Permalänk
Skrivet av ChipZ:

Och hur i h**vete går det till?

Det är exakt som att köra twister men med handen

Visa signatur

Bärbar dator: Dell XPS 9370

CPU: I7 6800K CPU KYLNING: Noctua NH-D15 MB: Asus X99 Strix GFX: EVGA GTX 1080 FTW RAM: HyperX 32GB (4x8GB) 3000MHz HDD: Samsung 950 Pro 256GB PSU: Corsair AX 860 OS: Windows 10 CASE: Fractal Design S ÖVRIGT Qpad MK-85, Steelseries Qck Mass, SS Rival, Hörlurar/Mic: Sennheiser PC360 Skärm Dell U3415

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scoped:

Hej alla glada på Sweclockers!

Jag har så länge jag kommer ihåg fått kommentarer av mina kompisar på hur jag håller min vänsterhand på tangentbordet när jag spelar. Som jag har förstått det så håller alla (?) med långfingret på W, pekfingret på D och ringfingret på A. Jag däremot håller pekfingret på W, tummen på D och långfingret på A.
Det jag undrar då, finns det fler som håller som jag gör? Jag har faktiskt aldrig sett någon hålla som jag gör
Ska blir roligt att höra svaren!
//Scoped

Jag höll som du innan jag började spela wow, då ändrade jag till långfingret på W och har haft så sedan dess

Permalänk

fingersättning

Jag kör RDFG istället för WASD. Har kört så ända sen Quake 1 tiden.

Anledningen är att jag då får fler tangenter på lillfingret och ringfingret. Perfekt för spel där man har många funktioner att använda. Då får man så många funktioner som möjligt nära runt om handen.

Permalänk

En jag känner håller också så. Ser jättejobbigt ut!
Men inget slår ju killen som har armarna i kors. Vänster hand på musen till höger om tangentbordet, och höger hand på wasd

Permalänk
Medlem
Skrivet av psychoticus:

Jag kör RDFG istället för WASD. Har kört så ända sen Quake 1 tiden.

Anledningen är att jag då får fler tangenter på lillfingret och ringfingret. Perfekt för spel där man har många funktioner att använda. Då får man så många funktioner som möjligt nära runt om handen.

Det kanske man ska testa!

Visa signatur

Citera gärna för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av _MmattiasS_:

En jag känner håller också så. Ser jättejobbigt ut!
Men inget slår ju killen som har armarna i kors. Vänster hand på musen till höger om tangentbordet, och höger hand på wasd

Haha det verkar ju lagom krångligt

Visa signatur

Citera gärna för svar!

Permalänk

Testade just att hålla tummen på D, pekfingret på A, samtidigt som jag tryckte på ctrl med lillfingret. Det resulterade i att min hand gjorde ont och att firefix stängdes ner :/

Permalänk

fingersättning

Skrivet av Scoped:

Det kanske man ska testa!

Det går snabbt att vänja sig, eftersom man liksom bara flyttar handen två snäpp till höger:).

Permalänk
Medlem
Skrivet av _MmattiasS_:

Testade just att hålla tummen på D, pekfingret på A, samtidigt som jag tryckte på ctrl med lillfingret. Det resulterade i att min hand gjorde ont och att firefix stängdes ner :/

Haha Jag har spelat så hela mitt "spelliv" så det är helt vant för mej och jag får inte ont i handen

Visa signatur

Citera gärna för svar!

Permalänk
Medlem

sen är det ju lite kul att endel har tangentbordet helt snett också,
tex om vi säger att det är normalt att ha tangentbordet så här -
så finns det endel som har det såhär /
och endel som har det såhär \

själv har jag det såhär \ men inte så mycket lutning

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

sen är det ju lite kul att endel har tangentbordet helt snett också,
tex om vi säger att det är normalt att ha tangentbordet så här -
så finns det endel som har det såhär /
och endel som har det såhär \

själv har jag det såhär \ men inte så mycket lutning

Jag har / med inte så mycket lutning

Visa signatur

Citera gärna för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av shadowjolt:

Det är exakt som att köra twister men med handen

Haha, vänster ringfinger till C... och vänster långfinger till Q

Visa signatur

FormD T1 || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || Nvidia RTX3080FE || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Kingston Fury Renegade 2TB|| Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|HP Omen 34C
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av shadowjolt:

men ofta ni håller så?
är det bara jag som håller
Space = tummen
W = lill fingret
A = pekfingret
S = ring fingret
D = lång fingret

HAHAHAHHAA! Jag skrattade länge Satt och försökte ett tag dessutom!

Visa signatur

Gamestation: ASUS P8Z68-v Pro gen3 <> i5 2500k@4.7gHz + Silver Arrow <> Vengeance LP 16GB <> Radeon HD7970@1125/1575 <> Crucial m4 128GB <> P280 + GT 1450 x2 <> Corsair AX750 <> Dell u2412m

Workstation: MacBook Pro 15" 2010 edition

Permalänk
Medlem

Det här var för roligt

Har du världens minsta hand? Känns ju fysiskt omöjligt att hålla så i mer än 10 sek

Påminner om när jag spelade CS för några år sen och en undrade varför ingen annan än han använde joystick! I CS! Uppenbarligen hade han joysticken i vänster hand och mus som vanligt i höger...

Permalänk
Medlem

Finns flera pro CS spelare som lirar med piltangenterna och knapparna runt om så att du håller lite annorlunda är inte så konstigt för mig iaf!

Permalänk

Lmao. Kan ju inget annat än säga grattis till er som lyckas spela sådär. You are superior to me in every way

Permalänk
Medlem
Skrivet av trolljägaren:

Finns flera pro CS spelare som lirar med piltangenterna och knapparna runt om så att du håller lite annorlunda är inte så konstigt för mig iaf!

Piltangenterna är nåt helt annat. Var ju så man spelade förr innan wsad blev "standard". Och så sköt man på Ctrl Är väl en kvarleva från den tiden, när Quake1 var det absolut senaste

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yrch:

Det här var för roligt

Har du världens minsta hand? Känns ju fysiskt omöjligt att hålla så i mer än 10 sek

Påminner om när jag spelade CS för några år sen och en undrade varför ingen annan än han använde joystick! I CS! Uppenbarligen hade han joysticken i vänster hand och mus som vanligt i höger...

Min hand är inte liten, men har mina fingrar helt böjda hela tiden Svårt att förklara men om man håller som "normala" så håller man ju fingrarna raka. Jag håller liksom hela hand över WASD

Visa signatur

Citera gärna för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av psychoticus:

Jag kör RDFG istället för WASD. Har kört så ända sen Quake 1 tiden.

Anledningen är att jag då får fler tangenter på lillfingret och ringfingret. Perfekt för spel där man har många funktioner att använda. Då får man så många funktioner som möjligt nära runt om handen.

det var faktiskt jävligt smart! känns precis som wasd fast man har fler tangenter runtom som sagt

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

spelar nog som alla "vanliga", men har några combos som tydligen inte alla använder...

Använder sidan av ringfingret när jag ska prata på caps (som används för att trycka på A med) och handflatan för att trycka på CTRL, speciellt i spel där shift måste vara nere på samma gång som ctrl

Permalänk
Medlem

Jag kör med piltangenterna. Alltid, kan inget annat. Knappar på musen fixar reload etc.

Permalänk
Medlem

Själv så håller jag som TS. Lättaste sättet tycker jag faktist

Permalänk
Medlem

"Normala":

Jag:

Förlåt, är inte bra på att ta bilder!

Visa signatur

Citera gärna för svar!

Permalänk
Medlem

HP tangentbord, usch! Hade ett likadant som du har nu, sen bytte jag till SS 6Gv2. Underbart!

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinecraftZ:

HP tangentbord, usch! Hade ett likadant som du har nu, sen bytte jag till SS 6Gv2. Underbart!

Haha tyvär har jag fastnat och nu älskar jag det!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera gärna för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

sen är det ju lite kul att endel har tangentbordet helt snett också,
tex om vi säger att det är normalt att ha tangentbordet så här -
så finns det endel som har det såhär /
och endel som har det såhär \

själv har jag det såhär \ men inte så mycket lutning

Har faktiskt också mitt tangentbord lite lutat, på samma sätt som du.

Permalänk
Medlem

W -lång. A-ring. S-lång. D-pek. Ducka Q. Lill-shift, Ctrl. E-använd. F-kniv.

Permalänk
Medlem

Frågor till TS:

- Vad vad gör du av det fingret som inte tycker ner ctrl?
- Hur vilar du handleden och trycker D samtidigt?

Visa signatur

Karl Pilkington, discussing dopplegangers - "How would I know which one I was?"

Permalänk
Skrivet av Nabilon:

HAHAHAHHAA! Jag skrattade länge Satt och försökte ett tag dessutom!

Hahah, tänkte precis fråga ifall någon verkligen försökte xD

Visa signatur

Bärbar dator: Dell XPS 9370

CPU: I7 6800K CPU KYLNING: Noctua NH-D15 MB: Asus X99 Strix GFX: EVGA GTX 1080 FTW RAM: HyperX 32GB (4x8GB) 3000MHz HDD: Samsung 950 Pro 256GB PSU: Corsair AX 860 OS: Windows 10 CASE: Fractal Design S ÖVRIGT Qpad MK-85, Steelseries Qck Mass, SS Rival, Hörlurar/Mic: Sennheiser PC360 Skärm Dell U3415

Permalänk
Medlem

Ni får gärna skriva av er om ni har tips och trix på bindings eller hur man ska hålla för bra spelkänsla eller liknande
Själv ska jag sova så kollar in här imorron

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera gärna för svar!