Skärmen flimrar när jag spelar spel och tappar oftast signal.

Permalänk
Medlem

Skärmen flimrar när jag spelar spel och tappar oftast signal.

Hej, när jag sitter och spelar spel så som BF3, HoN och Cs så flimrar skärmen men jag har vant mig nu. Och ibland kan skärmen tappa signal totalt och bara stänger av sig så man msåte starta om datorn. Och ibland blir skärmen att lysa i flera olika färger. Vad kan detta bero på?
Allt är nytt, datorn 1 månad, självplockad och jag har haft så sen jag plockade ihop den.

Grafikkort: Gigabyte GeForce GTX 570 1280MB Windforce Rev 2.0
OS: Win 7
Skärm: Vanlig AcerV229W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dragzone:

Hej, när jag sitter och spelar spel så som BF3, HoN och Cs så flimrar skärmen men jag har vant mig nu. Och ibland kan skärmen tappa signal totalt och bara stänger av sig så man msåte starta om datorn. Och ibland blir skärmen att lysa i flera olika färger. Vad kan detta bero på?
Allt är nytt, datorn 1 månad, självplockad och jag har haft så sen jag plockade ihop den.

Grafikkort: Gigabyte GeForce GTX 570 1280MB Windforce Rev 2.0
OS: Win 7
Skärm: Vanlig AcerV229W

Har du prövat att ladda hem de senaste drivrutinerna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trickier:

Har du prövat att ladda hem de senaste drivrutinerna?

Har det absolut nyaste som finns, har även testat att gå tillbaka till gamla drivrutiner men fortfarande flimmer, kan det ha något med skärmen att göra? skärmen kan ju inte vara för dålig för grafikkortet? det är ju bara så trist att det flimrar och tappar signal till skärmen så att den stängs av. ALlt är ju nytt :/

Permalänk
Hedersmedlem

Nätagg?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk

Hur är det kopplat från grafikkort till skärm? Vilken typ av kabel? Testat annan kabel?

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

TX650

Permalänk
Medlem
Skrivet av DunderHoken:

Hur är det kopplat från grafikkort till skärm? Vilken typ av kabel? Testat annan kabel?

Ne det har jag inte, det är ju en VGA som går mellan skärmen och datorn, den sitter liksom i en adapter. Det kan väl ändå inte vara kabelns fel för att det funkar inte med att ta ur och sätta in kabeln igen utan man måste verkligen starta om datorn för att allt ska funka.

Permalänk
Antielefant
Skrivet av Dragzone:

Ne det har jag inte, det är ju en VGA som går mellan skärmen och datorn, den sitter liksom i en adapter. Det kan väl ändå inte vara kabelns fel för att det funkar inte med att ta ur och sätta in kabeln igen utan man måste verkligen starta om datorn för att allt ska funka.

This. Byt till DVI eller HDMI, helst DVI.

VGA-kabel fungerar inget vidare då det blir dubbel konvertering på signalen, samt att grafikkortet inte kan synka mot skärmen.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zcenicx:

This. Byt till DVI eller HDMI, helst DVI.

VGA-kabel fungerar inget vidare då det blir dubbel konvertering på signalen, samt att grafikkortet inte kan synka mot skärmen.

asså från skärmen går det ju VGA men den går in i en DVI adapter som går in i ett DVI uttag i datorn.
Har ju haft så hela tiden på min förra dator och det har funkat prima, menar du att det är för nytt grafikkort för denna typ av konvertering? ska jag köpa en hdmi skärm?

Permalänk

Skärmen du har heter v223w iaf !

Köp dej en Dvi till Dvi kabel !

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem

Tearing eller att skärmar blinkar av och på? Grafikkorruption? Hänger sig datorn?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DunderHoken:

Skärmen du har heter v223w iaf !

Köp dej en Dvi till Dvi kabel !

men det funkar ju inte om skrämen bara har ett VGA uttag? eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Tearing eller att skärmar blinkar av och på? Grafikkorruption? Hänger sig datorn?

nej datorn hänger sig inte, eller det blir nå jävla konstigt ljud typ DUUUUUUURRRRRRRRRR och sen lyser skärmen i olika färger, ibland bara stängs av.

Permalänk
Skrivet av Dragzone:

men det funkar ju inte om skrämen bara har ett VGA uttag? eller?

Du har alltså inte någon dvi ?

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av DunderHoken:

Du har alltså inte någon dvi ?

Nej det står VGA In på skärmen, därför jag har en adapter som gör om VGA till DVI för att DVI har jag in till grafikkortet.

Permalänk

Har du dvi in på skärmen eller inte ?

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Avstängd

Sätt dig i ett hörn och GRÅT!
Aldrig kul med icke fungerande skärmar..
Ne men kolla sladden ;D

Visa signatur

i5 3570K @4.9GHz | XFX Radeon HD7970 Ghz Edition | ASRock Extreme 4 | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz, 2x4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av DunderHoken:

Har du dvi in på skärmen eller inte ?

Men jag säger ju att jag har VGA? haha
Ska jag köpa en nyare skärm?

Permalänk
Medlem
Skrivet av RambOFreAc:

Sätt dig i ett hörn och GRÅT!
Aldrig kul med icke fungerande skärmar..
Ne men kolla sladden ;D

Inge fel med sladden?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dragzone:

Inge fel med sladden?

Hmm.. Då kan det nog vara ingången på antingen skärmen, eller grafikkortet, inget av det.. Ne då vet jag inte X)

Visa signatur

i5 3570K @4.9GHz | XFX Radeon HD7970 Ghz Edition | ASRock Extreme 4 | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz, 2x4GB

Permalänk
Medlem

Måste reda ut detta en gång för alla! hilfe mich!

Permalänk
Medlem

Hur är tempen på grafikkortet och cpu vid belastning, överklockat? Spelar du i en upplösning som skärmen inte gillar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thes:

Hur är tempen på grafikkortet och cpu vid belastning, överklockat? Spelar du i en upplösning som skärmen inte gillar?

http://imageshack.us/photo/my-images/830/sadpx.jpg/

Ej överklockat och vad gäller upplösning så kör jag ju det bästa men jag vet inte vad fan skärmen tycker tror ni problemet skulle försvinna om jag köpte en hdmi skärm? funderar på att göra det.

Permalänk
Medlem

Ingen som har någon aning?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem

Är skärmen också ny? Om inte så kan den vara på bommen. Köp en som har DVI och/eller HDMI.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Är skärmen också ny? Om inte så kan den vara på bommen. Köp en som har DVI och/eller HDMI.

Varken ny eller gammal, har dock inte testat med en annan skärm i huset, men den har också bara vga

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem

Varför inte testa med den andra då?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dragzone:

nej datorn hänger sig inte, eller det blir nå jävla konstigt ljud typ DUUUUUUURRRRRRRRRR och sen lyser skärmen i olika färger, ibland bara stängs av.

Låter som det är grafikkortet, men nej du svarade inte på frågan dessutom. Är det tearing under spel eller någon annan effekt du kallar flimmer? Testa skärmen, därefter leta upp ett annat grafikkort att testa med. Sen förklarar du inte vad du menar med att skärmen lyser i olika färger, letar han efter bildsignal? Eller är det grafikkortet...

Permalänk

Ta Tven då om du har en tv med HDMI och kör HDMI mella Gkort och Tv så kan du utesluta skärmen

Visa signatur

I was in Hong Kong and this guy on the street was selling these dodgy-looking CDs labelled 'Rindows' and 'Frotoshop'.
Display driver uninstaller

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Låter som det är grafikkortet, men nej du svarade inte på frågan dessutom. Är det tearing under spel eller någon annan effekt du kallar flimmer? Testa skärmen, därefter leta upp ett annat grafikkort att testa med. Sen förklarar du inte vad du menar med att skärmen lyser i olika färger, letar han efter bildsignal? Eller är det grafikkortet...

Det är som ljusa ränder som åker nerifrån och upp på skärmen när man spelar.

Och det är inte att den söker bildsignal utan det måste vara en krasch. Det pekar alltså åt hållet att det är grafikkortet som det är fel på?
Om jag nu ska skicka in det till Inet, ska man bara skicka med grafikkortet eller? hela datorn är ju max 2 månader gammal liksom..