klarar min dator av Mw3?

Permalänk

klarar min dator av Mw3?

Jag hade tänkt att köpa COD för första gången, men är inte helt säker på att det går så bra.

specs :

moderkort : Gigabyte GA-K8NF-9-RH
CPU : AMD Athlon 64 3800+ Core speed = 2400 MHz
RAM : DDR 1GB
SPD : 2.50 V
GFX : nvidia geforce 7600 GS

Jag kan spela CSS på 120fps+ med högsta grafik och resolution.

vad skulle jag kunna få för FPS på mw3?

Permalänk
Medlem

tror inte att du kommer kunna starta spelet ens

Visa signatur

Chassi: H2 | Processor: Ryzen 3950x| 64GB DDR4 | 1tb m.2| Grafikkort: RTX 3070 | Nätaggregat: Corsair, 800W modulär | Tangentbord: ASUS ROG Falchion 65% MX Brown Wireless | Mus: Logitech MX518 | Skärm: 32"

Permalänk
Hedersmedlem

Testa här http://www.systemrequirementslab.com/referrer/srtest
Sidan ger väl inte ett absolut 100%-igt svar men du får iaf en humm om vad du kan vänta dig.
Det är fullt spelbart på min e6750 med 8800gt i 1920*1080 medium.

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk

Blir nog lite svårt ja... Men om du bara ska spela mw3 så kostar en ny dator som pallar det inte mycket

Permalänk

ja kollade på systemrequirementslab och mötte inte minimum req.
tack iallafall!

Permalänk

jag googlade runt lite och det sägs att ''systemrequirementslab'' a.k.a ''canyourunit'' gör fel, så jag ska testa att köpa mw3.

Permalänk
Medlem

även på dom absolut lägsta inställningarna kommer det vara som ett bildspel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av magnusifk:

jag googlade runt lite och det sägs att ''systemrequirementslab'' a.k.a ''canyourunit'' gör fel, så jag ska testa att köpa mw3.

Berätta hur det flöt på när du testat det så ska jag komma på något roligare du kunde göra med dina 400 kronor istället för att kasta dom i sjön.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Kör med min gt 230 på hyfsad höga inställningar med runt 40 fps o.O är inte en gt 230 nästan likadant som en 7600?

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Inaktiv

Visst gör det fel ibland, men i ditt fall är det inte ens värt att chansa. Du slösar dina pengar.

Permalänk

Jaha då kanske jag ska köra på COD 4 då.

Permalänk

Jaha då struntar jag i mw3, kollade på en liknande sida och står att jag kan köra mw2.
hade gärnat vilja köra mw3 med mina kompisar men mw3 är väl ändå väldigt likt eller?

edit : sorry för dubbel post, skulle redigera den första men tog citera utan att märka det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av magnusifk:

Jag hade tänkt att köpa COD för första gången, men är inte helt säker på att det går så bra.

specs :

moderkort : Gigabyte GA-K8NF-9-RH
CPU : AMD Athlon 64 3800+ Core speed = 2400 MHz
RAM : DDR 1GB
SPD : 2.50 V
GFX : nvidia geforce 7600 GS

Jag kan spela CSS på 120fps+ med högsta grafik och resolution.

vad skulle jag kunna få för FPS på mw3?

nej, 2gb DDR2 minnen är nog minimum och din processor är nog lagom slö och ditt grafikkort är också skit, du kanske får igång det på low

Permalänk
Medlem
Skrivet av magnusifk:

Jaha då struntar jag i mw3, kollade på en liknande sida och står att jag kan köra mw2.
hade gärnat vilja köra mw3 med mina kompisar men mw3 är väl ändå väldigt likt eller?

edit : sorry för dubbel post, skulle redigera den första men tog citera utan att märka det.

Samma motor, samma bildspel.

Visa signatur

Bärbar MacBook Pro 15" Mid '14 l
Mobil Iphone 8 l

Permalänk

skulle bara säga att jag har köpt mw2 idag, och det är runt 50 fps på lägsta inställningar, ångrar mig ändå inte