SweClockers bygger nya testsystem inför nästa generation grafikkort

Permalänk
Medlem

Varför inte nätagg med 80+ platinum? Ser inte ut som att ni har dåligt med pengar iaf

Visa signatur

Tack till SAiKoU för avataren!
Stationär: i5-8400 | MSI Z370-A PRO | 24 GB DDR4 | 850EVO 500GB | Corsair VX450 | 1060 6GB Windforce

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fixoon:

Varför inte nätagg med 80+ platinum? Ser inte ut som att ni har dåligt med pengar iaf

Säkert bara saker som "fallit bort med posten" på väg tillbaka till respektive företag sedan dessa använts i reviews

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Avstängd

Vilken ful cpu-kylare, ser ut som en lite kopia av d14 :P, dyr var den också

Hoppas kyltestet kommer snart, hoppas på framtida tester :)!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Prudo:

"Monitor #2 14349:-"
Alltså EN skärm för ~14000kr? That's just insane

Inte så jättedyrt för en skärm som inte är gjord för oss vanliga dödliga. Proffsskärmar kostar mycket, men påstås vara värda varje krona.

http://eizo.se/default.aspx?page=10&category=41

Permalänk
Medlem

Wow va cool! Älskar kylaren!

Permalänk
Medlem

Mumsiga komponenter, vill ha

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Hur väljer ni kylare, nätagg osv? Bästa ni har eller sponsrat? Kan tänka mig det är bra PR att ha sina delar synliga i era tester.

Visa signatur

Antagligen en bättre dator än vad du har!

Permalänk
Medlem

Nu vet jag vart jag ska göra inbrott^^ Skämt åsido, roliga saker, kylaren var extremt snygg!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Råkraft i den datorn, måste säga att jag blir minst sagt avundsjuk!

Permalänk
Medlem

Fet dator. Ett liknande chassi skulle jag faktiskt kunna tänka mig, om jag kunde gömma undan det i ett skåp eller liknande. Vore skönt att slippa massa chassifläktar och elände.

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem

De va ingen dålig rigg det inte. Är också intresserad av kylaren. De va länge sen ni gjorde ett större test på kylare.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Avstängd
Skrivet av chainzaw:

Vilken ful cpu-kylare, ser ut som en lite kopia av d14 :P, dyr var den också

Hoppas kyltestet kommer snart, hoppas på framtida tester :)!

Och det spelar roll hur en kylare ser ut?

Visa signatur

En PC (fast för de flesta står det tydligen för Penis Contest)

Permalänk
Medlem
Skrivet av FallenHero:

Och det spelar roll hur en kylare ser ut?

Och det spelar roll hur en bil ser ut? Och det spelar roll hur kläder ser ut? Och det spelar roll vilken färg tapeten på dina väggar har?

Permalänk
Medlem
Skrivet av FallenHero:

Och det spelar roll hur en kylare ser ut?

Självklart! Skulle lätt välja en True Copper framför en D14 t.ex även om D14 kyler bättre bara för att den är så snygg!

Visa signatur

Tack till SAiKoU för avataren!
Stationär: i5-8400 | MSI Z370-A PRO | 24 GB DDR4 | 850EVO 500GB | Corsair VX450 | 1060 6GB Windforce

Permalänk
Medlem
Skrivet av pg_ice:

flådiga komponenter men tyvärr så måste jag medela att inte äns i7 3960X CPUn för nästan 9 papp räcker för att driva dagens snabbaste grafikkort i SLI eller CF i BF3 Multiplayer.
antar att BF3 fortfarande kommer att vara det testet folk kikar på mest så än en gång så kommer resultaten av SLI/CF testerna att bli missvisande.
nuff said!

Skulle vara jättetacksam om du hade någon form av källa på detta?
Har själv inte hittat ordentliga benchmarks av BF3 när det kommer till CPU-belastning när man använder sig av rejäla grafikkort...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

Och det spelar roll hur en bil ser ut? Och det spelar roll hur kläder ser ut? Och det spelar roll vilken färg tapeten på dina väggar har?

Lite dåliga jämförelser eller vadå?
En kylare ser man aldrig/nästan aldrig medan det du nämner är saker du och andra ser hela tiden.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mooter:

Tror det betyder att Phantek är enkel att montera, eftersom det ska göras tusen gånger. Samt tyst då man ska sitta och arbeta bredvid.

Och jag som trodde att testriggarna var avsedda för att testa grafikkort, dvs att man inte bytte CPU/CPU-kylare alls på dom?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASUS Sabertooth Z87, Intel Core i7-4770K, Corsair Vengeance LP DDR3 2x8GB, EVGA GeForce GTX 980, Samsung 850 evo 500gb ssd, Fractal Design Define R4, Corsair HX 1000W, Dell u3011 30" 2560x1600, fråga gärna om du undrar om något i min profil, hjälper gärna till om jag kan...
Hjultomtenz i BF4

Permalänk
Medlem
Skrivet av pg_ice:

flådiga komponenter men tyvärr så måste jag medela att inte äns i7 3960X CPUn för nästan 9 papp räcker för att driva dagens snabbaste grafikkort i SLI eller CF i BF3 Multiplayer.
antar att BF3 fortfarande kommer att vara det testet folk kikar på mest så än en gång så kommer resultaten av SLI/CF testerna att bli missvisande.
nuff said!

Benchar man i multiplayer?

Permalänk
Medlem

Awww....
Nu när ni skaffat ett så utmärkt testsystem så vore det ju synd och skam om det stod sysslolöst fram tills de nya grafikkorten anländer.

Får jag föreslå lite folding@home för sweclockers team 37451?
Kör smp-folding under Ubuntu och kryssa i för BigAdv. Gissningsvis lär ni få bortåt 40K poäng per dag även utan överklock när ni blivit kvalificerade för bonus-poäng. (Dvs 10 inlämningar med passkey aktiverat.)

Hälsningar SweClockers foldinglag.

Visa signatur

AMD Ryzen R7 3800x, XFX rx 480 4 Gb, AX370-Gaming K3, 16 Gb Corsair DDR4 3000M, Seasonic Prime 750W Platinum, Seagate Barracuda 7200.12, Fractal Design Core 3500: OS: Windows 10

Permalänk
Medlem

mumma!!!1 I min hand, tack o bock!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Marcusk:

Och det spelar roll hur en bil ser ut? Och det spelar roll hur kläder ser ut? Och det spelar roll vilken färg tapeten på dina väggar har?

Nej, inget av det du tar upp spelar roll, bilen ska frakta mig hemifrån --> jobbet --> hem igen, enda kravet är att den är säker nog för min son att åka i, det spelar ingen roll hur kläder ser ut, de ska vara bekväma, det spelar absolut ingen roll hur tapeterna ser ut

Skrivet av Fixoon:

Självklart! Skulle lätt välja en True Copper framför en D14 t.ex även om D14 kyler bättre bara för att den är så snygg!

Den ska göra sitt jobb, det är allt

Visa signatur

En PC (fast för de flesta står det tydligen för Penis Contest)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Benchar man i multiplayer?

Jag tycker iaf att man borde försöka då multiplayer är sjukt mycket mer krävande i BF3 (speciellt om det handlar om 64 spelare) och det är multiplayer delen som man är intresserad av...

Permalänk

Skulle någon kunna vara så vänlig att nämna dom största fördelarna med Antec Skeleton?
Visst är det ett fränt chassi men jag har inte förstått varför man vill använda det ( då komponenterna är relativt oskyddade)

Citera gärna.

Permalänk
Avstängd

Skulle vara kul om ni kunde ta med lite äldre kort när ni testar 7 serien, skulle gärna se ett par 5870 med i det testet.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

Varför så långsamma minnen? 1600MHz när det finns 2133MHz? Ni kör ju fullt ut på alla andra komponenter

Visa signatur

Dell S2721DGFA ■ 5800X3D (Noctua NH-U12P) ■ RTX 3070 AORUS Master ■ 16x2 3200 CL16 ■ MSI B450M Mortar Max ■ Samsung EVO 970 1 TB ■ Fractal Design North + Switch OLED

Old: Pentium 4 -> Core 2 Duo E6750 -> i7 2600k -> R7 3700X

Permalänk
Medlem
Skrivet av KungFuFrog:

Skulle någon kunna vara så vänlig att nämna dom största fördelarna med Antec Skeleton?
Visst är det ett fränt chassi men jag har inte förstått varför man vill använda det ( då komponenterna är relativt oskyddade)

Citera gärna.

För test och andra användningsområden då man behöver montera i och ur komponenter tusen gånger om året så är det bra att ha lätt tillgång till grejerna.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk

hoppas att ni är ärliga med resultaten...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Prudo:

"Monitor #2 14349:-"
Alltså EN skärm för ~14000kr? That's just insane

Om det var en 16:9 skärm så vore det skandal. Säkerligen fin fina färger och det bästa formatet 16:10.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Thunderstruck:

vem fan köper en mac istället för den där -,- ?

70% av alla invånare i USA....:P

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Medlem
Skrivet av SideWinder86:

70% av alla invånare i USA....:P

Säger ju allt om amerikaner......

Visa signatur

Dell S2721DGFA ■ 5800X3D (Noctua NH-U12P) ■ RTX 3070 AORUS Master ■ 16x2 3200 CL16 ■ MSI B450M Mortar Max ■ Samsung EVO 970 1 TB ■ Fractal Design North + Switch OLED

Old: Pentium 4 -> Core 2 Duo E6750 -> i7 2600k -> R7 3700X