The Elder Scrolls V: Skyrim

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoan:

Japp den är improved.

Vilken lvl är du i blacksmithing och vilka mats behövs det?
Har själv den macen och 59 dmg hade inte suttit fel

Visa signatur

Nej

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

Sen blev man begränsad med hotkey-knapparna med. På tangentbordet kan jag binda olika spells till olika nummer, kanske finns någon smutt lösning (/mod) för xbox-kontrollen också men i slutändan har den ju färre knappar.

Tror "by default" så kan man binda höger och väsnter knapp på Xbox-dosan, men finns en modd som också lägger till neråt-knappen. Dock så kommer man inte kunna scrolla bland "favorites" med styrkorset, man får använda styrspaken istället om mna kör med den modden. Tror jag hittade den i den här tråden, annars är det bara googla på det.
3 hoykeys är bättre än inget iallafall.

Permalänk
Medlem

Smithing <3 Daedric sword + dragon armor

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av tjobbo:

Smithing <3 Daedric sword + dragon armor

http://laddauppbilder.se/?di=7132142955515

Sexigt svärd, helt klart! Kör du tung armor och liknande? Jag har fortfarande inte fått igång spelet, men man vill ju ha koll när man väl kan spela. Vad ska man satsa på tycker du? Jag har kört i princip i Two-handed, Archery, Heavy armor och blacksmithing, och planerar nog att köra dem rätt hårt. Ska man satsa på healing tex?

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Medlem

tjobbo var gjorde du för att bära mer grejer? är det en quest man måste göra eller..

Permalänk
Medlem

Jag är förvisso bara level 3 men nu har jag äntligen kommit in i spelet och oj vad jag är sugen på skita i jobbet och gå hem och spela Mage power!! Kan man crafta cloth armor som boostar Magica? I första staden finns ju en blacksmith men han löser bara Iron osv ned till Leather.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

tjobbo var gjorde du för att bära mer grejer? är det en quest man måste göra eller..

Kommer riktigt inte ihåg vart jag fick det. Men det är iaf ett par boots som jag har disenchanta och sen enchantat på mina andra boots.

@ Kr^PacMan. Jag gillar att köra med 1h och sköld, tung armor, sen har jag fullt på blacksmithing för att få awesome gear, och nu håller jag på med enchantning som tar lite tid dock =(
jag har inte fixat något på healing förutom standard spellen man har, tar inte så mycket skada när man kan blocka o ha sig

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem

Vet någon hur man drar tillbaka sin pilbåge efter man spännt det så man inte skjuter pilen? Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av alexson:

Vet någon hur man drar tillbaka sin pilbåge efter man spännt det så man inte skjuter pilen? Tack!

R om du kör på PC

Permalänk
Medlem

Fan, jag har 50h played med så gott som enbart archery och jag har inte kunnat klurat ut det själv.... Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av alexson:

Fan, jag har 50h played med så gott som enbart archery och jag har inte kunnat klurat ut det själv.... Tack!

Tror det till och med står på laddningsskärmarna ibland, men det kanske är som för mig, det laddar klart innan texten ens hinner visas :x

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

tjobbo var gjorde du för att bära mer grejer? är det en quest man måste göra eller..

Stamina vid level upp ger dig mer "styrka" att bära fler grejer. Tror det är 5 åt gången.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gelantious:

Stamina vid level upp ger dig mer "styrka" att bära fler grejer. Tror det är 5 åt gången.

Som den packråtta jag är så i Skyrim och alla andra spel med inventory börjar jag efter ett tag att med inventory-dansen där jag allt som oftast får "du är för tungt lastad för att kunna springa" och sen ska det gås igenom och kastas ut det som är minst värt och tungt. Tur jag kunde lasta över en massa drakben på min huskarl tills jag skaffat ett hus. Jag har tagit ett antal uppgraderingar på stamina i alla fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjobbo:

Smithing <3 Daedric sword + dragon armor

Grymt svärd det där! Tänkte bara säga att du kan improva det ytterligare om du dricker tex en blacksmith potion, även fast du har 100 i smithing.

Permalänk
Medlem

Awh yeah dragon armor + elven sword

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Tror det krävs en vecka.

Av vad jag läst så ska det vara 3 dagar

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av tyvar1:

Vad tycker ni jag ska köra:
Light armor,sneak,one handed dual wield med klassen Dark elf
eller
Heavy armor,2 handed med klassen orc?

kan inte bestämma mig så ge mig ett val och varför!

(ska göra en ny gubbe eftersom den första jag gjorde var pure Destruction som i slutändan inte var så bra)

har fortfarande samma fråga som i Quote! någon som kan hjälpa mig att bestämma mig!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Daedric vapen plus set! Tog en bild på det efter några potions för en fight. Mycket nöjd!

Ursäkta den dåliga kvaliteten

Dold text
Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

har fortfarande samma fråga som i Quote! någon som kan hjälpa mig att bestämma mig!

Jag skulle kört på heavyarmor alternativet, heavyarmor e såå boss.
Samt slipper du de negativa effekterna av heavyarmor när du levlat upp det tillräckligt.

Visa signatur

Jag gillar datorspel!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Går väl att gå med i alla?

Går det?
Jamen då så är det inget problem!
Tack

Permalänk
Medlem

någon som har mött en björnbläckfisk än?

Visa signatur

hooho säjjer en uggla i skogen eller tomten. vem vet

"Ja, med tanke på hur oviktig titeln är för Blizzard lär dom hyra in Tjeckiens bagarlandslag för att utveckla spelet med fria tyglar //Icetec"

Permalänk
Medlem

så hur är det med svårighetsgraden i spelet?. är det som i oblivion att när du levlar så gör fienderna det? elr är dom olika starka beroende på vart du är nånstans typ?..

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Skrivet av Andyah:

så hur är det med svårighetsgraden i spelet?. är det som i oblivion att när du levlar så gör fienderna det? elr är dom olika starka beroende på vart du är nånstans typ?..

Har iaf fått för mig att det är lite utav båda.
Tycker då att gubbarna ökar deras skada med min level och att om du går upp på nått berg eller dylikt så blir gubbarna svårare än dom som är nere vid marken så att säga.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Snox:

Har lirat Skyrim XX antal timmar nu, vet fortfarande inte riktigt vad jag tycker om spelet.

Det är ett bra RPG spel inget snack om saken, jämfört med dagens konkurrenter så krossar det motståndet. Men inte utan en sur eftersmak i munnen, just på grund av att det inte är så bra det borde vara, det är inte i mitt tycket ett sant TES spel.

När man väl kommer över de katastrofalt dåliga meny-systemen så kunde jag börja njuta av världen och dess innehåll. Saker jag saknar otroligt mycket med de äldre spelen (Morrowind, Daggerfall) är Journalen. Fick man ett quest av en NPC var man tvungen att minnas eller gå tillbaka att läsa vad som stod i journalen, man fick tänka efter och försöka lista ut vart saker kanske kunde vara. Nu får du en Quest lista utan i stort sätt någon info om vad uppdraget handlar om. Du får en lista med checkpoints som självklart kan få en marker på kartan så du inte på något sätt behöver tänka själv. Visst man behöver inte använda sig av markers, fast travel eller de andra saker som gör spelet "enkelt" men det finns där så man utnyttjar dem ändå, jag iaf kan inte hålla mig ibland när jag annars fastnar, ibland måste man till och med då det inte finns någon ordentlig journal där man kan gå tillbaka och läsa.

Sen stör jag mig lite på att en Drake kan vara hur lätt som helst att döda redan vid level 4-5 men det finns andra mobs som oneshottar dig, att det skall finnas såpass svaga drakar är ifs ett val de gjort känns bara konstigt

Jag vet inte än vad jag tycker, jag finner att jag tröttnar så sjukt mycket snabbare på skyrim än Morrowind och Daggerfall. (Oblivion jämnför jag inte med då jag tyckte även det var en besvikelse) Man känner att spelet riktar sig inte bara till folk som vill ha en utmanande öppen RPG upplevelse utan mer till MMO folk som vill spela singelplayer, spelet är för lätt, så sjukt lätt så det blir tråkigt.
Hur många gånger skall man lösa exakt samma pussel, jag har stött på två olika varianter första gången fick man tänka lite, men när det sen är samma sak varje grotta samma utmaning samma tankeprocess då kan det lika gärna kvitta.

Ville bara skriva av mig, jag kommer spela Skyrim flertalet mer timmar är jag säker på, spelet är välgjort och ett bra RPG spel, jag är nog mest besviken att det inte är det jag önskade det skulle vara.

//Snox

Spelet har varit ute i 5 dagar nu, ta det lugnt. Antigen kommer Journal med ett patch eller så kommer modcomm inkludera det

Permalänk
Medlem

Snabb fråga till er som gjort klar main quest:
Vad tycker ny om gameplayet efter att ni gjort klart? Bättre/sämmre på något sätt eller är det ingen skillnad?

Visa signatur

Nej

Permalänk
Medlem

Om jag joinar Dark Brotherhood kommer folk reagera på det och bli rädda eller blir det ingen skillnad på det sättet?

Permalänk
Medlem

Ni som kör rena melee karaktärer hur löser ni healing vid svårare fighter, massa potions eller?

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Coca:

Ni som kör rena melee karaktärer hur löser ni healing vid svårare fighter, massa potions eller?

Jupp!

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av Coca:

Ni som kör rena melee karaktärer hur löser ni healing vid svårare fighter, massa potions eller?

Ja det är typ ett måste att alltid ha ett litet lager potions med sig. Jag passar alltid på att köpa det när jag är inne i städer/byar och säljer grejer. Behöver inte vara så många om man satsar på kraftfullare varianter. Men det är ju alltid bra att ha en backup-plan ifall det skulle bli riktigt knivigt. Personligen har jag alltid minst en invisibility-potion/scroll med mig för att kunna fly fältet. Nuförtiden är jag dock även varulv, så man kan transformera sig till en köttkvarn en gång om dagen om de skulle behövas

Men om man satsar hårt på en melee-karaktär så blir det lättare längre fram runt level 20 iom att man får så hög health, särskillt om man även använder sköld. Funktionen att kunna smälla till fienden med skölden för att avbryta deras attacker är ju helt jävla underbar! På så vis kan du jobba fram taktiker där du knappt förlorar något liv alls även under utdragna fajter.

Personligen har jag även stängt av det urlöjliga regenererande livet. Mycket roligare!

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Men om man satsar hårt på en melee-karaktär så blir det lättare längre fram runt level 20 iom att man får så hög health, särskillt om man även använder sköld. Funktionen att kunna smälla till fienden med skölden för att avbryta deras attacker är ju helt jävla underbar! På så vis kan du jobba fram taktiker där du knappt förlorar något liv alls även under utdragna fajter.

Jo, håller med. Jag kör en sword & shield-karaktär och shield bash är väldigt smutt. Det var min ide från start att köra en karaktär som använder skölden offensivt också. Sen när man kan få Elemental Protection från block-perks också så är det lättare mot magiker etc.