snabbt stiga upp bakom denne och sikta in mina missiler och det gör det svårt för skytten att skjuta på dig när du är högre upp.

Instinkten hos de flesta är att gå lågt och då är det bara att följa efter och avsluta jobbet med raketerna. Skall man överleva mitt i striden och inte bara hålla sig i utkanten måste man ha en erfaren skytt som inte bara skjuter bra utan som även har IR jammers då man annars är rökt ganska snabbt, men det är sällan man får en sådan skytt så man får vara lite försiktig och plocka det som är lätt.

När det klaffar så kan man snabbt få en mängd kills och allt bara känns sååå bra.

När det gäller scout shoppern så måste man vara lite klurigare då den är långsam och man har ingen skytt, plus att man är ganska sårbar för småkalibriga vapen. En stor fördel med denna helikopter är att den är mycket stabil och kulsprutan är mycket effektiv om man lär sig hur den skall användas. Man har en ännu större fördel mot en attackhelikopter då kulsprutan är klart lättar att ge dödsstöten med än med raketer. Jag har vid ett flertal tillfällen slagit ut en tanks med kulsprutan då helikoptern är så lättmanövrerad att man kan dansa runt stridsvagnen och bara mosa den.

Man har svagheten att man inte har en extra skytt med IR Jammers så man kan bli ett lätt byte för motståndaren men här har scouthelikopter ytterligare en fördel, den är så långsam att man kan gå ner i backen och hoppa ur och då tappar motståndaren låsningen på den och man kan reparera helikopter och gå upp igen.

----------------------------------------------------------------

När det gäller Jets så är det mycket svårare att få det att fungera men även här handlar det om träning och man får ta en massa stryk innan man kan få till luftstriderna (är motståndarna för bra gå till en annan server då man inte lär sig så mycket av att bara dö med en gång man kommer i luften).

Här är det viktigt att man har full koll på sina knappar då allt händer så mycket snabbare när man flyger jets. jag använder piltangenterna när jag spelar och då har jag bank right och left på höger och vänster piltangenterna, Gas på och gas av på upp och ner tangenterna. Själva styrningen görs med musen och samma regel med att bara använda små snabbar rörelser gäller än mer här än med helikoptern då man bara tappar kontrollen över var man är om man börjar dra hej vilt med musen (musmattan liksom tar slut...).

Men hur gör man en snäv sväng med musen undrar säker en del och det enkla svaret är att det gör man inte då det inte fungerar särskilt bra och det blir bara vingligt och okontrollerat. Utan det man skall göra är att ha en särskild knapp för att göra snäva svängar och jag använde höger Ctrl för detta och den är lätt att nå med vänstra tummen, för EBK använder jag End knappen och långfingret och IR Jammers den numeriska nollan som nås lätt med pekfingret, vapenbyte görs med den numeriska etertangenten. Sedan är det bara att ge sig ut i striden...

Något som jag upptäckt efter ett tag är att högtflygande helikoptrar är gratisgodis man bara behöver plocka åt sig då de inte rör sig särskilt snabbt. Man vet var fienden kommer ifrån så då är det bara att komma in så långsamt som möjligt lågt bakom helikoptern som rör sig ifrån dig och det gör att man har gott om tid att sikta in sig och bara haverera dem.

När det gäller fiende jets är det inte lika lätt och jag är inget vidare bra på dogfight än men det tar sig och det viktigaste är att upptäcka fiendeflyget och försöka manövrera sig in bakom och skuta ner denne med kanonen. Jag brukar lägga mig i en långsam sväng i utkanten på kartan och använda högerknappen på musen för att titta runt och hoppas se fienden och göra en hit and run attack. Här är det viktigt att komma in i samma bana som motståndaren så du kan göra samma manövrar som denne och det innebär att man inte skall gå rakt på utan att man skall ta ut svängen innan man försöker komma ikapp så blir det mycket lättare och motståndaren vet inte att du är där förrän han står i lågor.

Hett tips på att lära sig flyga och låsa upp saker på både heli och Jets

- Hitta Conquest Large maps med 1player to start som är tomma. Plocka en Heli cappa flaggorna med helikoptern.
1. Flagg-cap poäng du får när du sitter i helikoptern går till att levla helikopter
2. Det hjälper dig träna hovring och inte minst träna stanna från full fart med en helikopter.
- När flaggorna är cappade, öva lågflygning, skarpa svängar och sikta med kanon/raketer på fiendebasens stillastående fordon
- Efter ett gäng banor har du låst upp en hel del och lärt dig manövrera helikoptern.
- Samma manöver går att göra med F35 flygplanet då den har VTOL (vertical take of and landing) vilket låser up dina jet-unlocks.

För att hovra med F35, tryck på bakåt/bromsa tangenten, och håll balansen på samma sätt som en helikopter.

Att flyga helikopter handlar helt och hållet om balans. Tänk dig att du balanserar en pingisboll på ett pingisracket när du skall göra manövrar.

För att komma undan locks, flyg lågt och flyg in bakom terräng/hus för att fienden skall tappa line of sight.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Fluf:

Hett tips på att lära sig flyga och låsa upp saker på både heli och Jets

- Hitta Conquest Large maps med 1player to start som är tomma. Plocka en Heli cappa flaggorna med helikoptern.
1. Flagg-cap poäng du får när du sitter i helikoptern går till att levla helikopter
2. Det hjälper dig träna hovring och inte minst träna stanna från full fart med en helikopter.
- När flaggorna är cappade, öva lågflygning, skarpa svängar och sikta med kanon/raketer på fiendebasens stillastående fordon
- Efter ett gäng banor har du låst upp en hel del och lärt dig manövrera helikoptern.
- Samma manöver går att göra med F35 flygplanet då den har VTOL (vertical take of and landing) vilket låser up dina jet-unlocks.

För att hovra med F35, tryck på bakåt/bromsa tangenten, och håll balansen på samma sätt som en helikopter.

Att flyga helikopter handlar helt och hållet om balans. Tänk dig att du balanserar en pingisboll på ett pingisracket när du skall göra manövrar.

För att komma undan locks, flyg lågt och flyg in bakom terräng/hus för att fienden skall tappa line of sight.

Ja det handlar inte om att få kills det första man gör utan att bara samla poäng så man får sina IR Jammers och missiler (det finns ingen anledning att bli snabbmat åt något proffs!).

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Vill man få mycket kills och bli en bättre spelare samtidigt, sluta campa.

Permalänk
Hedersmedlem

Ett litet tips om man kör attackhelikoptern ensam utan skytt och man har IR Jammers för skytten är att snabbt hoppa in i skyttens position och aktivera dem om man har en missil låst på sig och redan förbrukat sina Jammers så får man en omgång extra med jammers. Man måste dock ha lite höjd då det tar en liten stund för helikoptern att återstarta motorn när man blir pilot igen.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

candyraver länkade en Tips & Tricks film i en annan tråd, och det är klart att den ska vara här med!

Den är som gjord för denna tråden som innehåller mycket matnyttigt

Har ni fler tips, så bara mata på!!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Några snabba...

1. Joina/starta alltid en squad.
2. Som Squad Leader, markera mål (sikta på flagga/bombplats och tryck Q). Som Squad Member, följ SL's order. Och detta inte för att TP är "tufft", ni får mer poäng.
3. Conquest: ta/hålla flaggor är viktigare än individuella kills*.
4. Rush (attacker): planta bomben och reviva teammates är viktigare än individuella kills*.
5. Släng alltid ut med/ammo packs där de behövs, tex på ditt lags sida av en choke point.

-edit-
*Givetvis menar jag inte att ni ska räcka fram en blomma till fienden som sitter och deffar er just plantade bomb, men foka på objectives istället för att jaga random kills...