EVGA Geforce GTX 560 Ti 2Win vs GTX580

Permalänk

EVGA Geforce GTX 560 Ti 2Win vs GTX580

Såg i helgen att EVGA har/kommer att släppa ett grafikkort med dubbla GTX560.
Funderar på att köpa ett sådant kort, istället för ett GTX580. Hade planer på att köpa 2 st singel GTX560 först, men insåg att jag inte hade så mycket plats i burken.
Då gick mina tankar över till EVGA GTX580 SOC och köpa en eftermarknadskylare i stället för reff.kylaren. Men nu när jag såg detta GTX560 2win så känns det på något sätt mer värt det än ett 580.

Sedan funderar jag på hur det kommer klara BF3 på high/ultra utan massa ögongodis(kantutjämning och texturer).

Sen blir det ny skärm så jag kan spela 1080p också, har listan klar på Inet...kolla!

Graffe och skärm

Edit: Ändrade rubriken.

Visa signatur

//Broman

"Mitt liv fick en dålig start, som Göran Persson i en Go-Cart"

Permalänk
Medlem

560 kortet med dubbla prollar är på tok för dyrt. En sak vore om dom dubblade grafikminnet, men icke.
Köp ett 580 1,5gb eller till och med 3gb varianten istället.
Hög antialias och texturer äter grafikminne. Dock så ska du ju bara spela i 1080p, så det minskar ju kraven en smula.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk

Jo precis, Jag är ju inte en "ultra-nörd" så att säga, som måste ha allt på ultra för att kunna spela.
Men det blev inte enklare att göra mitt val när de släppte 560 kortet med dubbla GPU's, visst det kostar en hel del, men det gör ju 580 kortet också...Men jag har ju ett tag på mig att fundera.
Det är så jävla svårt att välja bara. :/

Visa signatur

//Broman

"Mitt liv fick en dålig start, som Göran Persson i en Go-Cart"

Permalänk
Medlem

RÄtt bra

Fick hem detta kort igår då jag va bara tvungen å testa det må säga att har väl inte nått större å gnälla på, kör ultra på bf och AA 8 å ligger mellan 40-60 fps kan dippa ner till 35 men det är VÄLDIGT sällan. har inte hunnit fippla så mycket med inställningar å klocknigar å sånt men som standard tycker jag endå det funkar som det ska ligger på 32c idle i mitt MC haff och drar upp till 60 load i bf3. Det neggativa är väl att det kan låta lite men det sitter ju 3 fläktar på skiten också får la köpa ett 560 single kort å köra 3 way sli sen

Visa signatur

Moderkort MSI z170 krait gaming | CPU i5-6600k | CPU-Kylare Cooler Master V8 GTS CPU Kylare| Ram corsair vengence low 2400mhz 16gb| SSD Corsair SSD Force Series? F120, 120GB | GPU Gigabyte RX 56 vega gaming OC | PSU Fractal design 1000w newton | Chassi Fractal design R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av blinn_ulof:

Jo precis, Jag är ju inte en "ultra-nörd" så att säga, som måste ha allt på ultra för att kunna spela.
Men det blev inte enklare att göra mitt val när de släppte 560 kortet med dubbla GPU's, visst det kostar en hel del, men det gör ju 580 kortet också...Men jag har ju ett tag på mig att fundera.
Det är så jävla svårt att välja bara. :/

Ehh om du kan köra high utan "ögongodis"(AA, AO) så räcker ju ett GTX 560 ti till det Å sen handla nytt till våren igen kanske om det nu behövs

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Splongen:

Fick hem detta kort igår då jag va bara tvungen å testa det må säga att har väl inte nått större å gnälla på, kör ultra på bf och AA 8 å ligger mellan 40-60 fps kan dippa ner till 35 men det är VÄLDIGT sällan. har inte hunnit fippla så mycket med inställningar å klocknigar å sånt men som standard tycker jag endå det funkar som det ska ligger på 32c idle i mitt MC haff och drar upp till 60 load i bf3. Det neggativa är väl att det kan låta lite men det sitter ju 3 fläktar på skiten också får la köpa ett 560 single kort å köra 3 way sli sen

Intressant, men det blir nog ett gigabyte gtx580 3gb, så kan man köra på rätt bra med inställningarna. Men tack för infon!

Skrivet av krrjon:

Ehh om du kan köra high utan "ögongodis"(AA, AO) så räcker ju ett GTX 560 ti till det Å sen handla nytt till våren igen kanske om det nu behövs

Mjo, men det är ju bara mina tankar, jag köper hellre ett värre kort och kör på det utan att maxa istället för köpa ett "mindre" kort och nästan maxa det.
Läger en beställning på fredag morgon(Hejja lön!) på både kort och kylaren, hdmi adapter och eventuellt hdmi kabel.

Skärm och sånt kommer jag köpa nästa lön, kanske nu, om jag har råd...fast...det är ju snart jul!

Visa signatur

//Broman

"Mitt liv fick en dålig start, som Göran Persson i en Go-Cart"

Permalänk
Medlem

Ifall du inte visste det så fungerar bf3 bättre med två gpuer. Och eftersom det är två 1gb kort så utnyttjas mellan 1-2gb, om jag kommer ihåg rätt. Fast sen så skalar ju inte sli helt perfekt.

Permalänk

Och sedan så speglar de vram...vilket gör 1gb i minsta laget, då det är rekomenderat att man ska ha 1,5gb enligt SweC testet.(orkar inte länka just nu.)

Så det är som folk har skrivit, hade det varit 2x2gb eller 1,5x2 så hade det varit en annan femma.

Visa signatur

//Broman

"Mitt liv fick en dålig start, som Göran Persson i en Go-Cart"

Permalänk
Medlem

560ti 2 win

Och har testat å pillat lite nu och gjorde en miss från början, altså hade glömt å ställt in sli i kontrolpanelen och ja nu går då allt bra mycket smidigare kör allr på ultra och maxat AA samt klockat kortet lite.
och ja det går felfritt mellan 50-90 fps. då jag inte har nån max fps inställd. inget lagg så långt ögat kan nå och det ligger runt 65-70c i load.

Som sagt är riktigt nöjd med detta kort då det funkar så pass bra i bf3 men endå 2x 1gb GPUs

Visa signatur

Moderkort MSI z170 krait gaming | CPU i5-6600k | CPU-Kylare Cooler Master V8 GTS CPU Kylare| Ram corsair vengence low 2400mhz 16gb| SSD Corsair SSD Force Series? F120, 120GB | GPU Gigabyte RX 56 vega gaming OC | PSU Fractal design 1000w newton | Chassi Fractal design R4