Permalänk
Medlem

"GUTS hangin out" UPDATE Radiatorn är inne!

Hej
Jag har uppdaterat min dator med ett slutet vattenkylning system från Antec.
Chassin Thermaltake Lanbox Lite (HTPC/desktop class)
Nu är i5 2500k enkelt klockat till 4,2mhz under gaming och får max 40 grader med Antecs H2O 620 vattenkylning.
Som ni ser kylning hänger ut ur chassin men jag kommer klämma in den på nåt sätt. Push pull effekten; en kraftig Scythe sliptream 1950 rpm och Antecs egen 2000rpm fläkt
Redo för BF3
Bilden tagen med Iphone 4S 64

Inte klart en
Egentligen ska den här datorn placeras i vardags rum och kopplas till projektorn !

Besök galleriet här

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk

DEVARÅENJÄVLA KABELDRAGNING

Permalänk

4,2 MHz? Behövs det verkligen vattenkylning till det?

Visa signatur

Fractal Design Arc | MSI Z87-G43 Gaming | Intel Core i5-4670K | AMD Powercolor R9 280X | Kingston HyperX 4x2 GB|Kingston SSDNow V300 120GB + 2 X 500GB HDD | Phanteks PH-TC14PE | Fractal Design Newton R2 650W

Permalänk
Medlem

vilken jävlar clusterfuck, gå å köp ett nytt chassi! fick mig att skratta lite så en 3a i alla fall.

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Medlem
Skrivet av olle360:

vilken jävlar clusterfuck, gå å köp ett nytt chassi! fick mig att skratta lite så en 3a i alla fall.

Clusterfuck - mmmmm
Little much you think, seeing that you obviously missused the meaning.

Som sagt mera modifiering på gång.
Hade jag en CM HAF 932, tykte den var dammig, tung o tog för mycket platts.
Skön att du kan skratta åt en gruppknull

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem

4.2 mhz fer days...

Visa signatur

Rockar en ASUS K53 med en i5 2430m och ett GT 520MX.

Permalänk
Medlem

nice ,namn på chassit?:D

Permalänk
Medlem
Skrivet av darrenj:

Clusterfuck - mmmmm
Little much you think, seeing that you obviously missused the meaning.

Som sagt mera modifiering på gång.
Hade jag en CM HAF 932, tykte den var dammig, tung o tog för mycket platts.
Skön att du kan skratta åt en gruppknull

Skickades från m.sweclockers.com

Jag syftar såklart på sladdarna, men ok "vilken jävlar clusterfuck av kablar."
skulle kalla de klusterknull också

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Medlem
Skrivet av jha70:

nice ,namn på chassit?:D

Themaltake Lanbox Lite (den utan handtaget)

Skrivet av olle360:

Jag syftar såklart på sladdarna, men ok "vilken jävlar clusterfuck av kablar."
skulle kalla de klusterknull också

Tack för civil respons (den skulle lät urarta till varning och shit)
Jag tänka på buntband såklart.
men fästa prioritering är att har en realt gaming rig med bra kylning och liten utrymme.
Om du kolla på mina tidigare galleri inlägg har jag haft reala chassi. Jag blev trött på dem.
Jag grubbla över hur och vad ska jag kapa för att får in dubbel fläkt kylaren. Kanske den kan fastna på utsidan av plexiglas sidan och inte bara hänga.
Bästa med den här chassin att den ta emot en 5950 utan probs och en standard ATX nättag. SÅ jag kan uppgradera till 1000W och en kraftigare gkort senare.
OVERKILL iknow

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem

fin sverje du prata ja