Permalänk
Medlem

Cheat anklagad...

Hur många här inne blir cheat anklagade när ni är inne och lirar BF3?
Och om nu folk anmäler än för det och man ändå inte har det vad händer då?

Visa signatur

FD Arc | MSI P67A-GD55 | Intel Core i5 2500k @ 4.5Ghz | Corsair H100 | Corsair 8GB DDR3 (2X4GB) 1600Mhx | Gigabyte HD 6950OC 1GB GDDR5 | CorsAir AX750W | Win 7 | Samsung 500Gb + WD 2Tb |

Permalänk
Medlem

I alla spel blir du cheat anklagad, speciellt i FPS spel, om folk anmäler dig måste ju Dice/Ea/punkbuster eller vilka det är nu som bannar personer ha bevis på att du FAKTISKT cheatar annars hade väll ca. 80% av alla som spelat spelet vara bannade nu och det gäller däremot inte bara Bf3. Och de som ska utreda det måste väll ha ett sätt att titta på hur du spelade och då ska de ju kunna se ifall du fuskade eller inte, de måste ha värdiga bevis du har ju spenderat pengar på det. Annars är det ju som att du skulle köpa en tv fast de som gjorde den byggde in en spärr som på något sätt märker att du använder någon av deras konkurenters tv i huset därför låter de dig inte titta på eller använda deras Tv

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk
Medlem

har då inte märkt av det så mycket mer irriterande är det när man blir kickad av admin >:(

Permalänk
Medlem

Då är det bara att lira vidare då och låta små kidsen fortsätta gråta.
Dock är det ju riktigt jobbigt när ens namn gång på gång kommer upp i chat rutan, blir ju att man reagerar på det istället för spelet vissa gånger.

Visa signatur

FD Arc | MSI P67A-GD55 | Intel Core i5 2500k @ 4.5Ghz | Corsair H100 | Corsair 8GB DDR3 (2X4GB) 1600Mhx | Gigabyte HD 6950OC 1GB GDDR5 | CorsAir AX750W | Win 7 | Samsung 500Gb + WD 2Tb |

Permalänk
Medlem

Ta det som en komplimang? Det gör jag iaf

Visa signatur

PC - GB Z390-Ultra | 9900K 5GHz | 32GB | RTX2080ti | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 8700K 4.30GHz | 64GB | LSI9211 | 60TB HDD + 4TB NVME

Permalänk

Har en kompis som blev bannad från många svenska MW1 servrar för att han blev anklagad för walhack när han egentligen bara lärt sig alla camping spots. Bra spelare blir ständigt bannade i FPS spel då sämre spelare hellre anklagar andra för fusk än att erkänna att dom är bättre.

Tror inte det är lika vanligt i BF3 dock då alla servrar är dedikerade.

Permalänk
Skrivet av Zniper:

Då är det bara att lira vidare då och låta små kidsen fortsätta gråta.
Dock är det ju riktigt jobbigt när ens namn gång på gång kommer upp i chat rutan, blir ju att man reagerar på det istället för spelet vissa gånger.

Det där känner jag igen!
Grymt jobbigt att alla grinar...

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Medlem

Det är bara att ignorera, alternativt trolla h*n som anklagar dig, det brukar vara otroligt givande.

Permalänk
Medlem

Skön ryggdunkartråd jag drar en line för att passa in, HÄNDER MIG MED HELATIDENZZZZZ JAG Ä SÅ GRUUUUMMMMM
passar jag in eller?

Permalänk
Hedersmedlem

Hela tiden.. dödar man någon man nyss såg springa in bakom en vägg är det wallhack, headshot på nån som kör en bil är det aimbot, osv. Det må finnas fuskare i BF3, men det finns tusen gånger fler dåliga förlorare.

Skrivet av Rasp:

Skön ryggdunkartråd jag drar en line för att passa in, HÄNDER MIG MED HELATIDENZZZZZ JAG Ä SÅ GRUUUUMMMMM
passar jag in eller?

Du behöver inte vara bra för att bli anklagad för att fuska.. skitmånga som inte förstått hur spotting fungerar tex.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasp:

Skön ryggdunkartråd jag drar en line för att passa in, HÄNDER MIG MED HELATIDENZZZZZ JAG Ä SÅ GRUUUUMMMMM
passar jag in eller?

Det var inte meningen att vara någon "ryggdunkartråd"... Frågan var vad det kan tänkas bli för konsekvenser vid eventuell anmälan till EA

Visa signatur

FD Arc | MSI P67A-GD55 | Intel Core i5 2500k @ 4.5Ghz | Corsair H100 | Corsair 8GB DDR3 (2X4GB) 1600Mhx | Gigabyte HD 6950OC 1GB GDDR5 | CorsAir AX750W | Win 7 | Samsung 500Gb + WD 2Tb |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saven:

har då inte märkt av det så mycket mer irriterande är det när man blir kickad av admin >:(

Heh själv letar jag upp DoD clan servrar och lirar tills jag blir kickad av admin då dom tydligen inte tål att förlora

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem

Det roligaste jag varit med om var när jag spelade CSS igår natt. Gick in på en svensk server och hade exrem tur med pistolrundan (6 kills). Tänkte inte så mycket på det utan satt mest och mös över min tur. Tog 3 snabba kills (tur igen) på andra rundan och blev sen skjuten själv.
Nu började det roliga Voice in game var inställd så man kunde prata med alla (båda lagen) när man var död och jag hörde CT laget snackade om Aimbot. Intresserad lyssnade jag vidare och det var MIG dom snackade om haha Helt seriösa satt 3 killar och diskuterade om mina HS kunde vara Aimbot. En var tveksam men de 2 andra var HELT säkra på att jag använde cheat.
Dom kollade upp mig på steam (inget fusk såklart) och dom kom överens om att överbevaka mig nästkommande runda.
naturligtvis rasade spelet totalt för mig (som det alltid gör om det börjar bra) och dom glömde snart av mig.

Jag var faktiskt lite glad åt uppmärksamheten och det kändes faktiskt som beröm Synd att det bara var tur...

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

en gång har man blivit anklagad för fusk inne i metro..(vem har inte lärt sig den banan igenligen nu?) man vet ju vart man kan sitta o vart folk går. men nejdå det tyckte dom inte..jag fuskade jätte mkt med sniper så dom t o m teamkillade mig..o vid den tiden hade jag skjutit ner 4st bara från platsen jag satt...för det är ju jätte många kills som sniper..host..

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blueson:

I alla spel blir du cheat anklagad, speciellt i FPS spel, om folk anmäler dig måste ju Dice/Ea/punkbuster eller vilka det är nu som bannar personer ha bevis på att du FAKTISKT cheatar annars hade väll ca. 80% av alla som spelat spelet vara bannade nu och det gäller däremot inte bara Bf3. Och de som ska utreda det måste väll ha ett sätt att titta på hur du spelade och då ska de ju kunna se ifall du fuskade eller inte, de måste ha värdiga bevis du har ju spenderat pengar på det. Annars är det ju som att du skulle köpa en tv fast de som gjorde den byggde in en spärr som på något sätt märker att du använder någon av deras konkurenters tv i huset därför låter de dig inte titta på eller använda deras Tv

NEJ!

Det är inte du som avgör vad som utgör ett bevis, utan de som tar besluten. Vad menar du med FAKTISKT cheatar? Finns det NÄSTAN cheatar?
Värdiga bevis? Vad är det? Signerat erkännande i blod, tilsammans med beslagtagen dator?

Känner du till statistisk bevisning?

Nu kanske det bannas mycket, JUST för att det fuskas OERHÖRT mycket. Skyll på fusket, inte på de som klagar på det. Självklart kanske det drabbar en oskyldig då och då, men så oerhört mycket oftare en som fuskar.

Din tv-liknelse är ologisk och därför irrelevant.

Vet du att tredjepartsmjukvara.. så kallade hacks.. kallas cheat? Är du en sån filur som inte tycker att du fuskar? Jag vill inte veta svaret.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zniper:

Då är det bara att lira vidare då och låta små kidsen fortsätta gråta.
Dock är det ju riktigt jobbigt när ens namn gång på gång kommer upp i chat rutan, blir ju att man reagerar på det istället för spelet vissa gånger.

Jasså på det viset, då kanske du ärligt kan ange din accurancy, K/D ratio samt kills per minute? Är du i fordon mest eller hur spelar du? Jag kan nog hjälpa att förklara gnället.

Permalänk

varför skriver ni inte fusk istället för cheat, det är ett svenskt forum trotsallt

Visa signatur

Dator: Corsair Carbide 400R | ASUS P8Z68-V PRO | i5-2500K | | Noctua NH-C12P SE14 | DDR3 1600MHz 8GB | Corsair HX 650W | Gainward GeForce GTX 570

Permalänk
Skrivet av Babianen:

Det är bara att ignorera, alternativt trolla h*n som anklagar dig, det brukar vara otroligt givande.

Fråga anklagaren vad man använder för fusk, och sedan förvånat svara "Jaha ja! Tänka sig, det hade jag ingen aning om..Var fick jag tag i det tro?"
Det brukar reta upp dom rätt bra ^^

Visa signatur

Gigabyte Z87P-D3 | i5 4670 @ 3.7Ghz | AMD Saphire 290X | Crucial 2x8GB @ 1600Mhz | OCZ Arc 100 240GB | Corsair CX600 |

Permalänk
Medlem

Inte många matcher som går utan att man blir cheat anklagad. Blivit bannad från servrar tom. Inget att göra åt, vissa människor kan inte hantera att det finns bättre spelare än dom själva och på så vis har det blivit normalt med folk som skriker ur sig sina cheat anklagelser. Bara bita ihop.

Permalänk
Medlem

Jag brukar ta det som en komplimang. Tråkiga är bara när man blir bannad från servers, hänt 2-3 ggr hittills!

Visa signatur

i9 9900k / EVGA RTX 3080
Lian Li O11 Dynamic / EKWB Custom loop

Permalänk

Jag tar det också som en komplimang och brukar tacka. Det brukar dock ge motsatt effekt och ha samma egenskap som bensin har på eld och det tar hus i h*vete i chatten.

Permalänk
Ljusskygg

Ford sluta vara så JÄVLA Respektlös!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasp:

Skön ryggdunkartråd jag drar en line för att passa in, HÄNDER MIG MED HELATIDENZZZZZ JAG Ä SÅ GRUUUUMMMMM
passar jag in eller?

Håller nog med dig här..

Jag har inte sett en enda person bli fuskanklagad under mina drygt 40h i BF3.. men av de som skriver här verkar ju alla bli fuskanklagade typ varje gång de är inne å spelar, så vad spelar ni på för servrar egentligen?
..alternativt, vad är det för erkännande ni vill ha?
Penismätartävling i vem som blivit fuskanklagad mest?

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anden12:

Håller nog med dig här..

Jag har inte sett en enda person bli fuskanklagad under mina drygt 40h i BF3.. men av de som skriver här verkar ju alla bli fuskanklagade typ varje gång de är inne å spelar, så vad spelar ni på för servrar egentligen?
..alternativt, vad är det för erkännande ni vill ha?
Penismätartävling i vem som blivit fuskanklagad mest?

Tare lungt. Man blir inte fuskanklagad med 1.1 K/D ratio och 330 SPM, så enkelt är det

Visa signatur

i9 9900k / EVGA RTX 3080
Lian Li O11 Dynamic / EKWB Custom loop

Permalänk

Blir cheat anklagad ganska ofta när jag flyger, det lustiga är att ingen kan svara på frågan hur man hackar spelet med flyg

Permalänk
Medlem
Skrivet av joniss_13:

Fråga anklagaren vad man använder för fusk, och sedan förvånat svara "Jaha ja! Tänka sig, det hade jag ingen aning om..Var fick jag tag i det tro?"
Det brukar reta upp dom rätt bra ^^

Mitt svar brukar vara;

yeah, Im cheatin, its called I-got-skillz, I got it at www.learn2play.com

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ford:

NEJ!

Vad menar du med FAKTISKT cheatar? Finns det NÄSTAN cheatar?

Din tv-liknelse är ologisk och därför irrelevant.

Vet du att tredjepartsmjukvara.. så kallade hacks.. kallas cheat? Är du en sån filur som inte tycker att du fuskar? Jag vill inte veta svaret.

Att faktiskt fuska till skillnad från att vara bra var det väl ganska uppenbart att han menade(retorisk fråga. Det VAR uppenbart)?

TV-liknelsen håller jag med om. Mer att ma-n får TV:n avstängd för att man strömmar från datorn istället för att använda mottagaren i TV:n

All tredjepartsmjukvara är inte fusk. Men den som ger en orättvis fördel är uppenbarligen det.

OnT:

Skriv
.set aimbot off
i chatten följt av ett "Shit!" och se vad som händer.

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av juan1:

Tare lungt. Man blir inte fuskanklagad med 1.1 K/D ratio och 330 SPM, så enkelt är det

trollololol?
Mina stats hör väl ändå inte hit, läs allt jag skrev istället.

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anden12:

trollololol?
Mina stats hör väl ändå inte hit, läs allt jag skrev istället.

Klart de gör. Du beter dig som om du vore avundsjuk. Dina stats pekar på att jag har rätt. Så gör ditt senaste svar

Visa signatur

i9 9900k / EVGA RTX 3080
Lian Li O11 Dynamic / EKWB Custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av ford:

Vad menar du med FAKTISKT cheatar?

Det svenska språket är tydligen obegripligt för en del här på SweC. Att faktiskt fuska är motsattsen till att bli anklagad för att fuska i det här fallet, händer dock inte mig i BF3 (då jag suger fetröv på det) men har hänt i MW2 massor av gånger. Mig veterligen är det inte heller någon som granskar anklagelser (det skulle helt enkelt ta för mycket tid i anspråka kan jag tänka mig) utan man förlitar sig på steam, punkbuster osv som skall upptäcka modifierad kod.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net