Permalänk

köp av Xbox 360

Jag hade tänkt att köpa ett xbox 360, men så det inte finns 64GB..
det finns bara 4GB eller 250GB, men jag hade bara tänkt att köra GTA IV och kanske nåt COD spel, men räcker 4 GB för det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av magnusifk:

Jag hade tänkt att köpa ett xbox 360, men så det inte finns 64GB..
det finns bara 4GB eller 250GB, men jag hade bara tänkt att köra GTA IV och kanske nåt COD spel, men räcker 4 GB för det?

Ja de ska nog funka om du bara ska spela 2 spel

Permalänk
Skrivet av Trickier:

Ja de ska nog funka om du bara ska spela 2 spel

det var ju bra, då sparar jag ju 500 spänn

Permalänk

dock har du fördelen att kunna installera spelen till hd om du väljer den med hd och en lös 250gb hd till 360 ligger mellan 700-1000:- beroende på märke

sen har iaf gammla tjocka 360 vad jag vet problem med att om man inte kör från hd så slits dvd'n ortroligt fort i dom.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk

Jag sparar lite extra pengar så köper jag ett platinum 250GB slim till jul, tillsammans med mw3 och GTA, låter det som en bra idé?

Permalänk
Medlem
Skrivet av magnusifk:

Jag sparar lite extra pengar så köper jag ett platinum 250GB slim till jul, tillsammans med mw3 och GTA, låter det som en bra idé?

Skulle nog tro att det är bäst!

Det blir ju speluppdateringar, systemuppdatering, profiler, sparfiler, HD paket till spel, speltillägg, demos, filmer osv..

Skulle nog köra på en 250 GB version direkt isåfall hellre än att först inskaffa en 4GB variant..

Beror ju på hur mycket du tänkt använda denna också.
Du kan lösa det genom att lägga till ett USB minne istället! Detta kan vara upp till 16GB stort.
EDIT: USB minnet kan prestera sämre än ett USB minne, detta då hårdvaru kraven inte riktigt möts..

Permalänk
Medlem

Om du ändå ska ha en 360 snart, vänta hellre på mellandagsrean, en dryg månad kvar bara ju.
Nätbutikerna har rea dom med.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk

vet inte hur cdon ligger prismässigt men fick just detta erbjudande

http://cdon.se/spel/spelkonsoler/xbox_360/xbox_360_money_back...

skickar man in kupongen får man 500:- tillbaks

men som sagt lär nog bli ännu billigare i mellandagarna...

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk

4GB, jag trodde minsta låg på 10gb och det är den äldsta? Nästa xbox ryktas komma redan om ett år så varför inte spara tills dess.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

4GB, jag trodde minsta låg på 10gb och det är den äldsta? Nästa xbox ryktas komma redan om ett år så varför inte spara tills dess.

Minsta hårddisken låg på 20GB (Xbox Premium). Gamla Arcade hade 256mb inbyggt minne

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

4GB, jag trodde minsta låg på 10gb och det är den äldsta? Nästa xbox ryktas komma redan om ett år så varför inte spara tills dess.

Det kommer definitivt ingen ny xbox nästa år. Kanske 2013. Räkna med minst 1 år från första presentationen. OM de presenterar en ny nästa sommar så kanske till jul 2013

Permalänk
Skrivet av ozo64:

Det kommer definitivt ingen ny xbox nästa år. Kanske 2013. Räkna med minst 1 år från första presentationen. OM de presenterar en ny nästa sommar så kanske till jul 2013

Tillförlitliga källor (enligt olika nättidsskrifter) säger att microsoft kommer prestentera en del XBOX LOOP features på CES i januari och mer på E3 i vår/sommar och att release till Jul 2012 inte är omöjligt. Sony har också sagt att release av sin PS4 efter konkurrenten skulle vara mycket dåligt så dom kan också bli pressade till ett tidigare tillkännagivande och tidigare release.

Permalänk
Medlem
Skrivet av magnusifk:

det var ju bra, då sparar jag ju 500 spänn

ingen bra idé..

lägg hellre dom 500 och köp en 250gb
Du kan göra så mycket mer med boxen då tex, ladda ner demos,DLC, lägga in musik,installera spelen= mindre laddningstider, till vissa spel får man även extra skivor så man kan installera fler banor/bilar osv till spelet tex forza 4

Mvh

Visa signatur

"Mod är vad den fege tar till när han inte törs"- Sven-Erik Ivar Marklund

Permalänk
Rekordmedlem

Man vill inte spela från dvd om man slipper, boxen låter mera och det är segare än att köra installerade spel, ju mera hd utrymme desto bättre!

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Det är väl inget "vanligt" problem?

Min krysslåda från 2006 fungerar fortfarande ypperligt.

Beror ju på hur mycket man spelar, men visst fanns det 2 eller kanske fler olika DVD-spelare i "krysslådorna"? Kanske nåt märke som sliter mer än dom andra?

Skapligt pris om man nu gillar bilspel kanske finns nån annan bundle som passar bättre men under 2000:- är inte fel för en slim 250GB

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=648256

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Zeuxlarsson:

Tillförlitliga källor (enligt olika nättidsskrifter) säger att microsoft kommer prestentera en del XBOX LOOP features på CES i januari och mer på E3 i vår/sommar och att release till Jul 2012 inte är omöjligt. Sony har också sagt att release av sin PS4 efter konkurrenten skulle vara mycket dåligt så dom kan också bli pressade till ett tidigare tillkännagivande och tidigare release.

De tillförlitliga källorna skulle jag väldigt gärna vilja se. Care to share? Alla "tillförlitliga källor" jag sett (Kotaku etc.) pekar snarare på Q3/4 2013 som tidigaste potentiella release, men antagligen senare än det.

Permalänk
Medlem

En ny konsoll till julen 2012 kan han ju fortsätta drömma om.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk

ska nog köpa ett ps3 istället, testade det hos en kompis och det verkar bra, så visste jag inte att man behövde betala för xbox live.. lol

Permalänk
Avstängd

DONT DO IT ! Har båda konsolerna, och ja xbox kostar i månaden, men online delen funkkar också 100x bättre änn PSN.
Spelade Uncharted spelen + god of war 3, efter det samlar playstationen endast damm

Visa signatur

Chassi: Coolermaster HAF XB PSU: Silverstone Strider 850W, MB: MSI Z87-G45, CPU: Intel I5-4670K @ 4,2Ghz (Corsair H100i), GPU: MSI GTX 970 Gaming RAM: Kingston HyperX 16Gb DDR3 1600Mhz, HDD: 2x Samsung F3 7200rpm 1TB, SSD: Samsung 830 series 128Gb, OS: Win 8.1, Skärmar: LG 55" FullHD & Dell 23'' UltraSharp U2312HM.

Permalänk
Skrivet av magnusifk:

ska nog köpa ett ps3 istället, testade det hos en kompis och det verkar bra, så visste jag inte att man behövde betala för xbox live.. lol

Betala för live? Konstigt, har inte lagt ut en krona på det sen starten way back.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av quattro-2.6:

Betala för live? Konstigt, har inte lagt ut en krona på det sen starten way back.

Skickades från m.sweclockers.com

Då har han nog premium eller vad det nu heter.

Visa signatur

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.

Permalänk
Skrivet av onYYx:

Då har han nog premium eller vad det nu heter.

Yep, gold kostar.
Men ingen tvång att ha det så det kvittar.

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB