Vad är det som gör ihpone så bra enligt vissa (alla)?

Permalänk
Medlem

För att jag tycker att iphone fungerar så pass bra. Jag vill ha en mobil som bara fungerar. Skiter i om det är dual core i eller inte då ios är mycket bättre optimerat även spelen är bättre optimerade på ios än android för att det inte finns så många modeller. Jag behöver inte kunna ändra allt i hur os.et ser ut. Min mobil vill jag bara ska fungera utan att jag behöver göra den minsta ansträngning för det. Anledningen till att jag köpte en android platta var för att med surfplattan kan det vara kul att ändra lite på hur allt ser ut plus emulatorer.

Jag har en eee pad transformer och det är så mycket jag blir irriterad på med android där. När man skriver på forum så är det sån delay att det blir svårt att skriva för det tar någon sekund för texten att komma fram.
Jag skiter fullständigt i vad andra tycker om mitt val av mobil och vad alla andra har. Jag kollade runt på mobiler och gjorde valet att iphone skulle fungera bäst för mig. Varför ska jag ha en dual core mobil om en iphone med singlecore flyter bättre? När jag köper nästa mobil kommer jag självklart att kolla på ett antal modeller och se vilken som vinner mitt val den gången.Är ju ingen fanboy direkt. Är android bättre då så köper jag såklart en android. Börjar ju komma riktigt bra androids nu och hoppas på att ICS gör att flytet förbättras markant.

Börjar fan bli irriterad på det heliga krig som android fanboys har mot apple. Acceptera att alla inte vill ha en mobil med mesta möjliga kraft och sånt utan vissa vill ha en snygg mobil som bara funkar. Om ni inte gillar applemobiler så köp inte en men gå fan inte och försök klanka ner på alla som köpt en. Visst finns många applefanboys men androids tar fanboyande till en annan nivå tyvärr.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Garnax:

fick en 4:a som jobbmobil, var jag inomhus, i centrala Uppsala och höll telefonen i nedre kanten tappade jag helt kontakten med nätet.

Dessutom hängde den sig, startade om sig och en massa annat så den gick inte att använda, fick lämna in den, fick tillbaka den efter 2 veckor, funkade ändå inte lämnade in den igen och sen har jag inte brytt mig om den. Använder min privata Arc istället.

Då är det snarare du som har haft otur. Gång på gång placerar sig iPhone i topp i undersökningar gäller mest nöjda användare. Det är inte en slump.

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Om ni inte gillar applemobiler så köp inte en men gå fan inte och försök klanka ner på alla som köpt en. Visst finns många applefanboys men androids tar fanboyande till en annan nivå tyvärr.

Det här stör jag mig också på. Visst gäller det båda lägren men här på Sweclockers så är Androidlägret större.

Varför måste folk försöka övertala varandra att något är bäst för alla och dumförklara alla som har en annan åsikt. Inse att folk har olika prioriteringar och respektera det.

Skulle till exempel aldrig få för mig att rekommendera en iPhone till någon som är ute efter en telefon som man kan göra personlig (ändra GUI) bara för att jag själv anser att iPhone/iOS passar mig personligen bäst. Vore skönt att slippa alla meningslösa kommentarer som "Android alla dagar", "iPhone FTW", "Bara tekniskt okunniga köper iPhone" och liknande som alltid kommer upp.

Permalänk
Medlem

Kan någon förklara för mig vad en Iphone klarar "out of the box" som inte en senare android lur kan? Känns som det absolut vanligaste argumentet att man inte vill trixa med inställningar och att allt ska funka.

Men nöjer man sig med androids standardinställningar så funkar den också "out of the box". Bara för att man kan pilla på allt så måste man väl inte det.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av scienta:

Alltså, jag kan inte läsa något annat än skitsnack ifrån din sida. Du har inget relevant att komma med, varken till diskussionen jag och S_Z förde, eller till topic.

"Kan inte bara alla här inne som vaknat på fel sida eller som har extrema problem med sina humör-svängningar bara avstå ifrån att gå in i trådar och vara uppkäftiga och kränkande?" Sweclockers är ett forum som är till för diskussion (du som är så fruktansvärt smart, och extremt begåvad med att dölja det, vet självklart vad jag pratar om), har du något relevant att tillföra så visst, dela gärna med dig! Men Kan du inte annat än att förolämpa andra så bör du nog avlägsna dig.

Det är lustigt hur du tolkar konkreta exempel med tillhörande citat som kränkande skitsnack. Var lite seriös och bemöt sakligt istället, du har gaggat i två responser nu om bajsprat och det är inte bajsprat. Du måste helt enkelt tillskansa dig läsförståelse. Om du vet med dig att du är trög får du läsa om tills du förstår.

Hur är exempel från din argumentation "inte relevant"? Du följer inte topic över huvud taget och har gått OT och börjar dilla om missnöjda försäkringsbolag i en tråd där det ska utrönas varför iPhone är så bra.

Lustigt att tårarna rinner längs dina kinder när du snyftandes klagar på att jag är "uppkäftig och kränkande" för att sedan implicera att jag är korkad (jag är dock osäker på detta eftersom du inte behärskar syftningar i svenskan) samt att jag bör avlägsna mig.

Nej du, bemöt sakligt istället.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av p0ff3:

Tjänar 1050 i månaden, DVS studiebidrag och anser det för dyrt med en iPhone även om man har en massa pengar. En iphone i dagens läge skulle kosta mer än vad min Desire kostade som ny.

Okej, du kanske skulle läsa lite ekonomi, antar att det är just utbildning staten ämnar bekosta med ditt bidrag.

En kostnad är inte för dyr om man har råd. Enkelt va? Utöver det tjänar du inte bidrag.

En iPhone 4S 16GiB kostar 600 kronor mindre än en Samsung Galaxy S2 kontant hos Tre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kungkryss:

Okej, du kanske skulle läsa lite ekonomi, antar att det är just utbildning staten ämnar bekosta med ditt bidrag.

En kostnad är inte för dyr om man har råd. Enkelt va? Utöver det tjänar du inte bidrag.

En iPhone 4S 16GiB kostar 600 kronor mindre än en Samsung Galaxy S2 kontant hos Tre.

Hemma hos mig kostar iphone 4s 10 000kr mer än SGS II.

Nej nu ska jag inte vara dryg
Men om du går in på prisjakt ser man att SGS II kostar ca 1000kr mindre än iphone 4s, sen går det självklart att hitta inviduella butiker som visar annat, men de känns irrellevant.

Permalänk
Medlem

Olika smak..
Sen finns alltid notoriska fanboys.
Simple as that.
Att de skulle va bättre stämmer inte om det nu inte är så att man gillar just iphonen/ios.

Jag har ägt en iphone o det är det sista jag införskaffade med ett halvätet äpple på..
Stod ut i strax över ett år, hade det inte gått att jailbreaka hade den åkt ut efter ett par veckor.

Permalänk

Jag köpte en 3g för över 2½ årsedan, och den blev väldigt trög efter 1 års användning.

Nu för ungefär 1månadsedan köpte jag en Samsung galaxy s plus för 2500kr från en butik och den är betydligt bättre än kompisens iphone 4. Okej den klarar inte sig mot en 4s men däremot gör en sg2 mos av 4s.

Visa signatur

AOC AG322QC4 | NZXT H500i | Corsair RM 750X | MSI X470 Gaming Pro Carbon | Predator DDR4 RGB 3200MHz 8GB x 2 | Ryzen 7 2700 | Corsair H115i Pro | Vega 64 Strix | Samsung Evo 860 500GB | WD Blue 1TB

Permalänk
Skrivet av Garnax:

fick en 4:a som jobbmobil, var jag inomhus, i centrala Uppsala och höll telefonen i nedre kanten tappade jag helt kontakten med nätet.

Dessutom hängde den sig, startade om sig och en massa annat så den gick inte att använda, fick lämna in den, fick tillbaka den efter 2 veckor, funkade ändå inte lämnade in den igen och sen har jag inte brytt mig om den. Använder min privata Arc istället.

Hmm får jag fråga vad du gör för att uppleva dom problemen? Vi har itne haft några problem med Iphone4/S och då har 4an vart våran ganska så länge nu....

Visa signatur

Mobo: ASUS X58 SABERTOOTH, CPU: Core-i7 960, RAM: 3x2GB HyperX 1600MHz + 3x2GB XMS3 1600MHz, GPU: 2x ASUS RADEON HD6870 1GB Direct CU: SSD A-DATA SP900 256GB

Permalänk
Medlem

Jag gillar iphone för 2 saker i dagsläget. Flytet och kvalitetskänslan när man håller den i näven.

Iom att många jämför med galaxy s2 så fortsätter jag(har ip4). Lekte lite med en polares s2 och de är en fet telefon, stor skärm om man nu gillar de. Flytet är helt okej, men absolut inte samma respons som min iphone.

Sen de här med känslan att hålla i. S2 är väldigt lätt vilket borde ses som bra, men i de här fallet så känns den bara plastig. Man kan ta bort skal för att komma åt batteri osv på de flesta mobiler förutom iphone(inte lika lätt iaf) vilket kan va bra om man vill byta batteri:p men problemen de skapar med löstagbara skal är hur telen känns, inte alls lika stabil, klämmer man på s2 så känns den inte alls lika hård, passformen blir helt enkelt lidande. Iphone är stabil och känns kvalitet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Motofinne:

Jag köpte en 3g för över 2½ årsedan, och den blev väldigt trög efter 1 års användning.

Nu för ungefär 1månadsedan köpte jag en Samsung galaxy s plus för 2500kr från en butik och den är betydligt bättre än kompisens iphone 4. Okej den klarar inte sig mot en 4s men däremot gör en sg2 mos av 4s.

Här är ett typiskt exempel på vad jag skrev i inlägget ovan...

"däremot gör en sg2 mos av 4s"...Det är ju inte sant. Vilken som har det "bästa" OS:et är högst subjektivt och hårdvaran i SGS2 gör definitivt inte "mos" av 4S:en.

Permalänk
Medlem

Jag måste säga detta, fast det tar emot i mitt PC hjärta, den är gjord utav Apple.

Permalänk
Medlem

Sgs2 må vara plastig men med ett skyddsskal (som man även har på iphone) känns den solid.

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Avstängd
Skrivet av emahex:

Hemma hos mig kostar iphone 4s 10 000kr mer än SGS II.

Nej nu ska jag inte vara dryg
Men om du går in på prisjakt ser man att SGS II kostar ca 1000kr mindre än iphone 4s, sen går det självklart att hitta inviduella butiker som visar annat, men de känns irrellevant.

Va? Du är inte en telefonåterförsäljare. Eller jaså, du var lite tokrolig. Men jag förstår ändå inte, vad var poängen? Du framstår inte som dryg, så det är lungt, utan snarare som någon som.. hmm.. inte läser eller räknar så mycket i ditt liv?

Om du går in på Telia, Tre, Telenor och andra svenska operatörer så är SGS2 antingen 600 kronor dyrare eller en hundring billigare. Sen går det självklart att hitta enskilda butiker på prisjakt som visar annat, men det känns irrelevant.

Ord du behöver kunna stava* och veta betydelsen av:

Butik
Individuell*
Irrelevant*
Det*

Annars ser du korkad ut.

Nej, nu ska jag inte vara dryg

Permalänk
Medlem
Skrivet av kungkryss:

Va? Du är inte en telefonåterförsäljare. Eller jaså, du var lite tokrolig. Men jag förstår ändå inte, vad var poängen? Du framstår inte som dryg, så det är lungt, utan snarare som någon som.. hmm.. inte läser eller räknar så mycket i ditt liv?

Om du går in på Telia, Tre, Telenor och andra svenska operatörer så är SGS2 antingen 600 kronor dyrare eller en hundring billigare. Sen går det självklart att hitta enskilda butiker på prisjakt som visar annat, men det känns irrelevant.

Ord du behöver kunna stava* och veta betydelsen av:

Butik
Individuell*
Irrelevant*
Det*

Annars ser du korkad ut.

Nej, nu ska jag inte vara dryg

Du har varit dryg i allt du skrivit så det är lite sent att försöka låta bli...

Och om vi ska kolla på endast kontantpriser så går man till prisjakt inte operatörerna då de generellt är dyrare än andra försäljare då de faktiskt vill sälja sina abonnemang. Så att Samsungen är billigare stämmer faktiskt. Sen om det går att få iphone billigare med abonnemang har jag inte kontrollerat men det är som du så fint sagt ovan irrelevant när vi pratar kontantpriser.
Så snälla nån lägg ner din besserwisser attityd, det hjälper ingen och absolut inte dig.

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem

Det här gör Ihpone så bra

http://infinitybladegame.com/

Permalänk
Medlem
Skrivet av kungkryss:

Va? Du är inte en telefonåterförsäljare. Eller jaså, du var lite tokrolig. Men jag förstår ändå inte, vad var poängen? Du framstår inte som dryg, så det är lungt, utan snarare som någon som.. hmm.. inte läser eller räknar så mycket i ditt liv?

Om du går in på Telia, Tre, Telenor och andra svenska operatörer så är SGS2 antingen 600 kronor dyrare eller en hundring billigare. Sen går det självklart att hitta enskilda butiker på prisjakt som visar annat, men det känns irrelevant.

Ord du behöver kunna stava* och veta betydelsen av:

Butik
Individuell*
Irrelevant*
Det*

Annars ser du korkad ut.

Nej, nu ska jag inte vara dryg

Jag ser att du inte fattade min poäng, men du behöver inte trolla hela inlägget bara för det.

Det jag menar är att det är irrelevant att hitta olika butiker som säljer en samsung för så dyrt som möjligt för att påpeka att iphone är billigare.

Prisjakt hänvisar till ett antal butiker (bland annat elgiganten som måste anses vara en seriös återförsäljare) Där priset för SGS II är ca 4700kr. Det lägsta priset för Iphone 4s är vad jag kan hitta runt 5600kr.
Därav anser jag SGS II vara billigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kungkryss:

Okej, du kanske skulle läsa lite ekonomi, antar att det är just utbildning staten ämnar bekosta med ditt bidrag.

En kostnad är inte för dyr om man har råd. Enkelt va? Utöver det tjänar du inte bidrag.

En iPhone 4S 16GiB kostar 600 kronor mindre än en Samsung Galaxy S2 kontant hos Tre.

Så du tycker inte att det är dyrt med mekaniska hårdiskar för att du har råd med dem ändå?

Visa signatur

Fractal Design R3, MSI P67A-G45 B3, SB i5 2500k @ 3.8 (bluescreen i idle! Hjälp!!!), 4 GB RAM @ 1600 MHz // ASUS DCII 570 // 1 TB @ 7200RPM, 500 GB @ 7200 RPM // Corsair AX850

Permalänk
Skrivet av ozo64:

Basic grejjer som klipp & klistra finns tex inte. Tethering finns inte heller. Du kan inte ändra utseendet. Det kan man iofs inte i IOS heller men det går ju i Android.

Copy&Paste har funnits sedan Februari. Tethering har också tillkommit på flera modeller.
Du verkar inte direkt ha någon koll vad du pratar om...

Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

Permalänk
Relik 📜

*tråd låst*

Jag är ledsen om någon tyckte diskussionen var givande, men har verkligen inte tid att sitta och rensa bort alla personpåhopp, tramsinlägg och annat skräp som finns. Färdigtjafsat.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S