Permalänk
Medlem

Köpte BF3, blev besviken.

Hejsan!

Nu är det så att jag investerade i en ny dator för att kunna spela BF3.
MEN samma dag som jag installerade spelet vart det total blackout... Kan inte connecta till någon server, kan joina via friends ibland.. Men när man väl är inne i spelet och kanske spelat en halv timma så blir man dc och så står det att Servern ger in respond eller att EA är inte online osv.

Jag har tagit kontakt med EA för att få lite klarhet i vad som är fel. Har pratat med dom två gånger, första gången säger dom att dom ska fixa det via min mail [ Uppgav tydligen fel mail då ] Men ändå hade den här snubben fixat mitt account och det skulle gå att spela efter en timma.

Dagen efter är det samma problem igen, men jag tar kontakt med EA igen och då säger den jag pratar med att jag har uppgett fel mail [ Även fast jag gav samma dagen innan ] så han fick min riktiga mail som var på accountet.

Och det som säger är att man ska stänga ner unpn saken och något mer. Eller att man ska uppdatera punkbuster eller installera om spelet.

Och sen säger dom hejdå och chatten är borta...

Jag har testat att stänga av UnPn eller vad det heter och jag har uppdaterat punkbuster och även installerat om mitt BF3, men samma problem kvarstår.

Om det är någon som har en aning om vad detta kan vara för fel så vore jag väldigt tacksam för svar eller ider.

Mvh Per

Permalänk

Besviken bör du isf vara på datorn, inte på spelet.

Kör du med Avast?

Visa signatur

Chassi: Corsair Air 540 | Moderkort: MSI X570-A PRO | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Minne: Corsair Vengeance @ 3200mhz 16GB | GPU: AMD RX 5700 XT | PSU: Corsair TX 750W

Permalänk
Medlem

Har haft samma problem i bfbc2 och bf3 betan, mellan betan och utsläppet av spelet köpte jag en ny router.
Hips vips så har jag aldrig haft problem att komma in på en server eller blivit utkastad under spelet
Dom två gångerna jag åkt ut av mina 30h spelande så har servern lagt ner, de kan inte spelet eller mitt internet rå för..

Permalänk
Medlem

Nej jag kör inte med Avast.

Permalänk
Medlem

Brandväggar som blockar? Antivirus? Som Shark skriver, har du avast? Det fanskapet muppar hela bf3 och battlelog. Provat att byta webläsare?

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000