ointreserad tjejspel tips

Permalänk
Medlem

ointreserad tjejspel tips

Tänkte försöka få tjejen att börja spela lite. hon är 30 bast och gillar egentligen inte dataspel. Det hon har gillat är tetris, sudoko wordfude, iphone stuff alltså.
vi har en ps3. Så vad tror ni? skulle tro att pussel saker är intressant men öppen för förlsag. Det behöver inte vara nytt. döda är helt ointressant!!!

SwTor kommer ju nu så hon måste sysselsättas

mvh Peter

Visa signatur

Stavfel och syftningsfel förekommer!!!

Chassi: NZXT H2 Midi Tower Svart | Nät Agg: Corsair TX V2 650W PSU |Moderkort: ASUS P8P67 PRO B3, Socket-1155 Processor: Intel® Core™ i5-2500K | SSD: Corsair SSD Force Series™ 3 120GB | HD: Western Digital Caviar® Black 1TB | CD: Samsung DVD±RW Writer, SH-222AB

Permalänk
Inaktiv

little big planet kanske

Permalänk
Medlem

Har man inget intresse så är det svårt att bygga upp något, det bästa vore ju om ni tog en spa weekend tillsammans och sket i allt vad data heter det kommer hon nog uppskatta mer

Alternativ två är väl att ni bygger en dator till henne med och skaffar ett Sw:tor konto så ni kan spela tillsammans.

Permalänk
Medlem

Har hon testat WoW? Tjejer brukar gillar MMORPG, typ Maple Story och Tibia.

Visa signatur

Ingen part kan vinna eller förlora en diskussion, då en diskussion är för gruppens gemensamma utveckling kring ett ämne.
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Varför ens "tvinga" henne att börja spela?

Är väll bra att iaf EN i hus hållet inte lever bakom skärmen och istället tar hand om hushållet osv.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Syche:

det bästa vore ju om ni tog en spa weekend tillsammans och sket i allt vad data heter det kommer hon nog uppskatta mer

Det förslaget tror jag också på.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Jag har testat att introducera spelande till frugan... can't be done... men det var nära med Heavy Rain

Visa signatur

ASRock P67 Extreme 4 REV B3 | Crucial 32GB (4x8192MB) CL8 1600MHz Ballistix Tactical | Intel Core i5 2500K @ 4,3 GHz | Noctua NH-D14 | GeForce GTX 970 | FD 1000W | Fractal Design Define R3

Permalänk
Medlem

The Sims? Många "icke-gamers" som brukar lira det har jag fått känslan av.

Visa signatur

FD Torrent | Z690 Formula | i7 12700K | 32GB DDR5 | GTX 3080 Ti | STRIX 850W | PG279Q

Permalänk

Trivial Pursuit gjorde succe här hemma.
Finns till PS3

Singstar brukar funka också

Permalänk
Medlem

Hemma så köpte jag L4D2 på steam när det reades ut Jag satt kanske 10 min och spela innan jag insåg att det inte var något för mig.

Men frugan frågade "Vad är det där för spel? Får jag prova"

Javisst tänkte jag. Och nu är jag tvungen att köpa en ytterligare dator åt henne så min blir ledig

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av facksejk:

Tänkte försöka få tjejen att börja spela lite. hon är 30 bast och gillar egentligen inte dataspel. Det hon har gillat är tetris, sudoko wordfude, iphone stuff alltså.
vi har en ps3. Så vad tror ni? skulle tro att pussel saker är intressant men öppen för förlsag. Det behöver inte vara nytt. döda är helt ointressant!!!

SwTor kommer ju nu så hon måste sysselsättas

mvh Peter

Portal?

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Min sambo gillar super mario.
New super mario bros till wii gick hem

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Ge henne en uppsättning datordelar och en flaska LN2 så var det väl fan om intresset inte kommer igång

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Json_81:

Min sambo gillar super mario.
New super mario bros till wii gick hem

Även jag tänkte på Mario men det blir lite svårt på en PS3.....................

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ant3:

Varför ens "tvinga" henne att börja spela?

Är väll bra att iaf EN i hus hållet inte lever bakom skärmen och istället tar hand om hushållet osv.

Här var vi negativ ser jag. Vaknat på fel sida idag kanske?

OnT:
The Sims är ju ett spel som i princip alla kan spela, även om dem aldrig har spelat förut.

Visa signatur

LAIN\Asus Maximus VI Gene, Intel Core i5 4670K, HyperX Savage 16GB 1866MHz, Asus GTX 1070 FE, Corsair AX760, SilverStone Sugo SG10B, NZXT Kraken X31, Samsung 850 Evo 500GB\
Beyerdynamic DT990 600Ω, O2+ODAC, AntLion ModMic V4 Uni + Creative SB Play! 2, Asus VG248QE, Zowie EC1, Filco Majestouch-2 TKL (MX Brown)

Permalänk
Medlem

ja the sims är poppis är det enda min sambo spelar och har då inget spel intresse alls spec sims 3 med massa tilllägg som tar 10år att lägga in ^^

Permalänk
Medlem

har precis samma sak hemma. min tjej är snart 30 och gillar verkligen inte tv/dator spel.
hon gillade gamla 8bit ned.. typ mario och puch-out. har försökt introducera många spel genom åren men det går icke.
var nog som mest i spel letar taget när mitt wow beroende var på topp.
men det är näst intill omöjligt att få nån att gilla spel när dom aldrig gjort det förrut.
så du får nog hitta nått annat som hon gillar att göra på sin fritid.
jag har bokat in tjejen på spa helg precis innan jul lagom till swtor släppet

Visa signatur

Datorn: G4:a goes imperial
Fear can never kill u

Permalänk
Medlem

Kolla runt på PS store efter diverse puzzel?

brukar finnas demo att ladda ner och testa.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk

DC Universe Online! Free-2-play på Ps3 nu

Visa signatur

CPU: i5-10600kf Stock
Minne: Corsair 4x8GB DDR4 2666MHZ GPU: MSI RTX 3070ti
Det där med citat är inte så dumt

Permalänk

Att tycka någonting är roligt är oftast i korrelation med hur lätt man har för något.

Det är omöjligt att utveckla resonemanget utan att använda sig utav stereotyper. Men fokusera på de varianter av spel hon har lätt för, det kommer troligtvis vara de spel som hon finner är roligast.

Visa signatur

Vill ni ha svar, så citera!

Permalänk
Medlem
Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Ant3:

Varför ens "tvinga" henne att börja spela?

Är väll bra att iaf EN i hus hållet inte lever bakom skärmen och istället tar hand om hushållet osv.

Hur vet du att hon inte kommer att kunna ta hand om hushållet och spela dator/ps3?

Visa signatur

| Corsair 800D | AMD Phenom II 965BE @ 3.7 | Corsair AX 1200 | Corsair Vengeance 2x4gb | Asus Crosshair V Formula | Asus 6970 DC II | WD Black 1TB |

| Sennheiser 360 | BenQ XL2410T | Logitech G19 | Ace Edge 3200 |

Permalänk
Medlem

Skyrim! Min flickvän fasnade för det instant, helt otroligt.

Visa signatur

Fractal Design Arc | Asus P7P55D | Intel core i5 @ 4.0 ghz | Corsair h50, Corsair 650W | Gigabyte 6950 Windforce | Corsair DDR3 4GB @ 1600 mhz 9-9-9-24 XMS3 | Corsair Force 3 Series 60GB |

Permalänk
Medlem

Spa weekend låter ju bra men kort tidsmässigt samt dyrt. Var inne på Mario men det finns ju inte. I wow träsket har jag varit i många år och det har inte imponerat. Ska kolla portal,l4d2 och skrym. Angående heavy Rain så har problem om man är elak mot barn. La noair kanske, nån som testat!!!!

Andra idéer?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Stavfel och syftningsfel förekommer!!!

Chassi: NZXT H2 Midi Tower Svart | Nät Agg: Corsair TX V2 650W PSU |Moderkort: ASUS P8P67 PRO B3, Socket-1155 Processor: Intel® Core™ i5-2500K | SSD: Corsair SSD Force Series™ 3 120GB | HD: Western Digital Caviar® Black 1TB | CD: Samsung DVD±RW Writer, SH-222AB

Permalänk
Medlem

Är ganska svårt att få någon att gilla spel om det är helt ointressant. Mitt ex tyckte inte om spel speciellt mycket men det vi faktiskt spelade var isåfall tillsammans Mario spelen på Snes och N64, donkey kong, Sims 3, ratchet och clank till ps2, spyro, tomb raider. Ju sämre grafik och lättare kontroller ju roligare var det tydligen hahaha Inga spakar får typ förekomma.

Visa signatur

I5-750 @ 4,0Ghz | corsair 850w | Corsair 1600mhz Dominator 8GB | samsung 1TB HDD | Crucial m4 SSD 64GB | P7P55 PRO | XFX HD 6970 | Fractal Design R2 Silver window mod | Corsair H50 watercooler
"CPU: AMD Phenom X2 [Överklockad till tre känslor]"
R2:Extended Silence Fenix

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tyran26:

Är ganska svårt att få någon att gilla spel om det är helt ointressant. Mitt ex tyckte inte om spel speciellt mycket men det vi faktiskt spelade var isåfall tillsammans Mario spelen på Snes och N64, donkey kong, Sims 3, ratchet och clank till ps2, spyro, tomb raider. Ju sämre grafik och lättare kontroller ju roligare var det tydligen hahaha Inga spakar får typ förekomma.

Låter som min sambo. Hon köpte ett PS2 för att spela Harry potter spelen på men de gav hon upp efter nån timma. Sen har de används enbart till SingStar osv. När hon ska spela så är de Nintendo 8-bit som dammas av och körs varmt i nån dag/vecka sen svalnar intresset för att spela ett par månader innan det är dags igen.

Sen så går ju mobilen varm med Wordfued Angrybirds och liknande dagligen men de räknas ju inte på samma sätt.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av CorgaE:

Skyrim! Min flickvän fasnade för det instant, helt otroligt.

Samma sak här. Hon sitter och spelar det konstant nu och försöker hitta alla sido-quests som finns.

Visa signatur

Meow

Permalänk
Medlem

Min dam här hemma har gnällt i alla år tills hon av en tillfällighet testade BFBC2 På Xbox. Nu kör hon stadigt ett gäng timmar i veckan, däremot avskyr hon SP. MP i conquest ska det vara...

Dessutom är hon riktigt vass numera, brukar ligga i topp för det mesta. Hon köpte BF3 häromdagen...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem

Finns ett pusselspel som heter "Blokus" på PS Store, det kanske kan vara nåt.

Permalänk
Skrivet av Ant3:

Varför ens "tvinga" henne att börja spela?

Är väll bra att iaf EN i hus hållet inte lever bakom skärmen och istället tar hand om hushållet osv.

Precis, vem ska laga maten, diska och städa om båda roar sig på fritiden!

Annars är mitt tips indiegames, alltså typ iphonespel. Många gillar inte spel där man få lägga ner en f-rbaskat massa tip på att lära sig regler, sedan en massa tid på att tramsa. Utan vi vill ha action med en gång.

Nå mitt speltips är world of goo, denna kommer väl snart till Ipnone också?

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".