Permalänk
Medlem
Skrivet av paltskallen:

Mycket fint! En fråga bara, vart fick du tag i slippapprena? och pris? Inte varje dag man ser P3000.

Keep It Up!

Köpte dom för att ha till mina Mini-z Rc bilar förra året, med baktanke att dom kan används till lappning av cpu också
Dom är köpta i hongkong här men nu ser dom ut att vara slut på lager.

Visa signatur

Cherry MX Clear: Cherry G80-3000LQCDE Cherry MX Brown: Ducky 1087, G80-11800 Cherry MX Blue: Ducky 1087, KBC Poker Cherry MX Red: PLU ML-87, Alps Black: Delll AT102W, Alps Blue: Charisma Portabel, Acer Switch: Viglen 6312-TW, Buckling Spring: IBM Model M,

Permalänk
Avstängd

Jag tror du har missförstått hela grejen med att lappa CPU, du lappade kylaren och inte CPU-chipset x)

Permalänk
Medlem
Skrivet av cider123:

Jag tror du har missförstått hela grejen med att lappa CPU, du lappade kylaren och inte CPU-chipset x)

haha du har helt rätt, klantigt skrivet av mig

Visa signatur

Cherry MX Clear: Cherry G80-3000LQCDE Cherry MX Brown: Ducky 1087, G80-11800 Cherry MX Blue: Ducky 1087, KBC Poker Cherry MX Red: PLU ML-87, Alps Black: Delll AT102W, Alps Blue: Charisma Portabel, Acer Switch: Viglen 6312-TW, Buckling Spring: IBM Model M,

Permalänk
Medlem

Tyckte det såg lite klåp ut i början men när jag såg de sista bilderna så var det riktigt nice

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Asus Crosshair 7 Hero - AMD Ryzen 9 5900X - Noctua NH-D15S Chromax - G.Skill Trident Z 32 GB 3600MHz CL14 - Seasonic Prime Ultra Platinum 750W - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Samsung 970 Evo Plus 2TB -Intel 520 480GB - WD Caviar Black 1TB - Asus RTX 3080TI Strix OC - 2x Asus PG279Q - Logitech G703 - Asus Strix Scope TKL Deluxe - Logitech G840 - Beyerdynamic Custom One Pro & Beyerdynamic Custom Headset Gear

Permalänk
Medlem
Skrivet av b3h4ppyn0w:

Tyckte det såg lite klåp ut i början men när jag såg de sista bilderna så var det riktigt nice

Haha samma här, satt och skakade på huvudet, höll för munnen och tänkte "Va i hel*ete......." men det blev supernice i slutet

Visa signatur

CITERA OM DU VILL HA SVAR! :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av cider123:

Jag tror du har missförstått hela grejen med att lappa CPU, du lappade kylaren och inte CPU-chipset x)

Dock bör det inte göra någon skillnad då värmeöverföringen inte blir bättre än kontakten mellan BÅDE CPU och kylare.

Visa signatur

CITERA OM DU VILL HA SVAR! :)

Permalänk
Hedersmedlem

skulle själv börjat modda men tiden räcker inte till :/ riktigt fint bygge! väntar på slutresultat

Visa signatur

MODERKORT: ASRock Z68 Extreme4 | CPU: Intel Core i5 2500K | CPU Kylare: Noctua NH-D14 | RAM: Corsair 16GB 1600Mhz Vengeance |
GPU: GTX 580 1536MB X2 SLI | PSU: Corsair TX 850W 80+ Bronze M | Chassi: Fractal Define Arc | Skärm: LG IPS Panel
Guide: Hur man gör rent i sin dator.

Permalänk
Medlem

Riktigt imponerande. SilverStone har banbrytande kylning i sina chassin, speciellt Raven, 5/5!

Permalänk
Medlem

Riktigt snygg modd måste jag säga!

Men nu måste jag även fråga: Varför "lappar" man CPU kylaren så där?

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Riktigt snygg modd måste jag säga!

Men nu måste jag även fråga: Varför "lappar" man CPU kylaren så där?

för att den ska få bättre kontaktyta med cpu'n http://www.sweclockers.com/forum/2-kylning-och-overklockning-av-processorer/875144-faq-lappa-processorkylare/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zezo:

Är nog distansmutter jag menar.

valfri tools kedja, t ex jag säljer dem =P

Visa signatur

Den är så gammal så specifikationerna är suddiga...

Permalänk
Medlem
Skrivet av paltskallen:

Mycket fint! En fråga bara, vart fick du tag i slippapprena? och pris? Inte varje dag man ser P3000.

Keep It Up!

kolla med någon lackeringsfirma/rörfirma som bearbetar rostfritt eller ring 3m sverige och fråga efter närmaste ställe som säljer deras produkter

Visa signatur

Den är så gammal så specifikationerna är suddiga...

Permalänk

Fan att man inte har något garage och händigar pappor som varannan sweclockare verkar ha, hur har ni plats? Blir superavundsjuk på ditt resultat. Får bli ett raven03 för mig istället. Byggloggen kommer nog efter jul.

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RedSparowes:

Fan att man inte har något garage och händigar pappor som varannan sweclockare verkar ha, hur har ni plats? Blir superavundsjuk på ditt resultat. Får bli ett raven03 för mig istället. Byggloggen kommer nog efter jul.

Jo är rätt tur att man har en farsa som har fyllt källargaraget med verktyg och maskiner
Men allt på chassit har jag gjort själv så även om han är händig eller inte spelar inte så stor roll

Visa signatur

Cherry MX Clear: Cherry G80-3000LQCDE Cherry MX Brown: Ducky 1087, G80-11800 Cherry MX Blue: Ducky 1087, KBC Poker Cherry MX Red: PLU ML-87, Alps Black: Delll AT102W, Alps Blue: Charisma Portabel, Acer Switch: Viglen 6312-TW, Buckling Spring: IBM Model M,

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Riktigt snygg modd måste jag säga!

Skrivet av Crakso:

Riktigt imponerande. SilverStone har banbrytande kylning i sina chassin, speciellt Raven, 5/5!

Tackar

Skrivet av Manneh:

Haha samma här, satt och skakade på huvudet, höll för munnen och tänkte "Va i hel*ete......." men det blev supernice i slutet

Skrivet av b3h4ppyn0w:

Tyckte det såg lite klåp ut i början men när jag såg de sista bilderna så var det riktigt nice

Haha tackar Men blev lite nyfiken på vad exakt det var som gjorde att ni tyckte det såg illa ut i början

Visa signatur

Cherry MX Clear: Cherry G80-3000LQCDE Cherry MX Brown: Ducky 1087, G80-11800 Cherry MX Blue: Ducky 1087, KBC Poker Cherry MX Red: PLU ML-87, Alps Black: Delll AT102W, Alps Blue: Charisma Portabel, Acer Switch: Viglen 6312-TW, Buckling Spring: IBM Model M,

Permalänk
Medlem
Skrivet av NePpo:

Haha tackar Men blev lite nyfiken på vad exakt det var som gjorde att ni tyckte det såg illa ut i början

Iaf som jag ser det så ska en riktig mod se ut som att det ska vara så, annars är det en ghettomod. Innan du lackade så såg det smutsigt, repigt och popnitat ut. I slutet såg det ut som ett chassi du kan hitta i butikshyllan Bra jobbat.

Visa signatur

CITERA OM DU VILL HA SVAR! :)

Permalänk
Medlem

vart köpte du fläktfiltrerna btw ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av KsKz_91:

vart köpte du fläktfiltrerna btw ?

På Inet.se: http://www.inet.se/artikel/5331054/silverstone-sst-ff141b140mm-flakt-grill-kit

Visa signatur

Cherry MX Clear: Cherry G80-3000LQCDE Cherry MX Brown: Ducky 1087, G80-11800 Cherry MX Blue: Ducky 1087, KBC Poker Cherry MX Red: PLU ML-87, Alps Black: Delll AT102W, Alps Blue: Charisma Portabel, Acer Switch: Viglen 6312-TW, Buckling Spring: IBM Model M,

Permalänk
Medlem

tack :), det är väl dem som är magnetiska ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av KsKz_91:

tack :), det är väl dem som är magnetiska ?

Helt rätt

Visa signatur

Cherry MX Clear: Cherry G80-3000LQCDE Cherry MX Brown: Ducky 1087, G80-11800 Cherry MX Blue: Ducky 1087, KBC Poker Cherry MX Red: PLU ML-87, Alps Black: Delll AT102W, Alps Blue: Charisma Portabel, Acer Switch: Viglen 6312-TW, Buckling Spring: IBM Model M,

Permalänk

Suveränt gjort! Har haft tanken själv på en liknande sak men inte kommit igång än.
Min ide var en quad radiator från Koolance som suger ur burken i toppen o sedan ut bak för ljuddämpning. Har en låda bredvid med komplett kyl sys o eget nätagg då vätske kyl är min grej O med din luft kylning vore det perfekt.

Konstigt att inte marknadens proffs konstruktörer ger oss lådor som är mer optimerade som din låda är..

Den är nog inte svår såld

Permalänk

Skit fint!

Permalänk
Medlem

såg att du hade en lite energidryckssamling i bakgrunden kan du inte ta o lägga upp nåra bilder på den också vill gärna utöka min samling lite som jag har

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av chopperstop:

Suveränt gjort! Har haft tanken själv på en liknande sak men inte kommit igång än.
Min ide var en quad radiator från Koolance som suger ur burken i toppen o sedan ut bak för ljuddämpning. Har en låda bredvid med komplett kyl sys o eget nätagg då vätske kyl är min grej O med din luft kylning vore det perfekt.
Konstigt att inte marknadens proffs konstruktörer ger oss lådor som är mer optimerade som din låda är..
Den är nog inte svår såld

Har också tänkt på varför det inte finns att köpa mindre/optimerat/kompaktare full atx chassin med bara tex 2hdd+1ssd platser. Som också är optimerade för låg volym med högt luftflöde.
Tror det skulle bli en storsäljare.

Skrivet av Kaptendum:

Skit fint!

Tackar

Skrivet av morxy49:

såg att du hade en lite energidryckssamling i bakgrunden kan du inte ta o lägga upp nåra bilder på den också vill gärna utöka min samling lite som jag har

Jo har samlat ett tag nu, har 200+ olika. Ska se till att ta en bild på alla och lägga upp snart

Visa signatur

Cherry MX Clear: Cherry G80-3000LQCDE Cherry MX Brown: Ducky 1087, G80-11800 Cherry MX Blue: Ducky 1087, KBC Poker Cherry MX Red: PLU ML-87, Alps Black: Delll AT102W, Alps Blue: Charisma Portabel, Acer Switch: Viglen 6312-TW, Buckling Spring: IBM Model M,

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

såg att du hade en lite energidryckssamling i bakgrunden kan du inte ta o lägga upp nåra bilder på den också vill gärna utöka min samling lite som jag har

Här är hela min samling!

Visa signatur

Cherry MX Clear: Cherry G80-3000LQCDE Cherry MX Brown: Ducky 1087, G80-11800 Cherry MX Blue: Ducky 1087, KBC Poker Cherry MX Red: PLU ML-87, Alps Black: Delll AT102W, Alps Blue: Charisma Portabel, Acer Switch: Viglen 6312-TW, Buckling Spring: IBM Model M,

Permalänk
Medlem
Skrivet av NePpo:

Där du! kan du kanske säga vart du köpt några av dom där allra speciellaste? Skulle som sagt vara kul att göra sin samling lite större

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Älskar ett väl igenomtänkt arbete, sjukt fint arbete.

Visa signatur

Intel i7 3770k | Corsair Dominator Platinum 1600mhz 8gb | Asus Maximus Gene V | Asus 6970 - CrossFire | Corsair TX850 | EK
Razer Deathstalker | Razer Deathadder | Razer Nostromo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haudrock:

Älskar ett väl igenomtänkt arbete, sjukt fint arbete.

Tackar

Skrivet av morxy49:

Där du! kan du kanske säga vart du köpt några av dom där allra speciellaste? Skulle som sagt vara kul att göra sin samling lite större

Är du i stockholm så ska du gå till The English shop, där har dom energidrycker importerade från england, t.ex. flera sorters relentless, boost, rockstar m.fl.
Annars kan jag nog bara säga att du ska inte tveka på att besöka alla små kioskar och sånt för det är oftast där man hittar sånt man inte räknar med att hitta.

Visa signatur

Cherry MX Clear: Cherry G80-3000LQCDE Cherry MX Brown: Ducky 1087, G80-11800 Cherry MX Blue: Ducky 1087, KBC Poker Cherry MX Red: PLU ML-87, Alps Black: Delll AT102W, Alps Blue: Charisma Portabel, Acer Switch: Viglen 6312-TW, Buckling Spring: IBM Model M,

Permalänk

Vart tar varm luften vägen som grafikkorten spottar ut sig??? :S:S

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

Vart tar varm luften vägen som grafikkorten spottar ut sig??? :S:S

Det pressas bakåt genom ett 20x7cm stort hål.

Visa signatur

Cherry MX Clear: Cherry G80-3000LQCDE Cherry MX Brown: Ducky 1087, G80-11800 Cherry MX Blue: Ducky 1087, KBC Poker Cherry MX Red: PLU ML-87, Alps Black: Delll AT102W, Alps Blue: Charisma Portabel, Acer Switch: Viglen 6312-TW, Buckling Spring: IBM Model M,