Hur går man upp i liga?

Permalänk
Medlem

Hur går man upp i liga?

Hejsan, jag och min vän har lirat mycket 2v2 just nu och vi dominerar silver ligan i 2v2 och vi vill gärna gå upp i guld. Hur gör man detta? vi ligger etta och har väl vunnit 15-20 matcher och förlorat 5-7 matcher medans vi legat 1:a. Äre bara nöta på eller ska man göra nånting annat?

MVH

Permalänk
Medlem

Tja, det är bara nöta på, att ligga 1a i en av silvor ligorna betyder tyvärr inte att man är nära guldligan ännu, då allt är poäng baserat, om övriga i eran silver liga har låga poäng så är det lätt att ligga etta, men det krävs att man har tillräckligt med poäng för att hamna i top 50 i guld för att gå upp. Det för att bevisa att man verkligen platsar i ligan ovanför. Blizzard vill vara noga så att folk inte studsar upp och ner i ligorna.

Visa signatur

Gaming: Playstation 5 | Server: FreeBSD | Core i5-3570k | Fractal Design Define C | Corsair 16GB RAM | HTPC: RPi5 | LibreElec | Chromecast | Laptop: MacBook Air M1 2020 | Phone: iPhone 13 Mini | AP: Ubiquity Unifi | Router: Vanilla FreeBSD + Packet Filter FW

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk

Framförallt så skall man se till att vinna mot de som är högre rankade än än själv.

Står det favoured så skall man bli glad. Större chans att få möta en duktig spelare som kan lära en ett och annat. Och om man bryr sig om ranking så är det mer att vinna och mindre att förlora.

Permalänk

Och så ibland verkar SC2 få spel. I förrförra säsongen så låg jag och en polare etta i guldligan med ungefär tre gånger mer poäng än tvåan. Sedan låstes ligorna, och vid upplåsning sedan så vart vi plat direkt ivf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_real:

Och så ibland verkar SC2 få spel. I förrförra säsongen så låg jag och en polare etta i guldligan med ungefär tre gånger mer poäng än tvåan. Sedan låstes ligorna, och vid upplåsning sedan så vart vi plat direkt ivf.

Då mötte ni väl inte tillräckligt mycket platinum. Och när det var en placement match så vann ni antagligen mot platinum och placerades där således.

Permalänk
Medlem

Tycker det har varit lättare att gå upp i placements än i ladder grind.

Men för att gå upp är det bara att spela, försök att inte tänka på det. Fokusera bara på att göra ert bästa. Att jaga promotion har inte hjälpt mig iaf, snarare tvärt om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haglund:

Då mötte ni väl inte tillräckligt mycket platinum. Och när det var en placement match så vann ni antagligen mot platinum och placerades där således.

Placementmatchen vid ny säsong har praktiskt taget noll betydelse. Den är där för att rensa ut inaktiva spelare så ligorna inte blir fyllda med folk som har 0 poäng och slutat spela.

För att komma till ny liga gäller det att man vinner över spelare rankade en liga över ens egen. Märker man att man hela tiden spelar teams even mot guldspelare när man är silver, då är det inte många matcher till innan man får sin promotion.

Permalänk

Spela bättre => Vinn mer => Högre rank

Permalänk
Medlem

bra länk. har funderat på de där jag med då jag har planer på att lämna bronze denna säsong. nu jevlar ska laddras på dreamhack !

Permalänk
Medlem

Okej, tack för svaren =). Jag och kompisen har nötit på en massa och möter nästan hela tiden folk från guld eller platinum och spöar på dem också. Vi ligger 9a i världen i silver ligan och 5a i europa så en promotion borde komma vilken sekund som helst.

Permalänk
Skrivet av Balls Of Steel:

Spela bättre => Vinn mer => Högre rank

Varå är det inte tvärtom?

Permalänk
Medlem

Ah den här tråden var väl behövd,Kul att se lite statistik. Denna säsongen kämpar jag på i silver(har just nu 50 wins) men får möta en del bronzespelare som ligger i top8 osv. Sjutton också det menas med att jag riskerar att bli nerflyttad?

Permalänk
Medlem

jag spöade en toss silver spelare i går kväll. så nu vart iaf jag äntligen uppflyttade. jag vart en undantag från regeln

Permalänk
Discokungen
Skrivet av kraft90:

Okej, tack för svaren =). Jag och kompisen har nötit på en massa och möter nästan hela tiden folk från guld eller platinum och spöar på dem också. Vi ligger 9a i världen i silver ligan och 5a i europa så en promotion borde komma vilken sekund som helst.

Stämmer väldigt bra. Det är lite beroende på vilken form av team games eller vilken liga man är i men jag tror det är typ topp 5% eller dylikt som blir promotade.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Vart promotade till guld idag

Permalänk
Medlem

skönt att höra kraft90.

Permalänk
Discokungen
Skrivet av kraft90:

Vart promotade till guld idag

Grattis!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Skrivet av m1n1h0p:

Varå är det inte tvärtom?

Nope, faktiskt inte Vissa tror det dock :/

Permalänk
Skrivet av Balls Of Steel:

Nope, faktiskt inte Vissa tror det dock :/

Kollar du MLG? naniwa fighting!

Permalänk
Medlem

Jag ligger i top 8 bronze och har spelat ca 150 matcher. Har spelat under 3 seasons och har rankat top8 varje gång. Av mina 150 matcher har jag vunnit över 100. Fick portraitet för att vinna hundra för ett tag sen. Möter jag folk i top 8 gold säger den att det är jämt. Möter jag andra i bronze är jag favoured. Ändå och fast jag vinner intagningsmatchen fortsätter jag komma i bronze. Beror det bara på att jag helt enkelt inte har skrapat ihop tillräckligt många poäng? De säger ju att det är bra att vinna mer än att förlora och jag har ju vunnit runt 70%..

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Skrivet av m1n1h0p:

Kollar du MLG? naniwa fighting!

Nope, har så dålig koll på sc2 nu Tack för att du tipsade om det

Permalänk
Skrivet av _NsMs_:

Jag ligger i top 8 bronze och har spelat ca 150 matcher. Har spelat under 3 seasons och har rankat top8 varje gång. Av mina 150 matcher har jag vunnit över 100. Fick portraitet för att vinna hundra för ett tag sen. Möter jag folk i top 8 gold säger den att det är jämt. Möter jag andra i bronze är jag favoured. Ändå och fast jag vinner intagningsmatchen fortsätter jag komma i bronze. Beror det bara på att jag helt enkelt inte har skrapat ihop tillräckligt många poäng? De säger ju att det är bra att vinna mer än att förlora och jag har ju vunnit runt 70%..

Nope, beror helt enkelt på att du inte vinner tillräckligt mot högre rankade spelare. Det ända sättet att gå upp i rank är att vinna mot andra som har högre rank. Inte nog med att du måste börja spela bättre så måste det även vara bättre relativt till hur mycket bättre de med högre rank blir.

Permalänk
Skrivet av Balls Of Steel:

Nope, har så dålig koll på sc2 nu Tack för att du tipsade om det

#11621895

:D:D:D:D

Permalänk
Medlem
Skrivet av _NsMs_:

Jag ligger i top 8 bronze och har spelat ca 150 matcher. Har spelat under 3 seasons och har rankat top8 varje gång. Av mina 150 matcher har jag vunnit över 100. Fick portraitet för att vinna hundra för ett tag sen. Möter jag folk i top 8 gold säger den att det är jämt. Möter jag andra i bronze är jag favoured. Ändå och fast jag vinner intagningsmatchen fortsätter jag komma i bronze. Beror det bara på att jag helt enkelt inte har skrapat ihop tillräckligt många poäng? De säger ju att det är bra att vinna mer än att förlora och jag har ju vunnit runt 70%..

Jo jäklar, du borde vara i gold just nu tycker jag. Fattar inte hur rankingen funkar riktigt i sc2. När jag checkade in på sweclockers spelare var där sjukt många som var i diamond och masters. Liksom BAM "alla" är high rank typ.

Vet inte om dessa har kämpat mer än soldater under WW2 och arbetat sig upp, eller om det behövdes kanske inte lika mycket points i föregående patcher.

Hade varit kul att höra lite från någon av dessa bra spelare , om deras framsteg och så. Så nån highrankad får gärna berätta