Permalänk

BF3 känns fördröjt/lagg ?

Hej,

Jag har bra FPS och spelet känns flyta bra.

Men, det känns som jag skulle sitta på modemuppkoppling fast man har 30/30 mbit, man hinner dö fast man hinner in
bakom skydd där inte kulorna går igenom, samt att gubbarna man skjuter faller ihop med fördröjning.

Hur upplever ni spelet ?, eller har jag något problem.

Visa signatur

GA-990-fXA-UD3, AMD FX-8350 , Gigabyte Radeon HD 7950 3GB GDDR5,
Corsair vengeance 8GB 1600Mhz, Intel SDD 330 180GB, Corsair TX 650W.

Permalänk
Medlem

Det är dice som inte kan koda. Detta problem har funnits sedan BF2 och kommer aldrig lösas någonsin.
Ungefär som WoWs Vanish-bugg

Det spelar ingen som helst roll vad du har för dator eller uppkoppling, den sk. rubberbandingen finns där. anledningen till att dice inte bryr sig om att fixa problemet är att de fortfarande säljer sina spel då endast en liten minoritet faktiskt bryr sig om rubberbandingen. Vill du spela ett FPS seriöst, kör CS.

Permalänk
Medlem

Det beror nog på "lag compensation" (som är det värsta som finns för oss som inte sitter på 56k modem).

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Hedersmedlem

Det har med nätkod och laggkompensation att göra. Jag vet precis vad du menar, och även jag som gammal CoD-spelare märker tydligt av fenomenet. Du får helt enkelt vänja dig. Det är många spel som har samma typ av laggkompensation, t ex Source-baserade spel.

Permalänk
Medlem

Kom igen... klart att det finns lite fördröjning i ett multiplayerspel. Eller förväntar du dig att det ska gå som i realtid fast du spelar med andra som sitter på andra sidan jorden?

Permalänk
Medlem
Skrivet av edsbyn:

Kom igen... klart att det finns lite fördröjning i ett multiplayerspel. Eller förväntar du dig att det ska gå som i realtid fast du spelar med andra som sitter på andra sidan jorden?

Kom igen... Testa tex Q3 eller dylikt och battlefield 3 och kör servers med ungefär samma ping så förstår du vad han menar..

Permalänk
Medlem
Skrivet av BesteN:

Kom igen... Testa tex Q3 eller dylikt och battlefield 3 och kör servers med ungefär samma ping så förstår du vad han menar..

Du kan inte jämföra Quake 3 med Battfield 3 tycker jag.
Quake 3 byggdes på en tid där det fanns ett stort utbud av olika uppkopplingar på olika sätt.
Dom som satt på 56k modem upp till 10mbits studentlina.

Det var otroligt obalanserat, men skillnaden var att man klagade inte och man levde med det.
Tycker att folk klagar för ofta idag på "lagg" m.m

Började spela online reda på 56k tiden och då var det snabbaste ISDN... Och dessa var
2 vanliga ord man såg och hörde.....

HPW (High Ping Whine)
LPB ( Low Ping Basterd).

// Freddan

Visa signatur

Äger en sån där PC sak men en KNAPP på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshien:

Du kan inte jämföra Quake 3 med Battfield 3 tycker jag.
Quake 3 byggdes på en tid där det fanns ett stort utbud av olika uppkopplingar på olika sätt.
Dom som satt på 56k modem upp till 10mbits studentlina.

Det var otroligt obalanserat, men skillnaden var att man klagade inte och man levde med det.
Tycker att folk klagar för ofta idag på "lagg" m.m

Började spela online reda på 56k tiden och då var det snabbaste ISDN... Och dessa var
2 vanliga ord man såg och hörde.....

HPW (High Ping Whine)
LPB ( Low Ping Basterd).

// Freddan

Jo men det är ju inte lagg han har i battlefield 3 utan det är ju "lag compensation" som ställer till det

Permalänk
Medlem

Är den där fördröjningen när man hoppar in i fordon också lag compensation?

Visa signatur

i5 3570k 3.4GHz | GTX 780 3GB | Corsair 8GB RAM | Intel 520 120GB SSD | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm | Corsair CX 600W | MSI Z77-GD55 1155 | Fractal Design R4

Permalänk
Medlem

Japp, blir tokig på att dö när jag precis kommit bakom ett skydd. Har fått för mig att det händer oftare sen efter patchen...

Permalänk
Medlem

Vänta nu, menar ni på fullt allvar att det numera finns någon kompensation för lagg så att alla får ungefär samma nivå?

Låter helt vanvettigt med tanke på att uppkopplingarna är jämnare nu än på Quake2-tiden. Då kunde någon ha 270ms med analogt modem, en annan med ISDN 80ms och en tredje satt på fiber nära servern och hade kanske 10ms. Idag har väl de flesta riktigt bra uppkoppling så någon form av större utjämning låter knasigt.

Som andra håller jag med om att det är oerhört frustrerande att dö när man tagit skydd bakom bakom ett hörn och i princip är det meningslöst att söka i skydd när väl en skottlossning brutit ut, tråkigt men precis som med politiska utjämningspaket så finns det väl någon som gillar det?