Permalänk
Skrivet av Åkan:

Det ska väll vara 7.62 inte 7.68.

Men i alla fall den har grövre kaliber vilket innebär att den är ju till för att döda dig, jämfört med 5.56 som är till för att skada dig.

Då borde det ju vara så i spelet att G3:an skall ge mer skada an M16, G3.an borde ta lika mycket som en MG i spelet.

Men vill påminna dig om att G3:an är inget sprej vapen heller så det där med skotten är ju skit i samma, du får helt enkelt köra semi med det.:D

I verkligheten är skillnaden inte så stor mellan 7,62 och 5,56 när det gäller kroppsskador vilket är en av anledningarna att 5,56 blev NATO-standard.

I vissa lägen gör 5,56 mer skada.

Visa signatur

i5 2300
8 GB 1333
XFX HD 6870 1 GB
Cooler master silent pro 500w
Cooler master 690 II

Permalänk
Medlem

Flashlight är inte nerfad!

Permalänk
Medlem

Uppdaterade och nu startar skiten inte ens... Grattis!

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem
Skrivet av 100mbit:

Vad dom skulle göra är att ändra vinklen på den mobila AA så den inte går att rikta i marknivå utan bara rakt upp och snett uppåt.

Word. Just nu används den mest för att döda hjälplösa soldater som springer för sitt liv. Canals någon?

EDIT: Ta ta bort all form av explosiva vapen förutom handgranater på infanteri-only banor/servrar. Och ta för h-vete bort IRNV från Hardcore squad death match, som är det enda jag spelar pga. RPG-festen i normal mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nevada:

Fan ska dom nerfa SCAR-H för. Den har ju grovkalibrig ammunition så det är klart att den ska göra högre skada än dom andra vapnena.

En gunner i en tank skjuter iväg .50 cal skott. Tycker du det hade varit rimligt att den skulle one shotta i ett spel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rqgeezus:

Flashlight är inte nerfad!

Det är ingen ficklampa, det är en strålkastare. Men seriöst, IRNV är det som är behov av nerf, flashlight är en fis i rymden i jämförelse...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haglund:

Det är ingen ficklampa, det är en strålkastare. Men seriöst, IRNV är det som är behov av nerf, flashlight är en fis i rymden i jämförelse...

IRNV är ej nerfad, testate precis nyss drog 32-9

Permalänk
Medlem

" General performance and loading time improvements " Bullshit säger jag.... nästan sämre faktiskt.

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur man installerar denna patchen i orgin ? För när man klickar på den i battleloggen så kommer bara orgin upp och inget händer.

Tacksam för svar

Visa signatur

**Intel Core i5 2500k @ 3.3 ** Corsair 4GB DDR3 1600MHz/CL9/VENGEANCE ** XFX Radeon HD6970 2048MB ** Fractal Design Core 3000** Asus P8P67 PRO ** Win7 Ultimate * Intel 320 SSD 80gb *Samsung TFT 24" S24A350H LED* Xbox 360 Slim * Gamertag: Quill3s

Permalänk
Medlem

Lite tråkigt att dom nerfar Stinger och Igla.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av knaz:

Tror anledningen till att dom nerfar stinger beror mycket på att alla och deras mamma spelar engineer. Det är ett konstant lockon ljud när man kör på en 64 spelar conquest server. Har märkt att om jag vill flya så får jag gå in på 32 spelar servers för att inte ha en konstant lock på helikoptern. Sen att man kan ha stinger/rpg och antitank mine tycker jag e lite dumt, tycker dessa saker borde gå på samma slot. Sen hoppas jag att det kommer stöd för o stänga av vissa vapen på vissa kartor, som tex rpg och grenade launcher på metro conquest. Det är ju bara ett konstant exploderande av folk som randomly skjuter iväg sin skit, kör man på server med friendly fire dör man oftare av team mates än fiender på merto conquest har jag märkt, om man inte själv är en av dom hjärndöda zombies som står längst bak o skjuter raketer.

Exakt, det är sjukligt irriterande när choppar och du aldrig vet vad som lockar på dig. Visst spelar det roll om du är bra, jag dör inte ofta av en stinger men deras lockrange är ju helt otrolig. Sen gör dom ofta att du hovrar runt som en galning och släpper flares och sen kollar man ifall det är flygplan/choppers som håller på.

Har tröttnat på att köra chopper dels för dmg på raketer när man kör gör ju ingenting.... Går ju knappt att sänka en tank efter 10 raketer. Det stod inget om dessa vad jag såg? Bara om den andra kanonen.

Sen visst stinger kan finnas kvar, sålänge LOCK rangen reduceras rejält. Men stod det så? Det var väll dmg bara? Och där tycker jag iof att en missil i sidan på vad som helst ska göra dmg.

Visa signatur

Intel Core i7 2600K 4,2GHz OC-- Gigabyte GA-P67A-UD7 REV B3 -- MSI GTX 780 TI Gaming 3 gb OC-- Samsung SSD 850 EVO 250 GB -- 2TB Seagate Barracuda Green -- Corsair 20 GB 1600MHz DDR3-- Corsair Cooling Hydro H70 CPU-kylare -- 4x Scythe 120mm Gentle Typhoon, 1450rpm -- EVGA Supernova G2 1300W, 80+ Gold -- Fractal Design Define R3, Svart -- Acer XB270HU Predator

Permalänk

Är jag den enda som inte kan köra spelet överhuvudtaget nu? Gick inte att uppdatera, så utförde en reparation och spelet uppdateras således. Därefter är det bara "svart" när jag går in på en server, jag hör ljudet, men får ingen bild.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elvis_z89:

Är jag den enda som inte kan köra spelet överhuvudtaget nu? Gick inte att uppdatera, så utförde en reparation och spelet uppdateras således. Därefter är det bara "svart" när jag går in på en server, jag hör ljudet, men får ingen bild.

Nått är fel jag kan spela som förut.

Permalänk

Njah, verkar vara något fel på patchen dessvärre! Börjar dyka upp allt fler trådar på EA:s forum:
http://forum.ea.com/eaforum/forums/show/3982.page

Varken Single- eller Multiplayer fungerar, kul!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rqgeezus:

IRNV är ej nerfad, testate precis nyss drog 32-9

Tack för att du dödar spelet.

Permalänk
Medlem

Nu dog precis battlelog för mig verkar det som.. kan se servrarna men inte se ping eller trycka på dom samt join knappen är inte där.

Permalänk
Avstängd

Skulle gärna vilja se Javelin fixad. Vet inte hur många gåner den bara slår ner nån meter innan fordonet man siktar på.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Pratade men en i supporten nyligen då jag inte kan uppdatera. Han sade att jag var tvungen att uppdatera PunkBuster och Origin manuellt via deras webbplatser. Sedan skulle jag installera om Battlefield 3 - Kul!

Permalänk
Medlem

haha att dem inte skäms ! de hade alpha OCH öppen beta och CLOSED BETA ändå sitter 30manna team och jobbar arslet av sig för att försöka få denna tidiga beta till ett helt spel ... man blir inte förvånad längre ! släppa ofärdiga spel är ju nu mera standard i spelvärlden... nu får ja inte ens igång dyngan bådar ej gott har avinstallerat modernkonsollware 3 just nu , är lite så ja ångrar mig för då battlelog ej funkar och sena nätter då ja hittar 9st bf3 servrar så skulle det vara påpassligt att ha nåt skitspel att spela medans

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Avstängd
Skrivet av dauit:

Så ja, nu blir förhoppningsvis enklare att köra med kompisar när man kan mer eller mindre skapa egna squads!
Hoppades dock på en boost i jeten, lite för långsamma för min del!

Skickades från m.sweclockers.com

Misstänker att det tom kommer att bli svårare, är det nån som låser en squad och bjuder in en vän så blir det ju 2 person i laget som inte kommer att kunna joina en squad pga att det inte finns plats.
Kan man låsa en squad när man är ensammen? då kan du ha 8 låsta squads och 24 personer i ditt lag som inte kan joina en squad bara för att dom inte har lagt till några squads. Hur svårt kan det vara? Så jävla fail, det är som om Dice inte ens testar spelet på PC.

ficklampan, irnv, javelin, squad voip och colorblind mode är ju saker dom verkligen skulle behöva fixa och dom två första lovade dom att dom skulle fixa men istället så buffar dom AA mot inf och gör det svårare att skjuta ner jets/helis.

Man slutar aldrig att förvåna sig...

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av mattias_gbg:

Ser man, kan du döda med ett "hugg" ?

Ja jag kan döda med ett hugg även om jag inte kommer bakifrån, men missar jag animationen så måste jag veva för glatta livet

Visa signatur

Mobo, Prime Z390-A - CPU, I7 9700K @ Stock (so far), Be Quiet Dark rock 4 - MINNE, 16gb Vengance RGB 3200Mhz - GPU, RTX 2070 Gaming OC - HDD, 2 x Samsung EVO 860 (500gb)

Permalänk
Medlem

Varför är det black screen bugg bara för man uppdaterar?
Hur inkompetent måste man vara för att jobba på DICE egentligen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haglund:

Är du på riktigt? Hur ofta dör man inte av SCAR-noobs? Det är i stil med F2000 vad gäller OP. Ska engineer ha ett assault rifle-klassat vapen OCH RPG? Det låter som att du älskar obalans. Annars håller jag med om allt du sa.

Är Scar ett noob vapen?

Du har 20 skott och det flaxar hejvillt om du håller in avtryckarn, ett skott i taget ska det skjuta och då är det väll inget NOOB vapen??

(Varför ska alla hålla på med det löjliga uttrycket nOOb egentligen,du är en noob för du använder det och det, du dödade tre med en m9 pistol---NOOOOOBBB för det öööööhhhh vaaa????)

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonthan:

Är Scar ett noob vapen?

Du har 20 skott och det flaxar hejvillt om du håller in avtryckarn, ett skott i taget ska det skjuta och då är det väll inget NOOB vapen??

Dina 3första skott sitter ändå alltid på mål så man är död direkt.
Scar var för op, nuff said.

Permalänk

Det första jag bemöts av efter patchen är "Battlefield 3 har slutat att fungera". Jag som trodde patchen fått sin prio att åtgärda denna typer av krascher. Guess not.

Permalänk
Avstängd

10% kvar av nedladdningen, håller tummarna för att det ska starta iaf.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Åkan:

Det ska väll vara 7.62 inte 7.68.

Men i alla fall den har grövre kaliber vilket innebär att den är ju till för att döda dig, jämfört med 5.56 som är till för att skada dig.

Då borde det ju vara så i spelet att G3:an skall ge mer skada an M16, G3.an borde ta lika mycket som en MG i spelet.

Men vill påminna dig om att G3:an är inget sprej vapen heller så det där med skotten är ju skit i samma, du får helt enkelt köra semi med det.:D

Ehhh, det finns skillnader mellan 7.62x51 och 5.56x45;
* En 7.62-kula väger mer än en 5.56-kula
* 5.56-kulan har högre utgångshastighet än 7.62-kulan
* Rekylen är större i ett vapen som skjuter 7.62, jämfört med ett 5.56
Så på "korta" avstånd gör en 5.56kula mer skada än en 7.62-kula pga den har högre rörelseenegi. Men på "långa" avstånd är en 7.62-kula att föredra för den "når" längre. Iom sin vikt har den en flackare bana än 5.56. Det är därför prickskyttevapen oftast använder "grövre"kalibrar.
Läs valfri skilldring ifrån soldater som tjänstgort i Afhagistan etc. Det väljer vilket 7.62 vapen som helst över 5.56. På grund av de stora stridsavstånden avstånden.

Vad jag tycker Dice misslyckats med lite är att de har förstört MP7:ans 4.6x30 ammunition.
4.6 ammunution är ruskigt bra på korta avstånd men värdelös på lite längre. I BF3 och BF2 är den mer eller mindre likställd 9x19.

Men, det är ju ett spel så vi kanske inte skall gnälla alltför mycket på avsaknad av realism...

Permalänk
Medlem

Nån som lyckats få igång spelet efter update???????????

Får "Could not join server ()" när jag försöker joina server. Bra jobbat med patchen. Funkade ju hur bra som helst innan update...

Visa signatur

CM Storm Sniper Black Edition - Corsair HX 750W - RESERATOR 1 - ASUS P8P67 PRO - Intel® Core™ i7-2600K@4,5GHz - G.Skill Rippjaws PC12800 8Gb - INTEL X-25m 80Gb - Corsair SSD Force Series™ GT 120GB - ASUS GeForce GTX 560Ti@980MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av z@mbie:

Nån som lyckats få igång spelet efter update???????????

Hmmm, så var det det här med att testa patchen innan man släpper den....
LoL
Det ser ut som att det behövs en patch till patchen!

Permalänk
Medlem

Jo då. Mitt funkar helt utmärkt

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR