Permalänk
Medlem

HW- monitor

Märkte nu när ja testade att klocka min i5 2500k så visade hw monitor att TMPIN0 och TMPIN1 väldigt höga siffror runt 100 grader. den visar inte det när ja kör med stock 3,3ghz är detta något att va orolig över eller är de bara så att den läser fel värde? Körde BF3 i nån timme innan ja såg detta och hade inga problem fast den visade så högt.

Tack på förhand.

Visa signatur

Besök oss på www.dirtyswedes.com en svensk funplay clan!

Permalänk
Benchmaskin 🍞

är ganska säker på att den inte skulle klara så höga temperaturer under en längre tid, kan även informera om att enligt HWmonitor så ligger min SSD på 128 grader statiskt, även fast den är precis ovanför en 180mm fläkt.

Permalänk
Medlem

HWmonitor visar 68° som max, full load, på min 2500K. Skulle bli livrädd om den visade såna där siffror. Vad kör ni för kylare?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

är ganska säker på att den inte skulle klara så höga temperaturer under en längre tid, kan även informera om att enligt HWmonitor så ligger min SSD på 128 grader statiskt, även fast den är precis ovanför en 180mm fläkt.

Jag märkte att den går upp i temp typ en halv sekund sen går den ner till 30-40 grader. Så tror nog de är en bugg eller nåt. Haha 128 grader ja de stämmer ju inte iaf.

Visa signatur

Besök oss på www.dirtyswedes.com en svensk funplay clan!

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohnnyGreed:

HWmonitor visar 68° som max, full load, på min 2500K. Skulle bli livrädd om den visade såna där siffror. Vad kör ni för kylare?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har min klockad till 4.1 Ghz och load temp är 55 grader på processorn. Har en corsair H60 som kylare. Problemet är vad är TMPIN0?

Visa signatur

Besök oss på www.dirtyswedes.com en svensk funplay clan!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pajreten:

Jag har min klockad till 4.1 Ghz och load temp är 55 grader på processorn. Har en corsair H60 som kylare. Problemet är vad är TMPIN0?

tänker anta att det är kärna.

Kan dock tillägga att buggar med avläsningsprogram är långt ifrån ovanligt (min core-temp kan ibland få för sig 10-16 graders skillnad mellan core1 och core 3 <.<)

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka
Main Rig: Fractal Design Define 7 | ASUS ROG Crosshair x670E Hero | Ryzen 9 7900X | ROG Strix LC 360 | ASRock Radeon RX6900XT | Corsair 32GB 5600MHz LP | Samsung 970 EVO Plus 500GB & 870 QVO 2T
Laptop: ASUS K56CB