Efter man slitit för att låsa upp SV98 så..

Permalänk
Medlem

Jag föredrar 870 med red dot och extended mag på stadsbanor. (hittills, har inte låst upp USAS,DAO eller SAIGA ännu så det kan ändras)

Hoppas att det är ok för alla.

Visa signatur

Dator1: Antec P182 • Intel Q9450 • 8800GTS 512 • 4*2GB 6400 DDR2 • Striker II Formula • Logitech G11

Dator 2: Define R3 • I7 2600K • GTX780 DC2 • 2*4GB RAM • Asus P8P67 • Steelseries 6Gv2 • Logitech G400s • Sennheiser G4ME PC360

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Engman78:

Jag föredrar 870 med red dot och extended mag på stadsbanor. (hittills, har inte låst upp USAS,DAO eller SAIGA ännu så det kan ändras)

Hoppas att det är ok för alla.

870 använder jag också, pump hagel är ju klart trevligast oavsett spel!

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk

Vilka sikten kör ni hagelbrakare med? Och vilken ammo?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Styrbjorn:

Vilka sikten kör ni hagelbrakare med? Och vilken ammo?

Föredrar "vanlig" hagelammo och rödpunkt sikte.

Visa signatur

Dator1: Antec P182 • Intel Q9450 • 8800GTS 512 • 4*2GB 6400 DDR2 • Striker II Formula • Logitech G11

Dator 2: Define R3 • I7 2600K • GTX780 DC2 • 2*4GB RAM • Asus P8P67 • Steelseries 6Gv2 • Logitech G400s • Sennheiser G4ME PC360

Permalänk

Värt att tillföra diskussion är att Flak-upgraden verkar skydda mot hagel-skott.
"Reduces the damage taken from explosives and shrapnel" Antar att det innefattar hagelskotten såväl som frag-rounds.
Någon som kan bekräfta detta?

Värt att tänka på nästa gång man stöter på USAS-spöken på Bazaar eller dylikt. Ta på västen ffs!

Permalänk

Förstår tanken med första frågan, men när man läser tråden så ser man att ca 98 % av de som spelar BF3 pratar om kills o tätspels kartor som om det vore ett cod spel. För detta är verkligen inte riktigt BF spel när det fungerar som det gör i dag.

Men BF3 kommer väl bara bli BF om man kör teamplay i clan nivå.

O vad man ser är att 99 % pratar inte om flag tickets som BF egentligen handlar om utan bara om sina kills skiljs Det är patetiskt!

Eftersom CS/cod härskat som online spel de sista åren så är det inte så konstigt att så många inte fattar teamplay.
För de flesta bara rusar iväg o jagar kills. När man sitter vid flag o begär understöd så kommer i bästa fall 1 spelare o då oftats ingen från din squad för de är utsprida över hela kartan. Man tar ju en ticket från motståndarna om man spawnar på flag.

Men squaden spawnar helst i basen o tjafsar om flyg o fordon. COD kartorna i BF3 spelar jag inte längre men karkand lockar som gammal clan spelare (nostalgi antagligen.) o vet att BF aldrig kommer o bli BF spelet som man ville ha med strategiskt tänk o teamplay för det finns för många spelare som är mer rädda om sin KD än att offra sig för teamet.

Hittar man en server som templay funkar så gör det inget om man förlorar eller dör typ 18 ggr o får 10 kills för den online tiden är mer kul än de gånger man får 12 / 0 i kills.

Ärligt så känns BF3 inte riktigt färdigt än ungefär som BF2 i början. Men på tex cspian är det surt då det hänger en attack heli över sin egna bas med styr missiler o dödar alla fordon o soldater som spawnar i motståndar basen. Allt bara för o ha brag points för sina kompisar. Där snackar vi inte skills!
Men hoppas att BF3 kommer o få bättre balance än gamla BF2.

Så summan hittills är att BF3 är vapen obalanserat o långt ifrån färdigt för o kallas BF spel. För mycket cod skit spel på vissa banor men det är väl så för att få FD cod spelare o stanna i spelet.

Fler admin saknas online för bättre spel utan alla dessa fuskare. Varför spela om man fuskar? det fattar jag bara inte vitsen med.

Permalänk
Skrivet av Thewiruz:

Ska berätta om en riktig clan jag mötte härom dagen! Vi spelade 4vs4. Alla satt i det rullande noob fordonet kallat LAV. Och när någon av någon anledning inte satt i detta sketfordon ja då sprang man omkring med RPG,s och en annan USAS .Ja verkligen skill poäng eller inte!

Ja jag anser att man kan spela COD om man sitter i en Tank hela spelet! Hur svårt är det? Du som NOOB hinner säkert döda en eller 2 innan någon hinner/orkar ta ut fordonet! Oftast finns det inte ens en Engeneer med i laget om man spelar få.Varför då ens sätta sig i ett fordon om det är en 4vs4 match?

Nä you go where you came from please! COD ?

Kör aldrig 4v4 så jag vet inte vad du pratar om, men det verkar som att DU blev dödad av en klan som spelar som ett LAG, och JAG är en noob för att jag gillar att köra tank.

Har inte spelat så mycket COD faktiskt, men har dock kört rätt mycket BF2, BF:vietnam, BF1942 och BF:BC, och i alla de spelen har jag kört mycket tank.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Styrbjorn:

Alltså, spelets förutsättningar är ju givna. Folk får använda vilka vapen dom vill och jag tänker inte klaga för det.

Visst är det sjukt störande att bli bländad av tac-lighten eller raket-spammad av rpg/smaw men det är ju en del av spelet så som det är designat just nu.

Finns inga som helst fel i att spela med USAS-12, enbart köra stridsvagn eller vad som nu faller en in.

Och ja, sitter man i pansarfordon i 90 timmar så antar jag att man är ganska "skillad" på det sen.

Håller med. Ta en titt på ett riktigt krig, inte fan går du till din motståndare och säger att han inte får använda ett specifikt vapen ?

Permalänk
Medlem

Måste bara fråga, varför har slug ammo blivit så kefft frag äger ju skiten ur den om man ska vara brutalt ärlig.

Visa signatur

MOBO: ASUS B550-i                                    CPU: Ryzen 5900X
RAM: GTZN-3600MHZ-CL14                       GPU: EVGA 3080 XC3
BOX: Ncase m1 v6.1                                    PSU: Corsair SF750
AIO: Kraken z53                                           SSD: Samsung 980 PRO             

Permalänk
Medlem

Det är med sorg i hjärtat jag läser dessa kommentarer.