Google lanserar musiktjänsten Music

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

Priset på sina produkter

Dagens!

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ala_95:

Om dom inkluderar stöd för FLAC, möjlighet att köpa i FLAC format samt att man kan använda det som musikspelare på datorn och ha ett lättöverskådligt bibliotek så är det definitivt något jag kan tänka mig att betala för.

Precis min åsikt. Visst, jag pyntar för Spotify Premium i dagsläget, men ingen streamingtjänst är äkta premium, eftersom alla levererar sämre än cd-kvalité. Borde återgå till att köpa skivor och flac:a dem igen...

Tillägg: För övrigt verkar denna Googletjänst vara en stor gäspning. Samma värdelösa idé som iTunes, eller ännu sämre om det inte kommer ut någon klientprogramvara för desktopmaskiner.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av FallenHero:

Då är du en av väldigt få då Apple endast har 7% reklamationer jämfört med Androidlurar som har 14%

Jag har inte tagit del av statistiken själv, men det är något av en gråzon då RMA-statistiken i regel baseras på antal mottagna reklamationsärenden och inte antalet reklamationsansökningar. Alltså kan företagets policy slipa reklamationssiffrorna baserat på vilka riktlinjer de har för att acceptera en reklamation.

Jag är nöjd med min iPhone 4 som inte krånglat annat än en spricka i glaset på baksidan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av limemil:

???
Har du läst?????

ja.
jag har läst.

Edit: tänk såhär:
Apple lanserar iTunes -> iTunes styr ALLT du gör med iPhone/iOS.
Google lanserar Google Music, som låter som en mix av iTunes och iCloud från Google, alltså för Android -> Hmm....

Permalänk

Google är läskiga, ska fan inte stödja dom genom att köpa en andriod telefon. Informationskontroll på den skala som google kan stoltsera med är inte bra ngn stans. Detta är bara ännu en del av marknaden som dem breder ut sig på och det kommer inte sluta här det kan jag lova!

Visa signatur

Veritas Vos Liberabit o Despectivus Dei

Permalänk
Medlem
Skrivet av FallenHero:

Det beror HELT på spelaren och reterande anläggning, det är skillnad på vinylspelare och vinylspelare, det system jag har är HELT brusfritt, men då kostar det en del, bara kabeln mellan stärkare och spelare kostar 2500:- för 0.5M

Samt ett par sådana här i datorn?
http://www.sweclockers.com/imagebank/200803/Wolv3000001.jpg?t...

Visa signatur

Antagligen en bättre dator än vad du har!

Permalänk

Kommer nog fortfarande stanna kvar vid spotify, men jag kommer nog använda den till låtar som inte finns på spotify.

Visa signatur

i5 750 @ 3.2 GHz | P7P55D |Corsair 8gb DDR3 1600MHz | Nvidia MSI GTX 560TI | Zalman 600W PSU | Samsung 840 240gb SSD | 3st Samsung 1tb | Corsair 650D | Arctic cooling freezer 7 rev 2

http://www.inet.se/artikel/6101343/f...kop-over-500kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Finns det något Google inte tar ifrån Apple?

Ja för apple har ju uppfunnigt något själva? De tittar ju på vad mindre företag släpper, sedan gör de en liknande sak fast lägger ned 50ggr mer pengar i projektet och sedan säljeqr sig skiten av sig själv på grund av märket.
och btw android sprand om iOs för länge sedan sett till funktionerna, det är är apple som börjat lägga till androids funktioner lite då och då, ta t.ex notifikstionsfältet....

Trött på att alla ska glorifiera apple, de har nte hittat på ett enda piss själva och inga av deras koncept är revulotionerande på något vis. Det handlar om stt de är så jävla stora att de kan satsa mer på sina produkter. De kan ha högs utvecklingskostnader för iphone, för de vet att oavsätt om android ligger 5 år före i det mesta så kommer iphonen sälja fruktansvärt bra. Det är därför iphone är så bra byggd.

Kör btw med både iphone och ipad, och ärligt talat är själva OSet ganska instängt och vädelöst, det enda jag gillar är designen och klassen på självs bygget, samt flytet i OSet. Android har ju dock gpu-acceleration nu med så där har apple ingen fördel längre..

iPad är totalt värdelös jämfört med androids motsvarigheter, jag ska byta när asus transformer prime kommer, samma byggkvslitet som iPad. En surfplatta ska ju inte vára en stor ipod enligt mig, utan man ska kunna ha den som en liten dator = androif..

Så ni som tycker att apple är bäst på allt är bara rejält insnöade enligt mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av FallenHero:

Det beror HELT på spelaren och reterande anläggning, det är skillnad på vinylspelare och vinylspelare, det system jag har är HELT brusfritt, men då kostar det en del, bara kabeln mellan stärkare och spelare kostar 2500:- för 0.5M

Aj aj aj. 0.5m för 2500:- Det är det som kallas blåst. Så in i. Hur ska du kunna gå på öppen gata efter det tillkännagivandet..?

Permalänk
Medlem

Är det analoga signaler genom kabeln så märker man skillnad på en 5krs sladd och en 2500krs kabel. Digitala signaler däremot... om det inte är riktigt högfrekvent, >10GHz.

Visa signatur

I like my women how i like my coffee... In a plastic cup.

Permalänk
Medlem
Skrivet av chipsfingers:

Google är läskiga, ska fan inte stödja dom genom att köpa en andriod telefon. Informationskontroll på den skala som google kan stoltsera med är inte bra ngn stans. Detta är bara ännu en del av marknaden som dem breder ut sig på och det kommer inte sluta här det kan jag lova!

Och Apple är bättre menar du?

Visa signatur

Mobil > OnePlus 8T Surfplatta > Lenovo Laptop > ASUS G750JZ
Media-PC > Bitfenix Prodigy M mITX | Corsair CX 500M 80+ Bronze Modulärt | Asus H87I-Plus mITX | 8 GB ddr3 | i3 4340 @ 3.6Ghz | Corsair Hydro H60 | Kingston V300 SSD 120GB | 9TB Lagring |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eson:

Är det analoga signaler genom kabeln så märker man skillnad på en 5krs sladd och en 2500krs kabel.

+1, särskilt när det gäller en lågnivåkabel som just den från spelaren till stärkaren.

1 meter HDMI för >400kr borde det däremot vara dödsstraff på. :>

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eson:

Är det analoga signaler genom kabeln så märker man skillnad på en 5krs sladd och en 2500krs kabel. Digitala signaler däremot... om det inte är riktigt högfrekvent, >10GHz.

Absolut hör man skillnad på 5kr och 2500kr. Men inte mycket mer skillnad än på 5SEK och 100 SEK. Ganska snart slår man i taket.

Permalänk
Medlem

Kul med nya funktioner men Google borde kanske ägna mer tid åt att styra upp android istället, den stora fragmenteringen börjar leda till allt större säkerhetsproblem och frågan är man nu inte rent av är mobilernas motsvarighet till pc'ns Windows.

"A new Juniper Global Threat Center study has pointed to Android malware possibly becoming a serious issue in just the past four months. The incidence in viruses, trojans, and other strains has jumped 472 percent since July, most of which has appeared in just the past two months. About 55 percent were spyware apps scraping and sending information in the background, while 44 percent were SMS trojans that send messages to premium numbers that put the bill on the caller."

"Android fragmentation was also creating a problem. "Nearly 90" percent of Android phones still had vulnerabilities because they were using older versions, Juniper said. Malware writers were exploiting the lack of timely updates to compromise the devices."

Read more: http://www.electronista.com/articles/11/11/16/android.malware...

Noteras bör dock att det fortfarande är relativt låga risker vi pratar om, enligt artikeln handlar det om en ökning från 44 kända malware program till 252. Risken är dock att detta kommer öka lavinartat då det torde finnas stora relativt lätt tjänade pengar att göra inom detta gebit.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem

Äntligen, kanske en värdig motståndare mot itunes om ett år eller två. Måste bara komma till Sverige!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PC: Cooler Master 690 II | ASUS P7P55D-E | Intel Core i5 760 @ 4.0GHz | Noctua NH-U12P | Sapphire 5850 Vapor-X 1GB (865/1202) | Corsair XMS3 8GB||

Permalänk
Medlem
Skrivet av FallenHero:

Det beror HELT på spelaren och reterande anläggning, det är skillnad på vinylspelare och vinylspelare, det system jag har är HELT brusfritt, men då kostar det en del, bara kabeln mellan stärkare och spelare kostar 2500:- för 0.5M

Om anläggningen är någorlunda bra (kan tänk mig > 30KKr idag) så brukar största skillnaden på mängden brus bero på vinylskivan. För att få mindre brus och andra ev förvrängningar som brukar komma efter några skivor så är det enbart förstatryck som gäller.
De skivorna är det inte så många som säljer och förr så kostade de också mer, omkring dubbla priset när de var nya.
Det är även de skivorna som brukar gå att sälja i andra hand och få ut något av dom.
Betles vita album gick för inte så länge sedan för 86.000, då förstatryck. Det blir inte så många skivor med de priserna men de är inte heller brusfria

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Finns det något Google inte tar ifrån Apple?

Kan man inte ställa sig frågan om det är något som Google inte försöker kopiera?^^

Visa signatur

Vitaly Chernobyl and The Meltdowns

Permalänk
Medlem
Skrivet av Defeat^:

...Stuff deleted...

Så ni som tycker att apple är bäst på allt är bara rejält insnöade enligt mig

Det där var nog det mest insnöade jag läst på länge.

Hint: notifieringar se WebOS...

Visa signatur

Vitaly Chernobyl and The Meltdowns

Permalänk
Medlem
Skrivet av FallenHero:

Så innan internet fanns inte musik då eftersom mn inte kunnat köpa den förr?!

Ja, precis... Vilken djup och välgrundad kommentar! Speciellt verklighetsförankrad.
Du må ha missförstått mig. Jag menade helt enkelt att man nu för tiden har möjlighet att lyssna på delar av en låt innan man köper den. Det hade man säkert i viss mån också förr i tiden, men inte i liknande utsträckning som med exempelvis iTunes.

Sen skulle jag vilja säga detta till alla som spyr galla över Apple:
Immateriellt värde - kanske inte spelar så stor roll för alla, men det är ändå en faktor man måste lägga stor vikt vid.

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Chenz:

Du får plats med 20 000 låtar på 50 GB endast om låtarna är 2.5 MB i genomsnitt, och hur rimligt är det? En låt på 320 kbps ligger ju iaf på minst 6 MB, alltså är 20k låtar mer än 50 GB.

Visseligen, men antar att du har mer än 20K låtar i datorn och det är bara att skifta i Box-mappen när du vill...annars finns det fler program du kan använda oxå, som iCloud, DropBox etc

Visa signatur

En PC (fast för de flesta står det tydligen för Penis Contest)

Permalänk

Nu blir jag fan orolig asså, läser ni överhuvudtaget artikeln innan ni börjar kommentera?

1. Tjänsten är gratis.

2. Du kan ladda upp 20K mp3'or till ditt music konto, sen kan du strömma det till telefonen/datorn. Bara att logga in med google kontot från
dator/telefon/surfplatta/whatever bara du har internet anslutning i princip.

3. Det går mycket riktigt att köpa musik om man vill det.

Det är i princip som spotify fast du laddar själv upp låtarna(ja det går att offlinelagra också), tycker man att 20K låtar är för lite så är det inte jättesvårt att regga fler google konton.

Tjänsten funkar klockrent, har kört den i några månader. Det nya nu är dels att man kan köpa musik och att det inte är beta längre.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jkrohn:

Jag har inte tagit del av statistiken själv, men det är något av en gråzon då RMA-statistiken i regel baseras på antal mottagna reklamationsärenden och inte antalet reklamationsansökningar. Alltså kan företagets policy slipa reklamationssiffrorna baserat på vilka riktlinjer de har för att acceptera en reklamation.

Jag är nöjd med min iPhone 4 som inte krånglat annat än en spricka i glaset på baksidan.

Apple är väldigt bra på att hantera reklamationer, de byter ut direkt, t.o.m de där klena lurarna de skickar med, jag reklamerade mina för 1½ år sedan på en fredag, på måndagen kom ett UPS-bud hem till mig med ett par nya och ett paket att stoppa de jag reklamerade i att skicka med UPS-killen på en gång, då hade lurarna skickats från Holland och de gamla skulle oxå ner dit

Visa signatur

En PC (fast för de flesta står det tydligen för Penis Contest)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av OlleTheGreat:

ja.
jag har läst.

Edit: tänk såhär:
Apple lanserar iTunes -> iTunes styr ALLT du gör med iPhone/iOS.
Google lanserar Google Music, som låter som en mix av iTunes och iCloud från Google, alltså för Android -> Hmm....

iTunes styr INGENTING i min iPhone, har heller aldrig gjort

Visa signatur

En PC (fast för de flesta står det tydligen för Penis Contest)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Cheewie:

Det digitala ljuder låter ändå inte lika bra som det analoga, basåtervinningen är sämre på det digitala

Visa signatur

En PC (fast för de flesta står det tydligen för Penis Contest)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Viktator:

Aj aj aj. 0.5m för 2500:- Det är det som kallas blåst. Så in i. Hur ska du kunna gå på öppen gata efter det tillkännagivandet..?

Du är inte entusiast när det gäller ljud, det märks...annars är det bara för att du inte har råd att vara det

Visa signatur

En PC (fast för de flesta står det tydligen för Penis Contest)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av abki:

Om anläggningen är någorlunda bra (kan tänk mig > 30KKr idag) så brukar största skillnaden på mängden brus bero på vinylskivan. För att få mindre brus och andra ev förvrängningar som brukar komma efter några skivor så är det enbart förstatryck som gäller.
De skivorna är det inte så många som säljer och förr så kostade de också mer, omkring dubbla priset när de var nya.
Det är även de skivorna som brukar gå att sälja i andra hand och få ut något av dom.
Betles vita album gick för inte så länge sedan för 86.000, då förstatryck. Det blir inte så många skivor med de priserna men de är inte heller brusfria

Vinyler släpps och säljs idag som aldrig förr, den har aldrig dött ut heller och det släpps bara 180g skivor, massproduktioner är inget för mig, varker musikmässigt eller kvallitétsmässigt

Anläggningen jag har är duglig, men går att få bättre, 37000:- (exkl. kablar och högtalare) har jag gett för den

Visa signatur

En PC (fast för de flesta står det tydligen för Penis Contest)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Operatören:

Inge fel på Grooveshark, gratis, funkar på mobil, dator och det finns musik där som inte ens existerar på Spotify..

Grooveshark tjänar pengar genom att systematiskt och medvetet bryta mot upphovsrätten. Det tycker jag personligen är ganska fel... I de fall där de har licenser från skivbolagen (vilket inte är ofta) är ersättningen till artisterna direkt förolämpande.

On topic så verkar cloud-funktionen hos Google Music ganska så vettig.

Visa signatur

Den enda riggen som räknas:
Hagström Swede -> pedalbord

Permalänk
Avstängd

Billigare att köpa skivor och rippa i FLAC eller vad fan man nu behagar än att köpa för 10kr per låt.

Antar även att de stora skitbolagen är de som kommer ta mest betalt för sina rövartister.

Någon som vill köpa Lady Perrys nya låt - super rich and famous för 15kr? - du får även två skit-remixer av samma låt!

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Skrivet av lakej:

Billigare att köpa skivor och rippa i FLAC eller vad fan man nu behagar än att köpa för 10kr per låt.

Antar även att de stora skitbolagen är de som kommer ta mest betalt för sina rövartister.

Någon som vill köpa Lady Perrys nya låt - super rich and famous för 15kr? - du får även två skit-remixer av samma låt!

Funderat på att läsa artikeln?

Fatta att man själv laddar upp mp3or och man behöver inte köpa ett skit om man inte vill.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FallenHero:

......... bara kabeln mellan stärkare och spelare kostar 2500:- för 0.5M

Och en burk äkta buddhinduisk Ormolja kan man köpa för en trehundring.

Visa signatur

Hata postsorteringen i Ånge.