Permalänk
Avstängd

Vattenkylning för novis

Hej, nu äntligen efter att jag blev avstängd så kan jag fråga folk här i SweC

Tänkte ge mig på vattenkylning men har ingen erfarenhet av detta tidigare, men hur svårt kan det vara? Har pillat mycket med grafikkort å massa annat elektronik innan så jag vet att den fyrkantiga klossen inte går in i det trekantiga hålet tex. Vill inte höra nåt om att man kan skada eller förstöra sakerna om man gör fel, vatten + el = dåligt, tackar skolan för det...

Har ingen koll på vad man ska köpa eller hur mycket det skulle kosta, skulle uppskatta om nån här kan hjälpa mig med dom delarna
Har oxå ett MATRIX580 och finns det kylare till dom? Och om jag måste beställa från korea eller liknande så får det vara.

Vad jag har idag är vad jag har i sign så det är ju bara å kolla å se vad som går och inte går

Viktigaste av allt är att jag inte ska ha chassiet som jag har nu ett längre tag om det gör nån skillnad men vill inte köpa corsairs "svindyra" låder! Vilken är bra/bättre än den jag har idag för vatten?

MVH Mathias!

Visa signatur

CPU: I7 2600K MB: P8P67 Deluxe GFX: GTX 580 SLI RAM: HyperX Genesis Grey SSD: Corsair Force 120gb HDD: WD Caviar Black 500gb PSU: Corsair AX850 COOLING: Noctua NH-D14 OS: Windows 7 Ultimate CASE: NZXT Phantom 3DMARK 11: P11244 STEAM: Montalva

Permalänk

Sok lite, det finns hundratals tradar pa forumet med folk som fragar exakt samma fraga. Vi kan tyvarr inte gora dina efterforskningar at dig utan plocka ihop nat efter att ha last pa sa kan folk kolla sa du inte gjort nagra uppenbara misstag

Visa signatur

Simlärare

Permalänk
Medlem

Tror inte att det finns några fullcover block till det grafikkortet. Använd http://coolingconfigurator.com/ för att söka bland EK:s vattenblock.

Permalänk

Jag byggde mitt första vattensystem för några månader sen, och är mycket nöjd med resultatet. Jag körde på eff färdigt paket från EK som är mycket välkända. Finns att köpa på indomo http://indomo.se/index.php?show=57&mode=list&id=133

Där ingår allt för att kyla processor, sen löper du bara till ett block för ditt grafikkortet och sätter in i loopen plus att du måste köpa till batterivatten på närmaste bensinmack.

Kolla gärna mitt galleri som du hittar länk till i min signatur, och få inspiration. Beror också mycket på vilket chassi du har för att veta hur stor radiator du får plats med.

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W
Server: HP DataVault X311 3TB
Mobil: Google Nexus 6p Laptop: Asus Zenbook UX301

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Inveramsay:

Sok lite, det finns hundratals tradar pa forumet med folk som fragar exakt samma fraga. Vi kan tyvarr inte gora dina efterforskningar at dig utan plocka ihop nat efter att ha last pa sa kan folk kolla sa du inte gjort nagra uppenbara misstag

Men inte med samma hårdvara som jag tyvärr men tack för din tid

Skrivet av voro12:

Tror inte att det finns några fullcover block till det grafikkortet. Använd http://coolingconfigurator.com/ för att söka bland EK:s vattenblock.

Som du sa, finns inte till mitt kort tack iaf

Skrivet av slobodan87:

Jag byggde mitt första vattensystem för några månader sen, och är mycket nöjd med resultatet. Jag körde på eff färdigt paket från EK som är mycket välkända. Finns att köpa på indomo http://indomo.se/index.php?show=57&mode=list&id=133

Där ingår allt för att kyla processor, sen löper du bara till ett block för ditt grafikkortet och sätter in i loopen plus att du måste köpa till batterivatten på närmaste bensinmack.

Kolla gärna mitt galleri som du hittar länk till i min signatur, och få inspiration. Beror också mycket på vilket chassi du har för att veta hur stor radiator du får plats med.

Tack men jag får inte till det med vatten till kortet så det skiter sig som det ser ut nu Tack iaf!

Om det inte finns några andra märken, är EK dom ända värda att titta på?

Visa signatur

CPU: I7 2600K MB: P8P67 Deluxe GFX: GTX 580 SLI RAM: HyperX Genesis Grey SSD: Corsair Force 120gb HDD: WD Caviar Black 500gb PSU: Corsair AX850 COOLING: Noctua NH-D14 OS: Windows 7 Ultimate CASE: NZXT Phantom 3DMARK 11: P11244 STEAM: Montalva

Permalänk
Skrivet av Montalva:

Men inte med samma hårdvara som jag tyvärr men tack för din tid

Som du sa, finns inte till mitt kort tack iaf

Tack men jag får inte till det med vatten till kortet så det skiter sig som det ser ut nu Tack iaf!

Om det inte finns några andra märken, är EK dom ända värda att titta på?

Nej finns såklart anda tillverkare med. Har inte Matrix samma pcb som direct cu 2? För den finns de block till.

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W
Server: HP DataVault X311 3TB
Mobil: Google Nexus 6p Laptop: Asus Zenbook UX301

Permalänk
Medlem
Skrivet av Montalva:

Men inte med samma hårdvara som jag tyvärr men tack för din tid

Som du sa, finns inte till mitt kort tack iaf

Tack men jag får inte till det med vatten till kortet så det skiter sig som det ser ut nu Tack iaf!

Om det inte finns några andra märken, är EK dom ända värda att titta på?

Så.. du kan inte få till vatten till kortet men vill ändå ha hjälp med vattenkylning? :S

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av NisseG91:

Så.. du kan inte få till vatten till kortet men vill ändå ha hjälp med vattenkylning? :S

Är EK det ända märket? för länkarna jag fick var ju ändast till om EK har egna modeller?

Visa signatur

CPU: I7 2600K MB: P8P67 Deluxe GFX: GTX 580 SLI RAM: HyperX Genesis Grey SSD: Corsair Force 120gb HDD: WD Caviar Black 500gb PSU: Corsair AX850 COOLING: Noctua NH-D14 OS: Windows 7 Ultimate CASE: NZXT Phantom 3DMARK 11: P11244 STEAM: Montalva

Permalänk

Ek är duktigast på att göra block till kort som inte är referens design, där av guiden. De andra tillverkarna gör bara mest till referens design

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W
Server: HP DataVault X311 3TB
Mobil: Google Nexus 6p Laptop: Asus Zenbook UX301