Artefakter I bios och vid windowsinstallation med Gainward Geforce GTX 580 3072MB

Permalänk

Artefakter I bios och vid windowsinstallation med Gainward Geforce GTX 580 3072MB

Hej har precis öppnat lådan till min nya dator med från komplett...har köpt den färdigmonterad fast utan operativsystem. Problemet är just nu att redan från bios så visar skärmen artefakter (gammal skärm och den funkar) Även i windowsinstallationen gör den detta ....försvinner det när man uppdaterar drivrutinerna? är det en biosinställning? Har asus P8Z68V Pro......någon annan som haft samma bekymmer?

är grymt besviken just nu men får pilla vidare!

Visa signatur

ASUS P8Z68-V PRO, Cooler Master HAF X Big Tower Svart, Corsair HX 850W 80 Plus Silver, Modular, Corsair SSD Force Series 3, 90GB, Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB CL9, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Intel® Core i5-2500K@4.3Ghz, Corsair Hydro H80i, Seagate Barracuda® 7200.12 1TB, Sony Optiarc DVD±RW Writer, Asus Xonar D2.

Permalänk

Det finns bara ett sätt att ta reda på det;) (om det bara är tillfälligt)

Visa signatur

Lian Li PC-B25FB | Gigabyte P67A-D3-B3 | i5 2500k @ 4.3GHz | Vengeance 8GB | Asus 970 Strix DirectCu II | Corsair AX 750W | Crucial m4 64GB | DarkRock Pro C1 | O2+ODAC portable mod | Beyerdynamic DT 880 Pro 600Ω

Permalänk
Medlem
Skrivet av soldierfrilla:

Hej har precis öppnat lådan till min nya dator med från komplett...har köpt den färdigmonterad fast utan operativsystem. Problemet är just nu att redan från bios så visar skärmen artefakter (gammal skärm och den funkar) Även i windowsinstallationen gör den detta ....försvinner det när man uppdaterar drivrutinerna? är det en biosinställning? Har asus P8Z68V Pro......någon annan som haft samma bekymmer?

är grymt besviken just nu men får pilla vidare!

Vilken sorts artefakter?

Testa att dra ut grafikkortet och köra med ett annat/moderkortets inbyggda grafik.

Permalänk

tunna streck över skärmen...har det även i WIndows nu....har provat så att grafikkortet sitter fast och det gör det

=/

Visa signatur

ASUS P8Z68-V PRO, Cooler Master HAF X Big Tower Svart, Corsair HX 850W 80 Plus Silver, Modular, Corsair SSD Force Series 3, 90GB, Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB CL9, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Intel® Core i5-2500K@4.3Ghz, Corsair Hydro H80i, Seagate Barracuda® 7200.12 1TB, Sony Optiarc DVD±RW Writer, Asus Xonar D2.

Permalänk
Medlem

Felanmäl till Webhallen på en gång, man ska -inte- få artefakter i BIOS, då är något galet.

Visa signatur

Professionals are predictable. It's the amateurs that are dangerous.

Permalänk

Har fått den från komplett iofs så kanske ska kontakta dom ;D

Visa signatur

ASUS P8Z68-V PRO, Cooler Master HAF X Big Tower Svart, Corsair HX 850W 80 Plus Silver, Modular, Corsair SSD Force Series 3, 90GB, Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB CL9, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Intel® Core i5-2500K@4.3Ghz, Corsair Hydro H80i, Seagate Barracuda® 7200.12 1TB, Sony Optiarc DVD±RW Writer, Asus Xonar D2.

Permalänk

well kan inte installera drivrutinerna till grafikkortet ordentligt den startar i felsäkertläge hela tiden och varnar för att jag ska uppdatera drivarna till grafikkortet fast jag har gjort detta flertal gånger. KOllar jag enhetshanterarn så säger den att windows ar inaktiverat kortet för att det är något fel på det.

så jag antar att det är kapput då helt enkelt....har även provat att ta ut det och satt i det igen för att utesluta att det inte satt i ordentligt från början....fler tips mottages!

Visa signatur

ASUS P8Z68-V PRO, Cooler Master HAF X Big Tower Svart, Corsair HX 850W 80 Plus Silver, Modular, Corsair SSD Force Series 3, 90GB, Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB CL9, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Intel® Core i5-2500K@4.3Ghz, Corsair Hydro H80i, Seagate Barracuda® 7200.12 1TB, Sony Optiarc DVD±RW Writer, Asus Xonar D2.

Permalänk

Trasigt grafikkort, kontakta Komplett imorgon! dra inte ut på det för länge.

Visa signatur

Här skryter vi om vem som lägger ut mest pengar på hårdvara.

Permalänk

nej det tänker jag verkligen inte göra är sjukt sugen på att bara skicka tillbaka allting och häva köpet.....så jävla besviken att det inte finns ord!

Visa signatur

ASUS P8Z68-V PRO, Cooler Master HAF X Big Tower Svart, Corsair HX 850W 80 Plus Silver, Modular, Corsair SSD Force Series 3, 90GB, Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB CL9, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Intel® Core i5-2500K@4.3Ghz, Corsair Hydro H80i, Seagate Barracuda® 7200.12 1TB, Sony Optiarc DVD±RW Writer, Asus Xonar D2.

Permalänk

Snackade med komplett och dom tog tillbaka grafikkortet utan några större frågor...drog hela min story och de verkade också tro att det var grafikkortet som blivit utsatt för fraktskada....får hoppas att så är fallet så att jag äntligen kan få äga på riktigt i BF3 och inte köra allt på LOW i 1680x1050 med 25 FPS ;P

Visa signatur

ASUS P8Z68-V PRO, Cooler Master HAF X Big Tower Svart, Corsair HX 850W 80 Plus Silver, Modular, Corsair SSD Force Series 3, 90GB, Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB CL9, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Intel® Core i5-2500K@4.3Ghz, Corsair Hydro H80i, Seagate Barracuda® 7200.12 1TB, Sony Optiarc DVD±RW Writer, Asus Xonar D2.