Windows 7 drivers till HP dator

Permalänk
Medlem

Windows 7 drivers till HP dator

Tjo

När jag först köpte datorn (ett par år sedan) så var Vista installerat. Kort därefter installerade jag XP (hade rätt svårt att hitta drivers till det.) Nu vill jag installera Windows 7 och har problem att hitta drivers. HPs sida har bara drivers för Windows Vista och jag kan inte hitta det på något annat ställe heller.

Namnet på datorn är: HP Pavilion Elite m9067.sc-a - är det någon annan som har några förslag på vart jag kan hitta drivers?

Tack på förhand... //Chrest

Permalänk
Medlem

Vista's drivrutiner fungerar till Windows 7. Dock är chanserna stora att Windows 7 redan har drivrutiner för allt på skivan eller som automatisk nedladdning via Windows Update.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Keeper of the Bamse

Jag skulle testat windows vista-drivare i första hand, har du gjort det?

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Jag skulle testat windows vista-drivare i första hand, har du gjort det?

Nejdå, du tror att det funkar eller?

Permalänk
Medlem

Du kan alltid testa?

Visa signatur

Dator: Fractal Design XL || Windows 10 || i5 750 || 8 GB RAM || HD 7970 || 120 GB SSD
Server: Fractal Design Core 3000 || ESXi 5.1 || AMD FX-6100 || 20 GB RAM
Foto: 7D || 17-50mm f/2.8 || 50mm f/1.8 || 70mm f/2.8 || 70-200mm f/2.8
Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robiiins93:

Du kan alltid testa?

Jag antar det

Permalänk
Medlem

Brukar gå bra med vista drivare, dock för en hel del hårdvara fixar ju windows 7 alldeles själv utan att man behöver leta överallt

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk

Windows 7 har väldigt många drivrutiner "inbyggt".
På min dator behövs det installeras en massa drivrutiner för XP.
Men för Windows 7 så behövs det enbart för chipset (SATA2-kontrollern).

Visa signatur

YOLO is Carpe Diem for idiots.

Permalänk
Medlem

Win 7 har många men inte de bästa. Det märkte jag när jag kopplade en extern skärm till en bärbar som installerat med ett vanligt Win 7 (EJ starter) och ville ändra upplösning mm. Hittar man inte Win 7 drivrutiner får man testa Vista och se om det funkar bättre eller sämre.

Kretstillverkaren bruka ha senare drivrutiner till grafikkort, ljud, nätverk osv när det gäller äldre datorer. Antar att det här är dina delar.
HP Pavilion Elite m9067.sc-a Desktop PC Product Specifications HP Pavilion Elite m9067.sc-a Desktop PC Bundle - HP technical support (Sweden - English)

Motherboard Specifications, IPIBL-LA (Berkeley) HP Pavilion Elite m9067.sc-a Desktop PC Bundle - HP technical support (Sweden - English)

Permalänk

Installerade Vistadrivare i en HP som har W7, funkar utmärkt.

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk
Medlem

Försökte installera Vista-drivrutinerna på svärföräldrarnas HP-dator när jag bytte till Win 7 på den men det fungerade inte. Av någon konstig anledning fungerade dock XP-drivrutinerna :S

Visa signatur

Man kan inte uppfinna hjulet och sedan säga att alla ska gå

Permalänk
Medlem

Behålla HP välkomstcenter när jag uppdaterar till Windows 7

Skrivet av Chrest:

Tjo

När jag först köpte datorn (ett par år sedan) så var Vista installerat. Kort därefter installerade jag XP (hade rätt svårt att hitta drivers till det.) Nu vill jag installera Windows 7 och har problem att hitta drivers. HPs sida har bara drivers för Windows Vista och jag kan inte hitta det på något annat ställe heller.

Namnet på datorn är: HP Pavilion Elite m9067.sc-a - är det någon annan som har några förslag på vart jag kan hitta drivers?

Tack på förhand... //Chrest

Hej. Jag har samma dator som dig m9067.sc-a och som jag förstår så har den en processor som klarar 64bit därav min plan att uppdatera till Windows 7 64bit. Jag är dock fundersam om jag skall göra det. Om jag gör en fulluppdatering så kommer jag att förlora HP-mukvaran för uppdateringar. Hur blev det för dig, kunde du behålla HP Välkomstcenter på något sätt ? Tacksam för svar